knight3r 10 #1 Публикувано 11 Ноември, 2022 Здравейте колеги. Днес ходих да си помпя гумите и какво да видя.... единият болт скъсан! Прикачвам снимка да видите. Въпроса ми е дали се сменя лагер главина, защото немога да намеря за отпред, а само задни. Благодаря предварително и хубав ден на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #2 Отговорено 11 Ноември, 2022 Това не е болт, а шпилка. Не виждам причина да не може да се смени, след като се продават отделно. Например: https://samurai.bg/шпилка-за-джанта-febest-0384002-90113-sd4-902-90113s84901-90113-s84-901-90113sd4902-honda.html На стария акорд сменях лагер главина заради проблем с лагера обаче, и си ги избих от сменения, за да имам. Трябва да може и да се монтира, вярвам... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #3 Отговорено 11 Ноември, 2022 (Редактирано) Благодаря за бързият отговор. Ще опитам. Дали е възможно да се е скъсал от само себе си? До сега гледах камерите от вкъщи и няма вредители. Или на работа някой го е напънал нарочно или просто му е дошло да се скъса... Редактирано 11 Ноември, 2022 от nikolay.vardolov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #4 Отговорено 11 Ноември, 2022 На Акорд 7 съм сменял, няма никакви проблеми. Щпилки продават навсякъде. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #5 Отговорено 11 Ноември, 2022 преди 2 минути, nikolay.vardolov написа: Дали е възможно Всичко от изброеното е възможно, няма как да отгатнем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #6 Отговорено 11 Ноември, 2022 Сигурно е само че отдавна караш така. Срезът е ръждив. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #7 Отговорено 11 Ноември, 2022 1 hour ago, ceco_accord said: Сигурно е само че отдавна караш така. Срезът е ръждив. Вторник проверявах налягането в гумите и си беше там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1050 #8 Отговорено 11 Ноември, 2022 На главината има оставен отвор за избиване на шпилка. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #9 Отговорено 11 Ноември, 2022 6 hours ago, goga said: На Акорд 7 съм сменял, няма никакви проблеми. Щпилки продават навсякъде. A възможно ли е да се смени пред вкъщи, без преса? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1050 #10 Отговорено 11 Ноември, 2022 Напълно възможно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #11 Отговорено 11 Ноември, 2022 Като ти сменят гумите, как ти затягат болтовете, с гайковерт или с динамометричен ключ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 124 #12 Отговорено 11 Ноември, 2022 Карам със скъсана шпилка отпред от 7 години или по-кратко казано от 150К км.. Бъди спокоен.. и на 4 броя се държи достатъчно здраво.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #13 Отговорено 11 Ноември, 2022 Една време Хондите бяха 4х100. За кво са ги напрайле 5? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #14 Отговорено 12 Ноември, 2022 (Редактирано) Преди 19 часа, nikolay.vardolov написа: Благодаря за бързият отговор. Ще опитам. Дали е възможно да се е скъсал от само себе си? До сега гледах камерите от вкъщи и няма вредители. Или на работа някой го е напънал нарочно или просто му е дошло да се скъса... Никой няма да дойде пред вас или на работа да ти къса шпилките. Технолоията е следната: - отиваш на гумаджия, който затяга гайките с гайковерта до откат (на моя от лидл, пише че е до 400Нм, тези по гумаджийниците вероятно са в пъти по-мощни.) вероятно вкарвайки над 1000Нм въртящ момент при препоръчани от Хонда 108Нм за затягане. - в резултат на горното, дори в покой шпилката е под огромно опънно напрежение, вероятно близо до максималкото - започваш да се возиш и влизаш малко по-остро в някой завой, което добавя още опън в шпилката и гайката заедно с част от нея отлитат. Ако системно си ходил на некадърни гумаджии, вероятно играе и умората на материала. Затова никога не се оставя гумаджията да затяга с гайковерта. Аз намерих един, за сега само него знам, който затяга гайките с динамометричен ключ. Друг проблем с прекомерното натягане с гайковерт е, че ако спукаш гума, вероятно няма да можеш да си отвиеш гайките/болтовете на място за да си сложиш резервната гума. Преди 18 часа, ceco_accord написа: Срезът е ръждив. Шпилките работят на опън, не на срязване. Частта на главината, която влиза в централния отвор поема срязването. Преди 7 часа, ceco_accord написа: Една време Хондите бяха 4х100. За кво са ги напрайле 5? Петко, с 4 здрави шпилки, ако си стяга сам гайките, има повече запас на усилие в 4 броя от тях, отколкото някой с 5 здрави, но пренатегнати (както са сигурно над 80% от хората на пътя в България) Не бих бил бърз да съдя. Такива елементи се преоразмеряват многократно, защото просто не струват нищо на фона на риска, който покриват - както въжетата на асансьора са преоразмерени около 10 пъти. Редактирано 12 Ноември, 2022 от chavdu 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1050 #15 Отговорено 12 Ноември, 2022 За липсващ скрепителен елемент има глоба и е доста солена. Също така се спира автомобила от движение, до отстраняване на неизправността. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #16 Отговорено 12 Ноември, 2022 (Редактирано) Ходя на място, където ги навиват с гайковерт, но стягат с динамометричен ключ. с "камък", на който има навит скоч (за да не драска джантите) - въпрос на отношение. А "срез" ползвах като тех. термин, (макар и некоректен) относно посоката на усилието. Прясно скъсаното си личи. Редактирано 12 Ноември, 2022 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #17 Отговорено 12 Ноември, 2022 (Редактирано) 1 hour ago, chavdu said: Никой няма да дойде пред вас или на работа да ти къса шпилките. Технолоията е следната: - отиваш на гумаджия, който затяга гайките с гайковерта до откат (на моя от лидл, пише че е до 400Нм, тези по гумаджийниците вероятно са в пъти по-мощни.) вероятно вкарвайки над 1000Нм въртящ момент при препоръчани от Хонда 108Нм за затягане. - в резултат на горното, дори в покой шпилката е под огромно опънно напрежение, вероятно близо до максималкото - започваш да се возиш и влизаш малко по-остро в някой завой, което добавя още опън в шпилката и гайката заедно с част от нея отлитат. Ако системно си ходил на некадърни гумаджии, вероятно играе и умората на материала. Затова никога не се оставя гумаджията да затяга с гайковерта. Аз намерих един, за сега само него знам, който затяга гайките с динамометричен ключ. Друг проблем с прекомерното натягане с гайковерт е, че ако спукаш гума, вероятно няма да можеш да си отвиеш гайките/болтовете на място за да си сложиш резервната гума. Шпилките работят на опън, не на срязване. Частта на главината, която влиза в централния отвор поема срязването. Петко, с 4 здрави шпилки, ако си стяга сам гайките, има повече запас на усилие в 4 броя от тях, отколкото някой с 5 здрави, но пренатегнати (както са сигурно над 80% от хората на пътя в България) Не бих бил бърз да съдя. Такива елементи се преоразмеряват многократно, защото просто не струват нищо на фона на риска, който покриват - както въжетата на асансьора са преоразмерени около 10 пъти. Благодаря за изчерпателния коментар на ситуацията. Всъщност, от както съм собственик на автомобила, гумаджията ми ползва динамометричен ключ. В момента се чудя дали наистина ще има оставена "дупка" за избиване на шпилка и поставяне на нова както колегата @policeman спомена по - горе в темата. Ако има такава ще е страхотно, защото в противен случай ще трябва да се избие лагера и съответно да се купува нов... ще пиша като отстраня проблема в идните седмици. Редактирано 12 Ноември, 2022 от nikolay.vardolov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #18 Отговорено 12 Ноември, 2022 Поръчваш болт и с пробой + здрав чук и си ти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1050 #19 Отговорено 12 Ноември, 2022 Принципно шпилка става от всяка хонда 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #20 Отговорено 12 Ноември, 2022 Преди 10-тина години вече ще стане, за 1 година смених 3 шпилки. Имаше 1 форумен прехвален сервиз та за 1 шпилка на предна ос искаха да свалят целият шенкел, главина и тн.. Като изключим драмите от тогава насам, ползвам само 2 комплекта джанти и сам си ги сменям. Ходя на гумаджии само да слагат нови гуми на джантите или ако спукам някоя и нищо повече. Масова практика беше по гумаджийниците преди да слагат гайката на пистолета и директно с него да навиват. После само достягат с кръстачката. Не правеха дори 1 оборот с гайката "на ръка" преди да навият с пистолета и като влезе крива резбата става красота. Та колега, може да се сменят. Специално при мен и 3-те пъти бяха на предна ос и в сервиз в който знаят какво правят се сменя доста бързо. За задна ос не ми се е налагало до момента и нямам наблюдения там но предполагам, не е по-различно . Ако искаш можеш и сам но ти трябват инструменти и малко сръчност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #21 Отговорено 12 Ноември, 2022 Аз на едната кола имам шпилка с прецакана резба в началото и също ме интересува живо, как мога да я сменя, ако не успея да я възстановя с плашка. Но вчера видях няколко видеа и далеч не ми се струва толкова праволинейно. Особено, ако трябва да се пили новата шпилка, за да може да се монтира при само свален диск на главината, както е в първото и второто видео: Ето и едно на български. Добре, че поне кучето Гошо видяхме... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #22 Отговорено 12 Ноември, 2022 Нещата стояха така на старата Хонда с препилване като на 1-вият клип на колегата @Honda_Z. Не съм се вглеждал за момента как е на по-новите, че не ми се е налагало но все ще се измисли начин 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gladiator_BG 26 #23 Отговорено 6 Януари, 2023 Хах .. като чета тази тема се сещам за една стара история ... с приятел сменяме накладки с дискове на неговия авенсис T27 и накрая аз слагам едното колело той другото. Аз затягам с тресчотка 1/2 - той с телескопичен ключ ... симпатягата разпънал ключа /около 50см/ и се набира целия в края му ... по едно време ме поглежда с учудване и споделя "абе тея гайки много лесно почнаха да се въртят нещо" ... съответно 3 от 5-те шпилки си бяха заминали ... а най голямото шоу беше след това когато ходихме до Евро07 да купуваме комплект 5 шилки със затегнати само две гайки на предно ляво колело. Крайно рисковано и глупаво, но заради неволята нямахме друг избор. Според мен вероятно вулканизатора се е престарал последния път ... щом тази сама се е скъсала верятно и някоя от останалите не е наред ... опитай с ключа от комплекта в колата на ръка да "дозатегнеш" останалите гайки на това колело. Разбира се без да скачаш по него или да слагаш удължители. Ако с обикновен човешки натиск "превърти" още някоя - направо сменяй всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове