Jump to content
HistamineSHOT

Въпрос за xenon

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От доста време десният ми ксенонов фар е пълна мъгла с влага и изобщо не свети, както трябва. Понеже на вторичния пазар основно изпадат фарове от екземпляри с десен волан - въпроса ми е дали може да се замени с такъв? Отделно да питам дали по сервизи, които се занимават с рециклиране на фарове някой има опит, оправят ли ги? Мисля, че беше писано за фаровете от автомобили с десен волан из форума, но нещо не намирам сега...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, беше писано някъде... Някой може да има линк.

Разглобяваше се и се обръщаха някакви пластини...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластината от неговият фар в "новият от десен волан" няма ли да стане?

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става колега. Вадиш рефлектора с шредера и ги присаждаш в английския фар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако я закарам в сервиз и им дам такъв фар, дали ще знаят как да го нагласят. Нито имам време, нито пространство, където да се занимавам...

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа. По сервизите съм се нагледал на доста некомпетентност и безхаберие, затова чакам по месец да си вкарам колата в бокса. Ходя при един човек, от както съм я купил. В малките изключения с други сервизи съм с горчив опит.

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да попиташ някой който се занимава с рециклиране на фарове. Според мен би трябвало да има представа и да може да направи подобна интервенция. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с човек, който се занимава с рециклиране на фарове. Цитира ми цена около 200лв на фар, но отнемало между 2 и 4 седмици понеже процеса включвал доста изпращане на фаровете напред-назад, съхнене и т.н. Въпроса е, че специално за влагата не ми гарантира решение, а по-скоро се концентрира върху светенето, което принципно не ми е най-големия проблем. Още обмислям кога ще мога да се оставя без кола за такъв период от време, за да тествам услугата. Междувременно ми хрумна друга идея, която ми е интересно някой дали е опитвал. Дали мога да сменя фаровете за обикновени халогенни, но с лупи и просто сложа лед крушки. Има ли някой с такава уредба? Свети ли добре? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не свети добре. Пробвал съм със всякакви китайски ледове и накрая си сложих ксенон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих тръгнал по съвсем друг път.

 

Първо - фарове от колите на части с десен волан се преправят. Има една пластина, ако мога да я нарека така, която реже лъча и трябва да се извади от твоя фар и да се сложи на мястото на аналогичната такава в заместителя. Пипкаво е, изнервящо е, но след като съм минал през това и знам какво е, мога да кажа, че е по силите на всеки. Тук проблемът е, че не знаеш какво е състоянието на рефлектора на заместителя, както и дали и той не е пропускал влага. Ако можеш да си ги видял на място ще е най-добре. В Пловдив не е като да няма морги.

 

Другото е, че цената от 200лв за рециклиране на фар се доближава до тази на алтернативните чисто нови фарове (TYC, Depo...), които не са с никак лошо качество и може и да надживеят колата. Тук проблемът е, че най-вероятно ще са със затапено дъно и ще трябва да се отваря дупка за баласта, но най-вероятно си и има заготовка от производителя.

 

Трето... ако чакаш достатъчно дълго, може да излезе кола на части с ляв волан. Само трябва да си убеден, че фарът, който ще получиш ще е от нея. Мен един така ме убеждаваше, че фарът, който иска да ми продаде е от кола с ляв волан, а в моргата му имаше само десняци. Късметлия съм бил явно.

 

Но не е като да нямаш избор.

 

На 31.10.2022 г. at 20:05, Dennis написа:

Мисля, че беше писано за фаровете от автомобили с десен волан из форума, но нещо не намирам сега...

 

 

Ако търсиш части, както търсиш и теми... Покажи малко повече желание :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор. Само се изненадах от нещо, което каза - да не би тези алтернативните нови фарове, които ги дават за халогени могат да се нагодят за ксенонова крушка? Някъде бях чел, че ако не са си оригинални предвидени за ксенон пак не светели както трябва. Концентрирам се върху тази част от включването ти понеже най-много ми допада идеята просто да си взема нов фар, който да не струва 1000лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако лупата е за H1 (халоген), ксенона няма да свети добре. На всичко отгоре ще свети и по места, които ще дразни всички пред/срещу теб. Механизма за закрепване също е крайно ненадежден при халогените и подскача крушката.

Обаче можеш да направиш като мен - взимаш лупи с рефлектори от счупени (примерно) фарове с ксенон и ги сменяш само тях. Те са единствената разлика и са заменяеми. Аз извадих далавера и за 120 лв ги купих лупите с рефлекторите преди година. Много е важно да са от ляв волан!

Редактирано от smirky
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако слагаш Лед, само хубав и скъп, китайските наистина не стават, ужасни са! Аз съм с Акорд 7 предифейса и си "ъпдейтнах" фаровете, които фабрично не са с ксенон, а с халогенната крушка. 

Помогна ми с доста съвете Огнян Александров. Препоръча ми афтърмаркети баласти 55в и отделно ксенон крушки 4300к светлина. Свалих си фаровете, извадих рефлекторите и лупите и занесох рефлекторите да ги рециклират - Март/Април 2020, тогава ми взеха общо 60 лв 2-та рефлектора. 

Относно влагата, не вярвам специалист да не може да се справи с това, но и си е цена. Познат на същия Акорд му направиха фаровете за 270-300 лева двата пълно рециклиране, но пак 2019-2020г.,явно вече всичко е доста по-скъпо. 

Попринцип и аз търся "карантия" от фар с оригинален ксенон, става дума за рефлектора и лупата, но и сега съм доволен, единствено се виждат едни петна тъмни на пътя, но това е точно от рефлектора, който не е за ксенон. Перфектно регулирани са и до сега никой не ми е пресветнал и за стотна по каквото и да е време на денонощието да съм карал и по какъвто и да е път. 

Като цяло съм доволен от резултата. 

 

Много е важното, ако е ксенон крушка, балончето да е на същото място, както е жичката при халогенната и ако е Лед диодите да са на същото място, както жичката при халогенната!!! От там идва главно неправилно светещи крушки, както на пътя, така и заслепява ето на тези срещу теб!

 

Снимки с афтърмаркети 55в ксенон с крушки ксенон афтърмаркети с настройка, както е описано на самия фар на колата на стена на 10 метра разстояние:

 

 

 

 

IMG_20221130_172657.jpg

IMG_20221130_172723.jpg

FB_IMG_1666425718347.jpg

Редактирано от BatNasko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , може ли да споделиш марката на афтърмаркет баластите 55в и ксенон крушки 4300к, и от къде може да се закупят?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт,  сменихме проблемния фар с привидно доста запазен втора ръка от ляв волан ксенон с помощта на @Ivan_Ch . Всичко беше перфектно до 24-ия час, когато отново ме "зарадва" конденза. Не знам дали новия фар също е бил с дефект в уплътненията или просто при мен се създават условия за поява на конденза. Неприятното е, че от тази страна съм с китайски баласт и запалка и ми е пробита капачката за крушката. Отделно стария баласт, който върнахме не е сигурно вече колко уплътнява. Общо взето, втора употреба фар, неавтентична ксенон система, трудно да се каже кое от всичко пак създава проблем...

Снимките са преди и след:

BCAD4B11-2547-43C7-9D58-DCFA14C2D189.jpeg

236CD270-173A-4A10-BE72-B53DE330AD65.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jungles написа:

Колега , може ли да споделиш марката на афтърмаркет баластите 55в и ксенон крушки 4300к, и от къде може да се закупят?!

Крушките са това - BGN 18.55  49%OFF | H1 H3 H7 H8 H9 H11 9005 HB3 9006 HB4 880 881 9012 HIR2 55W HID AC Xenon Bulb 12V Car headlight Fog Lamp 3000K 4300K 6000K 8000K
https://a.aliexpress.com/_msXSFjQ

 

Баластите точно тези, които съм купувал вече ги няма, но са ето тези - 

Screenshot_2022-12-02-12-02-45-870_com.alibaba.aliexpresshd.thumb.jpg.9e2d176928f6077f47f23bccd0aa31e6.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Dennis написа:

Малко ъпдейт,  сменихме проблемния фар с привидно доста запазен втора ръка от ляв волан ксенон с помощта на @Ivan_Ch . Всичко беше перфектно до 24-ия час, когато отново ме "зарадва" конденза. Не знам дали новия фар също е бил с дефект в уплътненията или просто при мен се създават условия за поява на конденза. Неприятното е, че от тази страна съм с китайски баласт и запалка и ми е пробита капачката за крушката. Отделно стария баласт, който върнахме не е сигурно вече колко уплътнява. Общо взето, втора употреба фар, неавтентична ксенон система, трудно да се каже кое от всичко пак създава проблем...

Снимките са преди и след:

BCAD4B11-2547-43C7-9D58-DCFA14C2D189.jpeg

236CD270-173A-4A10-BE72-B53DE330AD65.jpeg

Дооста, голям конденз. Дали направо не е вода, която директно навлиза. Понякога при мен също се получава лятото, като ги измия с водоструйката, но е съвсеееем леко замъгляване и не всеки път се появява, иначе при дъжд и студено време нямам проблеми. 

 

Тук не знам какво да те посъветва, понеже до сега на никоя от колите ми и тези на баща ми не съм имал този проблем. За пълен рециклаж си е много цената, вече ти си решаваш. 

Баща ми има Гранд Витара 2007 и единия фар е сменян с афтърмаркет DEPO (така купихме колата), не знам от кога е и колко години е, колата е от България купуван чисто нова, не е нали била в тропични страни 😁 и вече отвън е леш фара, полирането не оомага. Другия е оригинален, полира и е като нов. Ако вече след като ги купиш афтърмаркета и им сложиш хубаво фолио сигурно ще се запазят повече време. Обаче и самите фарове нещо тия афтърмаркет не са ОК, лупата не се осветява цялата, ами само от горната страна, не съм гледал защо е така, защото трябва да се разлепя фара, за да се извади рефлектора, не е като при нашите Акорди. 

Успех с решението на проблема! 

 

Редактирано от BatNasko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да влиза директно вода от някъде - не, защото предполага сериозен дефект по фара, а и няма ниво с вода, единствено доста конденз с големи капки по стъклото, защото там се явява най-ниската температура и влагата, която явно влиза от някъде, минава в течно състояние. Сега съм сложил пакетче силикагел и се надявам на чудо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Dennis написа:

Да влиза директно вода от някъде - не, защото предполага сериозен дефект по фара, а и няма ниво с вода, единствено доста конденз с големи капки по стъклото, защото там се явява най-ниската температура и влагата, която явно влиза от някъде, минава в течно състояние. Сега съм сложил пакетче силикагел и се надявам на чудо.

И ти си прав. Аз моите пакетчета ги махнах, защото просто като ги сваля рефлекторите с години бяха загорели и залепнала за самия рефлектор и като ги пипнах и се скъса едното... познай къде отиде пълнежа... 😁😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея на фабричен фар с ксенон как ще понесе китайски ксенон и системата ще отчита ли някви грешки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да отчита, ако ще и LED да и сложиш. В тия екстри японеца е 10-на години назад, което в някои случаи е екстра.

По принцип проблема на оригиналния ксенон в 99% от случаите е в запалката, ако е такъв проблема де. Една запалка е 20-30 лева е поднебесната империя.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...