Jump to content
brani8282

Горене на масло

Recommended Posts

Здравейте! След като смених маслото на Хондата ми започна да го гори много по-сериозно от преди,нещо от порядъка на 1л. на 800км.
Миналото масло беше Liqui Molly 10W40 полусинтетика с MoS2 добавка,сега използвам Mobil 1 10W40 полусинтетика.
Въпросът ми е колата за гумички,сегменти и т.н. ли е,или може наистина да съм попаднал на масло боклук?
Колата е Хонда сивик 6-та ген хеч D14A3 двигател(302хил. км. ако това има значение)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си попаднал на менте.

Но с този разход си за основен ремонт на двигателя.

Пробвай първо с смяната на марката.

Предното колко го гореше,и на колко хил км го сменяш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предното съм го карал 1000 и нещо километра,защото купих колата и му оставаха към 1000км. до смяна,сменя се маслото на 8000-8500км иначе,а като разход бях долял към 200-300мл. има-няма за тези 1к. км,също преди не мисля,че пушеше,защото започна да мирише на масло и да пуши след като го смених.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че 200мл / 1000 км е ОК, но е приемливо (ако маслото е евтино), спрямо ремонт на мотора, така че първо намери читав майстор, който да даде точна диагноза, макар че щом вече има осезаем дим и мирис на масло ...

Не е рядкост новозакупена кола да си увеличи консумацията след първа смяна, защото не се знае преди това дали не са слагани някакви присадки. Някои масла имат по-силни миещи свойства и ги отмиват. Да се огледа и за прясно възникнали течове по мотора и семерингите на коляновия вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течове по мотора няма,поне видими,главата и блока са чисти,няма течове от гарнитурите никакви

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И знаете ли ориентировъчно колко би излязъл един такъв основен ремонт?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основен говорим абсолютно всичко,или само гарнитурите,гумички на клапани и сегменти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах притеснения че същият Сивик ми гори масло и като питах 1 доверен спец, каза 1500 с труда.

Не го питах за детайлна разбивка, но само гумичките на клапаните са 14,70лв х 16 бр.

Намери читав майстор за диагноза и последващ ремонт - ако е наложителен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай сега за цената че всичко доста скочи през последния месец и продължава да скача.

Половин решение е смяна на гумички  на клапаните и ревизия на главата,но ще има подабрение на разхода.

Зависи какво ще правиш с колата ще караш до като се разпадне или още 3 до 5 год.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,благодаря много за информацията! Относно гумичките на клапаните и аз го мислех за най-оптимален вариант,ако намали разхода на масло прилично,защото не разполагам с много финанси в момента :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките на клапаните най-добре оригинални,ако са заместител на Виктор Рейнц.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е дъвкана постоянно.и на всеки хондажия е ясно ,че само с гумички няма да стане.сигменти.лагери.гумички.клапани.плюс другите работи.масла.ремъци.антифриз.водна помпа.гарнитури.и това ако цилиндрите са окей и валовете също

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, brani8282 написа:

Liqui Molly 10W40 полусинтетика с MoS2

Пробвай със старото масло!

Основният ремонт е почти колкото да купиш друг проверен  двигател!

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, galin_k написа:

Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ.

Благодаря,но ако търся двигател ще трябва да е с документи,нали? Не знам как стоят нещата със смяна на двигател-какви процедури се правят по-точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с документи, преди няколко години сменях на Хрв-то с пробит талон от колата донор и ми искаха фактура. Двигателят трябва да е от същият модел най-добре. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, galin_k написа:

Да, с документи, преди няколко години сменях на Хрв-то с пробит талон от колата донор и ми искаха фактура. Двигателят трябва да е от същият модел най-добре. 

 

Да,мерси. За това което каза за основния ремонт,че няма гаранция-дали наистина е така смисъл имаш предвид,че ще започне да харчи масло пак след известни километри ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно има предвид че няма по-добро от неотварян мотор - докато е в добро състояние 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, ceco_accord написа:

Вероятно има предвид че няма по-добро от неотварян мотор - докато е в добро състояние 

Ясно,ами и аз попринцип така мисля,не очаквах толкова рязко да увеличи харча на масло,аз колата я имам от няма и 1 год. :/ 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започне ли да се сляга в една Хонда мазут като 10w40 нещата нуизбежно отиват ня твоето положение.

10w40 след 4-5хил км каране вече имаш в двигателя нещо което не е масло а мазут който цапа  и задръства двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, CARPERA написа:

Започне ли да се сляга в една Хонда мазут като 10w40 нещата нуизбежно отиват ня твоето положение.

10w40 след 4-5хил км каране вече имаш в двигателя нещо което не е масло а мазут който цапа  и задръства двигателя.

Значи в случая трябва да се кара с 5W40? Аз от някои хора бях чувал,че като е на много километри мотора е хубаво да се мине на 10W40,защото е по-гъсто спрямо 5W40 и пази повече, като са поизносени сегменти и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах досега си сменял маслото 2 пъти, така ли е? Изчакай преди да вземаш решение за двигателя, пробвай с 5-30, може да вземеш от общите някакво, все ще е ок. Наблюдавай и ще прецениш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото съм го сменял само един път,преди 4хил. км. вече,но то започна да го харчи директно след смяната,а не след като вече съм навъртял много километри. Иначе да,разбира се,че ще пробвам първо със смяна на маслото само.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен с Харвито след 4000км започваше да го пипа, но 1лт на 800км е много. Покарай още. Има ли газ иначе?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, galin_k написа:

Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ.

Закупуване на втора ръка "проверен двигател" е абсолютно тото! Няма как да е проверен, докато сам не се убедиш колко е читав, но тогава може да е вече късно.

Основен ремонт при доказан майстор е най-голямата гаранция!

 

Преди 1 час, brani8282 написа:

Аз от някои хора бях чувал,че като е на много километри мотора е хубаво да се мине на 10W40,защото е по-гъсто спрямо 5W40 и пази повече, като са поизносени сегменти и т.н.

10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! И в двата случая имат еднакъв, или сходен, работен вискозитет! Другото са приказки от "седянката"... :D

Разликата между двете е в по-добрите базови масла, по-висока термостабилност, по-голям работен ресурс, по-съвременният пакет противоизносни присадки и по-добрите нискотемпературни х-ки в полза на 5W-40! Ти си избери кое да използваш... ;)

 

@brani8282 Мобилът от къде го купи? Ако е от тук в БГ, много възможно е да си купил менте, нямащо нищо общо с Мобил!

Смени го със сигурно масло от общите поръчки на форума ( https://forums.hondabg.com/topic/118444-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-12-ти-октомври/ )

Например това:  https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html

Хем е евтино, хем е прилично качество, хем ще видиш как е горенето с него.

Ако пак не е О.К. - тогава ремонт. Я гумички, я сегменти. и т.н... каквото трябва.

Между другото, твърде възможно е да си я купил с някой уплътнител, нахакан в маслото, за да не гори толкова много. Но това не помага на двигателя, а само замаскира нуждата от ремонт.

Ако допуските на износване, на цилиндрите, позволяват ремонт, тоя двигател може да изкара още поне 200 000км. след ремонта!

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, dandilov написа:

Закупуване на втора ръка "проверен двигател" е абсолютно тото! Няма как да е проверен, докато сам не се убедиш колко е читав, но тогава може да е вече късно.

Основен ремонт при доказан майстор е най-голямата гаранция!

 

10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! И в двата случая имат еднакъв, или сходен, работен вискозитет! Другото са приказки от "седянката"... :D

Разликата между двете е в по-добрите базови масла, по-висока термостабилност, по-голям работен ресурс, по-съвременният пакет противоизносни присадки и по-добрите нискотемпературни х-ки в полза на 5W-40! Ти си избери кое да използваш... ;)

 

@brani8282 Мобилът от къде го купи? Ако е от тук в БГ, много възможно е да си купил менте, нямащо нищо общо с Мобил!

Смени го със сигурно масло от общите поръчки на форума ( https://forums.hondabg.com/topic/118444-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-12-ти-октомври/ )

Например това:  https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html

Хем е евтино, хем е прилично качество, хем ще видиш как е горенето с него.

Ако пак не е О.К. - тогава ремонт. Я гумички, я сегменти. и т.н... каквото трябва.

Между другото, твърде възможно е да си я купил с някой уплътнител, нахакан в маслото, за да не гори толкова много. Но това не помага на двигателя, а само замаскира нуждата от ремонт.

Ако допуските на износване, на цилиндрите, позволяват ремонт, тоя двигател може да изкара още поне 200 000км. след ремонта!

Благодаря много за отзива,колега,ще опитам 5W40,относно Мобила майстора си го купи и го сложи,той ги взима с отстъпка,сега съм купил 2 нови бутилки Мобил от maxcar.bg,не са отваряни и тепърва ще видя от тях дали има разлика въпреки,че би трябвало да си е същото масло. Относно уплътнители и такива,тази кола я купих от близък,той е много точен и беше много добре поддържана и никога не е използвал такива добавки. Само в началото ми спомена,че харчи 100-200мл. на 1к. км.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, само да вметна, 200ml на 1000км дава прелюда който само аз му направих над 80 000 :D Сега е при близък и е на около 250 000км и пак си харчи толкова масло. Не пуши, върви идеално ( f20a4 ). За пробва само М10Д не съм му наливал. То не беше 5/30, 5/40, 5/50, 10/60 от Agip до Honda, Castrol, Motul стандартен и метални кутии, Aral, BP, Torco 10/40 full synt, 5/40, Redline. Все си беше толко харча с каквото и да го карах. Само с 10/60 беше по-малък ама е гъсто. Според мен колегата е за основен ремонт, няма значение какво е маслото в този случай.

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дано ама надали .За основен ремонт си .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колегата ме е преварил и писал преди мене -но това си е истината .Преди ремонта всички се самонавиваме за ментета масла и тем подобни -но след ремонта каквото и масло да слошиш не го пипа .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, dandilov said:

10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"!

Ама са "дебели" и "не ги гори", пък "тънките" много ги гори:D

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, borko 30 написа:

А колегата ме е преварил и писал преди мене -но това си е истината .Преди ремонта всички се самонавиваме за ментета масла и тем подобни -но след ремонта каквото и масло да слошиш не го пипа .

 

Aз съм съгласен за маслото че не е от значение, ако двигателят е за ремонт, но че след това няма да го пипа, не е толкова сигурно...има си майстори, но трябва да знаеш къде да отидеш, иначе няма гаранция, че ще е всичко изрядно.

За какви пари говорим, читав ремонт със смяна на сегменти и всичко останало по реда, на Д14? Ако се прави както трябва и части, ще надхърли цената на колата. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще правиш ремонт,само при майстор който се занимава с хонди.щото в форума има доста след ремонт и пак гори масло или тече от гарнитурата на главата,или загрява.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори ли се мотора ,никога не се знае колко голям ще е филма и парите ,откажеш ли се след отварянето ако работата стане дебела ,майстора ще си иска парите така или иначе за свършената работа ,моя ме предупреди предварително за тая подробност .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...