brani8282 3 #1 Публикувано 10 Октомври, 2022 Здравейте! След като смених маслото на Хондата ми започна да го гори много по-сериозно от преди,нещо от порядъка на 1л. на 800км. Миналото масло беше Liqui Molly 10W40 полусинтетика с MoS2 добавка,сега използвам Mobil 1 10W40 полусинтетика. Въпросът ми е колата за гумички,сегменти и т.н. ли е,или може наистина да съм попаднал на масло боклук? Колата е Хонда сивик 6-та ген хеч D14A3 двигател(302хил. км. ако това има значение) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #2 Отговорено 10 Октомври, 2022 (Редактирано) Може да си попаднал на менте. Но с този разход си за основен ремонт на двигателя. Пробвай първо с смяната на марката. Предното колко го гореше,и на колко хил км го сменяш. Редактирано 10 Октомври, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #3 Отговорено 10 Октомври, 2022 Предното съм го карал 1000 и нещо километра,защото купих колата и му оставаха към 1000км. до смяна,сменя се маслото на 8000-8500км иначе,а като разход бях долял към 200-300мл. има-няма за тези 1к. км,също преди не мисля,че пушеше,защото започна да мирише на масло и да пуши след като го смених. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6144 #4 Отговорено 10 Октомври, 2022 Не че 200мл / 1000 км е ОК, но е приемливо (ако маслото е евтино), спрямо ремонт на мотора, така че първо намери читав майстор, който да даде точна диагноза, макар че щом вече има осезаем дим и мирис на масло ... Не е рядкост новозакупена кола да си увеличи консумацията след първа смяна, защото не се знае преди това дали не са слагани някакви присадки. Някои масла имат по-силни миещи свойства и ги отмиват. Да се огледа и за прясно възникнали течове по мотора и семерингите на коляновия вал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #5 Отговорено 10 Октомври, 2022 Течове по мотора няма,поне видими,главата и блока са чисти,няма течове от гарнитурите никакви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #6 Отговорено 10 Октомври, 2022 И знаете ли ориентировъчно колко би излязъл един такъв основен ремонт? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6144 #7 Отговорено 10 Октомври, 2022 1500 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #8 Отговорено 10 Октомври, 2022 Основен говорим абсолютно всичко,или само гарнитурите,гумички на клапани и сегменти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6144 #9 Отговорено 10 Октомври, 2022 И аз имах притеснения че същият Сивик ми гори масло и като питах 1 доверен спец, каза 1500 с труда. Не го питах за детайлна разбивка, но само гумичките на клапаните са 14,70лв х 16 бр. Намери читав майстор за диагноза и последващ ремонт - ако е наложителен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #10 Отговорено 10 Октомври, 2022 (Редактирано) Питай сега за цената че всичко доста скочи през последния месец и продължава да скача. Половин решение е смяна на гумички на клапаните и ревизия на главата,но ще има подабрение на разхода. Зависи какво ще правиш с колата ще караш до като се разпадне или още 3 до 5 год. Редактирано 10 Октомври, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #11 Отговорено 10 Октомври, 2022 Ясно,благодаря много за информацията! Относно гумичките на клапаните и аз го мислех за най-оптимален вариант,ако намали разхода на масло прилично,защото не разполагам с много финанси в момента Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #12 Отговорено 10 Октомври, 2022 Гумичките на клапаните най-добре оригинални,ако са заместител на Виктор Рейнц. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #13 Отговорено 10 Октомври, 2022 Добре,ще го имам предвид. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #14 Отговорено 10 Октомври, 2022 Темата е дъвкана постоянно.и на всеки хондажия е ясно ,че само с гумички няма да стане.сигменти.лагери.гумички.клапани.плюс другите работи.масла.ремъци.антифриз.водна помпа.гарнитури.и това ако цилиндрите са окей и валовете също 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #15 Отговорено 11 Октомври, 2022 Преди 21 часа, brani8282 написа: Liqui Molly 10W40 полусинтетика с MoS2 Пробвай със старото масло! Основният ремонт е почти колкото да купиш друг проверен двигател! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #16 Отговорено 11 Октомври, 2022 Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #17 Отговорено 11 Октомври, 2022 Преди 2 часа, galin_k написа: Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ. Благодаря,но ако търся двигател ще трябва да е с документи,нали? Не знам как стоят нещата със смяна на двигател-какви процедури се правят по-точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #18 Отговорено 11 Октомври, 2022 Да, с документи, преди няколко години сменях на Хрв-то с пробит талон от колата донор и ми искаха фактура. Двигателят трябва да е от същият модел най-добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #19 Отговорено 11 Октомври, 2022 Преди 1 час, galin_k написа: Да, с документи, преди няколко години сменях на Хрв-то с пробит талон от колата донор и ми искаха фактура. Двигателят трябва да е от същият модел най-добре. Да,мерси. За това което каза за основния ремонт,че няма гаранция-дали наистина е така смисъл имаш предвид,че ще започне да харчи масло пак след известни километри ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6144 #20 Отговорено 11 Октомври, 2022 Вероятно има предвид че няма по-добро от неотварян мотор - докато е в добро състояние 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #21 Отговорено 11 Октомври, 2022 преди 17 минути, ceco_accord написа: Вероятно има предвид че няма по-добро от неотварян мотор - докато е в добро състояние Ясно,ами и аз попринцип така мисля,не очаквах толкова рязко да увеличи харча на масло,аз колата я имам от няма и 1 год. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #22 Отговорено 11 Октомври, 2022 Започне ли да се сляга в една Хонда мазут като 10w40 нещата нуизбежно отиват ня твоето положение. 10w40 след 4-5хил км каране вече имаш в двигателя нещо което не е масло а мазут който цапа и задръства двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #23 Отговорено 11 Октомври, 2022 преди 9 минути, CARPERA написа: Започне ли да се сляга в една Хонда мазут като 10w40 нещата нуизбежно отиват ня твоето положение. 10w40 след 4-5хил км каране вече имаш в двигателя нещо което не е масло а мазут който цапа и задръства двигателя. Значи в случая трябва да се кара с 5W40? Аз от някои хора бях чувал,че като е на много километри мотора е хубаво да се мине на 10W40,защото е по-гъсто спрямо 5W40 и пази повече, като са поизносени сегменти и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #24 Отговорено 11 Октомври, 2022 До колкото разбрах досега си сменял маслото 2 пъти, така ли е? Изчакай преди да вземаш решение за двигателя, пробвай с 5-30, може да вземеш от общите някакво, все ще е ок. Наблюдавай и ще прецениш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #25 Отговорено 11 Октомври, 2022 Маслото съм го сменял само един път,преди 4хил. км. вече,но то започна да го харчи директно след смяната,а не след като вече съм навъртял много километри. Иначе да,разбира се,че ще пробвам първо със смяна на маслото само. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #26 Отговорено 11 Октомври, 2022 И при мен с Харвито след 4000км започваше да го пипа, но 1лт на 800км е много. Покарай още. Има ли газ иначе? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #27 Отговорено 11 Октомври, 2022 (Редактирано) Преди 9 часа, galin_k написа: Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ. Закупуване на втора ръка "проверен двигател" е абсолютно тото! Няма как да е проверен, докато сам не се убедиш колко е читав, но тогава може да е вече късно. Основен ремонт при доказан майстор е най-голямата гаранция! Преди 1 час, brani8282 написа: Аз от някои хора бях чувал,че като е на много километри мотора е хубаво да се мине на 10W40,защото е по-гъсто спрямо 5W40 и пази повече, като са поизносени сегменти и т.н. 10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! И в двата случая имат еднакъв, или сходен, работен вискозитет! Другото са приказки от "седянката"... Разликата между двете е в по-добрите базови масла, по-висока термостабилност, по-голям работен ресурс, по-съвременният пакет противоизносни присадки и по-добрите нискотемпературни х-ки в полза на 5W-40! Ти си избери кое да използваш... @brani8282 Мобилът от къде го купи? Ако е от тук в БГ, много възможно е да си купил менте, нямащо нищо общо с Мобил! Смени го със сигурно масло от общите поръчки на форума ( https://forums.hondabg.com/topic/118444-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-12-ти-октомври/ ) Например това: https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html Хем е евтино, хем е прилично качество, хем ще видиш как е горенето с него. Ако пак не е О.К. - тогава ремонт. Я гумички, я сегменти. и т.н... каквото трябва. Между другото, твърде възможно е да си я купил с някой уплътнител, нахакан в маслото, за да не гори толкова много. Но това не помага на двигателя, а само замаскира нуждата от ремонт. Ако допуските на износване, на цилиндрите, позволяват ремонт, тоя двигател може да изкара още поне 200 000км. след ремонта! Редактирано 11 Октомври, 2022 от dandilov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brani8282 3 #28 Отговорено 11 Октомври, 2022 преди 32 минути, dandilov написа: Закупуване на втора ръка "проверен двигател" е абсолютно тото! Няма как да е проверен, докато сам не се убедиш колко е читав, но тогава може да е вече късно. Основен ремонт при доказан майстор е най-голямата гаранция! 10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! И в двата случая имат еднакъв, или сходен, работен вискозитет! Другото са приказки от "седянката"... Разликата между двете е в по-добрите базови масла, по-висока термостабилност, по-голям работен ресурс, по-съвременният пакет противоизносни присадки и по-добрите нискотемпературни х-ки в полза на 5W-40! Ти си избери кое да използваш... @brani8282 Мобилът от къде го купи? Ако е от тук в БГ, много възможно е да си купил менте, нямащо нищо общо с Мобил! Смени го със сигурно масло от общите поръчки на форума ( https://forums.hondabg.com/topic/118444-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-12-ти-октомври/ ) Например това: https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html Хем е евтино, хем е прилично качество, хем ще видиш как е горенето с него. Ако пак не е О.К. - тогава ремонт. Я гумички, я сегменти. и т.н... каквото трябва. Между другото, твърде възможно е да си я купил с някой уплътнител, нахакан в маслото, за да не гори толкова много. Но това не помага на двигателя, а само замаскира нуждата от ремонт. Ако допуските на износване, на цилиндрите, позволяват ремонт, тоя двигател може да изкара още поне 200 000км. след ремонта! Благодаря много за отзива,колега,ще опитам 5W40,относно Мобила майстора си го купи и го сложи,той ги взима с отстъпка,сега съм купил 2 нови бутилки Мобил от maxcar.bg,не са отваряни и тепърва ще видя от тях дали има разлика въпреки,че би трябвало да си е същото масло. Относно уплътнители и такива,тази кола я купих от близък,той е много точен и беше много добре поддържана и никога не е използвал такива добавки. Само в началото ми спомена,че харчи 100-200мл. на 1к. км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #29 Отговорено 11 Октомври, 2022 (Редактирано) @ceco_accord, само да вметна, 200ml на 1000км дава прелюда който само аз му направих над 80 000 Сега е при близък и е на около 250 000км и пак си харчи толкова масло. Не пуши, върви идеално ( f20a4 ). За пробва само М10Д не съм му наливал. То не беше 5/30, 5/40, 5/50, 10/60 от Agip до Honda, Castrol, Motul стандартен и метални кутии, Aral, BP, Torco 10/40 full synt, 5/40, Redline. Все си беше толко харча с каквото и да го карах. Само с 10/60 беше по-малък ама е гъсто. Според мен колегата е за основен ремонт, няма значение какво е маслото в този случай. Редактирано 11 Октомври, 2022 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #30 Отговорено 11 Октомври, 2022 А дано ама надали .За основен ремонт си . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #31 Отговорено 11 Октомври, 2022 А колегата ме е преварил и писал преди мене -но това си е истината .Преди ремонта всички се самонавиваме за ментета масла и тем подобни -но след ремонта каквото и масло да слошиш не го пипа . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #32 Отговорено 12 Октомври, 2022 14 hours ago, dandilov said: 10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! Ама са "дебели" и "не ги гори", пък "тънките" много ги гори 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #33 Отговорено 12 Октомври, 2022 Преди 14 часа, borko 30 написа: А колегата ме е преварил и писал преди мене -но това си е истината .Преди ремонта всички се самонавиваме за ментета масла и тем подобни -но след ремонта каквото и масло да слошиш не го пипа . Aз съм съгласен за маслото че не е от значение, ако двигателят е за ремонт, но че след това няма да го пипа, не е толкова сигурно...има си майстори, но трябва да знаеш къде да отидеш, иначе няма гаранция, че ще е всичко изрядно. За какви пари говорим, читав ремонт със смяна на сегменти и всичко останало по реда, на Д14? Ако се прави както трябва и части, ще надхърли цената на колата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #34 Отговорено 12 Октомври, 2022 Ако ще правиш ремонт,само при майстор който се занимава с хонди.щото в форума има доста след ремонт и пак гори масло или тече от гарнитурата на главата,или загрява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #35 Отговорено 12 Октомври, 2022 Отвори ли се мотора ,никога не се знае колко голям ще е филма и парите ,откажеш ли се след отварянето ако работата стане дебела ,майстора ще си иска парите така или иначе за свършената работа ,моя ме предупреди предварително за тая подробност . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове