Jump to content
Martin_rr

Мнения за Legend и рисков ли е монтажа на газ, за доброто здраве на двигателя

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Знам, че е широка тема и мн е изписано, но четох и чух за проблеми и отсъствието на такива, при карана на Legend 3.5 на газ.

Карама такава 3 година и вече минавам 60хил км, до сега без монтирана газ, но спрямо ситуацията, сериозно осмислям преминаване към синьото гориво.

Молбата ми е към собственици на Хонди с газ, да споделят колко км са минали и наблюдавали се някво изменение или проблеми.

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като молбата ти е към всички собственици на хонди, а не само към собственици на legend - ето ти моя случай. Карам cr-v първа генерация 147 к.с. вече мисля че осма или девета година и бая над 100 хил. км. на газ, може би 130-140. Всичко е ОК, без никакви драми. Клапани се регулират на две смени на двг. масло и това е. Двигателя ми е 147 к.с. , дето според много изказващи се тук уж бил по податлив на вкопаване на клапаните в леглата им, газовата ми е Фобос 2, дето пак според фанатично зависимите от Романо , брц, ланди-манди и т.н. уж не била много ОК. Но ето факт. Просто монтажника на газовата ти трябва да е ОК с това което прави, и да я настрои разбира се. Разликата в ценово отношение след това е осезаема. На мен ми е ясно че ще дойде далечен момент, в който ако я карам още, ще се наложи може би  да се прави ремонт на главата на двигателя, чудо голямо. Не е извънземна технология. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята взех с вече монтирано в Холандия BRC. От тогава е минала 93+К, като мои са около 33К за последните 25 месеца. От както я карам аз, не съм усетил проблеми и само филтри сменям. Клапаните проверявах преди около 16К и пак ще ги проверя, като закръглят 20К.

Разход на газ извънградско 11-12 / градско + 50%.

Та въпросът ти Martin_rr (както и  @Richard е писал) не е дали да минеш на газ и понася ли го 6-така, а кой, какво и как ще монтира на тоз прекрасен и дуракоустойчив матор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опасенията ми дойдоха от там, че преди няколко дни, след като споделих, че смятам да монтирам газ, от сервиза, който посещавам, казаха, че това ще е грешката на живпта ми, 20хил км и ще съм за глава, клапаните били мн крехки, живак ли имало в тях, какво не помня. Ако съм мислел за газ, да продавам колата. 
А аз съм доволен от колата, първата ми хубава кола, на която мога да разчитам и не ми се разделя с нея, ама хич!!!

  • Хаха 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново Martin_rr. Отговора на механиците от този т.н. "сервиз" е изключително подходящ за подраздела във форма "виц на деня", дори в тяхна чест може да се разкрие нов под раздел "виц на всички времена". Следващия път като ги видиш ги поздрави и се отбивай при тях за по чашка кафе, но нищо повече. Едва ли двигателят ти е по "кекав" от моя, и между другото в началото , когато я подкарах тази honda слушах същите противоречиви мнения - клапани слаби от "мек" материал, лесно прегрява особено ако има газова и всякакви такива форумни и гаражни легенди. А всичко това , според мен поне има едно просто обяснение - около 10 години назад, когато тези коли бяха нещо като екзотика имаше всички предпоставки за възникването на тези легенди за газта , клапаните и т.н., а вече както аз така и други колеги навъртяха доста километри и се оказа, което важи за всичко останали марки автомобили между другото, че ако този който ще бърка в карантиите на колата не се учи от youtube клипчета и има някакъв,  макар и скромен технически опит - няма драма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включвам се в темата тъй като при мен предстои същата операция. Legend-a ляга под ножа следващата седмица. Остава да уточним само къде да се монтира зареждането. Знам че при капачката на резервоара няма много място, но аз държа да не се дупчи броня , калник и т.н. Има ли колеги при които устройството за зареждане е монтирано зад капака на резервоара и ако има може ли да споделите снимка?

Моят майстор спомена че няма да се монтира мазане на клапаните защото впръскването на бензин във високи обороти било достатъчно :ermm:.

Sonata-та е на газ вече 135 000 км. и освен редовна смяна на филтри, инжектори и хубави свещи друго не съм пипал. Дано и при хондата е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е рисков монтажа на газова при този модел мотор, рисков е майстора.

Моята е на 140 000 км с газ (26 000 са при мен). Има монтирана система за мазане, ама колко маже тя си знае ;)

Все още не съм посещавал газаджия, за подмяна на филтри и каквото е нужно друго.

Скоро ми предстои смяна на бутилка понеже наближава 10 години.

Никакви забележки към работа на мотор и мощност.

 

Зареждането е монтирано при капачката.

zarejdachka.jpg

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли газ, джобовете бързо се изпразват!

Почти 20г. карам само на газ!

С бензина се разделихме! Нафтата не я понасям!

Компресори, турбини, атмосферни ДВГ.

Проблема е с новите с директно впръскване, но не всички марки.

Следваща крачка хибрид!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя една друга гледан точка по-далече във времето. Все пак е хубаво всеки да има предвид, че газовите си оказват влияние на двигателя.

Няма безплатен обяд. Аз карам Акорда на газ вече 160к. Не съм имал никакви драми, само каране и обслужване. Клапаните са регулирани на 30к. След последния реглаж ми казаха, че на 2 от тях това им е било последното регулиране. Та да се подготвя, още 20-30-40к преди да започне да претриса. Ремонта на клапани грубо с оригинални бил около 1500лв. Може би малко от вас си карат толкоз км. колите, но в дългосрочен план всичко си има своята цена. Нелепо е след 160к на газ да кажа, че газовата ми е прецакала колата предвид направената икономия. Та като дойде време за този ремонт според състояние на автомобила ще преценя дали да и "сложа нова газова" (да и правя клапаните).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек като прави икономия се радва, но рядко остатъка спестява.

Парите потъват за други цели, но си вика - дано не стане беля.

С Легена (при сегашната цена и отстъпка) се возя на 10лв за 100 км.

На синковеца скоро взех Сивик 6 с АГУ. Там сметката е 5лв за 100 км.

Първа кола му е и "колкото изкара". За сега е на 407К и от 10 г е на газ.

 

IMG_20220919_112156.jpg

IMG_20221007_115016.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@h5rov какво го правите тоя мотор. На моето К24 реално само ги проверявам през 30к. До сега реално за регулиране да съм  имал 1-2 клапана за 120ккм на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяка вероятност бедните смеси скапват двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.10.2022 г. at 10:52, h5rov написа:

 

Няма безплатен обяд. Аз карам Акорда на газ вече 160к. 

Тук сметна ли икономията?

160 000км на газ при 10/100 примерно са  16000л гориво!

При разлика 1лв цифрата е за една "нова" кола 2010г!

При разлика 0.5лв. ще си смениш и ремонтираш, каквото ти душа иска!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да е евтино с горивото, щото части и труд скачат.

Ледженда тая година ми взе 1246 лв (3 тампона ДВГ + заден сензор AFS), та съм все още "тотал" напред от икономията с газта.

Поне на Сивика частите са десетки, а не стотици левове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си взех Акурата /2018г./ и при мен стоеше тази дилема. Два месеца каране на бензин и вече дилема нямаше :D Приказките "Ако не можеш да й сипваш бензин не си купувай такава кола" не са за мене. Карам средно по 15-20к км годишно /95% извънградско/ и да чукна на дърво не съм имал ядове. На всеки 20-25к км правя реглаж, сменям филтри когато трябва и толкова. Не знам колко би ми струвал евентуален ремонт, но при сегашната разлика в цените на горивата, мисля че би бил оправдан.

Когато аз разпитвах преди да сложа ГИ се свързах с колеги от форума с Леджънди, като за единия си спомням, че ми каза, че е врътнал 200к на газ. Според мен слагай смело, но намери точния човек :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама твоята Акура носи на газ :) То не, че и на новите не може. да се сложи, но е някакъв много голям компромис. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...