Jump to content
mu6momir

Монтаж на ГИ на Хонда ХРВ 2019г. 1.5 i-VTEC (130 Hp)

Recommended Posts

Здравейте,

 

Собственик съм на Хонда ХРВ 2019 1,5 i-vtec (130кс).

Покрай растящите цени на горивата взех сериозно да се замислям за монтаж на газово и ми изникнаха следните въпроси:

 

1) Дали двигателя ми изобщо е подходящ за газифициране и ако да, каква газова уредба би свършила работа?

 

2) Тъй като съм от Варна, бихте ли ми препоръчал майстор от Варна или региона за поставяне на газово?

 

 

Ще бъда благодарен на съвет от по-опитните колеги в групата.

 

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако Русе не ти е далеч, там имаме "наш" човек - Markony.

Разгледай "газовият" и "сервизи" раздели - ще го намериш.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ви е с директно впръскване. Много добре премислете дали  си струва такава инвестиция и последващи проблеми. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, колко пък толкова ще спестиш като си сложиш газ ? Тва HR-V гори 6-7 бензин..,

 

На газ да гори 9, Инсталацията е почти невъзможна на тоя двигател, дори и да е възможна, ще трябва Течна Фаза или някакъв супер засукан ГИ. Цената не си заслужава според мен. 

 

Само за инфо, CR-V със същия мотор София-Кавала даде разход около 6. 

  • Харесвам 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви течни фази, или засукани инжекциони не му трябват на тоя мотор. Принс и БРЦ имат кит за тая кола. Цената обаче ще е дърво със сигурност. Не мога да кажа точно,но Принс 3000+, БРЦ 2500+. 

Да не забравяме, че остава и частичен разход на бензин.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Drone написа:

CR-V със същия мотор

Не е същия. Дели ги цяла турбина. HR-V-то трябва да е по-икономично дори.

 

Карал съм такова със CVT.  Щях да казвам, че газта ще го спъне съвсем, но то е на глобалния минимум, където по-спънато от това не може да стане. Отделно подозирах и това:

На 25.07.2022 г. at 23:43, mi67 написа:

Двигателя ви е с директно впръскване.

Което съвсем усложнява нещата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше някаква газова която пуска газ(течна фаза) през бензиновите инжектори и уж правило по малко нагари от бензина но цената била много сериозна.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, jijane написа:

Никакви течни фази, или засукани инжекциони не му трябват на тоя мотор. Принс и БРЦ имат кит за тая кола. Цената обаче ще е дърво със сигурност. Не мога да кажа точно,но Принс 3000+, БРЦ 2500+. 

Да не забравяме, че остава и частичен разход на бензин.

Демек пак няма да има голяма икономия ;) 

 

@Honda_Z мм да моя е грешката, мислех си, че са с еднакви мотори. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всеки ГИ е подходящ за ХР-В,  стига инсталатора да знае какво прави .  Над 120 000 км. карам на газ ,никакви проблеми - нито с ГИ ,нито с клапани .Икономията е повече от 100% . 7 литра бензин х 3лв. =21лв. - 10 литра  LPG х 1 лв. = 10 лв. на 100 км.

Редактирано от eselsmid
  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е че споделяш, но авторът пита за 3 годишно (и 10 пъти по-скъпо) Харви и е нормално да се притеснява, понеже е с друг мотор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е идеалния вариант но не знам дали колко ще издържи помпата на мръсната ни газ. 

Газова инжекционна система PRINS за ДВГ с директно впръскване

Direct LiquiMax system

Системата Direct LiquiMax на PRINS се използва като алтернативна горивна система за последващо вграждане в автомобила (bi-fuel), както и за единствена такава (mono-fuel), внедрявана от производителя. Direct LiquiMax е система от типа „master-slave“.

Газовата инжекционна система Direct LiquiMax е създадена за двигатели с директно впръскване на горивото. Директно впръскване означава, че горивото се впръсква под голямо налягане [20-200 bar] директно в цилиндъра, вместо в колектора, както е при стандарните инжекциони. Системата Direct LiquiMax използва модифицирана помпа с високо налягане и инжекторите на бензиновата система за да се впръсква втечнената газ под високо налягане в цилиндъра.

Алтернативната горивна система Direct LiquiMax е еквивалентна на оригиналната бензинова технология на впръскване и в максимална степен използва електрониката и компонентите, които вече са налични в автомобила. Усещането за шофьора при използване на Direct LiquiMax е абсолютно идентично при каране на газ и бензин.

Мащабно проучване, реализирано от Prins в сътрудничество с Холандския университет показва, че пропан-бутанът е изключително подходящо гориво за инжекционните двигатели с директно впръскване на горивото. Ефективността на мотора при използване на газ (LPG) се увеличава многократно, като отделянето на CO2 намалява с 10%

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.07.2022 г. at 11:04, Drone написа:

Добре де, колко пък толкова ще спестиш като си сложиш газ ? Тва HR-V гори 6-7 бензин..,

 

На газ да гори 9, Инсталацията е почти невъзможна на тоя двигател, дори и да е възможна, ще трябва Течна Фаза или някакъв супер засукан ГИ. Цената не си заслужава според мен. 

 

Само за инфо, CR-V със същия мотор София-Кавала даде разход около 6. 

 

И аз се чудя, колко ли ще е спестеното. Аз имам същия двигател, но е 2018 модел. Миналата седмица ходих на море - с един рзервоар, за около 112 лв. го напълних (беше преди резервата). Пълна кола, 4-ма възрастни и пълен багажник, средна скорост 130, в Созопол компютъра показа точно 6.0 / 100. На връщане показа 6.4, общия пробег който засякох е точно 754 км. Дори и на "старите" цени съм давал повече за гориво 😃

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма как да ти е средната скорост 130 км/ч и да ти гори  6 литра. 

Със такава  ср. скорост, дори и дизела ще харчи повече. Това, че си поддържал повече време тази скорост, не означава, че  ти е средната скорост на пътуването. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, не е средна скорост грешно се изразих, но поддържах скорост между 120 и 140. Бях настроил круиз контрола на 120 км/ч. намалях до 90 заради автобуси и камиони, защото имаше много бързаци с големи черни коли. Засичах по единия от километражите "Trip A", като спрях ми показваше 350.4 км. и компютъра ми показа Last trip 6.0. Индикацията за  резервоара показваше малко над половината, преди да запаля колата на връщане отворих резервоара,  защото колата беше на слънце 5 дни, и индикацията пак си показваше малко над половината. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак е много добър разход за бензинов двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък масово започнаха да слагат газови уредби. Що ли...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на газта е доста по ниска  от бензина и нафтата  .  С по-малко  пари пълниш  резервоара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този разход, няма много смисъл да слагаш газ, да ще се спестят парички, за сметка на друго, има си разправии... а и ще ти вземе от мястото, което също е минус за мен. Поне така беше с последните 2-3 коли :D 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пестят се много пари. Особено, ако колата се ползва често на дълги разстояния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този двигател има ли наблюдения как е с газта? 

Аз съм със смесени чувства, да пестят се пари, но ако колата промени перформанса си, ако започнат и други проблеми, които изискват внимание, време и нерви, си имат своята цена. 

Иначе, да кефът да пълниш до горе и да плащаш 1/3от бензина също го има. 

То тогава поне да караш голям дуракоустойчив двигател, без притеснения  и угризения 😊

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, и аз да подновя темата.От два месеца съм притежател на Honda HR-V 1.5 130 к.с ръчка директно впръскване, колата е 2017година. И аз съм пред дилемата за която вече се е писало тук...дали да инсталирам газово на prins цената съм я прежалил , но автомобила в никакъв случай....мисля да разчитам на него 10тина годинки именно заради което се замислям двупосочно.за или против. ....Карам основно градско 1000км.  Месечно и ми дава разход 11литра100 което не е малко за да не се замисля за газ. Споделете опит и мнение от подобни случаи. От  BRC България казват има вариант  на prins но не казват за възникнали проблеми....нямат интерес....докато един майстор газаджия от неофициален сервиз стори ми се компетентен спомена че след 10 000км най много ще сменям ежектори и ще започнат проблеми с палене и грешки..без да има реален опит от конкретния двигател.

На 29.08.2022 г. at 20:37, galin_k написа:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна има двама Дидовци, майстори занимаващи се с Ходни само, питай ако имат опит с този двигател с директно впръскване, да споделят. Разходът не е много малък, но във Варна е пълно с идиотски светофари и малко зелени вълни :/, иначе 10000 - 12000 км не са много, сметни си инвестицията и за колко ще я избиеш?! Предполагам, че уредбите с директно впръскаване са двойно по-скъпи? 

 

А като казваш  BRC България , говориш за Софийския сервиз или друг във Варна? За София, ще си позволя да изкажа голямо негативно мнение специално за ръководството и цялото управление на сервиза. Изключително разочарован съм от работата им. Не бих посъветвал да се ходи. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.07.2022 г. at 14:15, mu6momir написа:

Здравейте,

 

Собственик съм на Хонда ХРВ 2019 1,5 i-vtec (130кс).

Покрай растящите цени на горивата взех сериозно да се замислям за монтаж на газово и ми изникнаха следните въпроси:

 

1) Дали двигателя ми изобщо е подходящ за газифициране и ако да, каква газова уредба би свършила работа?

 

2) Тъй като съм от Варна, бихте ли ми препоръчал майстор от Варна или региона за поставяне на газово?

 

 

Ще бъда благодарен на съвет от по-опитните колеги в групата.

 

 

 

 

Да  ще  се допитам до Дидо , определено сте прави относно колко се кара автомобила, но пък и 2000 лв. да се пестят годишно защо не ,стига да не  правя ремонти от това...Да за BRC  София...

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Свържи по телефона и питай, ще имаш отговори на всички въпроси.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...