TCKOLEV 0 #1 Posted June 19 Здравейте, Пак съм аз. Нов за групата, 3 години го карам Самурая без особени проблеми. След като получих от момчетата във форума изчерпателни отговори, смених маслото с 5w-30. Наблюдавам го дали ще си отиде. До момента са изминати 1500 км. Проблемът сега е идентичен с този , Светна ми лампата за акумулатора - Accord 7ма ген. (2003-2007) - Hondabg.com Форуми ( https://forums.hondabg.com/topic/108575-светна-ми-лампата-за-акумулатора/?tab=comments#comment-1057535510 ) - през деня светна лампата на акумулатора и в купето започна да се чува натоварващ звук. Прибрах я в гаража. - мирише на бакилит след като двигателя загрее и се отвори капакът. - замерих напрежението на акумулатора , 12.3V загасен двигател , 13V запален двигател, 12.8V с вкл. фарове, 11.9V и с вкл. климатик. Като подадеш газ добавя 0.3V 1) В Юбико сменяха лагера на ролкота на алтернатора преди 2000 км (виеше), сменяха и ремъка. 2) Има DLR модул, инсталиран вътре в купето, от Авител. В момента, в който светна лампата на акумулатора автоматичните светлини не светнаха. Не се и включват повече. Възможно е да изгорял. Въпроси, - Може ли и какво може да е прецакал DLR модула ? Може ли да е причинил някакво прегаряне в алтернатора ? До колкото знам старият черпече ток директно от алтернатора (така бях купил колата, но изгоря - модула). Новият не знам как е свързан, но ето че не работи. Да се направя ли на разсеян и да ида ли до Авител, за да им кажа да си проверят DLR модула, защото не свети. Алтернатора макар и да не подава много, добавя 0.3V, та да ида на акумулатор до там. Какво ще ме посъветвате ? - В препратката от 2018г. и вътрешната за нея (не исках да събуждам мъртвите теми), момчетата обсъждат "изгорял диод/ диодна плочка" и "четки". От приложената схема, бихте ли ми казали кои номера са те? В посоченият по-долу руски сайт, възможно ли е да си поръчам алтернативните на оригиналния детайл - напр. четки ? четки - № 3 от схемата , в руския сайт посочени алтернативи за 31105-RAA-A01 HONDA Holder assy., brush например тези, понеже по схемата ми изглеждат идентични - BH-ND12 MOBILETRON Holder, carbon brushes а диодна плочка - ? -Т Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 173 #2 Posted June 20 (edited) Най- добре тези, които са монтирали модула да го откачат след като не работи и тогава да се мерят напреженията, може генератора да не се е прецакал още и щом мирише, вероятно модула товари... Имам волтметърче включено в запалката и постоянно ми показва. На празен ход си зависи от състоянието на акумулатора и 12.3 е нормално. В движение показва 14.2 и при включване на консуматори, се влияе слабо. Има някаква система, която изключва зареждането за малко, когато зареди напълно и става около 13.2. Ако включа консуматор, започва да зарежда и веднага става 14.2. Тези описания са без фарове, в Англия не са задължителни дневните светлини..., но вечер на фарове мисля, че си държи 14.2 . Не си спомням какво става при включване на климатика, но генератора би трябвало да има достатъчно запас за едновременна работа на фарове, климатик и подгрев на задно стъкло, които са големите консуматори... Edited June 20 by JapCar Share this post Link to post Share on other sites
Ivan_Ch 231 #3 Posted June 21 (edited) Здравей. DRL-а най-вероятно не ти работи защото включва по праг на напрежение 13,2 V а ти си споменал, че измерваш 13v, което е малко за работещ двигател. Според мен проблема ти е в алтернатора. Или го сваляш и носиш за рециклиране или направо в ел. сервиз, те знаят какво да го правят. Edited June 21 by Ivan_Ch 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1103 #4 Posted June 21 14.4-14.2 трабва до зарежда алтернатора,под товар 13.6-13,8. На 13 и под не работи алтернатора коректно. Share this post Link to post Share on other sites
TCKOLEV 0 #5 Posted June 22 Здравейте, Днес успях да посетя меката за ремонти на алтернатори и стартери, бул. "Сливница". Боби на ул. "Панагюрище" в рамките на час и половина отстрани повредата - диоден блок. Като го гледах в ръцете си, така и не ми стана ясно от четежа, който пуснах, кой точно елемент е. DLR-ът не беше изгорял, дали беше причинил прегарянето на диодния блок, остава в тъмнина отговорът. На запален мотор изкарва 13.8V . С подмяната на повредения елемент отпадна и още нещо, което наблюдавах и се чудех дали не е нещо по мотора - поклащането на колага когато отнемах педала на газта в движение. Благодаря още веднъж на всички ви за отговорите и съветите! -Т Share this post Link to post Share on other sites
Niakoi 30 #6 Posted June 24 Диодният блок е монтиран в задния капак и на така наречения чертеж не е представен отделно. Едва ли DLR-ът е причината за повредата. Аз смених диоден блок, без да имам DLR. Share this post Link to post Share on other sites
Г.Писаров 66 #7 Posted June 24 (edited) Здравейте Да ползвам темата на колегата и да попитам дали да ходя да проверяват и моя алтернатор. Колата я имам от година и нещо. Не съм имал грижи с акумулатора. Макар, че още като я купих в сервиза където ми обслужват колата ми казаха, че няма да изкара още много. Зимата на 3 - 4 дена трябва да покарам колата, че стои навън и при първо палене започва да върти слабо стартера. Не съм пробвал след колко дни без да я карам няма да запали. Преди няколко дни излязох с колата по работа. Паркирах и чаках жената максимум 20 мин. да си свърши работата. Бях оставил музиката да свири и телефона ми се зареждаше. Идва жената, въртя - пресветва таблото и нищо - без да върти. Направих няколко опита - нищо не се получи. Дадоха ми ток и от раз запали. Без да чакам да позареди акумулатора и т.н. После имах още няколко спирания из града и всичко беше наред - но не бях в колата да слушам музика Като се прибрах свалих акумулатора и го закачих да се зарежда - зарядното показа, че има нужда от зареждане. Имам в колата включено зарядно за телефон, което отчита и волтажа - като запаля колата зарежда на 14 - 14,3. По някое време спада под 13. До сега лампата на акумулатора не ми е светвала. Мислех, че е нормално да са такива показанията понеже бях чел, че колата е "умна" и зарежда само когато има нужда. Не съм си правил експерименти да включа по големи консуматори какви ще са показанията. Но тук като прочетох коментарите, вече не знам дали е нормално Та да ходя ли да го гледат алтернатора? Или проблема, който ми направи може да е от стартера? Колата е фейс, 2,4 АТ, комби. Ако това е от значение Edited June 24 by Г.Писаров Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1103 #8 Posted June 24 (edited) Първо виж как зарежда алтернатора без консуматори и с такива,проверка с мултицет.Мисля че си за нов акумулатор. Edited June 24 by CARPERA 1 Share this post Link to post Share on other sites
blagoev.1990@abv.bg 13 #9 Posted June 25 Г.Писаров колега миналото лято паля и карам колата 10 км градско, спирам, гася двигателя но музиката и аварииките светят, качвам се след 10 мин и както при теб се осветка таблото, изгасих всички консуматори и едва завъртя стартера. Отскочих до магазин за акумулатори да ми проверят акумулатора за прекъснала клетка на товарна вилка и да имаше прекъснала клетка, последва нов акумулатор и всичко е ток По отношение на умната система на зареждане, дневните са ми на 30 % дългите с модул и музиката, волтажа в системата е около 12 волта, пусна ли къси фарове веднага скача на 14 волта, така че най-вероятно системата при твоята кола си бачка нормално. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Г.Писаров 66 #10 Posted June 26 (edited) Вчера направих няколко проби но не с мултицет, че нямам и не съм търсил познат да замери. Гледах пак на зарядното за телефона. И аз съм с модул за дневни светлини на дългите. Но май съм на 20 %. Паля - зарежда 14 - 14,3. Карам малко и пада на 12,5 - 12,6. Пускам климатика и веднага вдига на 14,3. Спирам го - карам и след време пада пак на 12,6. Забелязах също, че даже и след пускането на мигач започва да зарежда на 14,3. Явно проблема ще се окаже акумулатора. Но ще трябва да замеря с мултицет и после да ми проверят и акумулатора Edited June 26 by Г.Писаров 1 Share this post Link to post Share on other sites
I_Yordanov 94 #11 Posted June 26 (edited) Ще цитирам себе си от тази тема, щот ма мързи да пиша в тоя задух Quote Относно напреженията - системата е направена така, че да ограничава подаването на ток от генератора , когато няма голяма консумация. Quote При мен беше обратното - генератора пускаше твърде много ток и светваха VSA с удивителна, ама и лампата на акумулатора. Смених си регулатора и всичко е наред вече. Може да пробваш, като откачиш кабела (бял със зелено) на ELD-то от буксата на генератора. Нищо не рискуваш, генератора ще работи като на всяка друга кола. Моя си го оставих така, защото ме дразнеше. По принцип, не е зле да се ревизира изцяло алтернатора. Четки, диодна плочка, регулатор - има голям шанс, за толкова години нещо от тези да дава дефект. Тук има бързо инфо (на Английски) за ELD-то. При теб, най-вероятно, акумулатора е за смяна. Edited June 26 by I_Yordanov 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
gmarinov 33 #12 Posted June 27 19 hours ago, Г.Писаров said: Паля - зарежда 14 - 14,3. Карам малко и пада на 12,5 - 12,6. Пускам климатика и веднага вдига на 14,3. Спирам го - карам и след време пада пак на 12,6. Когато няма консуматори, динамото не зарежда, затова пада на 12,5 колкото е заряда на акумулатора. Аз от незнание и от подвеждане от майстора рециклирах динамото без да има нужда. Ако сменяш акумулатора можеш да сложиш малко по-голям, аз съм с YUASA 50Ah YBX5053 (160 лева е в момента), една идея по-голям и се побира на същото място. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Г.Писаров 66 #13 Posted June 28 Като тръгна да сменям ще гледам да сложа възможно най - големия акумулатор, който се събира. Не знам дали ще имам много опции. Не съм гледал на други акорди как е но моя акумулатор е целия в една пластмасова "клетка" от две части. Нямам планка, която да го държи. Може би ако махна "клетката" и намеря планка, ще се събере и по - голям размер 🤔 Share this post Link to post Share on other sites