Jump to content
kokoshinko

Honda Civic 7, проблем със спирачки.

Recommended Posts

Колеги здравейте да се включа и аз . Прибрах се от работа и забелязах че задно дясно колело  е загряло , а другите са студени . От 2 3 дни като карам по магистралата на моменти усещам нещо между вибрация и биене отзад (на волана нищо не усещам ). Купих колата със чисто нови задни спирачни апарати, сменил съм дискове накладки и лагери отзад. На прегледа забелязах също че задните спирачки са много слаби при натиснат докрай педал валяците се въртят. Ако е лагер възможно ли е да загрява колелото  от него ? Изчаках 1 час да изстине колелото и излязох за 5 минути да обиколя квартала като максимално малко съм ползвал спирачките и като се прибрах задно дясно колело беше загряло. По принцип ползвам ръчната , но както и да е явно апарата задържа. Другото което забелязах е като паркирам назад чувам свирене от задните спирачки.

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи/регулирай си ръчната спирачка, ако вече не си прецакал накладките и. 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчната спирачка хваща от сигурно 10-13 зъб 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, вчера като прочетох поста на @kokoshinko си мислех, че става въпрос за CR-V 2. Обаче, това

Преди 6 часа, Emicha написа:

накладките и

ме накара да погледна пак и виждам, че той не казва, за каква кола става въпрос.

Ако е за колата от профила му - Сивик 7, ръчната няма отделни накладки, както е при CR-V. 

Така че, дай първо да изясним за каква кола говорим и тогава да регулираме ръчната.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съжалявам да става дума за Сивик 2005 година , какво направих преди малко като дойдох на работа. Вдигнах колата на крик , колелото почти не се въртеше , напънах малко апарата с една отверка , взе че освободи и сега колелото се върти нормално. Утре ще я видим с майстор. Определно има някакъв проблем със спирачката отзад . 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Krasi-mir написа:

Емич, вчера като прочетох поста на @kokoshinko си мислех, че става въпрос за CR-V 2. Обаче, това

ме накара да погледна пак и виждам, че той не казва, за каква кола става въпрос.

Ако е за колата от профила му - Сивик 7, ръчната няма отделни накладки, както е при CR-V. 

Така че, дай първо да изясним за каква кола говорим и тогава да регулираме ръчната.

 

Абе Краси.... :)

Това е раздел СРВ-2...

А от GSM-а, въобще не се вижда, каква му е колата от профила. 

Та това е... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе особено драскането в чужди теми по подобни на темата въпроси, .......ама не точно. 😉

Или, същият отоговор като по горният..... ама с картинка или перефразирано копие.

Редактирано от docev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задържа апарата , тая вечер като се прибирах от работа гледах максимално малко и леко да ползвам спирачките  и пак задържа. Чакам утре 2 маркуча за отзад и нова спирачна течност ,  защото както казах колата беше с чисто нови задни спирачни апарати и е имало някаква причина за да ги сменят , това ме навежда на мисълта че проблема е на друго място и се надявам след смяна на маркучи и обезвъздушаване да се оправят нещата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.02.2022 г. at 21:40, kokoshinko написа:

... сменил съм дискове накладки и лагери отзад ...

 

Преди 11 часа, kokoshinko написа:

... смяна на маркучи и обезвъздушаване ...

Това ти лично ли го правиш, или имаш доверен автомонтьор в автосервиз?

И, къде се случват нещата, в МанчЕстър, или ...?

 

Задните спирачки искат особено внимание. Има процедура по демонтаж/монтаж, която, ако не е спазена се случва това, което изживяваш в момента. Ръчната спирачка работи с буталото на крачната, затова иска повече внимание.

Когато спирачките са изправни, валяците (в английски МОТ център) изхвърлат колата.

 

Преди 23 часа, kokoshinko написа:

... напънах малко апарата с една отверка , взе че освободи ...

Това не е правилно и няма ефект, пак ще задържа. Буталото на задните спирачки не се прибира с натискане. Прибира се с въртене със специален инструмент. 

 

После:

Преди 11 часа, kokoshinko написа:

... колата беше с чисто нови задни спирачни апарати ...

Сигурен ли си?

Във Англия е масова практика да се продават рециклирани апарати (и всякакви други агрегати) със вид на чисто нови. Даваш твоя апарат и получаваш рециклиран ( с гаранция) на почти половин цена.

 

Някой не си е свършил работата, както трябва. Може да е и сп.маркуч, ху 'ноуз? :)

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Манчестър да , имам механик който си разбира от работата.

При смяната на накладки прибрахме буталото с инструмент който го въртеше.

Като гледам цената на нови апарати и фактурата от предния собственик си мисля че да чисто нови над 250 паунда е платено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с майстора е добре, щом го имаш.

 

Не попита, каква е процедурат по сглобяване, което предполага, че знаете.

Въпреки това:

 

Пост #59.

Цялата тема е полезна.

 

Всъщност, тази процедура е по-важна за правилното сработване на механизъма за саморегулиране на спирачките. Ако не се спази, губиш крачната, или ръчната, или и двете.

 

Успех.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Krasi-mir написа:

 

Благодаря за темата .

Сега малко развитие по моя случай. Оказа се че са сменяли заден ляв апарата ,а не както си мислех 2та. Та десния задържаше , поръчахме нов дойде грешен , чакахме правилния дойде правилния сложихме го обезвъздушихме , тръгнах си , прибрах се няма загряване обаче по пътя усещах педала някак си по мек , като го натискам по силно потъва до долу , помпа го няколко пъти става твърд и като го натисна по силно пак потъва , та утре отивам пак този път за обезвъздушаване на 4те колелета.

Преди 12 часа, Krasi-mir написа:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така след смяна на апарат , задни маркучи обезвъздушаване се оправиха нещата (на апарата гумичките на буталото бяха запретнати) обаче и жилото задържа така смених жилата уж регулирахме ръчната пак задно дясно загрява а ръчната има 20 зъба ход и  не държи. Ръчната освен от купето може ли да се регулира и от жилата дето се хващат на апаратите? Развъртях болта в купето дето се регулира за да не загрява докато карам ама оставам пък без ръчна. 

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука адаша Краси-мир е обяснил процедурата по настройка на задната спирачка, дали е приложима и за теб да каже. Пост #13.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прочетох го , но дали важи и за Сивик 7? Другото което видях при гайката за регулиране на ръчната вътре в купето - едното (лявото жило ) стои по - напред от дясното (към предницата ) , не би ли трябвало да са равни , защото при евентуално натягане , едното ще държи повече както в случая дясното при мене . Не знам и аз вече .

 

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, абсолютно точно е описана процедурата в горния пост, как се правят нещата и важи за Сивик 7, защото и ръчна и крачна са на едни накладки и с един механизъм(Бутало). Ако си ходил на майстор, който не го знае това - смени го!

Четох, че си сменил и двете жила ляво и дясно, виж и да не сте ги объркали с такива за Тайп Р защото не пасват, с различна дължина са! Едната кола е три врати, а твоята ако е от подписа е пет врати , има разлика в дължината на каросерията и от там жилата са различни! Ако всичко е ок, направете гореописаната процедура и би трябвало да стане! Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом важи значи ще се хвана дам явно тоя майстор незнае , а относно жилата незнам и аз дали са за тайп р или за 5 врати уж ги сложи всички планки дето се хващат за купето си паснаха отдолу само горе при ръчната има да речем едно разминаване от 1 сантиметър горе долу. Тая събота ще пробвам сам да направя процедурата ако нещо не стане явно жилата не са правилните. Довечера ще ги снимам и ще кача снимката .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да снимаш опаковките с партидните номера за да се сравнят, ама щом казваш, че са паснали планките за захващане за шасито, значи най-вероятно са правилните! Хубаво е да са една марка, ако са афтърмаркет - ляво и дясно!

Ето в тубата намерих едно видео за проблема! Американски Сивик Си , ама това е купе на Спорт три врати европейски! Към края на видеото е показано как се прави настройката!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Охо то всичко замина на боклука опаковки стари жила , както и да е ето снимка и ясно се вижда колко е разминаването между 2те което ме кара да мисля че едното не е правилното най вероятно

IMG_20220307_173900.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тоя на клипа и неговите се разминават накрая иначе много полезно видео благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на толкова хлабава ръчна проблема не ти е в ръчната, регулиране или жилата, а в апарата. Под маншона на буталото трябва да има грес. Водачите, които съединяват подвижната с неподвижната част на апарата, също трябва да са смазани. Накладките в точките на допир с апарата, върху неръждаемите пластини, също трябва да имат грес. Самите накладки трябва да се движат, макар и трудно, към диска и назад. Ако се налага трябва да се пипнат с пила съдсем леко. При освободена ръчна, натискане педала на спирачката и отпускане, при вдигнато колело на крик, то трябва да се върти на ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе, да не са разменили жилата, ляво с дясно... ?

На какви ли не работи съм се нагледал, че почвам и това да си мисля... :|

... а и симптомите, и снимката ме водят натам...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еб* ли му майката кво става тоз дет ги сменя уж ги сложи едно до друго старите с новите ляво и дясно , пластини всичко пасна. То ако жилата са ляво и дясно лявото едва ли ще пасне от дясно и дясното от ляво. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еб* ли му майката кво става тоз дет ги сменя уж ги сложи едно до друго старите с новите ляво и дясно , пластини всичко пасна. То ако жилата са ляво и дясно лявото едва ли ще пасне от дясно и дясното от ляво. Иначе в аутопауър разликата е 15мм между двете. Значи може би наистина са разменени лявото уж е по късо а при мен е по дълго 🤔🤔🤔

Screenshot_20220307_190810_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20220307_190739_com.android.chrome.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой който да каже колко точно са дълги жилата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разказчете жилата и виж дали ще задържа или ги разхлаби доволно, ако  не задържа после , е ясна работата...

Редактирано от jungles

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, jungles написа:

Разказчете жилата и виж дали ще задържа или ги разхлаби доволно, ако  не задържа после , е ясна работата...

Разхлабил съм болта в купето и не задържа в момента

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих тука при един нашенски голям сервиз за смяна на задните преди две години ,че свиреха пластините -съобщават за смяна ,взеха да стискат буталата с едни менгемета за да ги приберат -нищо ,казаха апаратите са блокирали и са за смяна ,абее не знам защо ама ме усъмни нещо тая работа ,викам ай утре ще намина събирайте всичко със старите накладки че бързам за важно съвещание -ето ви парите за изгубеното време и чао.После из нета разгледах -има клипове за тази кола как се въртят буталата и се прибират лесно ,смених си ги сам -имам инструменти ,добре че ги спрях навреме тия безхаберници ,иначе голям сервиз с големи цени и претенции -ама то от всеки безделник майстор не става ,особено и като не иска и да се научи на нещо -наемат млади неопитни момчета ,те пък гледат да има там за цигари пари и някоя бира ,не са особено заинтерисовани от работата която вършат .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жилата са свалени едното е 196 см и хваща като опъвам ръчната в момента в който хване дясното колело все още се върти . Дясното жило е 198 см и като се опъва ръчната почти не се движи трябва да се натегни повече за да хване и то , сега ще пробваме да разменим дясното с лявото да видим какво ще стане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така първо преди да ги свалим установихме че жилата в купето бяха кръстосани , на дължина дясното е дълго с около 2 см повече , сложихме ги пак в момента е горе долу добре ръчната държи обаче иска още натягане , а като натегнем още малко при опъване на ръчната десния апарат чисто нов не иска да се връща. Мисля че освен че жилата са по дълги отколкото трябва особенно дясното с лявото нямам никакъв проблем има и някакъв проблем с жилото вътре вероятно от това че са били кръстосани, но за мен главното е че са по дълги отколкото трябва. В аутодок дясното го дават че е дълго 196 см а лявото 194 , а при мен са 198 на 196 . Отидохме до магазин за части за чисто ново дясно жило и то е 198 см също не ми върши работа . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой тука който да работи в магазин за части или автосервиз и който може да ми каже точната дължина на жилата ако му дам вин номера ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен , масово продават дясно жило 1980 мм дълго , поръчах 1963 мм макар че не видях разлика като ги сравних , най накрая днеска намерих време и място свалих старото "ново" , сложих новото и ръчната дойде. 

Редактирано от kokoshinko
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...