Jump to content
nedyalkov

Бензин в маслото на Хонда Акорд 2.4

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Малко по-рано днес реших да си погледна нивото на маслото, тъй като е сменяно преди седмица и ми направи впечатление, че се стича по-лесно от пръчката и усетих мирис на бензин. Преди последната смяна не съм забелязал да има нещо притеснително при проверка на маслото. Преди месец сложих АГУ на колата, възможно ли е нещо газаджиите да са оплескали или да търся проблема в някоя дюза. Колата я имам от Май месец тази година. Другото, което е че известно време, около 1000 км, покарах с повече масло, тъй като при първата смяна майстора беше сипал 5 литра, вместо количеството по спецификация 4,2-4,3 л. Наложи се да се източи излишното масло. Може ли това да е дало негативно отражение и да е довело до сегашния ми проблем?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги намирате тея майстори бе? Тая щека в носа и гъз@ ли си я навират?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно и явно заради това не са я натикали докрая. Така показва под мин. и айдее - още 1л. - да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам как е успял да сипе 5 литра, въпреки че му бях казал, че колата  събира не повече от 4,3 л.

Не получих обаче отговор на въпроса, дали от това би могло да е тръгнал проблема, за да знам дали да търся отговорност от него или първо да се обърна към газаджиите, защото 3000 км преди това не съм забелязал нито нивото на маслото да се мени, нито пък да имам мирис на бензин в маслото?

Редактирано от nedyalkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, да обобщим хронологията:

След предната смяна на маслото си карал 1000км с 0.8л повече, след което излишното е източено и в оставащото ползване на колата до слагането на АГУ няма нередности, а след това, и втората смяна на масло, нивото му се качва и мирише на бензин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Може би и малко над 1000 км карах така с повече масло. После го накарах майстора и той беше източили малко над 1/2 литър, което пак беше малко над макс, но съм карал още 2000 км така и след това се смени маслото с ново. Маслото го смених много по-рано, защото при първата ми смяна старото масло е било доста гъсто. Затова беше направена и промивка, и за първото масло ми беше препоръчано (от няколко места) да покарам не повече от 2000-3000 км и пак да сменя маслото с ново. Така и направих. Преди месец или около 1500 км сложих АГУ. Преди това проверявах маслото по няколко пъти в месеца и не съм забелязал маслото да мърда от максимума и при избърсване на щеката си беше с нормална консистенция. Не съм усетил и мирис на бензин като го подуша. Не съм сигурен, дали се е вдигнало нивото на маслото сега, на максимум си стои, но мирише много сериозно на бензин и ми се струва, че се стича много лесно от пръчката. Маслото и предния път и сега е 5W30 Q8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи до слагането на газовата и с 2-те смене на масло не е имало проблем, а разреждането му с бензин е забелязано след монтажа на АГУ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората смяна на маслото е 1200-1300 км след монтажа на АГУ-то, т.е. покарах и с първото масло и поставена АГУ. Само, че от тези километри с АГУ и първото масло по-голямата част са извън градско шофиране ако има значение.

Не ми е направило впечатление иначе нещо колата да не работи както трябва. Единствено тази сутрин първото палене беше с малко повече въртене от обичайно спрямо друг път.

Около 200 км след смяната на маслото ми направи впечатление, че има наличие на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи смените на маслата и АГУ-то нямат категорично установено значение.

При кратки градски и студено време е имало такива случаи, но нито сега е така, нито твоят модел двигател има такъв заводски проблем.

Но с разледено масло не е добре да се кара, както пък и да се сменя преди да се установи и отстрани проблема.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, nedyalkov написа:

Затова беше направена и промивка

Би ли разказал повече за тази процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Отивай при газаджиите, там са оплескали нещо!

Бензин в маслото присъства при повреден инжектор., който не впръсква, а тече!

Та затова си мисля да провериш инжекторите на първо време и работата на газовата!

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM За процедурата с промивката е сипана добавка-промивка (незнам каква) в маслото преди първата смяна, колата работи така 10-12 мин. и после старото масло е източено.

@darius Аз също мислех първо при газаджиите да отида, но все пак исках да разбера повече, за да съм сигурен, че проблемът би могъл да е тръгнал от там.

Някой ако има друга идея нека пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може питащеят да има някакъв опит и база за преценка, но маторното масло (без значение от течлевост), все пак няма осезаем мирис на бензин.

Ако е така, сигурно имаш професионални хипотези за К24А3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, fenabg написа:

Аз пък съм сигурен че бензин в маслото няма . Човека нехае че е с близо литър  масло в + в двигателя ,  а седнал да определя какво има в него с носа си . !  Вие сериозни ли сте вече ?  Било по редко как го прецени моля ти се ми обясни ?

Незнам защо реши, че нехая за автомобила си, просто не бях се замислил какво би могло да се случи с повече налято масло. Не е ли работа на майстора, който е сменил маслото да ти обясни!? Според него не беше някакъв проблем, така че затова след като поразпитах на други места съм предприел източване на излишъка масло.

Може да си голям специалист, нямам представа, не го оспорвам, но тук във форума съм забелязал, че няма по заядлив член от теб. Като не искаш да помагаш недей, просто не се включвай и това е. Защо трябва да оцапаш всяка тема със сарказъм и заяждане, не мога да разбера.

Много добре знам как мирише бензин и как трябва да мирише масло, в което няма бензин. Така, че моля те не давай оценка на моите качества какво и как надушвам. За течливостта, обичайно при студен двигател като извадиш щеката маслото се стича и прави капка а сега капката пада веднага. Трябва много пъргаво да извадя щеката, за да не капне капката масло върху двигателя преди да успея да сложа парцал или хартия под щеката. Това според мен не е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си пиша кога си искам и където искам . И от заяждане до реалността която явно приемаш с нюха си има разлика. Не ви ме видял като се заяждам споко. Но нехайство от твоя страна и немърливост от страна на така наречен майстор  не ме прави заядлив при положение че съм го отбелязал. Трето при по студено време работа на смукaч" и къси разстояния съдържанието на бензин в маслото може да се повиши.  Но това с нос и следена на скоростта на капката не се получава. Четвърто както са казали по горе този мотор не страда от такива болки , и пето има масла  които по дефаут си смърдят на разни фракций наподобяващи бензин. Ама нали се заяждам , другия път и сипете не 5 а 6 литра .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само стичането на маслото по щеката ми беше критерии. Направо си ме лъхна стабилно на бензин, вчера като извадих щеката. Нарочно няколко пъти извадих щеката и я избърсах, за да съм сигурен, че ми мирише на бензин. Днес също си мирише осезаемо на бензин маслото, като го проверих. Освен това и предишния път беше сипано същото масло, пък нито при проверката на щеката съм усетил мирис на бензин, нито от източения 1/2 литър масло карано 1000 км не е имало мирис на бензин. Много ми се иска да си прав и да си въобразявам, че ми мирише на бензин от маслото, но за съжаление реалността е друга и ще трябва да търся, защо и каква е причината и ако някой било той майстора, който ми сменя маслото или газаджиите имат вина, заради некомпетентност ще трябва да си понесат отговорност.

Затова и търся насока тук във форума някой да ми помогне, тъй като се предполага, че хората присъстващи тук във форума имат информация и са минали през всякакви проблеми свързани с Хонда като цяло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авторът, не се сърди, но тук повечето сме наблюдатели и не пишем, освен ако нямаме преки познания по даден въпрос и конкретен отговор. Клавиатурни хипотези няма да ти помогнат - "тигана и олиото" са при теб и щом пишеш, значи имаш съмнения относно "гозбата" и е добре някой вещ да я погледне.

Критики винаги можеш да получиш - ползвай ги. Щеката не случайно има и макс. Аз примерно нямам условия за смяна на масла, но първите няколко дни след процедурата проверявам извършеното, както и преди всяко извънградско - навик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се сърдя @ceco_accord просто ми дойде малко като гръм от ясно небе това наличие на бензин в маслото и търся възможни варианти да не би аз да съм пропуснал нещо при обслужването на автомобила, преди да се обърна към някой от тези, които са правили някакви интервенции по колата ми в последните месеци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки би се стреснал.

Това е сложен синтез ат механика, термодинамика и улектроника - може да се бъгне какво ли не, нищо че е Хонда.

Имах такъв 2.4  5г. но за жалост (и моя радост) не мога да съм конкретно полезен, освен с теория на вероятностите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, nedyalkov написа:

Не само стичането на маслото по щеката ми беше критерии. Направо си ме лъхна стабилно на бензин, вчера като извадих щеката. 

 

Колега мога да споделя, че това което си усетил е напълно възможно, наблюдава се и при други мотори когато се карат известно време в червеното.

Мога да те посъветвам да си оправиш картерната вентилация и да укротиш малко педала, бензина ще изчезне. А това, че си налял малко над МАКС това пък мотора изобщо не го плаши, аз лично карам всичките си коли 2/3мм над МАКС години на ред. Маслото ти и да е било на минимум влезнат ли бензинови пари е все тая. Мисля, че Фена е прав, бензин едва ли има, по скоро е нещо като конденз ако имаш съмнения извади си щеката и капни в една капачка когато е студен мотора и драсни клечката, знаеш как веднага пламва бензина а студеното масло гори мудно.

Няма нужда от нерви, жив и здрав да си и лек път.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една капкова проба на маслото също може да даде яснота. Ако искаш да пробваш и ти се занимава, погледни темата за капкови проби.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито тия 600 грама, нито газовата може да причинят подобни неща, и понеже все още вярваш, че има проблем, просто хвърли боба другаде или я заведи при някой, който действително да ти каже каква е истината и да се успокоиш, бих послушал @fenabg.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.10.2021 г. at 22:38, nedyalkov написа:

Единствено тази сутрин първото палене беше с малко повече въртене от обичайно спрямо друг път.

Ако и тази сутрин първото палене е пак така, сваляй дюзите и ги носи на ултразвук, сигурно имаш някоя "пикаеща" дюза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пикае дюза не само ще пали трудно а и силно вероятно да работи на три цилиндъра известно време . 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ето какво се случи днес. Пак малко повече въртене преди да запали сутринта, но иначе чиста работа на двигателя. Отидох направо при газаджиите, което ми отне близо час в сутрешното задръстване. Още като им казах какво ме притеснява ми отговориха, че няма как от газовата да се получи такова нещо. Освен това ми казаха, че ако имам от някой инжектор да изпуска бензин ще започне да ми дава грешка за богата смес и ще светне чек-а. Общо взето според тях няма нищо нередно да има лек мирис на бензин при каране на кратки разстояния и само на бензин. Интересното беше, че като при тях вадихме щеката и душихме просто нямаше осезаем мирис на бензин, миришеше си на масло. Иначе вчера за да съм сигурен, че не си въобразявам извиках и друг да дойде да подуши маслото и също и според него имаше мирис на бензин.

Преди 23 часа, Митко Йотов написа:

Колега мога да споделя, че това което си усетил е напълно възможно, наблюдава се и при други мотори когато се карат известно време в червеното.

Мога да те посъветвам да си оправиш картерната вентилация и да укротиш малко педала, бензина ще изчезне.

Да, наистина в предишния ден имах малко по-рязко шофиране на няколко пъти, но чак в червено не съм влизал.

Как да си оправя кариерната вентилация, какво точно трябва да се направи? Мога ли сам или трябва да се обърна към Хонда сервиз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пипай колата ,само карай.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е щеката понякога да има мирис, подобен на бензин.

Ако няма грешки или други симптоми, следи периодично нивото и си карай спокойно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...