Johnny_V3 29 #1 Публикувано 14 Август, 2021 Здравейте отново! Ще пусна и тази отделна тема-въпрос за разхода на гориво. Honda CR-V първа генерация, 127 к.с., автоматик, бензин (няма газ, а и не ми се слага). Както вече споменах - през последните 6 месеца сме навъртяли 9000км. Карам я с голямо удоволствие и често пътувам София-Бургас. Въпроса ми е - някой знае ли (може ли да посъветва) каква е най-икономичната скорост за Хондата по магистрала. Разбира се, че според съвременните стандарти разхода е доста висок (най-доброто, което успях да постигна е около 8,7/100). Това е при скорост 110-120км/ч по магистралата. Но ако имате наблюдения за по-икономична скорост - ще съм благодарен, да споделите. Не държа да стигна бързо до Бургас, а по-скоро да стигна икономично. Защото автомобила ми трябва, когато обикаляме по по-труднодостъпните плажове и места по черноморието. Предварително благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #2 Отговорено 14 Август, 2021 (Редактирано) Quote Разбира се, че според съвременните стандарти разхода е доста висок (най-доброто, което успях да постигна е около 8,7/100) Съвременни стандарти на на автомобил от същия клас ли,ти си постигнал супер разход ако и този разход е на климатик е направо невероятен. Няма как да имаш автомобил за трудни места и да харчи колкото Honda Jazz. Постигнал си заводския разход за 24 годишен автомобил. https://www.auto-data.net/bg/honda-cr-v-i-rd-2.0-16v-rd1-128hp-12343 Редактирано 14 Август, 2021 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #3 Отговорено 14 Август, 2021 @CARPERA Благодаря за отговора! За съжаление беше без климатик. В понеделник пак тръгвам към Бургас и този път ще държа 90км/ч пък да видим. Ще споделя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #4 Отговорено 14 Август, 2021 Да ви докладва и аз, че навъртях едни 5-6 К последните три седмици Германия - Гърция-България - Румъния -Германия 🙈... FR-V 1,8 automatic : При 30 градуса и не изключен климатик, полупълна кола, със 110-130 км/ч по магистралите, задръствания и т. н 12-13 литра газ на 100 км=>ДОВОЛЕН СЪМ🤟🙏 (особенно, като се прибрах и видях цените на бензина 1,56-1,65 Евро за лирър😱🙈😱, а газта на 0,70 ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #5 Отговорено 14 Август, 2021 Не е ли множко? В същите условия и моята харчи толкова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #6 Отговорено 14 Август, 2021 Аеродинамиката на колата е просто такава-кубче... Зимата по тази отсечка стигам и 9-10 литра газ с по 110-120 км/ч темпомат😉... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #7 Отговорено 14 Август, 2021 Климатика особено когато беше над 32градуса вдига разхода,и аз го усетих. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 14 Август, 2021 На бащата CR-V-то му харчи повече на магистрала токолкото градско :D. Аеродинамиката си казва думата, определено. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1561 #9 Отговорено 15 Август, 2021 (Редактирано) Off Topic Карам много, ежедневно съм на пътя от 1993-а. Карал съм (и карам) всякакви МПС-та. Разхода на гориво никога не ми е бил приоритет. Колкото - толкова, важен е кефа. Българският национален спорт #1 - "Икономично каране на автомобил" не ми е хоби. Винаги карам на лимита, т.е. на ограничението за съответния участък. Тия дни се наложи да возя брат ми. Човекът щеше да получи инфаркт, когато погледна таблото. Скоростомерът на 130км/ч, оборотомерът на 3800об/мин. Това с Пежо 206, 1.1 бензин, на А1 около Вакарел. Той вика - аз повече от 100 не вдигам (Голф дизел). @Johnny_V3 , няма смисъл от експерименти. Карай си, както ти е кеф. От 2009-а карам CR-V автомат. Имах 2бр. CR-V 1. Твоят разход е нормален за колата. На @mitaka0007 за неговата, също. @ceco_accord , не е множко, нормално е. При теб в уравнението се намесват Аеродинамика и Гооооуем мотор. Напълно естествено е ти да гориш, колкото Митака. По едно и също време имах CR-V 1, B20B JDM AUTO и Сивик англичанка D16Y3 AUTO. Разходът на двете беше еднакъв. Големият мотор, въпреки аеродинамиката, надделя на аеродинамичния сандък с малък мотор. Килата са горе-долу еднакви, CR-V 1 е на платформа Сивик англичанка. Когато съпругата ми се сдоби с Авенсиса, очаквах да гори повече от настоящето ми CR-V 2 AUTO, заради по-слабия мотор. Да, ама не! Авенсисът гори с литър, литър-и-нещо по-малко. Аеродинамика, баце! edit: @Johnny_V3 "B понеделник пак тръгвам към Бургас ..." Аз съм на Св. Влас до Петък. Редактирано 15 Август, 2021 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #10 Отговорено 15 Август, 2021 Но не само тя е фактор. Твърдост на гумите и широчината им също влияят, за това има различни смески и размери. Масата на автомобила (веднъж задвижен) е голям +. Ако е около и над 2 тона, мести въздуха по-лесно, а това има осезаемо значе над 100 км/ч. Моментният ми разход (на бензин) става двуцифрен чак при 140км/ч. - а заради "дългата" кутия и под 70 км/ч. Не е за малки скорости тоя шлеп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #11 Отговорено 15 Август, 2021 (Редактирано) Spoiler Излизаме от темата, но масата на автомобила по никакъв начин не може да е плюс освен в комфорта на возия. И стабилност на магистралата. При поддържане на скорост на равно масата не фигурира в уравнението освен в увеличаване на съпротивлението от търкаляне на гумите (и то негативно). А за ускорение и намаляне на скоростта, по-голямата маса изисква повече енергия за преодоляване на инерцията. За справка: максималната скорост на автомобил не зависи от неговото тегло, а от аеродинамиката му и мощността на двигателя. Единствената причина според мен за такова заключение е, че по-тежките возила са оборудвани с по-мощни мотори, често предвидени за дълги преходи. ПП: А, да. Ако интуицията ти подсказва, че кола с по-голяма маса по-лесно пори въздуха – вярно е от гледна точка на това, че ще намаля по-бавно скоростта си при еднакво въздушно съпротивление. Но съответно след това ще изиска повече енергия, за да се задвижи до първоначалната скорост. Редактирано 15 Август, 2021 от Pavel_Pavlov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 445 #12 Отговорено 15 Август, 2021 Аеродинамиката на хладилник си казва думата. Единствения начин за по-икономично шофиране е поставянето на газова уредба. Аз с хладилника, макар с голям мотор и доста дълга кутия (2500 оборота- 150 км/ч), при магистрално каране съм постигал най-нисък разход от 15 газ. Акорд-а при същите условия гори 10-11. Та физиката си е физика и хладилникът си е хладилник, независимо от моторизацията. Хладилниците с по-модерните мотори и кутии биха постигнали по-нисък разход, но няма да е с много. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #13 Отговорено 15 Август, 2021 Off Topic Павка. Всичко което си написал е вярно на теория. На практика, Сивикът от подписа ми (805 кг празен и 101 коня) по-лесно ускорява до 180, но 200 и малко отгоре може да постигне само пълен. Не се бъзикам - пробвал съм доста пъти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #14 Отговорено 15 Август, 2021 преди 10 минути, ceco_accord написа: Скрий съдържанието Павка. Всичко което си написал е вярно на теория. На практика, Сивикът от подписа ми (805 кг празен и 101 коня) по-лесно ускорява до 180, но 200 и малко отгоре може да постигне само пълен. Не се бъзикам - пробвал съм доста пъти. Това е вярно само, когато я буташ от скала. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pechkata 19 #15 Отговорено 21 Август, 2021 Гюма (хладилник) си е същия от 1999г. до 2007/8г. гори еднакво 10л. бензин на 100км. 2.0 куб. 150 коня... Аеро-динамиката е променена след 2010г. - ма те държът цена не моим се докопаме до тях... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #16 Отговорено 21 Август, 2021 Сф - Варна/по магистралите през Ришки проход/ - Бургас/през Обзор/ - Асеновград/през Плодовитово/ - Сф 1120 км; трима с много багаж; зимни гуми на 1,9 атм; ДВЕ колелета на покрива; стегнато каране с до 10 км/ч над ограниченията по Waze /на магистрала на моменти и със 150/; поне 20 км на бензин, че шишето е малко. 17,90 лв/100 км 15,63 л/100 км пропан-бутан 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #17 Отговорено 2 Септември, 2021 Здравейте, съфорумци! Съжелявам за закъснелия отговор, но не си взех лаптопа по време на пътуването... Та - опитах се да накрам автомобила да е супер икономичен! Пътувахме около 5 часа със скорост 90-100км/ч. През цялото време с включен климатик (че беше доста горещо). Разхода (по магистрала) е точно 7,9л/100км. С климатик и 90-100лм/ч. Мисля, че мога да бъда доволен. Интересното е, че на връщане решихме да минем през Балкана (Айтос, Карнобат, Казанлък, Карлово)... Искам да Ви кажа, че от сега ще пътувам до Бургас (и обратно) само по този път! Много по-красиво, сенчесто, интересно (съвсем не е скучно да се пътува, както по магистралата). Не знам, дали да пускам нова тема, но от февруари до сега съм навъртял 10000+ километра на Хонда-та... И май е време да сменям маслото... Имам познат, който (според него) е дистрибутор на едни от най-хубавите масла за автомобили (да не правя реклама - няма да назовавам маерк. Но според сайта им излиза, че маслото за моята хонда е 0W30... А според това, което в момента е в нея - мисля, че е 5W40 (но не съм сигурен). Иначе за 10000 км не е близнала и капка масло. След смяната на маслото на пръчката показва малко над максимума. Сега е пак точно така - малко над максимума... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #18 Отговорено 3 Септември, 2021 Намерих темата за маслата - ще почета там. И ако има нещо - ще питам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #19 Отговорено 3 Септември, 2021 Tия разходи по борд компютър ли ги засичате или реално на колонката? Щото винаги има разлика, понякога доста осезаема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1561 #20 Отговорено 3 Септември, 2021 @Johnny_V3 аз мисля, че НЕ можеш да бъдеш доволен. Според мен (не мога да го твърдя на 100%) маршрутът София - Бъргас е с преобладаващо спускане. Разход на гориво по колонка се изчислява по един и същ маршрут отиване и връщане. Изчакваш нивото да падне около и под 1/4. Пълниш до капачката до преливане. Отиваш до Пловдив и се връщаш. Пълниш до преливане на СЪЩАТА колонка. Смяташ. И не, разход при 90-100км/ч на магистралата не е реален разход, ако това не ти е ежедневния стил на каране. За мен нормалната скорост по този маршрут е 120-130. Естествено, че не е постоянна. На моменти стигам повече, за да не преча на бързаците при изпреварване. На моменти падам до 70-90, заради икономиците, изпреварващи камиони с такава скорост. Не съм смятал, какъв разход ми даде Пежото София - Бургас и обратно, защото не ме интересува. Обаче съм смятал, е така, за протокола, на Сивик 9, 1.8 бензин. От нас до Лондон са 200 мили. На отиване ми изгори със 10-ина паунда повече. Това е около 8л гориво. п.п. На CRV-то нямам бордкомп. Авенсисът, реално, отиване и връщане, гори 1л повече, отколкото показва борд компютъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #21 Отговорено 3 Септември, 2021 Винаги показва поне от 0.5 до 1 л. по-малко по борд, отколкото реално. Сравняваме различни модели, но моят Акорд гори реално около 5.7-5.8 бензин на дълъг път при скорост около 90-100 км/ч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pechkata 19 #22 Отговорено 4 Септември, 2021 На Акорда ареодинамиката е различна от ЦРВ -1 генерация нормално е да гори по малко и до колкото си спомням няма 4х4... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1561 #23 Отговорено 4 Септември, 2021 Не коментирам разхода между различни марки и модели. Даже не съм казал, колко горят (и са горили) моите коли. Коментирах начина за изчисляване на разход и разликата между ръчно изчисляване и бордкомп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #24 Отговорено 5 Септември, 2021 (Редактирано) На 21.08.2021 г. at 19:49, kalintry написа: Сф - Варна/по магистралите през Ришки проход/ - Бургас/през Обзор/ - Асеновград/през Плодовитово/ - Сф 1120 км; трима с много багаж; зимни гуми на 1,9 атм; ДВЕ колелета на покрива; стегнато каране с до 10 км/ч над ограниченията по Waze /на магистрала на моменти и със 150/; поне 20 км на бензин, че шишето е малко; климатик. 17,90 лв/100 км 15,63 л/100 км пропан-бутан Сф - Варна/по магистралите през Ришки проход/ - Шабла/през Златните/ - Варна/пак през Златните/ - Сф/пак по магистралите през Ришки проход/ 1300 км; трима с много багаж; зимни гуми на 1,9 атм; ДВЕ колелета на покрива; стегнато каране с до 10 км/ч над ограниченията по Waze /на магистрала на моменти и със 150/; до Шабла почти без климатик, а след това тотално БЕЗ. 14,94 лв/100 км 12,9 л/100 км пропан-бутан p. s. Мисля, всъщност за себе си съм сигурен, че на магистрала скорости ок. 70 са почти толкова опасни /ако не и по/, колкото над 140 км/ч Редактирано 5 Септември, 2021 от kalintry Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #25 Отговорено 5 Септември, 2021 Разбира се. На магистрала ако се движиш със скорост по-ниска от тази на тировете създаваш много повече опасни предпоставки около себе си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dido_bg 2 #26 Отговорено 4 Декември, 2021 Как засичат разходът с такава точност дайте съвет аз примерно зарежда за 50лв и до светкането на лампата карам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове