jijane 441 #161 Отговорено 8 Февруари, 2022 Ауди+Врачански джамбазин = минус 5-6к лева. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #162 Отговорено 8 Февруари, 2022 Не ми се влиза в полемики и спорове. Втора употреба кола си е на късмет Дори и да не беше от Враца, като не е сменяно маслото на скоростите и е на 170к км, няма как аз да знам какво ще стане като го сменя. 50 на 50 е. В случая изтеглих късата клечка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #163 Отговорено 8 Февруари, 2022 Дано се оправи след смяна на пакетите и ново масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 441 #164 Отговорено 8 Февруари, 2022 Къде си я оставил да я правят? Ако е при Мишо, всичко би трябвало да е тип топ след ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #165 Отговорено 8 Февруари, 2022 Мишо го преслушах след смяната на маслото, но тогава не беше в България. Сега също не знам къде е. Оставих я при Коко в Малинова долина. Декември като му звънях, имаше 3 такива кутии да прави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #166 Отговорено 8 Февруари, 2022 Скоро попаднах на един германец, който се осъзнал, че му доставя повече удоволствие да се рови в маслата и да ремонтира кутии, отколкото да чертае и проектира пред компютъра. И сега има сервиз специално за сервиз на AT. Та в неговите видеа се намеква, че около 200К е нормално ZF кутии да се сервизират. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #167 Отговорено 8 Февруари, 2022 А тогава защо са толкова прехвалени тея ZF ? Или вероятно е нормално, ако не са обслужвани? Ама нали така ги продават - само караш и после сменяш колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #168 Отговорено 8 Февруари, 2022 Повечето не ги обслужват и се чупят на 200-250к. Нали маслото е Longlife вечно уж Един колега имам с а5-ца със същата кутия, звънял в Ауди, казали му: Ами не се сменя маслото, като умре се прави хахах. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #169 Отговорено 8 Февруари, 2022 Преди 2 часа, Drone написа: Ами не се сменя маслото, като умре се прави Интересно, дали пък няма да умре, щото не е сменяно маслото. Това ми напомня на оня, дето питал кардиолога, дали сърцето му е в добро състояние, а докторът му отговорил: - Спокойно, сърцето Ви ще Ви изкара чак до края на живота Ви. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #170 Отговорено 8 Февруари, 2022 (Редактирано) То и аз се чудех откога Longlife = вечно, ама след тоя цитат вече ми се изясни. ZF recommends a transmission oil change every eight years or 50,000 miles Changing transmission fluid after the vehicle is out of warranty is important for the life of the transmission. The issue of helping the customer understand that their vehicle’s transmission needs servicing is something different. Especially when we’re talking about the ZF 8-Speed. 1. The dealer says that the transmission fluid and filter last the life of the vehicle. 2. You must tell the customer that the Fluid and Filter Change on their vehicle will cost them 3 to 5 times what it did on their last vehicle. How do you overcome these obstacles? The first problem is relatively easy to fix. If the customer is coming to you, the vehicle is probably over its 100,000-mile warrantee. In most, if not all other vehicles that have the 8 speed ZF transmission, the manufacturer recommends a transmission fluid and filter change at 70,000 to 80,000 miles. This is also the interval that ZF themselves recommend. На различни места се споменават различни интервали - 5 години, 8 години, 50к мили, 80к мили, но никъде не пише вечно. Ако си се подвел от някой майстор при обслужването ... потвърждаваме правилото. Редактирано 8 Февруари, 2022 от dindin допълнение 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #171 Отговорено 9 Февруари, 2022 Longlife не е същото, като Lifetime. А разбирането за Lifetime на даден автомобил е доста субективно: не запад може да е 7-8 години, а на изток - 20-30 :). И Хонда препоръчват смяна на масло в AT на 80К, както и в двигателя на 15К, но масово ги сменяме преди този пробег. В препоръките на производителите от доста време преобладава маркетинговия елемент, така че аз не бих се оповавал особено на тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #172 Отговорено 9 Февруари, 2022 Немските автомобили са прословути с дългите си интервали за обслужване. Последните години е типично да дават интервали от 20-30 хиляди километра или 10-15 хиляди мили и да казват, че скоростните кутии не е нужно да бъдат обслужвани в рамките на гаранцията - още преди 20 години мерцедес станаха известни със скоростите си, които нямат нужда от обслужване. Това е супер за хората, които купуват нова кола на "lease", където не я притежават, а я карат срещу фиксирана месечна вноска 3-5 години или просто сменят автомобила си често - практически това означава, че нямаш излишни разходи и разкарвания до представителство. Супер е и за производителите - в днешно време дори по-неуспешните двигатели и скоростни кутии обикновено изкарват 100 000 мили (понеже говорим за американския пазар, където се кара по 18 хиляди мили на година средно), но ако не са поддържани - скоро след това започват проблемите и имаш стимул да си купиш нова кола, вместо да търкаляш старата още толкова. За това е хубаво да се следи, че поне препоръчителните обслужвания при втора ръка са правени навреме. А с напредването на възрастта и километрите, да се обслужва по-често от колкото производителя препоръчва. Поне ако имаш намерение да караш колата дълго. Благодарен съм на @Drone, че споделя за проблемите с автомобила, макар да от моят прозорец да не изглежда като "къса клечка" - такива неща са точно това, което бих очаквал от такъв автомобил (искрено, не го казвам, за да дразня). Надявам се скоростите да са единственият проблем в обозримото бъдеще и дори това да е е причина автомобила да се окаже у нас на добра цена. Ще се радвам ако продължиш да пишеш - интересна ми е равносметката. Ако имаш желание да пазиш и история в CarSpending-а, ще е страхотно. 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #173 Отговорено 18 Февруари, 2022 Има ли развитие, колега? Надявам се положително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #174 Отговорено 19 Февруари, 2022 Има, ама той ще си каже. Сега е добре - дано задълго. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 441 #175 Отговорено 21 Февруари, 2022 Прочетох го на друго място, но май са се наакали тия дето са му обслужвали кутията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #176 Отговорено 21 Февруари, 2022 (Редактирано) @jijane да, ама нищо не мога да направя по въпроса. Оказа се, че при сервизирането октомври месец са забравили да сложат филтъра на кутията, което води до скапване на всички фрикционни дискове на всички пакети съединители.Разбира се в сервиза казват, че няма как да върви колата без филтър. Но явно е вървяла, ама маслото не е стигало като хората до всички части на кутията. Майстора ми ги показа и бяха препечени доста. Той не отваря за първи път ZF8 и каза, че до сега не е виждал такова нещо. Сменени са всички дискове в кутията и торк конвертор-а. Колата в момента върви много добре. В събота ходих до Боровец и проблеми не съм имал никакви. Оня ден при едно излизане от една пресечка трябваше да я настъпя малко повече, тръгна си без никакви проблеми. По 3ти март ще ходя до Търново та ще й направя едни 300-400км и би трябвало адаптациите да се оправят Редактирано 21 Февруари, 2022 от Drone 5 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #177 Отговорено 22 Февруари, 2022 На 21.02.2022 г. at 13:36, Drone написа: ...и торк конвертор-а. Целия или го разглабяха? Любопитно ми е, дали има такива сервизи в България, които да рециклират торк конвертори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #178 Отговорено 22 Февруари, 2022 Има, но номера е не да го срежеш и изкормиш, а да го завариш после елегантно и да го балансираш прецизно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #179 Отговорено 22 Февруари, 2022 Процедурата ми е известна, по-скоро предвид нужната прецизност на този процес, и като знам как масово се работи в нашите сервизи, бих имал известни притеснения Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #180 Отговорено 22 Февруари, 2022 (Редактирано) Праща се в Германия в ZF и те го рециклират. Има едни във варна, които знам че са добри, те предлагат тази услуга също. Рязане, смяна на всичко вътре, след това заваряване с машина. Има доста клипчета в youtube как се прави. Редактирано 22 Февруари, 2022 от Drone 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #181 Отговорено 11 Март, 2022 Над 1000км минати след ремонта, проблеми не съм имал никакви. Колата се държи по коренно различен начин. Раздадох й малко газ 1-2 пъти и си приключи отлично. За 3500км средния разход ми е 11.5/100 Тъй като следя един американски форум и има екземпляри с по 200+к мили, на които само са им правили редовно обслужване. При правилна поддръжка този двигател изкарва много. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #182 Отговорено 8 Април, 2022 Преди 2 седмици ходих до Банско и реших да си направя кефа. След Симитли превключих на dynamic mode, колата става като лагерна количка в завоите. Такова нещо не бях очаквал, а най-якото е като й се даде газ на излизане от завой Днес слагам летните гуми и Другата седмица ще я пробвам по подбалкансия да видя как ще е А тази седмица карах на сестра ми CR-Vто, та имам пряка прясна съпоставка между двете коли. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #183 Отговорено 8 Април, 2022 Супер, кажи за съпостваката между двете коли, интересно е да се чуе пресен анализ. Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #184 Отговорено 8 Април, 2022 Ами съпоставката е следната: В града CR-Vто дава разход около 10, моята дава различно но най-често около 15-16. Извънградско CR-Vто трябва да му се тъпче газта, че да изпревариш някой камион. Вариатора се държи много странно. Иначе разхода както споменах в другата тема е еднакъв и на двете коли. около 9 при скорост 140. Не съм си правил експерименти да карам с 90, защото нямам нервите за това Сега си взех новите летни гуми и ще видя с тях какъв разход ще дава. Пресни, пресни 0622 им е Дота. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #185 Отговорено 8 Април, 2022 Преди 5 часа, Drone написа: ... а най-якото е като й се даде газ на излизане от завой Само не давай газ вътре в завоя, че изправя траекторията към банкета с това куатро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #186 Отговорено 8 Април, 2022 Е не разбира се Няма торк векторинг, но пак се усеща като се излиза от завоя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #187 Отговорено 8 Април, 2022 (Редактирано) Off Topic Longlife не е същото, като Lifetime. Off Topic Сетих се, че вече почти всички производители (няма значение на какво) дават "Lifetime Warranty". А какво се оказва? "Доживотна гаранция" значело, че продуктът има гаранция докато работи... Ха, ха, ха! ...Съвременни търговски похвати, ала стил "Измивам си ръцете"... И било напълно законно! Горко ни и тежко! Редактирано 8 Април, 2022 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #188 Отговорено 8 Април, 2022 (Редактирано) @dandilov не беше от маслото в случая. Има доста народ, който не сменя масло на кутията до 150-170к км и след това нямат проблем. Сложих летните гуми, На първо впечатление, усещането е малко странно. Не знам дали се дължи на факта, че цяла седмица карам Хондата или че джантите са 19ки. Редактирано 8 Април, 2022 от Drone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #189 Отговорено 8 Април, 2022 Off Topic Нямах предвид маслото, а "гаранцията" по принцип... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #190 Отговорено 8 Април, 2022 Щом гумите са чистак нови, покарай ги спокойно 50-тина км. Имат консервиращ слой с който малко мажат. Като се отърка, ще се оправят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #191 Отговорено 9 Април, 2022 Така изглежда. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #192 Отговорено 26 Април, 2022 Имах едно леко тропане, оказа се от 2 болта на скарата, която е под колата. Сложих си и оригинални секретни болтове. Сега ще се раздава само газ и края на юни ще се ходи до Гърция. Може би ще отида края на Май да й проверя фреона, та да ми е спокойно лятото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #193 Отговорено 28 Април, 2022 На 8.04.2022 г. at 15:33, ceco_accord написа: Само не давай газ вътре в завоя, че изправя траекторията към банкета с това куатро. ! Куатрото се кара лесно, но с по висока скорост си има специфика. Който знае да сподели! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #194 Отговорено 31 Май, 2022 Продължение на размисъла за гумите: За сега се държат повече от добре Няколко пъти ми се наложи да спирам на мокра настилка и поведението им е супер. Взех си нови свещи и другата седмица ще ги сменя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #195 Отговорено 14 Юни, 2022 10000км изминати, направих една смяна на маслото февруари месец и след това минах 5000км. Така като гледам ще си направя годишния пробег какъвто правих и с хондата(около 18000км). Есента ще ходя в Един сервиз да ми изчистят нагара и да сменя всичко под charger-a. След това, ако цената на бензина падне, след нва година ще й сложа stage 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #196 Отговорено 21 Септември, 2022 Една година измина Като изключим простотиите с кутията, колата си е супер. Изминал съм около 12000 км, края на другия месец мисля да сменя маслото. Цената на Каското ми се вдига с 1000лв, което е супер безумно. Застрахователна стойност 45000лв, миналта година я застраховах на 33000лв. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #197 Отговорено 21 Септември, 2022 Как лети времето - и цените! Важното е че колата е добре и ти носи радости. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #198 Отговорено 13 Октомври, 2022 Поръчах си масло и филтри, другата седмица ще ги сменя. Тъй като си смених работата и ходя до Офиса с колата, въртя по 15км градско в посока. Разхода ми е около 12.5-13 по борд компютър Другия месец ще сменям PCV, термостат, водна помпа и масло на чарджъра. След това ще съм спокоен, че нямам никакви драми и колата ще е готова за засилване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #199 Отговорено 13 Октомври, 2022 (Редактирано) На къде ще я засилваш? Пак ли е актуално заглавието на темата? Редактирано 13 Октомври, 2022 от ceco_accord 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #200 Отговорено 18 Октомври, 2022 Hahah, не. На къмто 430 коня. Ама все още не съм убеден, че съм готов за тези глупости. Все пак идва криза и не е най-удачния вариант да дам 5 бона за части за засилване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове