Jump to content
default_def

DRL - Дневни светлини; може ли да се активират без допълнителни модули?

Recommended Posts

Здравейте,

Колата (CU2) има Auto режим на фаровете, но няма дневни светлини. Дали DRL режим може да се активира без инсталиране на допълнителни модули?

В момента предпазител N15 е изключен/липсва. Ако се добави такъв и евентуално с някаква настройка на компютъра, може ли да се активира DRL режим за дългите?

Благодаря,

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време проучвах точно този въпрос и не намерих друго решение, освен да сменя целия блок с предпазители до волана с такъв от кола с дрл + добавяне на няколко релета. По-добре се фокусирай върху допълнителен модул за дневни светлини

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.03.2021 г. at 20:34, default_def написа:

може ли да се активира DRL режим за дългите?

Неможе :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може.Както някой е забелязал има техническа възможност,но има софтуерна забрана.Бултрако имат софтуер ..Канадски ,който прави това ,но нямат право да го сипват.,,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като моята кола е взимана от Бултрако, но аз много по-късно я купих и не знам как седят нещата, но или в Бултрако е активирана опцията късите фарове, когато е светло да светят на 30% или има допълнителен модул за това, но не съм сигурен, кое от двете неща е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

Може.Както някой е забелязал има техническа възможност,но има софтуерна забрана.Бултрако имат софтуер ..Канадски ,който прави това ,но нямат право да го сипват.,,

Е като нямат право да го сипват, за чий хей са го купили?Или са са се сдобили с него по пиратски начин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат го за да могат да диагностицират внесени от Канада автомобили, но това не значи, че биха "хакнали" европейски автомобил. Предполагам, че това да си лицензиран сервиз и дистрибутор на дадена марка, идва с една купчина отговорности и забрани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато проучвах въпроса за Ледженда ми, се оказа че в бушониерата до краката на водача има специално гнездо за DRL, та бях обнадежден, но останалото от системата просто не е монтирано, нали е за Европата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има доброволец може да му сипна какъвто иска софтуер на акорд-а( Канадски, Американски, Китайски Таджикистански ако има дори), но отговорността си е на собственика.

 

Ако ставаше само със сипване всичко щеше да е песен.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Сдобих се с китайски HIM. ECURewrite разпознава 4 системи - PGM-fi, ABS, SRS и TPMS, но не казва нищо за MICU. Означава ли, че софтуерът на MICU модулът не се обновява, или се прави по друг начин?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че темата е в секция 8-ма генерация, се надявам, че мога да пусна моя въпрос тук, понеже е най-близо до ситуацията, която имам.

А именно - колата ми - 7-ма генерация преди фейс, пристигна от Кантоните с монтирани лед светлини на бронята, прилично изглеждащи, но неотговарящи на изискванията за монтаж в БГ, както и не гаснат, когато се пуснат габарити/къси светлини.

Порових се в ESM, и забелязах, че за колите с вграден модул за дневна светлина, релето превключващо режимите дневни/габарити, се включва от MICU - т.е. един от контролните модули в колата. Някой правил ли си е експеримент с подобна инсталация и дали има разлика в тези модули за различните пазари? Целта ми е да държа ел. инсталацията маскимално изчистена от изпълнения тип направи си сам в гаража на комшията.

 

И понеже тази преработка ми е останала на втори план, "дружелюбните органи" във Варна успяха да ми напишат фиш заради това, че нямам документ за монтажа на светлините и че работят заедно с късите светлини. А в КАТ София никой нищо не каза по време на регистрацията на автомобила. Допълнително се вбесих, като видях постфактум, че фишът е по член, който е относно ползването на фаровете за мъгла... Нямам думи за компетентността на контролния орган и приемам ситуацията за чисто заяждане, но това е друга тема.

Та тук и другият ми въпрос - знаете ли фирми, които могат да издадат документ за монтаж на допълнителни дневни светлини - доколкото прочетох последните дни, това е нормалния начин в такива ситуации. Отворен съм и за други идеи или опит за узаконяване на дневни светлини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Terje Има една дискусия в друг форум свързана с въпроса за допълнително монтираните дневни светлини. Поставям линк, ако нещо от там ти е полезно.

Акцентирай на следните постове от въпросната дискусия: № 48, 55, 56, 65, 70 от потребител Tonyco

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=140216.msg1484084#msg1484084

 

Аз също съм търсил информация по темата. По-долу копирам един отговор от Технотест. За съжаление не намирам конкретните въпроси които съм задал:

Quote

Поздрави,
Във връзка с допълнително монтирани на автомобила дневни светлини, на
основание чл. 26, ал. 2 и чл. 22, ал. 1, т. 1 и 2 от Наредба Н-3/2013 г.
за изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни средства и
индивидуално одобряване на пътни превозни средства, регистрирани извън
държавите - членки на Европейския съюз, или друга държава - страна по
Споразумението за Европейското икономическо пространство, дневните
светлини се проверяват при преминаване на годишен технически преглед.
Изискванията са описани в Наредба № Н-32/2011 г. за периодичните
прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни
средства, чл. 31, ал. 1 и 2, приложение № 5 - раздел VI. При преминал
годишен технически преглед на автомобила се счита, че са проверени
посочените изисквания в регулаторните актове и документите от прегледа
узаконяват дневните светлини. Във вашият случай, съгласно чл. 22, ал. 1,
т. 1, регулаторният акт е Правило № 87 на ИКЕ-ООН "Единни условия
относно одобряване на светлини за движение през деня на моторни превозни
средства". От информацията за дневните светлини следва, че те са
одобрени в Германия по Правило № 87 на ИКЕ-ООН и трябва да имат
маркировка за одобрен тип. Изискванията за тяхното монтиране на
автомобила са описани подробно в Правило № 48 на ИКЕ-ООН - т. 2 от чл.
22, ал. 1. Не е необходимо автомобила да се изпитва.

 

Споделената информация не е отговор на твоите въпроси, но това съм успял да намеря по темата, когато съм проучвал.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...