Jump to content
Sign in to follow this  
Gufianec

Нагорещяване на колекторни тръби

Recommended Posts

Здравейте, от няколко месеца имам следния проблем. Там, където се проверява маслото (нали това са колекторните тръби?), когато съм я карал по магистралата, се зачервява доста сериозно. Преди не съм забелязвал такъв проблем. При последната смяна на масло, бяха поомазали около двигателя и така като загрее колата се появяваха изпарения. Мислех си, че като изгори маслото ще изчезнат, но уви. 

На последния ремонт ми чистеха катализатора, дюзите и смяна на гарнитура. Измили са и двигателя. Сега вече не пуши, но продължава да червенее след примерно 100-ина км по магистралата. 

Засега спирам на отбивки, отварям капака и чакам да поистине малко. Като отворя капака и от червеното направо се чува едно пукане, предполагам от горещината. 

Някой има ли идеи какъв може да е проблемът, защото това не ми се струва нормално.

photo2.thumb.jpg.5893b4497f0929b12eab6e1494508620.jpgphoto1.thumb.jpg.1a8a439221b2c76b5a0e9becf53670e8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Запушен катализатор.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, но казаха, че са го чистили катализатора. 

Някакви други причини възможно ли е да има?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Неправилна центровка, но ще има и други симптоми. Запушване на тръбите( най вероятно Иван е прав)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполага се че като са сменяли гарнитурата на капака за клапаните, са погледнали и те как са? Защото ако има някой стегнат изпускателен ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Защото ако има някой стегнат изпускателен ...

Конкретния цилиндър ще работи на 70% и пак няма се опича.  Да маха катализатора . Дори да е бил на ред вече е стопен. Скоро ще търси и двигател.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ви за отговорите. Каква е опасността да карам още 2 по 200 км? То е ясно, че ще се ходи на ремонт, просто ми предстои пътуване и се чудя дали мога да разчитам на колата в това състояние.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не пробвай по-добре. Каквото било-било. Закарай я на ремонт.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Gufianec said:

Благодаря ви за отговорите. Каква е опасността да карам още 2 по 200 км? То е ясно, че ще се ходи на ремонт, просто ми предстои пътуване и се чудя дали мога да разчитам на колата в това състояние.

От теб вече зависи какъв ще е ремонта,махане на катализатор,или по сериозен.

Както каза колегата да не търсиш накрая двигател,като гледям как е загрял до червено.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 18.03.2021 г. at 21:43, Gufianec написа:

Благодаря ви за отговорите. Каква е опасността да карам още 2 по 200 км? То е ясно, че ще се ходи на ремонт, просто ми предстои пътуване и се чудя дали мога да разчитам на колата в това състояние.

 

400км с автомобил, на който железата му светят в червено? Аз не бих. 

Ако все пак тръгнеш, вземи за всеки случай някоя друга пържолка - да ги пекнеш на двигателя, докато чакаш пътната помощ :) 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не се запали нещо в коша от тази температура.опасно е .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

 

Майсторът махна катализатора - проблемът остана, след това проби дупка пред гърнето - пак го има проблема. Сега ще мери някакво налягане в клапаните на главата или нещо такова, да види дали има разлика между студена и гореща кола.

 

Средното гърне го отхвърли като вариянт на проблема. До тук съм с малко под 1000 лв, за диганостика, която не свърши работа ...

 

Някакви съвети?

 

Поздрави,

Митко Христов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти за тея пари 25 пъти щеше да отидеш до Дупница - при Фена.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм сигурен, но можехте да разглобите за проба колекторните тръби където се съединяват вече с генерацията, още в самото начало. И пак щяхте да видите дали се нагряват така или не. Сега сте направили по-сложна процедура, дали сте пари за премахване на неща и ефект няма...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

В крайна сметка регулирани ли са клапаните на тази кола ,преди колко хил км.

Колата само на бензин ли се кара.

Значи катализатора махнат,другите гърнета непроверени.

Мисля че е време да смениш този "майстор".

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 1.04.2021 г. at 12:40, CARPERA написа:

В крайна сметка регулирани ли са клапаните на тази кола ,преди колко хил км.

Колата само на бензин ли се кара.

Значи катализатора махнат,другите гърнета непроверени.

Мисля че е време да смениш този "майстор".

 

По принцип каза, че последното нещо, което прави е да маха катализатора. 

 

Колата е на бензин/газ. 

 

Днес я взех. Каза, че според него колата гори едновременно газ и бензин. Каза да я карам само на газ, за да свърши газта и след това да пробвам само на бензин. Каза, че налягането в клапаните е ОК.

 

Просто не е проверил средното гърне. 

 

Лошото е, че колата не мога да я разбера дали е ОК, примерно като се направи дупка преди или след катализатора. Трябва да е много тъмно, за да се види дали се награвя до червено. През деня ако го проверявам, трябва да е на "слух" дали "пукат" колекторните тръби. Не осещам някаква разлика във вървежа на колата от преди. Единствено почна много трудно да пали, когато е топла. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цялата глава я сменях преди около 20 000 км. От тогава не съм ходил на реглаж на клапани.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би трябва да потърсиш диагностик,който е завършил ДВГ като Цецо или майстор на камини. Хората пари дават за по-голямо термодинамично КПД,както е при теб. Само че енергията трябва да остава в двигателя,а не извън него.По -топлите газове имат по-голяма скорост ,затова е апсурд да има запушени гърнета.Напротив изгарянето е чудно заради отпушения катализатор.Въпроса е какво доизгаря в него. Вариант 1 -гориво,вариант 2 масло.Колата ,колкото и да е стара има датчици.Температура на водата,предна и задна ламбда сонда.Ако си щастливец и EGT сензор.Повечето майстори ги изхвърлят ,защото не знаят какво прави,но той точно и прецизно казва на компютъра колко е температурата на изгорелите газове.Защо ли? А колко трябва да бъде тя? Стандартен атмосферен двигател 350-400 градуса,максимум 500.Ама на 500 колекторите са червени.Турбобегачка 600 - 800. Какво правим сега ..има ли проблем или няма? Колко от вас нощем си отвориха капака на магистралата след като са карали на 5 или на 6-та и погледнаха цвета на колекторите?

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, ние тук разсъждаваме в зоната на нормалните експлоатационни характеристики на модела, но автора не каза каква е кутията, нито на какви обороти се движи по аутобана. Може да гони 200, макар че колата не може.

А иначе всеки може да си "светне" колектора. Слага на неутрална, откача буксата на радиаторната перка (за да няма никакъв въздушен поток), мята 1 тухла на педала за газта и излиза от гаража за 1 - 2 цигари време, и "скарата" е готова.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата на магистралата я карам максимум на 120 - около 3500 оборота (колата е автоматик). Благодаря на Маркони за поста. Тези колектори се виждат червени, само ако е абсолютна тъмнина. Има ли наоколо 1-2 лампи - излгежда като да не е червено. Това, което ме притеснява е това "пукане" което се чува като отворя капака и колекторните тръби са червени.

 

Благодаря!

 

Поздрави,

Митко

Share this post


Link to post
Share on other sites

Звукът е от изстиването им, но оборотите не са толкова високи, че колектора да "светва" в тъмното.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 15 минути, Gufianec написа:

Това, което ме притеснява е това "пукане"

Ми ще пукат, ако бяха гумени нямаше да пукат.

По-притеснително е защо светят, а не, защо пукат.

 

Преди 9 часа, Markony написа:

Може би трябва да потърсиш диагностик,

който знае, как, и какво да провери, и да каже

Преди 9 часа, Markony написа:

има ли проблем или няма

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се за последователните постове, ама ми изтече времето за редакция.

 

Направи ми впечатление това:

Преди 1 час, Gufianec написа:

максимум на 120 - около 3500 оборота (колата е автоматик)

 

Това по километраж, или по GPS?

 

Питам, защото посочените скорост и обороти мааааааалко се разминават с моя скромен опит със CR-V автоматик.

От 12г притежавам само такива - две бройки RD1 JDM и настоящето RD8. На всички от тях при 120км/ч по километраж (около 115 по GPS) оборотите са 3000.

Около 4г съпругата ми караше Сивик 6 "англичанка" D16Y3 автоматик, ама беше преди 10г и не помня там как беше.

Авенсиса от подписа е същото положение - 120км/ч по километраж (115 по GPS) 3000об/мин.

 

Нямам представа, дали скоростта и оборотите на твоята кола са проблем, и дали имат връзка със светенето на колектора. Практика по диагностика и ремонт на ДВГ нямам, а теорията съм я минал преди 35 години.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ма не си толкова стар да зпочнеш изречението с "Помня Милър как тунунгова двигателя на Аткинсън" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Gufianec написа:

Колата на магистралата я карам максимум на 120 - около 3500 оборота (колата е автоматик). Благодаря на Маркони за поста. Тези колектори се виждат червени, само ако е абсолютна тъмнина. Има ли наоколо 1-2 лампи - излгежда като да не е червено. Това, което ме притеснява е това "пукане" което се чува като отворя капака и колекторните тръби са червени.

 

Благодаря!

 

Поздрави,

Митко

Няма нужда да ми благодариш .Поста ми беше леко философски.Истината е че и ХРВ и ЦРВ постоянно пукат колектори.Няма как един двигател да е перфектен на 20 години.Повечето кошници тук на са 3-400 к км. Побутват си масло,смесват горива ,ангренажите са разтегнати, но няма нищо стряскащо. Тавана на температурата теоретично е 880 градуса. Аз чистя катализатори и дпф филтри на 650 градуса на място. А Цецко го бъзикам щото си беше отличник...едно време ,ама тия велосипеди го развалиха :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Off Topic
Преди 2 часа, Markony написа:

Ма не си толкова стар да зпочнеш изречението с "Помня Милър как тунунгова двигателя на Аткинсън" :)

Е колко да не съм?!

Тоя първия беше 4-ти курс в механото, кога я бех 1-ви. :D

Ако помня добре,  дипломната му работа беше да тунингова един 8-мак от ГАЗ 53А с карбуратор, колко тава за Гергьовско агне и АСК. После руснаците гепихА проекта и го набутаха в Чайка. ;)

Следях работата му с голям интерес. Това ми помогна после, във вишото. Докато другите зубреха цикъла на Милър, аз прочетох цялата поредица "Галактика" към него време, Исак Азимов (оня дето англичаните му викат Айзък), Братя Стругацки и още камара такива.

 

Виж, с другарите Карно и Клапейрон се разминахме. Не обърнах необходимото внимание на техните цикли, и съм лееееко некомпетентен.

 

Edited by Krasi-mir
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Markony написа:

 А Цецко го бъзикам щото си беше отличник...едно време ,ама тия велосипеди го развалиха :)

 

Off Topic

Както съм казвал - всички проблеми на тоа свет трЪгат от педалите, ама поне моите са велосипедни.

А иначе съм фен на колелото и като ППС и като инвестирана енергия за единица работ,а и като лайф стайл, и като здравословно отпочиване на съзнанието.

Иначе не съм чувал някой от пилотите на Ф1 болидите да се оплаква че му "свети в червено" пред задните гуми, ама там е "друга бира" и обороти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...