Jump to content
Gufianec

Нагорещяване на колекторни тръби

Recommended Posts

Здравейте, от няколко месеца имам следния проблем. Там, където се проверява маслото (нали това са колекторните тръби?), когато съм я карал по магистралата, се зачервява доста сериозно. Преди не съм забелязвал такъв проблем. При последната смяна на масло, бяха поомазали около двигателя и така като загрее колата се появяваха изпарения. Мислех си, че като изгори маслото ще изчезнат, но уви. 

На последния ремонт ми чистеха катализатора, дюзите и смяна на гарнитура. Измили са и двигателя. Сега вече не пуши, но продължава да червенее след примерно 100-ина км по магистралата. 

Засега спирам на отбивки, отварям капака и чакам да поистине малко. Като отворя капака и от червеното направо се чува едно пукане, предполагам от горещината. 

Някой има ли идеи какъв може да е проблемът, защото това не ми се струва нормално.

photo2.thumb.jpg.5893b4497f0929b12eab6e1494508620.jpgphoto1.thumb.jpg.1a8a439221b2c76b5a0e9becf53670e8.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запушен катализатор.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, но казаха, че са го чистили катализатора. 

Някакви други причини възможно ли е да има?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неправилна центровка, но ще има и други симптоми. Запушване на тръбите( най вероятно Иван е прав)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполага се че като са сменяли гарнитурата на капака за клапаните, са погледнали и те как са? Защото ако има някой стегнат изпускателен ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Защото ако има някой стегнат изпускателен ...

Конкретния цилиндър ще работи на 70% и пак няма се опича.  Да маха катализатора . Дори да е бил на ред вече е стопен. Скоро ще търси и двигател.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите. Каква е опасността да карам още 2 по 200 км? То е ясно, че ще се ходи на ремонт, просто ми предстои пътуване и се чудя дали мога да разчитам на колата в това състояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пробвай по-добре. Каквото било-било. Закарай я на ремонт.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Gufianec said:

Благодаря ви за отговорите. Каква е опасността да карам още 2 по 200 км? То е ясно, че ще се ходи на ремонт, просто ми предстои пътуване и се чудя дали мога да разчитам на колата в това състояние.

От теб вече зависи какъв ще е ремонта,махане на катализатор,или по сериозен.

Както каза колегата да не търсиш накрая двигател,като гледям как е загрял до червено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.03.2021 г. at 21:43, Gufianec написа:

Благодаря ви за отговорите. Каква е опасността да карам още 2 по 200 км? То е ясно, че ще се ходи на ремонт, просто ми предстои пътуване и се чудя дали мога да разчитам на колата в това състояние.

 

400км с автомобил, на който железата му светят в червено? Аз не бих. 

Ако все пак тръгнеш, вземи за всеки случай някоя друга пържолка - да ги пекнеш на двигателя, докато чакаш пътната помощ :) 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се запали нещо в коша от тази температура.опасно е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Майсторът махна катализатора - проблемът остана, след това проби дупка пред гърнето - пак го има проблема. Сега ще мери някакво налягане в клапаните на главата или нещо такова, да види дали има разлика между студена и гореща кола.

 

Средното гърне го отхвърли като вариянт на проблема. До тук съм с малко под 1000 лв, за диганостика, която не свърши работа ...

 

Някакви съвети?

 

Поздрави,

Митко Христов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти за тея пари 25 пъти щеше да отидеш до Дупница - при Фена.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, но можехте да разглобите за проба колекторните тръби където се съединяват вече с генерацията, още в самото начало. И пак щяхте да видите дали се нагряват така или не. Сега сте направили по-сложна процедура, дали сте пари за премахване на неща и ефект няма...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка регулирани ли са клапаните на тази кола ,преди колко хил км.

Колата само на бензин ли се кара.

Значи катализатора махнат,другите гърнета непроверени.

Мисля че е време да смениш този "майстор".

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.04.2021 г. at 12:40, CARPERA написа:

В крайна сметка регулирани ли са клапаните на тази кола ,преди колко хил км.

Колата само на бензин ли се кара.

Значи катализатора махнат,другите гърнета непроверени.

Мисля че е време да смениш този "майстор".

 

По принцип каза, че последното нещо, което прави е да маха катализатора. 

 

Колата е на бензин/газ. 

 

Днес я взех. Каза, че според него колата гори едновременно газ и бензин. Каза да я карам само на газ, за да свърши газта и след това да пробвам само на бензин. Каза, че налягането в клапаните е ОК.

 

Просто не е проверил средното гърне. 

 

Лошото е, че колата не мога да я разбера дали е ОК, примерно като се направи дупка преди или след катализатора. Трябва да е много тъмно, за да се види дали се награвя до червено. През деня ако го проверявам, трябва да е на "слух" дали "пукат" колекторните тръби. Не осещам някаква разлика във вървежа на колата от преди. Единствено почна много трудно да пали, когато е топла. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата глава я сменях преди около 20 000 км. От тогава не съм ходил на реглаж на клапани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябва да потърсиш диагностик,който е завършил ДВГ като Цецо или майстор на камини. Хората пари дават за по-голямо термодинамично КПД,както е при теб. Само че енергията трябва да остава в двигателя,а не извън него.По -топлите газове имат по-голяма скорост ,затова е апсурд да има запушени гърнета.Напротив изгарянето е чудно заради отпушения катализатор.Въпроса е какво доизгаря в него. Вариант 1 -гориво,вариант 2 масло.Колата ,колкото и да е стара има датчици.Температура на водата,предна и задна ламбда сонда.Ако си щастливец и EGT сензор.Повечето майстори ги изхвърлят ,защото не знаят какво прави,но той точно и прецизно казва на компютъра колко е температурата на изгорелите газове.Защо ли? А колко трябва да бъде тя? Стандартен атмосферен двигател 350-400 градуса,максимум 500.Ама на 500 колекторите са червени.Турбобегачка 600 - 800. Какво правим сега ..има ли проблем или няма? Колко от вас нощем си отвориха капака на магистралата след като са карали на 5 или на 6-та и погледнаха цвета на колекторите?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ние тук разсъждаваме в зоната на нормалните експлоатационни характеристики на модела, но автора не каза каква е кутията, нито на какви обороти се движи по аутобана. Може да гони 200, макар че колата не може.

А иначе всеки може да си "светне" колектора. Слага на неутрална, откача буксата на радиаторната перка (за да няма никакъв въздушен поток), мята 1 тухла на педала за газта и излиза от гаража за 1 - 2 цигари време, и "скарата" е готова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на магистралата я карам максимум на 120 - около 3500 оборота (колата е автоматик). Благодаря на Маркони за поста. Тези колектори се виждат червени, само ако е абсолютна тъмнина. Има ли наоколо 1-2 лампи - излгежда като да не е червено. Това, което ме притеснява е това "пукане" което се чува като отворя капака и колекторните тръби са червени.

 

Благодаря!

 

Поздрави,

Митко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звукът е от изстиването им, но оборотите не са толкова високи, че колектора да "светва" в тъмното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Gufianec написа:

Това, което ме притеснява е това "пукане"

Ми ще пукат, ако бяха гумени нямаше да пукат.

По-притеснително е защо светят, а не, защо пукат.

 

Преди 9 часа, Markony написа:

Може би трябва да потърсиш диагностик,

който знае, как, и какво да провери, и да каже

Преди 9 часа, Markony написа:

има ли проблем или няма

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за последователните постове, ама ми изтече времето за редакция.

 

Направи ми впечатление това:

Преди 1 час, Gufianec написа:

максимум на 120 - около 3500 оборота (колата е автоматик)

 

Това по километраж, или по GPS?

 

Питам, защото посочените скорост и обороти мааааааалко се разминават с моя скромен опит със CR-V автоматик.

От 12г притежавам само такива - две бройки RD1 JDM и настоящето RD8. На всички от тях при 120км/ч по километраж (около 115 по GPS) оборотите са 3000.

Около 4г съпругата ми караше Сивик 6 "англичанка" D16Y3 автоматик, ама беше преди 10г и не помня там как беше.

Авенсиса от подписа е същото положение - 120км/ч по километраж (115 по GPS) 3000об/мин.

 

Нямам представа, дали скоростта и оборотите на твоята кола са проблем, и дали имат връзка със светенето на колектора. Практика по диагностика и ремонт на ДВГ нямам, а теорията съм я минал преди 35 години.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма не си толкова стар да зпочнеш изречението с "Помня Милър как тунунгова двигателя на Аткинсън" :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Gufianec написа:

Колата на магистралата я карам максимум на 120 - около 3500 оборота (колата е автоматик). Благодаря на Маркони за поста. Тези колектори се виждат червени, само ако е абсолютна тъмнина. Има ли наоколо 1-2 лампи - излгежда като да не е червено. Това, което ме притеснява е това "пукане" което се чува като отворя капака и колекторните тръби са червени.

 

Благодаря!

 

Поздрави,

Митко

Няма нужда да ми благодариш .Поста ми беше леко философски.Истината е че и ХРВ и ЦРВ постоянно пукат колектори.Няма как един двигател да е перфектен на 20 години.Повечето кошници тук на са 3-400 к км. Побутват си масло,смесват горива ,ангренажите са разтегнати, но няма нищо стряскащо. Тавана на температурата теоретично е 880 градуса. Аз чистя катализатори и дпф филтри на 650 градуса на място. А Цецко го бъзикам щото си беше отличник...едно време ,ама тия велосипеди го развалиха :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 2 часа, Markony написа:

Ма не си толкова стар да зпочнеш изречението с "Помня Милър как тунунгова двигателя на Аткинсън" :)

Е колко да не съм?!

Тоя първия беше 4-ти курс в механото, кога я бех 1-ви. :D

Ако помня добре,  дипломната му работа беше да тунингова един 8-мак от ГАЗ 53А с карбуратор, колко тава за Гергьовско агне и АСК. После руснаците гепихА проекта и го набутаха в Чайка. ;)

Следях работата му с голям интерес. Това ми помогна после, във вишото. Докато другите зубреха цикъла на Милър, аз прочетох цялата поредица "Галактика" към него време, Исак Азимов (оня дето англичаните му викат Айзък), Братя Стругацки и още камара такива.

 

Виж, с другарите Карно и Клапейрон се разминахме. Не обърнах необходимото внимание на техните цикли, и съм лееееко некомпетентен.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

 А Цецко го бъзикам щото си беше отличник...едно време ,ама тия велосипеди го развалиха :)

 

Off Topic

Както съм казвал - всички проблеми на тоа свет трЪгат от педалите, ама поне моите са велосипедни.

А иначе съм фен на колелото и като ППС и като инвестирана енергия за единица работ,а и като лайф стайл, и като здравословно отпочиване на съзнанието.

Иначе не съм чувал някой от пилотите на Ф1 болидите да се оплаква че му "свети в червено" пред задните гуми, ама там е "друга бира" и обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...