Jump to content
Peko

Проблем с отопление?

Recommended Posts

14 hours ago, Peko said:

Кранчето съм го отворил на ръка, въпреки че мислех че жилото се управлява от климатроника и той го отваря ама се оказа че не е така при мен

В краката на шофьора, в дясно над педала на газта се намира жилото и управлението на кранчето/поне так си мисля😀/. Клекни и завърти копчето на макс топло и ще видиш как се мести самото жило. Има вариант да е изскочило жилото от водача, понеже накрая завършва с  ухо, което незнайно защо не е подсигурено, а ухото се нанизва на нещо-оприличавам го на кука. При мен беше изскочило и го нагласих.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, todor88 написа:

На ококло 0 градуса паля колата ,пускам компресора и на 15 секунда тръгва топло

Понеже нищо не разбирам от "климатроници", бих искал да попитам:

 

Нула градуса външна температура ли? Ако да - на колко градуса ти е настроено парното в този момент?

Пробвал ли си да настроиш парното на 0°, т.е. кранчето е затворено, и да пуснеш компресора (както се изразяваш)? Ако да - какво духа от духалките до и след 15-ата секунда?

 

Не мога да пробвам сам, защото CRV-то ми е с обикновен климатик, който не работи. Авенсиса е с перфектно работещ двузонов "климатроник". Мога да пробвам, ама не е Хонда.

 

п.п. @Emicha се изказа, докато пишех. 'Се си мисля, колкото и да не разбирам, че той е прав. И все пак, държа да ми отговориш на въпросите.

п.п.п. И не, не се заяждам. Питам, защото (както казах) не разбирам.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я пробвах. Вярно доста е топло на вън, но след 1.5-2км започна да духа хладко, което вече мисля, че е нормално. Явно основния ми проблем ще да е от кранчето, а може би и от малкото въздух дето излезе от " скритата" 🙂 пробка. Ще го видя дали не се е откачило жилото, както каза shopa и като цяло първо този въпрос ще изясня. Идеи къде се предлага оригинален антифриз Хонда освен в Бултрако

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само тук ОЕМ антифриз и масла но заповядай

https://honda-solaray.bg/product/1514/antifriz-gotov-za-upotreba-vsesezonen-tip-2-pro-honda-5l.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нормалната работна температура на този двигател е 80 градуса. Загрява бавно когато е студено като дизел. Според мен след обезвъздушаването вече си си решил проблема.

 

И аз не мисля, че климатичната система може да топли. Компресора се включва за да суши въздуха.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или ако имате идея какво точно трябва да гледам на антифриза от друга марка за да е подходящ за колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, CARPERA написа:

Не само тук ОЕМ антифриз и масла но заповядай

https://honda-solaray.bg/product/1514/antifriz-gotov-za-upotreba-vsesezonen-tip-2-pro-honda-5l.html

Благодаря! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Krasi-mir написа:

......Пробвал ли си да настроиш парното на 0°, т.е. кранчето е затворено, и да пуснеш компресора (както се изразяваш)? Ако да - какво духа от духалките до и след 15-ата секунда?.....

Краси и преди 15 сек. и след 15 х. секунди, все ще духа едно и също - студено:) .

 

Естествено има и съм виждал такива коли, които като ги запалиш на минусови температури, и зададеш обдухване/размразяване на предното стъкло, започват да духат веднага топло на предното стъкло, ама имат и то фабрично монтирани допълнителни нагреватели за тази цел.

Пример:  на приятел МБ - Е класата 270-ка дизеляк от 2004г. ,  на -10 гр. предното стъкло отвътре му е цялото замръзнало и в скреж, пали и натиска бутона за размразяване на челното стъкло ,съответно се включва вентилатора и въпросния нагревател и след около минута започва да духа наистина много топло, като стъклото отвътре се изчиства за още около няколко минути - но това не е от климатика , а от въпросния модул с нагревател. Ама това не е Хонда де :) , да има такива екстри:D макар и 2004  година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 1 час, Emicha написа:

да има такива екстри:D макар и 2004  година

Емич, знаеш, предишните ми 2 CR-V-та бяха RD1 JDM '95-a.

Та при тях си имах "климатроник", ел.прибиране на огледалата и някои други екстри по интериора, и екстериора, които липсват при настоящето ми англичанче RD8 '03-а. :D Тези екстри на JDM-ките не са опции, за които се плаща допълнително, а серийно, заводски монтирани.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Krasi-mir написа:
  Покажи скритото съдържание

Емич, знаеш, предишните ми 2 CR-V-та бяха RD1 JDM '95-a.

Та при тях си имах "климатроник", ел.прибиране на огледалата и някои други екстри по интериора, и екстериора, които липсват при настоящето ми англичанче RD8 '03-а. :D Тези екстри на JDM-ките не са опции, за които се плаща допълнително, а серийно, заводски монтирани.

 

Off Topic

Краси знам бе :), ама нали знаеш, че климатик/климатроник  от много време не е някаква екстра, а нещо нормално дори и в най-измислените марки и моделите им. То 123-та от 80-те години имаше климатик, ти за 95-та година ми говориш. 

И да, при Хонда, масичката в багажника е най-голямата екстра, ама до ден днешен, никога не съм я използвал:D - а ти твоята колко пъти я ползва. Я сподели и за другите, по интериора и екстериора , че съм забравил :lol:.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

На ЛС.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

@Peko  Каква ти е била предната кола, Модел, двигател?

Последната бе Шевролет Круз 2010г 1.8 бензин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

140 кс

Е тук е проблема ти колега. Сравняваш. Никога няма да имаш неговото парно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

140 кс

Е тук е проблема ти колега. Сравняваш. Никога няма да имаш неговото парно.

Сигурно е така, но и моето не бе нормално. След описаните процедури нещата се подобриха доста и сега мисля че вече е нормално. Днес сутринта за около 1-2км почна да духа хладко. Мисля че повече от това не мога да искам. Остава само да открия проблема с регулирането на карана за парното и да сложа читав антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички озовали се колеги! Приятно съм изненадан от помощта със снимков материал и всичко останало!  Като реша проблема с жилото ще пиша за да се знае какво е било

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Peko написа:

Сигурно е така, но и моето не бе нормално. След описаните процедури нещата се подобриха доста и сега мисля че вече е нормално. Днес сутринта за около 1-2км почна да духа хладко. Мисля че повече от това не мога да искам. Остава само да открия проблема с регулирането на карана за парното и да сложа читав антифриз.

Според мен, времето се затопли и за това по бързо стопля парното. Сега когато пак застудее пак ще те топли по бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Emicha написа:

Айде бе, ти вЕрно ли написа това бе Тошко?:lol:

Айде прочети малко и спри да пишеш глупости и да се излагаш - че сега всички ще тръгнат да си оправят климатиците, за да им духат на 15-та секунда топло !

А също прочети  и за размразяването на предното стъкло и защо тръгва компресора - писна ми да обяснявам, че това не е домашен климатик и не духа на топло, а само на студено !

Яд ме е че нямам някои термометър които отчита температурата бързо,за да ти покажа на видео колко градуса е духалката и как се затопля.Имам един но бавно отчита разликата но ще опитам.Дразня се някои като спори за нещо което като при него не е така и обеждава и другите че и при тях е така.Начи като е около 0,1,2,3 градуса времето навън.Паля колата ,парното е на 24-25 градуса настроено и натискам бутона за компресора.Изкарвам колата от двора ,слизам и затварям вратите и като се кача се усеща че е по топло в колата.На духалките също се усеща че духа топло и даже има една миризма на влага от самия климатик.Сега не духа като загряла кола на 90 градуса но това е система за подпомагане а не за основно отопление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дам малко малко емпирични данни, че сума глупости се изписаха:

  1. Термостатът на 2.2 i-ctdi е с температура 78 гр. 90гр. при нормално каране на шосе, тази кола никога не стига или ако стига нещо не е наред.
  2. Първото квадратче от прибора за Т се появява при 48 гр. и на 56 гр. спира да расте (две квадратчета преди средата) - там е работната температура. Това, че спира да расте, не означава че температурата не се покачва. Просто приборът не го показва - така е при повечето автомобили, произведени след 2000-2005 г.
  3. На климатроника има скрито меню, откъдето може да се види реалната температура на антифриза.
  4. Преди два дни направих проба - тръгвам със студена кола към Галата и следя температурата. До към 45-50 гр. достига бързо, после се забавя, защото парното започва да духа и съответно охлажда течността. На баира за Галата (изминати около 10-12 км.) Т достигна 80 гр. и термостата отвори, като след това поддържаше 78 +- 2 гр.
  5. Най високата температура, която съм виждал на подменюто е около 82 гр., независимо от външната температура. Допускам, че термостатът ми вече е "мръднал" и отваря малко по-рано от нов, но смятам, че все още си е в норми. По принцип този двигател загрява бавно, първо защото е високоефективен (отделя малко Т) и второ, защото е с алуминиев блок, който имо високо топлоотдаване.

P.S.  Навсякъде под "температура" съм имал предвид температура на антифриза.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, inspektora said:

...На климатроника има скрито меню, откъдето може да се види реалната температура на антифриза.

 

Колега, как се отключва това меню, че ми стана интересно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Bizzito написа:

@inspektora А после само ли се изключва? Ако не как?

Изключва се с бутон Ауто или изключване на контактния ключ.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като раздадеш газ в снега и VSA почне да мига много бързо загрява, между другото 😂

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с управлението на кранчето на парното се оказа точно както го описа shopa. Жилото се вади след 2-3 отваряния и затваряния. Само трябва да измисля как да го подсигурят и всичко ще е наред. Както всички казахте парното не е като на бензинова кола, но след всичко направено и описано от мен ( с вашата помощ) сега нещата са доста по-добре. Благодаря за помощта! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам още един проблем, който до колкото разбрах е често срещан, но не открих никъде възможни решения. Ще пусна нова тема тъй като мисля че е важно и в полза не само за мен. От някъде влиза вода и се събира при резервната гума. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,много глупости изчетох и се посмях 😀Към автора на темата:-Пич, дизелите са така, с куцо парно, не се мъчи да търсиш под вола теле и да спазваш съветите от “онлайн” майстори😀Карай си колата и се примири с положението.Ако се беше поинтересувал в другите раздели- (Акорд,Сивик) за този проблем,щеше да разбереш,че колата ти няма проблем, а просто това й е слабо място.Ако искаш да го решиш кардинално е монтаж на печка😉 и си ти.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя за моя R20A2 при изключен климатик и работа на място на /завет в гаража/ околна температура 23 градуса, показанието от дисплея на климатроника е 57 градуса ,точно когато на таблото светва последното квадратче /деление/, казвам последно защото винаги показва две квадратчета преди средата на скалата и спира да нараства. За да загрее то тази стойност отнема около 8 -10 мни. без да давам газ. И така показанието на климатроника продължава да расте до 99 градуса и след това изписва F0, и и се включват вентилаторите на бавна скорост. След това изстива до 85-86 градуса. После температурата започва отново да нараства и така се повтаря цикъла. При измерване с инфрачервен термометър точно на металната тръба която е изход към радиатора показва 99,5-103 градуса. А на входа на радиатора 88-89 градуса, в долната часта на радиатора около 70-75 градуса.

Не знам до колко това е нормално, но съм проверил всички релета и електрически връзки, и стигам до заключението, че РСМ модула просто решава да включи на около 100 градуса перките на бавна скорост. 

Само от сензор (ЕСТ) Sensor 1  ли РСМ решава да включи бавна скорост или.... ? А бързата се включва от  (ЕСТ) Sensor 2, който е в радиатора, така ли е ?
Пак казвам мисля, че няма електрически проблем защото при включване на климатика, има цикли на бърза и бавна скорост на въртене на вентилаторите, което означава, че релета и ел. връзки към РСМ са добре.

Редактирано от qwsd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...