Jump to content
Peko

Проблем с отопление?

Recommended Posts

Здравейте! Собственик съм на Црв 3 2.2 дизел. Прави ми впечатление, че загрява много бавно и парното е слабо. Термостат е наред, а радиатор пето на парното промито и с нов антифриз. Четох в ръководството че има някаква система с горещ газ за подпомагане на парното. Някой има ли представа каква е тази система и как работи? Аз предполагам, че изпарител на климатика се загрява и така би трябвало да духа хладко почти веднага, но това не се случва. Дали ще помогне почистване на въпросния изпарител? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизела има пробка за обезвъздушаване,може да е останал въздух в системата.

Ето тук е дадена-https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002152.html

По принцип дизела загрява по -бавно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не мога да се ориентирам добре къде е тази пробка, но ще падне разглеждане утре 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела си загрява по-бавно / за около 3 до 4 км. трябва да започне да ти духа топло/ така че трябва да се примириш.

Също трябва да се примириш, да спреш да питаш и да търсиш " тази система за подгряване с горещ газ -уж:)" . Голяма измислица е и досега никой не я е виждал , намерил ,  или разбрал какво и колко подгрява - с две думи нищо не става от нея . Иначе пише че я има, но само на теория, но на практика е една голяма О . 

Та това е.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам опит с дизала попринцип, но знам че загрява бавно. Моята за да започне да духа хладко наистина трябва да мине 3-4км., а онези дни при - 10 я карах над 1ч.  и духаше топло ама не достатъчно. / щом и двамата в колата не сваляхме якетата... /. При същата температура от изтинала кола, при работа само на място колата загрява, но парното духа хладко. Нормално ли е това за този мотор? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гореописаните неща ме накараха да промия радиаторчето на парното. След тази процедура за качих диагностика и при външна темп. 10градуса я запалих на място с отворен капак и махната капачка на разширителния съд. Колата (по уреда на таблото) загря за около 15мин, но на диагностиката показваше 55градуса. На място стигна 70градуса след близо 30мин работа. С много каране и тормоз след около 60-90мин успях да я накарам да вдигне 98 градуса за да включи перлата и да обезвъздуши. Мислех че системата с горещ газ е че при пуснат климатик изпарителя, който е пред радиатора на парното се загрява и за това се чудех ако го разглобя и почистя дали няма да се подобрят нещата с топлото та за това питах за нея,  че не е малко работа а ако няма да има ефект кофти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално,след загряване трябва да прави колкото искаш топло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, Peko said:

Нещо не мога да се ориентирам добре къде е тази пробка, но ще падне разглеждане утре 🙂

Снимай двигателя ако можеш но по отгоре в тази част се намира,няколко снимки ако можеш ще ти я покажа.

000000588060.thumb.jpg.4a328d845dffb69be320cc78f6feeb6e.jpg

Как разбра че термостата е наред,по това което казваш как загрява  показва точно обратното,накланя на отворен термостат.

Хондата Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD на която сменихме на колегата антифриза и обезвъздушихме  ,има много добро парно ,не толкова колкото на бензина по бързина на загряване.Това което описваш твоята загравя мноооого бавно .

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е пробката отдолу EGR клапъна .

2048577499_.thumb.png.fea7bbdf3c3f838a0db7aaf961da2ce2.png

Колегата казва че сутрин като я запали 2 мин на място и после на 5-6 км градско вече е на макс загряла и има супер парно.

Този антифриз сложихме7.1 източени през пробката на радиатора.

post-3845-0-47147400-1477264386_thumb.jpg.c46c00a48878790b159644b16940ff92.thumb.jpg.c53cb081a99a56318b8d62bd43165c73.jpgpost-3845-0-94791000-1477264370_thumb.jpg.6b18ccedb48366ee609f41c6dd7dfd3d.thumb.jpg.13012373e99e64fd13cdb9d24313fa31.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да открия пробка

IMG_20210124_122825.jpg

IMG_20210124_123015.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така сниман двигателя и аз не я намирам.

Този на който сменях и от тази снимка е различен , виждам по твоите снимки .

Но това е болт с отвор издаден посредата

897129902_.thumb.png.b3ca7a50afbd670b564aaab55aec08b1.png

 

Но освен въздух в системата,мисля ти е проблемен термостата че стои отворен.

Ето ако сменяш в какви диапазони работи той

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002163.html

2097596703_.thumb.png.2b1abc93d8467fd67a3a4d0764a31b56.png

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в моя мотор така е ппретрупано, че едва ли ще го намеря ако не знам къде е. Май ще се пробвам да сменя и термостата както изрази мнение колегата пък ще видим. Не е скъп така че ще пробвам. Дано не е на кофти място

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Хубаво е да вземеш оригинален,ако е афтърмаркет дал съм параметрите в които работи той,да не ти предложат нещо друго.

Пробката на двигателя  показания от мен е около EGR клапъна,на път на охлаждащата система,явно най-горна точка на системата.

Вкарай тук вин номера си и ще намериш къде е термостата и  ОЕМ номера му,може и да я има пробката.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Мога да помогна с търсенето по схемите къде е термостата.

В това ръководство са много орязани картинките и не се добива предствава

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002164.html

ето тук може да те ориентира

 

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002166.html

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги. Като сменя термостата ще пиша какъв е резултата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Peko написа:

Гореописаните неща ме накараха да промия радиаторчето на парното. След тази процедура за качих диагностика и при външна темп. 10градуса я запалих на място с отворен капак и махната капачка на разширителния съд. Колата (по уреда на таблото) загря за около 15мин, но на диагностиката показваше 55градуса. На място стигна 70градуса след близо 30мин работа. С много каране и тормоз след около 60-90мин успях да я накарам да вдигне 98 градуса за да включи перлата и да обезвъздуши......

 

При -10 гр. и то на място, да загрее на 55 гр. за 15 минути си е направо отлично - мене ако питаш.

Щом при тези минусови температури, за 3 , 4 км. започва да ти духа хладно, нямаш проблем със загряването. Би трябвало за още максимално - 2 км. , да започне да духа горещо, но това не означава ,че двигателя е достигнал нормалната си работна температура. 

вътрешния обем на купето е голям и не очаквай да се стопли бързо ,като на кола с отделен багажник.

Смятам че нямаш проблем със загряването, но ако си на друго мнение и ако те влече го търси. Евентуално самото радиаторче на парното, вътре в купето, може да е запушено - нищо че си го промивал .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да поясня. За 15 мин на място достигна 55гр при +10градуса на вън. При - 10 външна температура не съм закачал диагностика но от парното духаше само хладен въздух след около 15 мин работа на място, като уреда показваше, че колата е загряла в нормална работна температура. Това ме накара да мисля че имам проблем с парното

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това и търся съвет тук. Нямам опит с дизел, а също така и с тази марка. Може и да е нормално това за Хонда Црв 3 2.2 дизел, но ако е така това според мен ще е първия открит минус за тази кола

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е при почти всички марки коли, с комън рейл. 

 

Ето да се ориентираш за пробката

IMG_20210124_153449.thumb.jpg.e0145117caf26ded7e911fa08868cf4a.jpg

Редактирано от Emicha
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя малко лични наблюдение по темата. Системата за подгрев на двг работи под +5гр. до към +75 градуса. Условията са: включена климатична система с градуси над "LO", ръчно зададена скорост на вентилатора. При тези условия, след кратка работа на двг от първоначалното му стартиране започва да работи компресора на климатика. Гледал съм на скритото меню на дисплея на климата и определено температурата на двг се покачва по-бързо при този режим, в сравнение с "АУТО", при сходни външни условия. По памет, последната чертичка на дисплея за тампературата светва на около 60гр. и от там нататък, температурата може да се проследи в реално време само чрез скритото меню на малкия дисплей на климатроника. Термостатът на моята мисля, че отваря или пък е напълно отворен на 82 градуса.

При ненатоварено градско шофиране, за дистанция от 3,5 км /София, Ломско шосе-Централни гробища/, външна темп. -2, -4гр , спазване на ограниченията на скоростта, без форсирания и резки ускорения, температурата на двг се качва до към +45гр. /на дисплея се появяват 1-2 чертички/. По принцип задавам скорост на вентилатора 2-3 чертички.

При нормално загрял двигател държа темп. в купето на 22г. и, ако включа в режим "АУТО", често, при наличието на слънце, се включва обдухването на купето през центраните отвори с хладен въздух.

На дълъг път, при зададена темп. в купето 22-23гр., в колата се пътува абсолятно спокойно, без връхна дреха, но за да избегна нежелателното обдухване от централните отвори, включвам режим към краката и прозорците.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би колегата пита за нещо такова

 

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-cr-v-standheizung-neu-bj-2011-2-0-benziner/1631861966-223-17504?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

 

Това го дават за бензин, но има и за дизелови мотори.

 

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илюзията е голямо нещо - винаги помага за по-бързото загряване на колата:).

 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от първите неща които сменх е термостата, ефект никакъв загрява си бавно и това е. Тая система както е писал Емича е "мижи да те лажи". При -10гр. на място може и половин час да не стигнат да загрее както трябва. По бързо загрява в градско движение - 1, 2, 3 предавка. Ако когато ти е загряла колата не духа доволно топло, тогава мисля, че колегата има проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги открих пробката за обезвъздушаване. Намира се точно където е показал emicha. Това е на 2.2 дизел 140к.с. какъвто е моя мотор. Като я отвъртях излезе малко въздух. Пробвах веднага и при 12градуса външна температура колата загря на мяско за около 15-20мин до 80градуса като поддържах около1500 оборота и парното мисля, че е по-добре. За сега не мисля да бързам с термостат, а ще изчакам по-студено време или момент в който да я по карам по дълго за да видя има ли разлика. Факт е че сега при 80 градуса парното е на три чертички, въздуха е пуснат през централните духалки и почти пари. Мисля че повече не мога да искам, но ще видя при студено време за да ми е точно сравнението. Благодаря ви за помощта! Ще пиша какъв е резултата като застудее

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай няколко пъти да обезвъздушиш, и при загрял двигател.

Ще имаш време да го тестваш дават да падат температурите.

Термостата си  има  определен  живот,и с годините не се подобрява реакцията му на отваряне и затваряне.

Както казах при твоя случай може и да остава леко отворен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Реко, пробвай на изкл. климатик и настройка да духа на стъклото и в краката. Тогава трябва след известно време да започне да духа топло и преди да е загряла окончателно колата. При Акорда когато е настроено да духа през централните духалки веднага започва да духа, без значение колко е загряла колата, само че когато е студена колата духа студено, докато при другата настройка започва да духа когато позагрее колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздуших я студена и на 80 градуса пробвах отново но тогава не излезе въздух. goga ще пробвам с настройката, която казваш да видя как ще е. CARPERA да разбирам ли че според теб е добре да сменя и термостата? Нещо и без това му се угледах след разговора с вас 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе карай си колата и не се занимавай с глупости. 

И запомнете, че при тези наши коли, климатика пардон - климатроника :), само охлажда и няма нищо общо с отоплението!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
41 minutes ago, Peko said:

Обезвъздуших я студена и на 80 градуса пробвах отново но тогава не излезе въздух. goga ще пробвам с настройката, която казваш да видя как ще е. CARPERA да разбирам ли че според теб е добре да сменя и термостата? Нещо и без това му се угледах след разговора с вас 🙂

Аз моя съм го сменил както казах с оригинален,този който изкарах също беше такъв,но си личеше че при отваряне и затваряне е задирала една част.Тоест е реагирал по бавно,отдавам го на стареене.

 

Намери някой с твоята кола и сравни как е парното,за да не останеш после с убеждението че си го сменил на вятъра.

 

Не мога да ти кажа нещо да го смениш,това е въпрос на личен избор.

Не знам в какво състояние е колата ти, не написа какъв антифриз си сложил,защо промиваш радиатора на парното и тн и тн.

Тази кола  на която сменям всички течности на колегата,е в уникално състояние и всичко се излъсква до блясък и  се използва само ОЕМ течности .

Ето ти две казанчета на системи на които е сменена течност .

20210117_161148.thumb.jpg.f9efbe2159c9ba97364bf1f35dad47f1.jpg20210117_161134.thumb.jpg.2c083880a69e23ced52bbe61582b0e59.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях дали колегите казаха, но като обезвъздушаваш гледай парното да е на макс.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Аз моя съм го сменил както казах с оригинален,този който изкарах също беше такъв,но си личеше че при отваряне и затваряне е задирала една част.Тоест е реагирал по бавно,отдавам го на стареене.

 

Намери някой с твоята кола и сравни как е парното,за да не останеш после с убеждението че си го сменил на вятъра.

 

Не мога да ти кажа нещо да го смениш,това е въпрос на личен избор.

Не знам в какво състояние е колата ти, не написа какъв антифриз си сложил,защо промиваш радиатора на парното и тн и тн.

Тази кола  на която сменям всички течности на колегата,е в уникално състояние и всичко се излъсква до блясък и  се използва само ОЕМ течности .

Ето ти две казанчета на системи на които е сменена течност .

20210117_161148.thumb.jpg.f9efbe2159c9ba97364bf1f35dad47f1.jpg20210117_161134.thumb.jpg.2c083880a69e23ced52bbe61582b0e59.jpg

Радиатор пето на парното го промих, тъй като предполагах че е позапушено и за това ми е слабо парното. Стария антифриз беше син на цвят и сложих пак такъв/знам че цвета не е определящ/ този който сложих ми го дадоха от една масларница след като поисках по каталог да извадят какъв трябва да е за моята кола, но останах с убеждението че те се ориентираха само по цвета и ми дадоха някакъв на смешна цена. Взех го тъй като очаквах от промивката да протече радиаторчето и да го сменявам с ново. Определено ще го сменявам с оригинален. Незнам как се е грижиш предишния собственик но смятам че колата за годините е добре /за това съм я взел 🙂 / А относно питането за термостата съм далеч от мнението че друг освен мен решава и може да каже без да види колата. Мисля че те разбрах правилно и май ще вървя на смяна на моя отговорност 🙂 От снимките, които показа ми прави печатление, че и на тази кола разширителния съд е потъмнял. На моята също е така и не се вижда до къде е антифриза. Нормално ли е това за тези дизели? Има ли вариант да се почисти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dindin написа:

Не видях дали колегите казаха, но като обезвъздушаваш гледай парното да е на макс.

Е това не го направих. При обезвъздушаването вентилатора беше на 3 черти. Ще ги направя пак като е на макс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво ще постигнеш, като увеличиш вентилатора но мах ? :)

Увеличи температурата на мах. - демек отвори кранчето на приток на антифриз докрай  .

 

п.п. Разширителния съд си е така, отгоре си е черен , белезите  за мин./мах. са отстрани на светлата част, но по тях нищо не можеш да видиш. Отваряш капачката и гледаш вътре да покрива белега - ама не на топла кола. 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Emicha написа:

И какво ще постигнеш, като увеличиш вентилатора но мах ? :)

Увеличи температурата на мах. - демек отвори кранчето на приток на антифриз докрай  .

 

п.п. Разширителния съд си е така, отгоре си е черен , белезите  за мин./мах. са отстрани на светлата част, но по тях нищо не можеш да видиш. Отваряш капачката и гледаш вътре да покрива белега - ама не на топла кола. 

Кранчето съм го отворил на ръка, въпреки че мислех че жилото се управлява от климатроника и той го отваря ама се оказа че не е така при мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно от врътката/те за температурата, посредством моторче и жило се командва въпросното кранче. 

Какво означава, че не е така при теб ?

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, Peko said:

Кранчето съм го отворил на ръка, въпреки че мислех че жилото се управлява от климатроника и той го отваря ама се оказа че не е така при мен

Разширителния съд е така отгоре черен  ,

Както каза колегата самохкато отвъргиш капачката ,на студен мотор и виждаш до къде е.

Поработи върху този проблем с кранчето ,може да се окаже че не отваря до край и за това нямаш парно.

Това което са ти дали като син антифриз го махни най скоро.

Показания антифриз е ОЕМ и се смена след 100хил км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Emicha написа:

Е точно от врътката/те за температурата, посредством моторче и жило се командва въпросното кранче. 

Какво означава, че не е така при теб ?

При мен когато въртя врътката за контрол на температурата от топло на студено не се задвижва жилото и не регулира кранчето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, CARPERA написа:

Разширителния съд е така отгоре черен  ,

Както каза колегата самохкато отвъргиш капачката ,на студен мотор и виждаш до къде е.

Поработи върху този проблем с кранчето ,може да се окаже че не отваря до край и за това нямаш парно.

Това което са ти дали като син антифриз го махни най скоро.

Показания антифриз е ОЕМ и се смена след 100хил км.

Антифриза ще го махам веднага щом видя дали не е протекло радиаторчето (макар че щом до сега не протече...) и намеря оригинален за да го сменя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да  виж това  с кранчето,трябва да отваря като завъртиш на топло,и така пуска топъл антифриз към радиатора за парното.

Изчисти и изясни този проблем преди да предприемеш нещо за смяна.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Emicha написа:

Абе карай си колата и не се занимавай с глупости. 

И запомнете, че при тези наши коли, климатика пардон - климатроника :), само охлажда и няма нищо общо с отоплението!

Напротив,климатроника поне при хонда може да топли.На ококло 0 градуса паля колата ,пускам компресора и на 15 секунда тръгва топло.Като вдигне температура го гася и бичи само на парно.Моята е бензин.Като пуснеш размразяването на предното стъкло питал ли си се що тръгва компресора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...