Jump to content
Sign in to follow this  
Bobkata

акумулатор стартов ток.

Recommended Posts

13.8V е напрежение на поддържащ заряд, а не на основен заряд при достигане на 100% зареденост! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да,точно така.Утре ще погледна, поддържащия заряд.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това трябва да ти е поддържащия заряд. Зарядният мисля, че беше 14.4в. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пример: За да направиш пълен заряд, от нула, на един Ca-Ca ( несулфатизирал) акумулатор, трябва да го зареждаш с ток и време, до достигане на 120% от капацитета му.

Тоест:

Акумулатор 60Ah, при заряд с първоначален ток 6А, трябва да го зареждаш 12 часа. Но токът намалява с повишаване на заредеността. Е това правят "умните" (скъпи) зарядни. Изчисляват колко още трябва да зареждат с намаляващия ток, до достигане на пълен заряд. А също отчитат и следят, и вътрешното съпротивление на акумулатора (това пък е признак за гъстотата на електролита), и процесърчето управлява заряда. ;) Само преценява, дали акумулатора е сулфатизирал и минава в съответния режим.

Да, ама тези зарядни струват "майка си и баща си"! Даже и чичо си и леля си...

Не като Лидълското токоизправителче, което следи само нарастването на напрежението и му светва накрая зелената лампичка. :lol:

Има български зарядни, които не са толкова умни, но пък използват други доказани техники, и с правилно боравене с тях, заряда е гарантиран!

... и не струват "майка си и баща си"... :)

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лидълското си върши перфектно работата. Не виждам какво не му харесвате.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, dandilov написа:

Да, ама тези зарядни струват "майка си и баща си"! Даже и чичо си и леля си...

Не като Лидълското

Най вероятно говориш, за това:CT5 TIME TO GO-Зарядно-устройство-описание-характеристики-български(1).pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледам някой колеги зареждат акумулатора едва ли не всяка година... Какво налага това?! Никога до сега не съм зареждал така и проблеми не съм имал. Сегашния ми акумулатор Варта, ще кара тази година 6-та зима и не е зареждан до миналата седмица, когато изгоря бобината и сина го беше изтощил от въртене... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз да попитам, вие доливате ли си акумулаторите с дестилирана вода или си ги карате докато сгънат :D 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже и при мен стандартният акумулатор изведнъж сдаде багажа поради старост (шестгодишна варта), се наложи, да го сменя.

Опциите бяха две - да закупя стандартен, нов или да прехвърля почти новия акумулатор от "Примерата", който обаче не се побира върху планката в заводския й вид.

След няколко измервания установих, че проблем при прехвърлянето ще бъде само ширината на нестандартния акумулатор и ако изкривя/изравня страничните ограничители на планката в хоризонтално положение, откъм страната на калника и поставя нова скоба за обтяжната шпилка, ще мога да го монтирам.

В крайна сметка се поблазних от възможността, да монтирам акумулатор с по-голям капацитет и стартов ток и го направих. Замисълът се получи много добре и след като използвах пластмасовата подложка  и скобата за фиксиране, заедно с обтяжните шпилки от "Примерата", Харвито вече е оборудвано с по-голям акумулатор, чийто капацитет е 60 Ач, а стартовият ток е 520А.

При тези обстоятелства, у мен логично възникна въпросът, дали този по-голям стартов ток няма да затормози стартера на колата и дали няма да го увреди по някакъв начин?

Нямам познания, сам да си отговоря, затова се допитвам до вас.

 

Edited by seiko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, seiko написа:

Понеже и при мен стандартният акумулатор изведнъж сдаде багажа поради старост (шестгодишна варта), се наложи, да го сменя.

Опциите бяха две - да закупя стандартен, нов или да прехвърля почти новия акумулатор от "Примерата", който обаче не се побира върху планката в заводския й вид.

След няколко измервания установих, че проблем при прехвърлянето ще бъде само ширината на нестандартния акумулатор и ако изкривя/изравня страничните ограничители на планката в хоризонтално положение, откъм страната на калника и поставя нова скоба за обтяжната шпилка, ще мога да го монтирам.

В крайна сметка се поблазних от възможността, да монтирам акумулатор с по-голям капацитет и стартов ток и го направих. Замисълът се получи много добре и след като използвах пластмасовата подложка  и скобата за фиксиране, заедно с обтяжните шпилки от "Примерата", Харвито вече е оборудвано с по-голям акумулатор, чийто капацитет е 60 Ач, а стартовият ток е 520А.

При тези обстоятелства, у мен логично възникна въпросът, дали този по-голям стартов ток няма да затормози стартера на колата и дали няма да го увреди по някакъв начин?

Нямам познания, сам да си отговоря, затова се допитвам до вас.

 

С подобен акумулатор купих колата и 5 години без проблем го ползвах. Единственият проблем беше, че пречеше на смяна на крушката за къси светлини пред него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Препоръчителен пусков ток 410 А. Току що случайно попаднах на това: http://kolalok.com/akumulator/honda/hr-v.html

 

Ето тук също: https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-hr-v-petrol-battery-1999-2005/

Edited by 5 GTT

Share this post


Link to post
Share on other sites

А този излиза, че е 2 см. по-висок от размера за ХРВ, дължина и ширина съвпадат.  http://akumulatori.bg/335/Product/1435/YUASA 50Ah YBX5057#info

 

PS: Този сайт е с грешни размери на акумулатора http://kolalok.com/akumulator/honda/hr-v.html.

Ето какви размери излиза по OEM PART NUMBER 31500ST3111HE 

https://www.bestpartstore.co.uk/31500st3111he-oen

 

Интересно е че при всички марки го дават 330 А, а не както при ОЕМ 410 А...

Edited by 5 GTT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, точно към този модел се бях ориентирал (но с обърнати полюси - http://akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 50Ah YBX5053 #info ), обаче типично по български надделя прагматизма, да оползотворя наличният ми в момента, почти нов, нестандартен акумулатор.

Не ми е проблем, да възстановя стандартната, заводска позиция на стойката и да поставя стандартен акумулатор, но ако зададените параметри са само препоръчителни, а не задължителни и тези 520А стартов ток, реално не биха се отразили отрицателно върху работата на стартера, засега не бих го направил.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Примерно  ако е с 5Аh по големия  с повече не би затормозило,въстановаването на заряда от алтернатора. 

При  каране  градско,каране на къси разстояния   алтернатора  не би могъл да възстанови напълно заряда.

Така всеки ден батерията получава разряд и не пълен заряда,което е негативно за нея.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбрах. Всеки ден изминавам по около 35-40 км общо, до съседния град и обратно, което не е много дълго, но не и съвсем късо разстояние.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@5 GTT какво смешно казах ? Тоя Електролит спада по някое време. Предишния ми акумулатор беше окъсил една клетка, нямам идея защо, може от старост да е било, но един път доливах. Разбира се това не реши проблема с кипенето и се наложи подмяна, а и радиатора ми замина от това кипене :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доливането на дестилирана вода е хубаво нещо,но повечето се правят необслужваеми.

Което не значи че не изпаряват електролит.

Когато остане една клетка, тоест вътре плочите и без електролит се разрушават при експлоатация.

Все пак никой (само ние купувачите искаме)не иска да издържа един акумулатор 15 и повече години.

Трябва да се произвеждат акумулатори и купуват.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо никой още не e споменал доста качествените словенски акумулатори TAB. Досега съм купувал 2, и двата изкараха по 6-7 години. Никакви зареждания, карам извънградско доста обаче. Преди два месеца взех и за акорда такъв. 

Това е за харви двата бранда на една и съща фабрика: 

Topla Top JIS TT45JA
TAB Polar S45JA

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.11.2020 г. at 19:35, Drone написа:

@5 GTT какво смешно казах ? Тоя Електролит спада по някое време. Предишния ми акумулатор беше окъсил една клетка, нямам идея защо, може от старост да е било, но един път доливах. Разбира се това не реши проблема с кипенето и се наложи подмяна, а и радиатора ми замина от това кипене :D

Имах в предвид колегата пуснал темата и другия колега, който профилактично зарежда акумулатор още по често... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...