Jump to content
Bobkata

акумулатор стартов ток.

Recommended Posts

13.8V е напрежение на поддържащ заряд, а не на основен заряд при достигане на 100% зареденост! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,точно така.Утре ще погледна, поддържащия заряд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това трябва да ти е поддържащия заряд. Зарядният мисля, че беше 14.4в. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример: За да направиш пълен заряд, от нула, на един Ca-Ca ( несулфатизирал) акумулатор, трябва да го зареждаш с ток и време, до достигане на 120% от капацитета му.

Тоест:

Акумулатор 60Ah, при заряд с първоначален ток 6А, трябва да го зареждаш 12 часа. Но токът намалява с повишаване на заредеността. Е това правят "умните" (скъпи) зарядни. Изчисляват колко още трябва да зареждат с намаляващия ток, до достигане на пълен заряд. А също отчитат и следят, и вътрешното съпротивление на акумулатора (това пък е признак за гъстотата на електролита), и процесърчето управлява заряда. ;) Само преценява, дали акумулатора е сулфатизирал и минава в съответния режим.

Да, ама тези зарядни струват "майка си и баща си"! Даже и чичо си и леля си...

Не като Лидълското токоизправителче, което следи само нарастването на напрежението и му светва накрая зелената лампичка. :lol:

Има български зарядни, които не са толкова умни, но пък използват други доказани техники, и с правилно боравене с тях, заряда е гарантиран!

... и не струват "майка си и баща си"... :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лидълското си върши перфектно работата. Не виждам какво не му харесвате.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, dandilov написа:

Да, ама тези зарядни струват "майка си и баща си"! Даже и чичо си и леля си...

Не като Лидълското

Най вероятно говориш, за това:CT5 TIME TO GO-Зарядно-устройство-описание-характеристики-български(1).pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам някой колеги зареждат акумулатора едва ли не всяка година... Какво налага това?! Никога до сега не съм зареждал така и проблеми не съм имал. Сегашния ми акумулатор Варта, ще кара тази година 6-та зима и не е зареждан до миналата седмица, когато изгоря бобината и сина го беше изтощил от въртене... 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам, вие доливате ли си акумулаторите с дестилирана вода или си ги карате докато сгънат :D 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и при мен стандартният акумулатор изведнъж сдаде багажа поради старост (шестгодишна варта), се наложи, да го сменя.

Опциите бяха две - да закупя стандартен, нов или да прехвърля почти новия акумулатор от "Примерата", който обаче не се побира върху планката в заводския й вид.

След няколко измервания установих, че проблем при прехвърлянето ще бъде само ширината на нестандартния акумулатор и ако изкривя/изравня страничните ограничители на планката в хоризонтално положение, откъм страната на калника и поставя нова скоба за обтяжната шпилка, ще мога да го монтирам.

В крайна сметка се поблазних от възможността, да монтирам акумулатор с по-голям капацитет и стартов ток и го направих. Замисълът се получи много добре и след като използвах пластмасовата подложка  и скобата за фиксиране, заедно с обтяжните шпилки от "Примерата", Харвито вече е оборудвано с по-голям акумулатор, чийто капацитет е 60 Ач, а стартовият ток е 520А.

При тези обстоятелства, у мен логично възникна въпросът, дали този по-голям стартов ток няма да затормози стартера на колата и дали няма да го увреди по някакъв начин?

Нямам познания, сам да си отговоря, затова се допитвам до вас.

 

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, seiko написа:

Понеже и при мен стандартният акумулатор изведнъж сдаде багажа поради старост (шестгодишна варта), се наложи, да го сменя.

Опциите бяха две - да закупя стандартен, нов или да прехвърля почти новия акумулатор от "Примерата", който обаче не се побира върху планката в заводския й вид.

След няколко измервания установих, че проблем при прехвърлянето ще бъде само ширината на нестандартния акумулатор и ако изкривя/изравня страничните ограничители на планката в хоризонтално положение, откъм страната на калника и поставя нова скоба за обтяжната шпилка, ще мога да го монтирам.

В крайна сметка се поблазних от възможността, да монтирам акумулатор с по-голям капацитет и стартов ток и го направих. Замисълът се получи много добре и след като използвах пластмасовата подложка  и скобата за фиксиране, заедно с обтяжните шпилки от "Примерата", Харвито вече е оборудвано с по-голям акумулатор, чийто капацитет е 60 Ач, а стартовият ток е 520А.

При тези обстоятелства, у мен логично възникна въпросът, дали този по-голям стартов ток няма да затормози стартера на колата и дали няма да го увреди по някакъв начин?

Нямам познания, сам да си отговоря, затова се допитвам до вас.

 

С подобен акумулатор купих колата и 5 години без проблем го ползвах. Единственият проблем беше, че пречеше на смяна на крушката за къси светлини пред него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчителен пусков ток 410 А. Току що случайно попаднах на това: http://kolalok.com/akumulator/honda/hr-v.html

 

Ето тук също: https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-hr-v-petrol-battery-1999-2005/

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този излиза, че е 2 см. по-висок от размера за ХРВ, дължина и ширина съвпадат.  http://akumulatori.bg/335/Product/1435/YUASA 50Ah YBX5057#info

 

PS: Този сайт е с грешни размери на акумулатора http://kolalok.com/akumulator/honda/hr-v.html.

Ето какви размери излиза по OEM PART NUMBER 31500ST3111HE 

https://www.bestpartstore.co.uk/31500st3111he-oen

 

Интересно е че при всички марки го дават 330 А, а не както при ОЕМ 410 А...

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно към този модел се бях ориентирал (но с обърнати полюси - http://akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 50Ah YBX5053 #info ), обаче типично по български надделя прагматизма, да оползотворя наличният ми в момента, почти нов, нестандартен акумулатор.

Не ми е проблем, да възстановя стандартната, заводска позиция на стойката и да поставя стандартен акумулатор, но ако зададените параметри са само препоръчителни, а не задължителни и тези 520А стартов ток, реално не биха се отразили отрицателно върху работата на стартера, засега не бих го направил.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно  ако е с 5Аh по големия  с повече не би затормозило,въстановаването на заряда от алтернатора. 

При  каране  градско,каране на къси разстояния   алтернатора  не би могъл да възстанови напълно заряда.

Така всеки ден батерията получава разряд и не пълен заряда,което е негативно за нея.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах. Всеки ден изминавам по около 35-40 км общо, до съседния град и обратно, което не е много дълго, но не и съвсем късо разстояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@5 GTT какво смешно казах ? Тоя Електролит спада по някое време. Предишния ми акумулатор беше окъсил една клетка, нямам идея защо, може от старост да е било, но един път доливах. Разбира се това не реши проблема с кипенето и се наложи подмяна, а и радиатора ми замина от това кипене :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доливането на дестилирана вода е хубаво нещо,но повечето се правят необслужваеми.

Което не значи че не изпаряват електролит.

Когато остане една клетка, тоест вътре плочите и без електролит се разрушават при експлоатация.

Все пак никой (само ние купувачите искаме)не иска да издържа един акумулатор 15 и повече години.

Трябва да се произвеждат акумулатори и купуват.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо никой още не e споменал доста качествените словенски акумулатори TAB. Досега съм купувал 2, и двата изкараха по 6-7 години. Никакви зареждания, карам извънградско доста обаче. Преди два месеца взех и за акорда такъв. 

Това е за харви двата бранда на една и съща фабрика: 

Topla Top JIS TT45JA
TAB Polar S45JA

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.11.2020 г. at 19:35, Drone написа:

@5 GTT какво смешно казах ? Тоя Електролит спада по някое време. Предишния ми акумулатор беше окъсил една клетка, нямам идея защо, може от старост да е било, но един път доливах. Разбира се това не реши проблема с кипенето и се наложи подмяна, а и радиатора ми замина от това кипене :D

Имах в предвид колегата пуснал темата и другия колега, който профилактично зарежда акумулатор още по често... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...