dandilov 2858 #41 Отговорено 12 Ноември, 2020 13.8V е напрежение на поддържащ заряд, а не на основен заряд при достигане на 100% зареденост! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #42 Отговорено 12 Ноември, 2020 Да,точно така.Утре ще погледна, поддържащия заряд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 793 #43 Отговорено 12 Ноември, 2020 Това трябва да ти е поддържащия заряд. Зарядният мисля, че беше 14.4в. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #44 Отговорено 12 Ноември, 2020 (Редактирано) Пример: За да направиш пълен заряд, от нула, на един Ca-Ca ( несулфатизирал) акумулатор, трябва да го зареждаш с ток и време, до достигане на 120% от капацитета му. Тоест: Акумулатор 60Ah, при заряд с първоначален ток 6А, трябва да го зареждаш 12 часа. Но токът намалява с повишаване на заредеността. Е това правят "умните" (скъпи) зарядни. Изчисляват колко още трябва да зареждат с намаляващия ток, до достигане на пълен заряд. А също отчитат и следят, и вътрешното съпротивление на акумулатора (това пък е признак за гъстотата на електролита), и процесърчето управлява заряда. Само преценява, дали акумулатора е сулфатизирал и минава в съответния режим. Да, ама тези зарядни струват "майка си и баща си"! Даже и чичо си и леля си... Не като Лидълското токоизправителче, което следи само нарастването на напрежението и му светва накрая зелената лампичка. Има български зарядни, които не са толкова умни, но пък използват други доказани техники, и с правилно боравене с тях, заряда е гарантиран! ... и не струват "майка си и баща си"... Редактирано 12 Ноември, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #45 Отговорено 12 Ноември, 2020 Лидълското си върши перфектно работата. Не виждам какво не му харесвате. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #46 Отговорено 13 Ноември, 2020 Преди 8 часа, dandilov написа: Да, ама тези зарядни струват "майка си и баща си"! Даже и чичо си и леля си... Не като Лидълското Най вероятно говориш, за това:CT5 TIME TO GO-Зарядно-устройство-описание-характеристики-български(1).pdf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #47 Отговорено 13 Ноември, 2020 Гледам някой колеги зареждат акумулатора едва ли не всяка година... Какво налага това?! Никога до сега не съм зареждал така и проблеми не съм имал. Сегашния ми акумулатор Варта, ще кара тази година 6-та зима и не е зареждан до миналата седмица, когато изгоря бобината и сина го беше изтощил от въртене... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #48 Отговорено 13 Ноември, 2020 Аз да попитам, вие доливате ли си акумулаторите с дестилирана вода или си ги карате докато сгънат 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seiko 14 #49 Отговорено 13 Ноември, 2020 (Редактирано) Понеже и при мен стандартният акумулатор изведнъж сдаде багажа поради старост (шестгодишна варта), се наложи, да го сменя. Опциите бяха две - да закупя стандартен, нов или да прехвърля почти новия акумулатор от "Примерата", който обаче не се побира върху планката в заводския й вид. След няколко измервания установих, че проблем при прехвърлянето ще бъде само ширината на нестандартния акумулатор и ако изкривя/изравня страничните ограничители на планката в хоризонтално положение, откъм страната на калника и поставя нова скоба за обтяжната шпилка, ще мога да го монтирам. В крайна сметка се поблазних от възможността, да монтирам акумулатор с по-голям капацитет и стартов ток и го направих. Замисълът се получи много добре и след като използвах пластмасовата подложка и скобата за фиксиране, заедно с обтяжните шпилки от "Примерата", Харвито вече е оборудвано с по-голям акумулатор, чийто капацитет е 60 Ач, а стартовият ток е 520А. При тези обстоятелства, у мен логично възникна въпросът, дали този по-голям стартов ток няма да затормози стартера на колата и дали няма да го увреди по някакъв начин? Нямам познания, сам да си отговоря, затова се допитвам до вас. Редактирано 13 Ноември, 2020 от seiko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
V Kolev 14 #50 Отговорено 13 Ноември, 2020 Преди 1 час, seiko написа: Понеже и при мен стандартният акумулатор изведнъж сдаде багажа поради старост (шестгодишна варта), се наложи, да го сменя. Опциите бяха две - да закупя стандартен, нов или да прехвърля почти новия акумулатор от "Примерата", който обаче не се побира върху планката в заводския й вид. След няколко измервания установих, че проблем при прехвърлянето ще бъде само ширината на нестандартния акумулатор и ако изкривя/изравня страничните ограничители на планката в хоризонтално положение, откъм страната на калника и поставя нова скоба за обтяжната шпилка, ще мога да го монтирам. В крайна сметка се поблазних от възможността, да монтирам акумулатор с по-голям капацитет и стартов ток и го направих. Замисълът се получи много добре и след като използвах пластмасовата подложка и скобата за фиксиране, заедно с обтяжните шпилки от "Примерата", Харвито вече е оборудвано с по-голям акумулатор, чийто капацитет е 60 Ач, а стартовият ток е 520А. При тези обстоятелства, у мен логично възникна въпросът, дали този по-голям стартов ток няма да затормози стартера на колата и дали няма да го увреди по някакъв начин? Нямам познания, сам да си отговоря, затова се допитвам до вас. С подобен акумулатор купих колата и 5 години без проблем го ползвах. Единственият проблем беше, че пречеше на смяна на крушката за къси светлини пред него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #51 Отговорено 13 Ноември, 2020 (Редактирано) Препоръчителен пусков ток 410 А. Току що случайно попаднах на това: http://kolalok.com/akumulator/honda/hr-v.html Ето тук също: https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-hr-v-petrol-battery-1999-2005/ Редактирано 13 Ноември, 2020 от 5 GTT Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #52 Отговорено 13 Ноември, 2020 (Редактирано) А този излиза, че е 2 см. по-висок от размера за ХРВ, дължина и ширина съвпадат. http://akumulatori.bg/335/Product/1435/YUASA 50Ah YBX5057#info PS: Този сайт е с грешни размери на акумулатора http://kolalok.com/akumulator/honda/hr-v.html. Ето какви размери излиза по OEM PART NUMBER 31500ST3111HE https://www.bestpartstore.co.uk/31500st3111he-oen Интересно е че при всички марки го дават 330 А, а не както при ОЕМ 410 А... Редактирано 13 Ноември, 2020 от 5 GTT Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seiko 14 #53 Отговорено 13 Ноември, 2020 Да, точно към този модел се бях ориентирал (но с обърнати полюси - http://akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 50Ah YBX5053 #info ), обаче типично по български надделя прагматизма, да оползотворя наличният ми в момента, почти нов, нестандартен акумулатор. Не ми е проблем, да възстановя стандартната, заводска позиция на стойката и да поставя стандартен акумулатор, но ако зададените параметри са само препоръчителни, а не задължителни и тези 520А стартов ток, реално не биха се отразили отрицателно върху работата на стартера, засега не бих го направил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #54 Отговорено 13 Ноември, 2020 Примерно ако е с 5Аh по големия с повече не би затормозило,въстановаването на заряда от алтернатора. При каране градско,каране на къси разстояния алтернатора не би могъл да възстанови напълно заряда. Така всеки ден батерията получава разряд и не пълен заряда,което е негативно за нея. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seiko 14 #55 Отговорено 13 Ноември, 2020 Разбрах. Всеки ден изминавам по около 35-40 км общо, до съседния град и обратно, което не е много дълго, но не и съвсем късо разстояние. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #56 Отговорено 13 Ноември, 2020 @5 GTT какво смешно казах ? Тоя Електролит спада по някое време. Предишния ми акумулатор беше окъсил една клетка, нямам идея защо, може от старост да е било, но един път доливах. Разбира се това не реши проблема с кипенето и се наложи подмяна, а и радиатора ми замина от това кипене Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #57 Отговорено 13 Ноември, 2020 (Редактирано) Доливането на дестилирана вода е хубаво нещо,но повечето се правят необслужваеми. Което не значи че не изпаряват електролит. Когато остане една клетка, тоест вътре плочите и без електролит се разрушават при експлоатация. Все пак никой (само ние купувачите искаме)не иска да издържа един акумулатор 15 и повече години. Трябва да се произвеждат акумулатори и купуват. Редактирано 13 Ноември, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #58 Отговорено 13 Ноември, 2020 Защо никой още не e споменал доста качествените словенски акумулатори TAB. Досега съм купувал 2, и двата изкараха по 6-7 години. Никакви зареждания, карам извънградско доста обаче. Преди два месеца взех и за акорда такъв. Това е за харви двата бранда на една и съща фабрика: Topla Top JIS TT45JA TAB Polar S45JA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #59 Отговорено 16 Ноември, 2020 На 13.11.2020 г. at 19:35, Drone написа: @5 GTT какво смешно казах ? Тоя Електролит спада по някое време. Предишния ми акумулатор беше окъсил една клетка, нямам идея защо, може от старост да е било, но един път доливах. Разбира се това не реши проблема с кипенето и се наложи подмяна, а и радиатора ми замина от това кипене Имах в предвид колегата пуснал темата и другия колега, който профилактично зарежда акумулатор още по често... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове