Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Винаги ще бъда противник на всякакви подобни добавки ,защото от тях ползата е съмнителна и недоказа в реални условия.А вредата скъпоструваща.

 

Преди две-три седмици ,мой съсед с катаджийска астра...прави промивка на охладителната система с добавка на Mannol .

Продавача го уверил в положителните отзиви от много клиенти .Дори му препоръчал да я сипе и да кара 1-2 седмица ...е сипал я ...на 30-тия км посока Шумен-Варна (около OMV) пука радиатор ,оттам докато се усети духва гарнитура на главата .Пътна помощ ,сервиз- 600 кинта 

 

Друг случай с Бардал Фюлерина ,познат го налива в 1.9 dci щото му се счувало ,че повдигачите почуквали ...щело да уплътни му казал продавача.Супер ,налива го след няколко дена превърта основни лагери на колянов вал .

 

Много печални случаи има от подобни химии .

 

Дори и да не се случи нещо драматично ,то няма доказуем ,дълготраен и положителен ефект.

Има разни добавки за спиране на течове в охладителна система или хидравлика ,но се ползват в екстремни ситуации когато няма възможност за ремонт .Но с едната добавка на 99% ще смениш и радиатор отопление,а с другата може освем теча да задръстиш редукционния или байпасния клапан в хидравличната помпа .

 

И да ,аз обичам шоуто ,имам си свой стил на изказване и общуване ,когато трябва  съм сериозен ,когато трябва съм сангвиник .Човек трябва да има и определено чувство за самоирония,сарказъм ,духовитост.В крайна сметка няма нужда само да четем и коментираме  сухи цифри,статистики ,одобрения и т.н.

 

Ако някой реши да налива нещо допълнително в идеално проектирано и балансирано масло -негов избор си е .Носи отговорност за собствения си автомобил и портфейл.Но подобни препоръки към други ..ми не може ,щото утре ако стане фал ще каже "Малшанс пич,просто съвпадение ,проблема си е бил там и сега се е проявил"

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа, тоя казус го изяснихме - това не е добавка, само са добавили маркетинг в него.

И аз уважавам самоиронията, сарказмът и духовитостта, ама накъртва брат понявгиш, особено ако не е за онзи в огледалото ни, а за друг човек!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо нали се сещаш ,че утре нищо неподозиращ и незнаещ потребител ще пътърси инфо в нета за някаква подобна добавка.Гигъл ще индексира в резултатите автофорумите и човека ще чете колко "полезни " ,"хубави " и "вършещи работа" са подобни химии.Ще се подлъже да си купи ,и ефекта може да е катастрофа с библейски характер и се започва с древногръцката трагедия ходене по майстори.И никой от тези хвалещи подобни добавки няма да носи отговорност за това ,че ги рекламира в публичното просъранство.Цялата драма остава за потърпевшия .Ей за тва "хапя " и "дъвча " всеки ,който ги препоръчва 🙂.

 

Щото ако ти кажа "Ей тая бира е мноо готина ,пробвай я" 

Ма ти може да я сметнеш за долнопробна тва нема ти навреди ни на здравето ни на джоба.

 

Няма нито един доказан ,реален ,дълготраен и положителен ефект от подобни добавки.

 

Мисля ,че го коментирахме с теб ,може да се върнеш към DXG -то ,в което има до към 9% естери или да опиташ Amsoil SS серията където 10-12 % .

Дали ще има положителен ефект ,може но съм скептичен .Така или иначе и сегашното ти масло и другите две са на сходна цена ,няма да ти бъде в ущърб .Доколкото видях си на 361 хил км ,твоя мотор му дават да сменя ангренаж на 100 хил ,скоро ти идва обдлужването .Да на гадно място е ама V-образните мотори са  си пипкава работа .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, ceco_accord написа:

това не е добавка, само са добавили маркетинг в него.

Прилично естерно базирано масълце, че и с доволно ПАО, малко крекче за преглъщане(разбират явно манолците, че не става с крек) и С3 пакет, само да беше полиестерно, но на тази цена, толкова, Ред лайн за повече пари, ама го няма тук.

Ето тук испанеца анализира сухата материя, само трябва да се намали скоростта на възпроизвеждане, че е кат картечница.

https://www.youtube.com/watch?v=4Tjgixp2yuQ&ab_channel=LaTabernadelMotor

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редлайн го има в Европа-25 ерва го мерннах, но докато дойде до тук ще е на цената на черен хайвер.По-скоро Amsoil SS ...дали ще проработи е друг въпросът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде юнаци, продължаваме с маслата и само с маслата. :D

Темата е отключена. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

🚬 Кафе и цигари може ли ? 

 

Всеки да сипва в автомобила квото си реши .Има достатъчно интернет ресурси ,тясно специализирани където може да си избере подходящ продукт на база чужд опит ,лабораторни изследвания на свежи и отработени масла .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A, вече сме обидени... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо даже ,ако некой ме попита ще отговоря ,не сме в детската градина .Само не можах да разбера мен ли визира ,че само Petro Canada не било засегнато 🙂? Щото с изключение на Литовските масла други не съм оплюл ,не че няма такива де .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Един анализ на масло с PAO и естери .

Редактирано от Ивайло Димов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Само, че на новата рецептура TBN e 7,8 mg KOH/g, а не е 8,3, както го въвежда молодец-а! Пък и как прецени, че TAN трябва да бъде 2,4? :)

Като цяло, маслото се е пердставило доста добре за 8000 км. градско в Москва и подмосковието, и с руско гориво. Не разбрах само на гориво бензин ли е карано?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Spoiler

541958486_SmartSelect_20241129_051605_SamsungInternet.thumb.jpg.1ca370096667f603d3cbf6979bf3eabb.jpg

 

Редактирано от Jivetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Dandilov ,едно от нещата за които тролят Ravenol е ,че всяка партида им се различава рецептата .Тук се представя още по-добре ,но и картера е по-голям.

 

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета тук в темата, че са важни мототчасовете за пробега на едно масло, пробвах с търсачката , но нищо не открих, някой може ли да спомене как да си сметна моточасовете, на борд комп-а имам показател за средна скорост, но незнам дали да му вярвам - показва ми 53 км/ч, така или иначе пробег от 10000км го правя за максимум 3 месеца в 95% извънградско, но градското ми е "гаден"режим, тъй като минавам 2,5км и гася колата, след 8 часа наобратно пак 2,5км и км и гася. Някъде бях чел мнения, че не ередно да се сменя масло от сорта на това с което съм в момента (Ravenol DFE 0w20),  на 10к.км и спокойно можело да изкара до 15к.км особено ако си с газ , пък и с тези 95% извънградски преходи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@honda_japan Да, мото часовете са важни, а не пробегът, защото в тях влиза времето в което е работил моторът, а не само когато колата е била в движение.

Твоите общ пробег 10000 делиш на 53 средна скорост и получаваш 188,68 мото часа.

Аз в същият режим на ползване имам 73 средна и минати 7300 км, което са 100 мото часа.

Моето масло ще карам поне още толкова, ако се запази стилът на висока средна скорост (73км/ч) и 95% извънградско.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моточасовете са отправна точка ,трябва да се взема предвид обема на картера ,вида гориво,изразходвано гориво.

 

90-те години има коли в чийто ЕКУ са въведени алгоритми да се следи броя паления ,средната скорост ,разхода на гориво.И база тези показатели на таблото има индикация за смяна на масло.

 

Разбира се това не са били точни изчисления защото техниката от ония години не е позволявала точна конкретика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

220921.JPG.cefe6e5d8d8080244ca88ee981e50dc8.JPGIMG_20210923_091325.jpg.f6d50f763f5c8e280f09e93fc6f72b9a.jpg

На 2-те видеа с това DXG, много черна ми се види отработката?

Преди време карах с такова и това е последната му капка.

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 332672 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 14050 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85% / 15% - 11970км / 2080км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 275 дни - 19.12.2020 - 22.09.2021.

9)      Мото часове – около 135 извънградско + 70 градско = 205 мото часа.

 

Дали и с какво новата формула DXG 5W-30 dexos1 gen 3 е по-добра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черно е защото е такъв контраста ,ако го размажеш на бяла хартия кафенее.Така както белите зъби изпъкват на чернокожо лице .Художниците покриват с бяла боя платното ,за да изпъкнат ярките цветове.

Това което в шишето ти се струва черно изглежда по съвсем различен начин  на бяла основа.

 

И двете проби са отлични,едната е от mpi ДВГ ,а другата от GDI .Бензинките с директно впръскване оставят повече сажди в двигателя ,респективно в маслото .

Не забравяйте ,че и руските бензинови горива са доста често под въпрос относно чистота .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, а и аз съм на ГАЗ, та явно от това е разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капковите проби са подвеждащи. От къде се взима маслото ,всеки дърпа щеката и капва ,ама тя щеката дори на ниво максимум е в най-горния слой на маслото.На почти всички коли разликата между мин и макс е 1 литър.При обем на картера 5 литра щеката влиза на мин до 4 тия литър,остава вече надолу критичния минимум под който ако падне нивото шнорхела на маслената помпа остава на сухо.

Въглеводородите които се отделят при изгаряне на гориво и масло са тежки фракции и се отаяват на дъното .Взимайки капелна проба от най-горния -респективно най-чистия слой може да подлъже .

Достоверно може да бъде донекъде ако се капне след като колата е работила достатъчно дълго ,маслото е стигнало работна температура 100° и веднага след загасяне на мотора.

Принципно пробите за лаборатория се взимат на топло масло и след като са изтекло половината количество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна аномалия и грешно масло. На тази Kia Rio 2014г и слагат продукт с бензинов стандарт въведен през 1968г. Чак толкова ли са изпаднали?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са изпаднали ,това са експерименти доказващи ,че дори масла за трактори Беларус могат да работят в съвременен ДВГ .Това масло по същество е SAE20 без депресори ,с минимален пакет присадки и без полимери ,или минимално количество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш са си изпаднали тия нямат една собствено разработена технология, всичко е крадено(копирано нескопосано). Скоро ще почнат да продават суров нефт в туби ще излизат капкови колко е по-добър от всичко налично на пазара.

На 29.11.2024 г. at 10:33, Ивайло Димов написа:

От къде се взима маслото ,всеки дърпа щеката и капва ,ама тя щеката дори на ниво максимум е в най-горния слой на маслото.На почти всички коли разликата между мин и макс е 1 литър.При обем на картера 5 литра щеката влиза на мин до 4 тия литър,остава вече надолу критичния минимум под който ако падне нивото шнорхела на маслената помпа остава на сухо.

 

Това да не е вино да му се наруши консистенцията и от там вкусовите качества. От къде очакваш да се проверява/взима проба маслото?  Айде малко по-сериозно!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотор F4R800 турбо на 198 000 Реални кмра , масло сменяно винаги на 8000кмра. 95% извън градско шофиране, с мн тежък крак....Доливане няма , карам винаги с Ravenol VST + Bardahl Booster Fullerene, предвид натоварването от моя страна :whistle:

В сервиза ми казаха , че валовете са всеедно сега сложени нови. Някой хора да си правят изводи, дали добавките са гадни , маслата и тем подобни, философски изказвания , подслани на хартия !

IMG_20240927_094841_HDR.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти сигурен ли си ,че точно добавката е причината или просто ДВГ е конструиран достатъчно добре ,а и качественото маслото е сменяно на адекватен период ?

Щото аз мога да ти дам примери на отваряни ДВГ по на над 300 хил и вътре е чисто като в аптека ,без каквито и да било изменения.

В специализираните форуми има теми със снимки на подобни ДВГ .

 

Ако ти си любител - спортист и менюто ти е хубава и качествена храна .....би ли добавял към нея една шепа хапчета хапове ? От типа хранителна добавка.

 

И като отидеш на профилактичен преглед и лекаря те види здрав,прав,корав и в последствие изследванията докажат визуалното здраве.На здравословния си начин на живот ли би го отдал или на хаповете ?

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@F4R  Хммм...  🤔  Това лакиране на главата и валовете от преди да я купиш ли е?

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мартине описал съм по какъв начин е релевантно да се вземе капкова проба ,за да не подлъже после на хартията .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dandilov ....остави лака ,ти виж средата на гърбиците на единия вал .Апропо фюлерина така лакирва 🙂

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще живее, па дори с плацебо ефекта.

Виждали сме и гребане с лъжицата, за да се покажат валовете. ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе важното е ,че са му казали на човека ,че е в "перфектно" здраве ....Тоя разпределителен вал с това обезцветяване по гърбиците няма изкара много още.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вижда се износването, но пак не става ясно така ли е купил двигателя, или в последствие е износът.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен никога не са регулирани клапаните 🙂 .

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Ивайло Димов написа:

Щото аз мога да ти дам примери на отваряни ДВГ по на над 300 хил и вътре е чисто като в аптека ,без каквито и да било изменения.

В специализираните форуми има теми със снимки на подобни ДВГ .

 """Покажи ми да видя , да"""

Ако ти си любител - спортист и менюто ти е хубава и качествена храна .....би ли добавял към нея една шепа хапчета хапове ? От типа хранителна добавка.

 

Без химия няма физика и обратното и не сравненявай човека с машината !!

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...