Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Това е техния стандарт за дизелови автомобили .Но в Япония и САЩ дизеловите коли принципно са рядкост така ,че не се учудвай ,че рядко се споменава .За японците нормите по АСЕА не са важни ,самите им интервали на обслужване изключват long life .Има достатъчно видеа от станции за обслужване в Япония където препоръките за турбо мотори са 2500 км .В тоя ред на мисли дали ilsac дали JASO e без голямо значение.В Европа ситуацията е корено различна ,примерно ОЕ маслото на Тойота за дизели е С2/С3 ,на Нисан е С4 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ивайло Димов написа:

Нищо не им е ,имат ПАО и естери ,не обичаш да четеш обаче .Или да четеш с разбиране ,ако трябва да избирам между A5/B5 и C3 и двете VHVI ,бих избрал второто .Ако тря да избирам PAO +Естери A5/B5 и крекинг С3 бих избрал първото.Горе съм описал защо 🙂

Чета те и те разбирам чудесно, жигули, ала бала.

Кажи сега с какво едно С масло превъзхожда едно А/В, при еднаква база, като се има предвид, че първото е с окастрен пакет, за да пази дпф-а и катализатора.

Кажи каква е ползата от присадките и имали въобще полза от тях, какво правят, аджеба, тия присадки и защо ги слагат в маслото(триенето ли намаляват, износването ли, оксидацията ли).

Ето като потребител, който нищо не разбира, не мога да разбера защо С маслото е по-добро за двигателя ми без дпф/катализатор, който не гори повече от 200мл. масло(не се хващай като удавник за сламка в това).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Превъзхожда го по антиокислители ,сукцинимиди ,чистота на базата .С3 маслата по VW504/507,BMW LL04,MB 229,51 преминават 650 часови тестове на специализирани стендове .Тези масла се правят от сериозни екипи от учени ,не забравяй ,че основната функция на маслото е да смазва,охлажда,поддържа чист ДВГ ,да защитава от износване .Екологичната част е вторичен ефект ,и за това се тестват при доста по-сериозни и тежки параметри.В доста С3 масла може да намериш 10-20 % ПАО ,2-3 % естери .Гледал съм тестове на С4 масла ,които издържат без проблем 15-20 хил км пробег ,и износа е практически нулев .Тази тематика я изучавам повече от 5 години,масла ,антифризи ,хидравлични течности ,масла за скоростни кутии,раздатки ,дифове.Търся инфо от различни източници ,сравнявам ,правя си изводи .. ..Старая се бидейки с техническо образование да се уча и информирам за нови и нови неща.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.11.2024 г. at 23:15, Ивайло Димов написа:

Е към кой ,ти си местния гуру в маслата 🙂,един юзер се опита да ме изгони споменавайки ,че си имат теб .Като гледам ....познанията ти са повърхностни ....лишени от инжинерна логика ,причинно-следствени връзки и въобще непознаване в детайли на ДВГ и периферията му .

То е ясно, че ти си местния гуру. Във всички форуми, на всички видове коли пишеш и си компетентен. Всестранно развита личност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демокрация ,мога да пиша където реша и да споделя с други какво съм научил ,да науча нещо ново и т.н....Съжалявам ако съм те фрустирал и комплексирал .Та кой беше ти ,явно в различните форуми пишеш с различни имена? Или си воаьор на свободна практика ,разбирай че четеш инкогнито без регистрация 🤣😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ACEA A5 и C3 са коренно различни. И по работен вискозитет, и по HTHS вискозитет, и по ZDDP пакет, и по TBN. Особено, пък ако се сравнява А5 (API SL) със С3.

По- подходящо би било да се сравнят съвременно А5 (API SP) и С2. Вече има масла, които отговарят едновремено и на двете спецификации.

И тогава, при бензин, наличието на спецификация ACEA А5 е за предпочитане. Ако маслото е само по С2, бензинът ще му смачка TBN-а напълно за има - няма 100 м.ч.

Например две масла за сравнение по горната теза:

RAVENOL FES 0W-30 -  (ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP (RC), ILSAC GF-6A).

RAVENOL FEL SAE 5W-30 - (ACEA C2, API CF, API SN, JASO DL-1).

 

Между другото, 650 часовите тестове на VW504/507 са предимно за устойчивост на окисление. Но маслото не се разгражда само от окисление. Има и други важни процеси като нитриране, сулфатиране, овъгляване, които водят до края на ресурса, на едно масло и трябва да се вземат предвид.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само ,износоустойчивия тест е най-важния ,нали в крайна сметка това масло с орязан пакет присадки трябва да пази ДВГ .И не го сравнявай с C5 ,там си ограничен във вискозитет 0W20 ,HTHS по същество е важен но за един ежедневен автомобил е несъществен.Ако не се лъжа тва е измислица на инжинерите от VW .Когато човек пита за масло с определен вискозитет 0W30 или 5W30 ,избора се свежда до ACEA C3 и ACEA A5/B5 ,вече се обосновах какво аз бих избрал с оглед факторите и спецификите на отделните масла .Изобщо идеята за full saps но пък горивоспестяващо масло ми се вижда по-скоро маркетинг .Такава икономия е доказуема в идеални ,лабораторни условия които в реалния живот на пътя няма .

C5 е сравнимо с Ilsac GF-6 ако трябва да правим паралел между два визкозитета 0W20 .Между другото ,руснаците предпочитат C2 и дори в някои случаи в бензинови японски коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилната насока е да се подходи съобразно това което е предписано. За по-новото поколение бензинови двигатели на Honda с PF в Европа от 2018г знаете че се изискват Mid SAPS масла. ACEA A5/B5 там нямат приложение.

 

Избора на вид формула High / Mid SAPS е строго индивидуален, но само ако представителите на двете масла отговарят на изискванията за двигателя. Иначе става побългаряване. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/23/2024 at 8:01 PM, Rakeem said:

Всичко се прави за екологията, тоест за нашето здраве, уж, а не за здравето на двигателя.

За това ги измислиха тия С масла през не толкова далечната 2000г. и ги въведога през 2004г..

С е съкращание на Catalyst Compatible, тоест масла съвместими със системи за отработка на газовете(дпф и катализатори) и нищо повече.

Ама като гледам как цял свят е опасан от курсовете на хвърчатите и как почти празни хварчила се реят из амтосферата и бълват тонове емисии, щото видиш ли имало норматив, ами много лицемерно взе да ми идва тая еврогейщина. 

 

аз им викам зелени кхмери или талибани на тия около Мърсулата...;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предписанията са насока за избор ,но за свежи коли и пак е въпрос на интерпретации 🙂.Извинявай ама за моята 25 годишна кола е предписано ACEA A3/B3 API SJ VW 501.01 ,на пазара няма масла с такива специфики .Или за някоя японска кола примерно е предписано Ilsac GF-3 /GF4 API SL ...Успех с намирането 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Думата е прогрес.  ACEA A3/B3 се заменя от ACEA A3/B4, VW 501.01 от VW 502.00/VW 504.00, дори и в API’S MOTOR OIL GUIDE e посочено че:
GF-4 Obsolete  Use GF-6A where GF-4 is recommended.
GF-3 Obsolete  Use GF-6A where GF-3 is recommended.

 

Няма какво да се търси, просто трябва да се знае еволюцията на стандартите.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, georgi.ivanov1975 написа:

ACEA A5/B5 там нямат приложение.

Не е така. Прочети пак постът ми малко по-горе.

ACEA A5 с API SL е "Full SAPS", но ACEA A5 с API SP и с ILSAC GF-6A е "Mid SAPS".

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-fes-sae-0w-30

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох го ,основното в избора на масло е вискозитета ,другото са подробности от пейзажа .Ти лично колко такива продукта познаваш ,които да са широкообхватни ? Рядкост са и по дефиниция са в премиум сегмента с 4 и 5 та групи 🙂.Сиреч скъпи масла .

 

Георги баш на мен ли ше обясняваш за прогрес 😂🤣,идеята на поста беше ,че препоръките в user manual не трябва да се спазват като 10-те божи заповеди .

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да кажа аз като потребител, че бих си бухал (и съм го правил) А/B масло на дизел без дпф. Нали от там почнах ме/те.

 

Чел съм мислил съм. Не на научно ниво, но то самото дизелово гориво при горенето прави такава мизерия в мотора, че маслото му е най-малкия проблем. Като си избушен изцяло няма никаквандрама. Особено на 10 годишна кола на 200 хил км, и особено ако сменяш на 10 хил км и повече. Да маже там каквото е останало от ресурса и това е.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, dandilov написа:

Не е така. Прочети пак постът ми малко по-горе.

ACEA A5 с API SL е "Full SAPS", но ACEA A5 с API SP и с ILSAC GF-6A е "Mid SAPS".

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-fes-sae-0w-30

 

 

Действително маслото на Ravenol е така. По някакъв начин са успели да отговаря и на ACEA A5/B5 и ето вмества се в критериите за F.E., TBN, SA, HTHS за ACEA A5/B5-23. Но то ще стане правилно за двигателя с PF, не защото е ACEA A5/B5, а защото е по ACEA C2. В случая подходящ комбиниран избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bizzito ,мизерията в мотора която се получава от изгарянето на нафтата се "обира" от маслото .Long life маслата С2/C3/C4 съдържат дисперсанти , сукцинимиди ,детергенти в много по-голямо количество от full saps масла .За това са и long life ,удължени интервали на обслужване 20+хил км .Идеята да сипеш такова масло дори да го сменяш и на 5000 км, е че изначално поддържат ДВГ чист .Подобни масла по ACEA C2/3 с ПАО и естери при преимуществен извънградски пробег и висока средна скорост носят и до 30000 км .За това и избора на масло не се свежда до сухи препоръки в user manual .Един потребител ,който държи да поддържа колата си в съвременния автопарк трябва доста да се информира .Това не са колите от началото и средата на 90-те ,асматици с 8 или 16 клапана с MPI горивна система ,без секви V-itec ,Mi-vec ,VVT-i ,EGR,DPF ,Adblue ,GDI-та .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давай да го караме директно, че нещо бягаш по тъча с тия вагени, дето и най-умрялото масло им покрива изискванията(няма да поствам линк от Ато24 да видиш какви минералки влизат в списъка).

Дай две масла С3 с пепел под 0.8 с достатъчно съдържание на Бор, Магнезий и Калций. 

И по възможност с ТБН над 8, все пак искаме да караме повече от 5к с това масло. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, аз лично започнах да страня от масла с HTHS >= 3.5, каквито са C3. Има изследвания, които показват, че "прекалено" висок HTHS по-скоро вреди, отколкото да помага. Целта е да се "намери" оптимален вискозитет, който да е "достатъчен".

 

Също така, има един важен аспект, касаещ маслата с вискозитет от типа 0w20 (и по-нисък), който се пропуска. Това е фактът, че с намаляването на вискозитета на базовото масло се повишава разтварящата му способност (solvent capacity). Анилиновата точка (aniline point) на базовите масла с вискозитет 4cSt е по-ниска от тази на базовите масла с 6 и 8 cSt. Просто казано, при определяне на аналиновата точка се измерва температурата, при която базовото масло (неполярно) и анилинът (полярен) се превръщат в еднофазен флуид, а не остават в обичайните си две фази, при които базовото масло обикновено се намира над анилина.

 

Способността да разтваря (в себе си) на готовото масло се определя от характеристиките на разтворимостта, притежавана от базовото масло. Т.е. масла от калибъра на 0w20 сами по себе си (като съвкупност от базови масла) имат по-голяма разтваряща способност от тази на С3 маслата или xW40 маслата. Още повече, че началната температура, при която започват да действат разтварящите сили и се достига оптимална разтворимост за едно нисковискозно масло, е около 85 С, докато при SAE 40 маслата е около 115 С и по-висока.

 

Като цяло, намаляването на вискозитета на едно масло гарантира значително по-висока чистота на компонентите на мотора, вкл. зоната на сегментите. Това важи независимо от API групата на базовото масло. Просто по-малките молекули на базовите масла с нисък вискозитет са по-близки по размер до молекулите на конвенционални промишлени разтворители.

p1.jpg p2.jpg

 

По тези причини и къде е допустимо и разумно да се използват, от гледна точка на задкормилното устройство, състоянието на мотора и режима на експлоатация, винаги бих избрал ILSAC 0w20/5w20 или С2/С5 масла. Но, това си е само мое менение :) 

Редактирано от emod
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другарчета - да се придържаме към "добрият тон"!

Надскочете егото си, а не му робувайте.

Ако има повече компетентни тук - добре дошло е за всички.

За мен темата с маслата е сложна и съм за "готов отговор".

Сигурно принципите за микс са прости и е въпрос на приоритети, та едва ли имате базови различия.

Няма нужда да се мерят пешки и да се пълни с междуособици и "плява".

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не иде реч за его ,а за базови познания за ДВГ ...от там насетне иде реч изобщо за разбирането какви функции има двогателното масло ,антифриза,хидравличното .Какви последици може да има в краткосрочен план ,в дългосрочен ,коя част от периферия може да и се скъси експлоатационния срок.Изобщо идеята за тая материя е да се гледа в дълбочина и перспектива ,разбира се ако се счита че колата ще стои повече от 5 години в един собственик.Изобщо някой задава ли си въпроса защо тук в Европа се изпозват едни масла ,в Азия други ,в САЩ други .

Един елемнтарен пример- BMW M550 2010 си го карат с 15W40 ,а това е кола близо 500 к.с .Въпроса не е само какво ще налееш като спецификации ,вискозитет и одобрения ,колко време ще го държиш ,при какви условия ще ползваш колата ,в какъв климат ,стои ли колата в гараж или е "уличница" .Кога ще се наложи да свалиш EGR за почистване или подмяна или изобщо затапване ,кога ще рециклираш турбината,дюзите.....Това са консумативи и техния експлоатационен срок дали ще е дълъг или къс зависи изцяло от начина на обслужване и качествените масла ,горива ,антифризи.Изобщо поддръжката на съвременен автомобил е доста сложна и всеобхватна тема .Особено що се касае до масовия български потребител,който кара незнайно коя употреба автомобил ,с нясно какви интервали на обслужване .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОЕ Honda 0W30 е по ACEA C2 масло за всички нафтови печки ,що ли оризовите инжинерос не препоръчали Ilsac GF-5 или A5/B5 😅😂🤣.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ивайло Димов написа:

ОЕ Honda 0W30 е по ACEA C2 масло за всички нафтови печки ,що ли оризовите инжинерос не препоръчали Ilsac GF-5 или A5/B5

Щото от 15г. дизелите на Хонда в Европа са с ДПФ, преди това бяха с А5/В5.

Айде казвай две яки масла С3...Аз също наливам с пепел под 0.8 заради катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай първo дефиниция на "яки" 😂😅🤣

Редактирано от Ивайло Димов
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Petronas Syntium 5000 AV 5W-30

Morris Lubricants Multivis ADT C3 5W-30

Fuchs Titan GT1 C3 PRO 5W-30 

 

Total Quartz Ineo Efficiency 0W-30 

Valvoline Maxlife C3 5W-30

Eurol Syntence 5W-30

 

Ravenol VMP 5W30

 

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж му колата от подписа, па за нея предложи.

Иначе пак ще се отплеснете в няколко страници словесен двубой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теория ДВС

 

Този украинец има много хубави видеа ,автомеханик и собственик на сервиз .Също и фен на Хонда 🙂

Редактирано от Ивайло Димов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
24 minutes ago, ceco_accord said:

Много бърборив е - някак излишно. ;)

@ProjectX55 също е доста съдържателен, има интересни клипове и за масла, и за Хонда

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Ивайло Димов написа:

Който се интересува - знае.

На младите не им требе - те ще минат към енергото.

Там има 3 неща само: "Не пип, че пляс" / статус бара на наличния ток / течност за чистачките. ;)

Ама за мен тва си е некрофилия. Стегнат и студен - мъртъв транспорт - нема и лубриканти. ;)

Удоволствието от шофирането е богата китка от сензитивност: аромати, звуци, вибрации - все обратна връзка - ръкостискане, а не "мека китка". ;)

Да не се приема за нещо повече от частно мнение!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прожектора има доста образователни видеа и той е хондовод и принципно фен на японските коли.

 

Цецо,да доста бъбрив е но има 10 тина много добри видеа ,с качествени анализи и обяснения .Нормално да е малко и клоун ,все пак не е учител или университетски преподавател и се намира в youtube .Тря си и шурав ,за да си интересен.

Редактирано от Ивайло Димов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Ивайло Димов написа:

Petronas Syntium 5000 AV 5W-30

Morris Lubricants Multivis ADT C3 5W-30

Fuchs Titan GT1 C3 PRO 5W-30 

Valvoline Maxlife C3 5W-30

Eurol Syntence 5W-30

 

Какъв е този мис хидрокрек?

Повечето са без никакъв молибден, бор и магнезий, и ТБН под 7, някои дори 6 гонят.

Как ще изкарат повече от 5к. не ги виждам. 

Тотала съм го махнал, тъй като има там някакво ПАО(без естери!), но и той е зле откъм ТБН и присадки.

Равенола е ясен.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак гледаш едностранно 🙂,обясних ти че дори low saps C4 масла изкарват по 20 хил .Всичко зависи от конкретиката и много фактори .Кво го гледаш тоя TBN постоянно ,има коли чийто ДВГ  са в състояние за 150 моточаса да убият всяко масло без значение базата му и дали TBN е 12.5 .

 

Кои са "яките " масла според твоята представа ?Тотал са 4-тия по големина супермейджър ,имат R§D екип от учени .Работят съвместно с Chevron в общото им дружество Arteco .В Европа има два основни производителя на присадки за антифриз BASF и Arteco .

Изобщо Тотал са конвейрен доставчик на цялата група Стелантис ,на Киа и Хюндай .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amsoil European car formula C3 5W30,сулфатна пепел 0.71 TBN 8.8 .....Pao +естери ,за твоята кола една туба 3.8 литра щи стигне .Цена 136 лева 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами дай нищо да не гледаме и да се осланяме на 'авторитета' на авторите, те и Мобил бяха топ, ама сега?

И как какво като е нисък ТБН-а и е обикновен хидрокрек, нали това е основният показател за дълготрайността на маслото.

Аз за мен съм си намерил маслото цена-качество Ravenol dxg 5/30( пао,естери, молибден, бор, магнезий, достъчно висок ТБН(за мид сапс) и нисък ноак).

Amsoil също ми е в топ 3, другото го няма на нашия пазар.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма ти търсиш бяла лястовица бре ,масла които произвеждат толко малко компании ,че се броят на пръстите на пенсиониран дърводелец.Изобщо тва са две приципно изключващо се понятия (ниска сулфатна пепел и висок TBN ) .Само масла с над 50 % Pao +естери могат да го постигнат .

 

REP е по-добро от DXG 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивайло Димов зарежи ги тия масла. Тва са продукти на изживяване, както двг-тата. подкарвай електричките и техните видове двигатели, батерии, управление, дай да видим там какво и кога се сменя ... освен поленовия филтър

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Ивайло Димов написа:

 

REP е по-добро от DXG 🙂

Както и RSP.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...