Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Е към кой ,ти си местния гуру в маслата 🙂,един юзер се опита да ме изгони споменавайки ,че си имат теб .Като гледам ....познанията ти са повърхностни ....лишени от инжинерна логика ,причинно-следствени връзки и въобще непознаване в детайли на ДВГ и периферията му .

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам една туба от 10л. минерална вода(на няколко месеца), в нея съм източил последното масло на 12к., пазя я да си импрегнирам дървения(херметически затворена).

Ако приемем, че в маслото е имало вода и бензин, след продължителен престой, следва да имаме три разграничени слоя, вода-масло-бензин( утаени в този ред, според относителната си плътност), е да де, но аз виждам единствено хомогенна смес, та колко значимо количество вода и бензин има в тубата, се пита в загадката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Ивайло Димов
 

Off Topic

 

Първо аз не съм никакъв "гуру"! !!!

Давам съвети само по определени критерии! На база, които съм придобил от собстевен опит, от градивните дискусии (от 10 - 12 години) в този и други форуми, преглед на много лабораторни анализи (включително и един мой собствен, инвестиран с мои средства 250 лв., и постнат в тоя форум за благото на форума), а и пак да спомена, впечатления от свой собствен опит, които споделям.


От какво е предизвикана твоята неприязан към това, което пиша в тоя форум, та са необходими такива нападки към мен?

И не е ли по-добре да допринесеш, за благото на форума с по-градивни "постове", съобразно твоите познания, вместо да нападаш този, или онзи?

 

Ти колко инвестира в тоя форум?

Или искаш само да се "дърляме"

Моля, замисли се върху всичко това!

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е неприязън ,не го приемай лично .Неправилните съвети от непонзнаване на тематиката в дълбочина не значи ,че си недобросъвестен .Но  лично аз не приемам да се вкарват в заблуда напълно незнаещи хора ,който питат за да направят правилен избор.Конкретиката в детайлите е важна ,за да се избере продукт който ще е най-подходящ .Нищо лично нямам към ,който и да било но се старая да минимизирам субективния фактор -какво аз предпочитам .Това не е релевантно за питащия и може да не добро за неговия автомобил .Истината трябва да се казва такава ,каквато е за да може лутащия се да намери пътя и да направи информиран избор .

 

Инвестирането във форума е благородно дело ,но това не е индулгенция за даване на неподходящи съвети 🙂🚬

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата с тубата ,не ставай смешен ,излагаш се с липса на елементарни познания .Съдържанието вода в едно отработено масло е до към 1-3 % ,бензин също долу-горе толкова .Не достатъчно количество ,че да се слезе на дъното (за незнаещите -водата има по-високо относително число от масло,бензин и дизел) 

Разликите в телгото са много малки и такова % съотношение не може да се прояви в разслоение .

Но пък това води до влошаване на общата картина.

 

Примери бол да искаш ,особено актуално е за ДВГ с GDI система за впръскване ,който се ползват в градски къси пробези .Коли със Start/Stop система ,коли с AГУ пропан-бутан ...Влагата в маслото е смърт в дългосрочен план ,наличието на сяра в горивата и самото масло води до образуване на серни окиси в картера .Това сваля експлоатационните характеристики и снижава живота на маслото и респективно на ДВГ .

 

Налял си примерно 5W40 ,хубаво масло но колата се кара всеки ден от дома до работа 5-6 км .Зимата в такъв режим маслото никога няма да стигне работна температура,респективно всички странични продукти(водни и бензинови изпарения) от работата на двигателя не могат да се изпарят напълно .

 

Избора на продукт за конкретен автомобил е съвкупност от много фактори.

 

Нито един дизелов автомобил сGDI, PD или Common rail система за впръскване няма причина да му наливаш full saps масла.Дори и цялата еко периферия да е бастисана .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай за какви води и горива ми говориш, които изкуствено вдигат нивото на маслото и за това сме точили толкова, колкото сме сипвали.

Що ме караш да сипа 120мл. вода в тубата масло, което е около 4л.(точно 3%) и да ти покажа как работи физиката.

Нали разбираш, че като говорим за разход на масло, който оказва влияние, не става дума за 100-200мл. на 10 000км., а за литър-два.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята беше ,че всички твърдят как колите им не горят масло щото квот налеят таквоз точат .Което го няма в реалния живот ,всички изразходват някво количество масло .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво ако ще го тъним толкова, но нали разбираш, че ще ми се изсмеят, ако кажа, че колата ми гори масло, защото имам 200мл. загуби за 10к.км..

Има си там едно количество, което условно си се води технически 'разход', било то от двг или ноак-а на маслото, което не се включва в сметките и в крайните съждения. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този "тънък " разход в цялата картинка ,в дългосрочен план влияе на цялата периферия на ДВГ .Това се опитвам да обясня ,няма проблем да сипеш full saps масло където се препоръчва mid или low но само при форсмажорни обстоятелства.Ако се превърне в практика това е вредно за дюзи,турбо ,ЕГР ,ДПФ .На практика чисто като желязо -КММ,ГРМ ,бутала ,цилиндри може да бъдат смазвани и с M10Д .Това няма да им навреди ,моноградните масла чисто като смазващ фактор имат по-добри качества от 3/4/5 групи.Но заради мръсотията в тях щото са слаборафинирани са вредни .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря много за изчерпателните отговори, ще се опитам да избера най-правилното масло, на база всички ваши обяснения и предложения, и нека запазим добрия тон, целта на форума е да се обогатяваме взаимно с познания, а не да се фокусираме върху липсите на такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Димитров написа:

Здравейте, благодаря много за изчерпателните отговори, ще се опитам да избера най-правилното масло, на база всички ваши обяснения и предложения, и нека запазим добрия тон, целта на форума е да се обогатяваме взаимно с познания, а не да се фокусираме върху липсите на такива.

 

И аз карах дизела без дпф с Ravenol SSV 0w30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още карам дизела с Ravenol SSV 0w30 - вече 80-100хил. км. Дюзите, турбото, всичко е наред, но сега почнах и аз да се филмирам и притеснявам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма от какво да се притесняваш, ако си без дпф.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма място за притеснения!

Този "тънък" разход оказва толкова нищожно влияние, че не си заслужава да се коментира.

Много по-голяма вреда на дюзите, турбото и EGR-а оказва не дотам качественото гориво на нашия пазар. Повишеното съдържание на сяра, с което е известен руският петрол и последиците от горенето на такова гориво. Също и парафини в нафтата и др. От това трябва да се притеснявате истински, а не от маслото.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е без ДПФ съм фабрично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивата се обогатяват 🙂,при рафинирането на дизела освен вредните примеси се отстраняват и полезните .Тези ,които спомагат за високото цетаново число,смазването .Налага се в рафинериите да се добавят присадки за подобряване качеството ,съвременните comon rail системи са капризни .Archoil 6900-D max ,Keropur D на BASF ...и други има но се продават в промишлени количества.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се прави за екологията, тоест за нашето здраве, уж, а не за здравето на двигателя.

За това ги измислиха тия С масла през не толкова далечната 2000г. и ги въведога през 2004г..

С е съкращание на Catalyst Compatible, тоест масла съвместими със системи за отработка на газовете(дпф и катализатори) и нищо повече.

Ама като гледам как цял свят е опасан от курсовете на хвърчатите и как почти празни хварчила се реят из амтосферата и бълват тонове емисии, щото видиш ли имало норматив, ами много лицемерно взе да ми идва тая еврогейщина. 

 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт ,но трябва да се нагаждаме според ситуацията каквато е .Не зависи от нас ,щом сме влезли в ЕС ,тря спазваме определени правила -харесва ли ни или не .

 

Но пък има избор на продукция ,на съответна цена разбира се.

 

Аз лично имам тежка тежка непоносимост към дизелови коли,особено незнайно коя употреба ,на незнайни какъв пробег .Това по същество е бомба със закъснител.

Но ако имах дизелов автомобил бих го карал само с АСЕА С2/С3 и в нафтата Keropur D 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Пичове не се карайте, а карайте колите си. Извода е следния: гледаме производителя каква спецификация е препоръчал за конкретния двигател и търсим такова масло по възможност от някой голям производител, (а не примерно пикало ли беше онова дет се разпространява от уста на уста) а ко не ни се занимава с проучване и страх от ментаци, залагаме на "оригинално фирмено" и къси смени до 6000км. 
 Ивайло Димов, кои масла са "слаборафинирани" и има ли "силно рафинирани"? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От един барел петрол(154 литра) при рафинирането му излиза 1 литър масло .По същество това базата ,от която се получават 1,2,3 групи минерални масла .Това масло в състава си съдържа тежки фракции,парафини,сяра ...елементи които влошават качествата му .1-ва група са депарафинирани ,много слабо изчистени  масла -използват се в тежка пътно-строителна техника ,за производство на моноградни масла тип M10Д.2-ра група хидроизомеризирани масла отделят се тежките фракции,сяра  но молекулите са с различна големина ,ползват се за масла от типа 15W40,хидравлични масла ...и т.н.3-та група твърд хидрокрекинг VHVI ,на 99% изчистване на всичко излишно и подреждане на веригата от молекули ,идеално равни и еднакви.Това е най-разпространената група и е известна като маркетингова "синтетика " 90 % от маслата в света се правят от нея .Най-големия производител в света на VHVI е корейската компания SK Lubricants-Yobase ,а маслата им са Zic .

Имайте предвид колеги ,че в този бизнес компаниите бидейки конкуренти не им пречи да търгуват по между си .Големите 7 ( супермейджъри ) си пазаруват една от друга ,за тях бизнеса с масла е традиция ,реклама ....но реално във финансови измерения тва им носи 2-3% от оборота..

 

П.П Оригиналните масла на Хонда са Idemutsu и се правят от немската компания SWD Lubricants ,базата се взима от Neste oil .Работят и с Castrol ....от 2-3 години ако не се лъжа.

Toyota -Exxon Mobil

BMW-Shell

VAG-Shell/Castrol

Renault-Dacia - Castrol

Mercedes Benz- Petronas

Nissan -Total 

Ford-Exxon Mobil

PSA- Total 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...