Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

:D:D:D

И кое е по-доброто на "5-20ките" от "0-20ките"? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо сигурно, то реално и като технически характеристики не се различават. Значи файдата е никаква за мен, нали търся една идея по-голям гъстак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Bizzito написа:

А за почукването, мога да кажа че почти изчезна, или ако се проявява е много рядко и съвсем леко забележимо. Приемам го за излекувано. :) 

 

Няма как да е излекувано от едно масло. Замаскирано е с по-високият вискозитет.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
58 minutes ago, Bizzito said:

Нищо сигурно, то реално и като технически характеристики не се различават. Значи файдата е никаква за мен, нали търся една идея по-голям гъстак.

файдата е екофешън супер-пупер-дупер зелени талибанщини...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, dandilov написа:

 

Няма как да е излекувано от едно масло. Замаскирано е с по-високият вискозитет.

 

Може и така да се каже :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Bizzito написа:

Значи файдата е никаква за мен, нали търся една идея по-голям гъстак.

5W30 с клас А5/В5 или С2 са на долния край на вискозитета 30 и са точно "една идея по-голям гъстак".

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, остава да избереш пролетно и есенно :lol:

  • Харесвам 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и до там да стигна. Откакто смених маслото съм навъртял 260 км за 20 моточаса ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Aко бяха 10 м/ч за тези км щеше да е нормално за градска средна скорост. Наваксвай по разходки извън ситито. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, inspektora said:

Супер, остава да избереш пролетно и есенно :lol:

може да уточни и с дневно и нощно:D или пък за мъгла:lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се подигравайте на човека, де.

Има възможности - угажда си на колата. Какво пък.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съвсем има резон идеята му, ако прави 25-30 000 км на година.

И 20К да са, пак е ОК.

Ноо, важни са моточасове и режим на експлоатация, а не пробег.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди 2г. сменях по 3-4 пъти масло в годината и си съобразявах вискозитета със сезоните.

Нищо необичайно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменям на 4-5 хил 2 пъти годишно. Обаче му навъртам по 250-300 моточаса и излиза черно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, преди 3 седмици смених маслото на Акорда (R20). Налях Amsoil XL 5w-30 от общите поръчки от ato24.de и сложих оригинален маслен филтър от Amayama. Изминал съм 800км и като проверявам нивото установих, че е изгорило около 200-300 мл. Предишната смяна беше с Ravenol FDS 5w-30 и започна да го бута чак след около 3000км след смяната. Ravenol-а го карах 9000км и за тези километри изгори 1,3л. Възможно ли е тоя Amsoil да е по-зле, въпреки по-високата му цена? /Не се усеща промяна в работата на мотора и няма сини пушеци отзад/
Също така със смяната на маслото смених и клапана на картерната вентилация (също оригинален от Amayama).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Няма причина да харчи тоя Амсойл. Не е лошо маслото.

FDS 5w-30 на Равенол е с по-нисък работен вискозитет от XL 5w-30 на Амсоил, и в този случай логиката казва, че Равенола трябва да го харчи повечко от Амсойла.

Друга разлика е, че FDS е с PAO, а XL серията на Амсойл е хидрокрек. Но това не може да окаже влияние за 800км. пробег.

Помисли за някакъв друг фактор. На едно и също равно място ли гледаш нивото? Имай предвид, че дори и малък наклон разлика да има в терена, незабележим на око, може да окаже разлика в нивото на щеката от 200 - 300 грама.

 

А между другото, твоя двигател да не е от оная "злополучната серия " R20A3, между 2011-2013г.?

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2008 година е. На едно и също място го проверявам и според ме е равно, колата не мърда при пусната ръчна и на неутрална предавка.
Напоследък се случва да я ръчкам по-често с по-високи обороти (от 3500 до 5000-5500) и си мисля, че и това може да оказва влияние.
Точно заради по-високия работен вискозитет го избрах това масло, след като изчетох сума ти мнения из форума и се надявах даже да падне разхода.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко! 800 км. са много малко, за да се правят каквито и да било изводи. Следи го и като му навъртиш 6000км. пиши пак да кажеш колко е заминало.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, stoychev2002 написа:

Напоследък се случва да я ръчкам по-често с по-високи обороти (от 3500 до 5000-5500) и си мисля, че и това може да оказва влияние.
 

Не може, ами там ти е заровено кучето. Тия двигатели ядат маслото като гарнитура към бензина, като се карат във в-тека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то има ли двигател да не гори масло в лютеницата?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, има (не визирам моята кола)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я "ръчкам" при изпреварвания до 6 хил. об., но не ми харчи масло. @stoychev2002 Не е от маслото при теб.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, stoychev2002 написа:

 На едно и също място го проверявам и според ме е равно, колата не мърда при пусната ръчна и на неутрална предавка.

Влияние оказва не само надлъжният, а и напречният наклон на колата, а ако има такъв, тя няма да мръдне на неутрална.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво мислите за това?

Добавки за масло. Големи хвалби. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече имам 100к км. с фюлерина на Бардал, работи си добавчицата, както си е описано, прави двигателя нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Bizzito, няма ама някои си мислят, че има. Едни харчат повече, други по-малко а бензинова Хонда дето не харчи масло, няма. Сигурно ще излязат сега коментари - ама моята не го пипва, не го харчи въобще и тн.. Да, ако се бута или се кара с 2000 оброта с 40км/ч, може и да не го изгаря. Магистрално каране с поддържане на 140км/ч или по-агресивно каране на Хондата, харчи и още как и дали е Amsoil, Ravenol или каквото ще да е, така са, особено тия по 200 коня. Прелюда, който имах и който още е в роднина и никога не е отварян двигател, освен за реглаж клапани а не си знае годините, Ф20А4, харчи от както аз го карах по 1 - 1.5 литра от смяна до смяна 6-7 хиляди км. И така вече 150 000км и 15 години във фемилито. Type R-a като го карам с 50км/ч и той е на горна граница на щеката, като го настъпя по магистралата 2 часа, не е и трябва да се долива. Добавка никога не съм слагал и няма и да сложа, в маслата си има достатъчно. На Type R-a все едно и също вече близо 100 000км, по километраж е на 200 000км вече. Пробвал съм какво ли не като марка ( от премиумите ), абсолютно еднаква история и в работата на мотора и в разхода на масло.

В момента карам с такова масло, каквото тук в тази група, не го дават въобще за моя мотор ама в чужбина карат със същото и не се оплакват и нямат проблеми. Проблеми и аз нямам и тази година ще ми е 6-та смяна с него - Liqui Molly 5/40 High Tech. Не отговаря за K20Z4 Type R според тукашният форум. В същото време в чужбина се дава 5/40 Хонда OE за този мотор. Преди него карах и с Ravenol VSI и с Amsoil Signature, преди тях с и с Repsol, абсолютно му е все тая на мотора, държи се по 1 и също начин - безпроблемно. Честата смяна на масло е къде по-важна от всичко останало.

Аеродека се движи с 5/30 Petro Canada 3та смяна, разход на масло нямам идея, не му и засичам километрите вече. Просто проверявам на щеката и ако има нужда, доливам. За 7-8 хиляди км, защото и не записвам точно колко минавам, да съм долял 500мл максимум ама за 1.4 мотор, който след 120км/ч на магистралата е спорно дали ще спра с тая лодка ако се наложи, всичко е идеално. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големият принос на тази добавка е при студеният старт, след продължителен престой и високите температури, когато маслото изтънява и има риск от пропадане на масления клин.

Аз съм го усетил и няма плацебо ефект при мен. 

А колкото до разхода на масло и стил на шофиране, нито имам разход (вече 10к+ с Реванол и сумолюб), нито я жаля, прежалил съм я отдавна.

Но все пак пинизът е да почнеш у време, а не да се надяваш да съживяваш мъртвец.

На фадъра колата(турбо бензинка) съм я помазал още от шоурума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За Бардал специално мога да изкажа суперлативи...Clean Injectors добавката съм е ползвал поне едно 5-6 пъти -100% работи ..Фюлеринова добавка за маслото 100% работи. Octane booster за турбиниран мотор 100% работи..

Стига да се купуват от сигурен доставчик нещата са повече от задоволими ;)

Редактирано от stoyqn1989

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://fb.watch/sV_jTb9hdm/

Това е Хонда, ей така сменят масло както в двигателя така и в кутията а можеше да източи още около 0.5 л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола:

Ако угася Леджо и му премеря нивото до 1-2 мин и е по средата на щеката, то след денонощие непалена е + 2мм нагоре, а след още 1, е с още + 1 мм. После разликата вече става маргинална.

Тоест, за макс източване (без дърпане с други методи) е добре да го сменям след 2 денонощия неработил ДВГ, та да се е стекло почти всичко в кортера. Но сам нямам условия, а в сервиз е немислимо да виси 2 дена.

Неговите маслени магистрали и отвори са от "старите", а какво да кажем за модерните мотори за тънки масла.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми се връзва Цецо....Как така топло масло се стича по един начин , за 2 денонощия се пълни картера с цялото масло

Попринцип и аз ако меря , меря на следващия ден, макар че нямам разход ..Ама пък да чакаш, ако сменяш маслото 2 дни та да се събере цялото старо масло , малко налудничаво ми звучи .Къде да задържа тва масло толкова . . . .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са мои нееднократни наблюдения конкретно върху V6-така. 

На Сивика му е достатъчно под денонощие за да се стече каквото може в картера. Мерил съм го вечер след гасене, на другата сутрин и пак вечерта. Между последните 2 проверки и по-натам през дните непалене няма разлика в нивото по щеката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аз най-добре си го меря , като съм покарал , добре загрял двигател, спирам отивам някъде върша работа , След 4-5 часа на равно го меря ..Хем се е стекло, хем се е посгъстило защото е изстинало, ако въобще това има зн и така знам къде е .

 

Редактирано от stoyqn1989

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...