JapCar 304 #441 Отговорено 10 Януари, 2022 (Редактирано) Съгласен съм с твоя коментар... Баща ми имаше Волга ГАЗ 24, за която беше чакал години и друга нямаше да има, грижеше се, цял ден я подготвяше за преглед. Тогава год. прегледи бяха сериозни, връщали са дори за мръсни джанти отвътре, та всичко трябваше да е в идеално състояние. По късно я подкарах аз, в сервиз не е стъпвала, аз и разбирах и поддържах. Беше продадена на 30г с оригиналната боя... Да, тогава си струваше да се грижиш за всичко, макар, че тогава нямаше избор на консумативи, имаше само масло М10Д, по-късно може би Диона супер... Да, в БГ колите се задържат по-дълго при един собственик. В чужбина колите се сменят често, никой не знае предните как са се грижили и не ги интересуват следващите... В чужбина съм имал една кола най-много 4г, тая Хонда вече и тя направи 4, но почти две беше спряна от движение, защото бях в БГ и ако не се справя с прословутата влага вътре, за която пиша/оплаквам от началото, ще я махам. Маслото не помня кога съм сменял, някъде съм записал..., няма колометри, но със сигурност има години... на пръчката си е в средата, не мърда, не е почерняло и нямам намерение да го сменям сега...за ужас на педантите... Редактирано 11 Януари, 2022 от kvd74 Не цитирай предходното мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #442 Отговорено 10 Януари, 2022 И да не я караш, то си старее щом е разпечатана опаковката му. Относно консумативите някои имат избор (но им струва и време за проучване), други не. Онзи ден сложих ново перо на шоф. чистачката - 25 лв за 70 см японска гумичка, обаче чисти финно и безмълвно като гейша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #443 Отговорено 11 Януари, 2022 Разбира се, че старее, поглъща и влага..., ама I don't care... За гейшата- май и 50 кинта да беше, пак щеше да я хвалиш... Аз купувам от eBay, само гумите или цели тип банан..., без значение марка, производител и си работят добре, чистят и не скърцат... https://www.ebay.co.uk/itm/283884553252?_trkparms=ispr%3D1&hash=item4218d68424:g:4ocAAOSw5nNhqP22&amdata=enc%3AAQAGAAACsPYe5NmHp%2B2JMhMi7yxGiTJkPrKr5t53CooMSQt2orsSwcmzw5CLtzTE60FqHcnq2C34nzB4NrqIcBt6uONORJFKV11x0wrYFNQMvmhPIUB%2Fmfn%2B%2BO7WafrCDbAveVTUWZCgbqi7jwDM9wNw5%2BT0PIB30MROUNdNWM3RaN%2F6IRBUhGP3IiKP4l4B5cOZv%2BaBa4B1UZ7UCCHGVQ0uayssvOp2KGdk%2FRY1WJOTLIZGtpcnrhb5jIykz1IlaQdOx3e6lt%2FuIu%2FwDZzx0pV%2B6CKgWODbxDuM93yyR%2FlV1pM3938T0lh9Ojm6zV25B4Xz7LK2KZJq17%2FYBmGAkQDpjksjCydxrtQmB%2B0kBvJeU6OCh8KX2bmoc11IvgNKM4Rwg2YU2zQ%2BOAfeG9%2BOWxyYUDmrc6%2BP6PWEWFi8ZAa%2F%2F7%2BPHU9inazoMZhnBDZvo5buqGQnqxzSonT5cccN8ZPXG1Y%2BjoZ%2BfaqgVNqy3J4fsLedZ4TkwBCULtUG%2FXb1E1qhh2gbrlnjxrakOKnhtIQ5EucQyrDdO5uGKwbD3kK1qOvK5%2FunD694eLz7Vd5T6L8YXFZ%2FUXn%2B%2FrGloZdXDAHru8Ms5ngHQrOfl7UWh%2Ftv7%2F7nGV3vzdPsqoFRGo95M7ZXf%2BN3s9cKFH5Dnk3h0i6jkB2UqInh9dhblX6%2BQPYKix0dP%2FWmNDeNTbYWZ8Dz9PyXgVD4SpgiRZGFxmo7ESu3CD9I1o6ICYWzh26dKR9JJO%2BAjOA%2Ba0I4Ba6YdEb7KFbfPbw%2BW8RSl9N1pK9EaUGQk4HmCXPSgmlD%2BUEqiQOEr2fW7wG63aGeQT3t%2BQo9vH%2FdYgOIIxm%2FS5HciunNXSEr0fc5iU7BsZTUwBNLI4xJ7tpCGeNx6XK85t8uGPUCc6n%2FdMyAUUxnkhaEhTFLQ4bDrpFSA4Y%3D|clp%3A2334524|tkp%3ABFBMzJuK6Mhf https://www.ebay.co.uk/itm/402327823920?_trkparms=ispr%3D1&hash=item5dac9b6630:g:f4MAAOSwSmxfDOp1&amdata=enc%3AAQAGAAACsPYe5NmHp%2B2JMhMi7yxGiTJkPrKr5t53CooMSQt2orsS%2BMKizvpuEDUfX4dvRWfUzYh8dKO9v4%2Bp%2Bs0X0sGQ3gdm0WboGVKfmHCB47tJzBYVFkBvqjO4OGpX4cUPJe2kT5kMuxAV6obJJytLCNRmbcgjn%2BTWh%2FrnaJArTzZATin22OtHRoAw0r1%2Bgh3zlu%2Bd6ngCI5KiVvQdgvydswei1qZKPYxJeKNXWqwCpkWdBo9Pv4YeRGVK9ZHZ0LTV7l5dOQ0%2BBfIGX1t1xwGhAZZBn0wO61qRHV%2Be9ozd8RsYdQ9TfCCaQXGs0Fwn1ZYNkRBURQ5MEjHurwj6lSRFn4PKcrfgLtdGukE5SJbZDV2x1XRPzLnx0KdQ8d7yZ2TO1Cvl0NjTlwhclC%2F6o0wtDaLVqY3CljwUEj1%2FbD1LwsnlRItGhiHkgotBHXvFDxPacyObMZwJvm5d9n4%2F9W9NvsOJbN7Mcuj95TsKLps%2FV1wWbEo2kl4EtJF370VHOdkGddqozec%2ByNIs0VgTyEM9k5gdQGC3PJ3LwpzukSCY5n5JpjIHb9qxRqm9mzGRzRXfuXVJSfmH98dYF9vKcKRwHgCKdL61wahAzA1H9VGK%2BVSC9U%2FAKbXTVkRDDLBQE2nxhrkAmROC5YeR7hCozW6tu1CUWQuj%2FZVyCvznyPwNa9roGRn3zjYra4m5FThG4FVSHhsJ8u2MdKIm0kY9FKu8hr0Cs543uoj4%2FeVzT%2Bqu6VAUHwAkNeBHyost22diZhfgXiNF8Tm00n%2BxUvguPj1JCc2h%2FH4QAwBm%2FndUVgVdNGB62I5vyC0EwEqe31jde%2FuW4N8w3%2FLGYY9ACKArmEyXHEwWMoIGaovk2EDQ3S3X7Q1YY8He9Xvukre%2FsmOLwT1Y%2Bxc1OwM%2BQazTO%2Bz%2FXL5UMU4bqzs%3D|clp%3A2334524|tkp%3ABFBMzJuK6Mhf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #444 Отговорено 11 Януари, 2022 (Редактирано) @JapCar ти сам си си отговорил: Преди 18 часа, JapCar написа: ... която беше чакал години и друга нямаше да има, грижеше се, ... Преди 18 часа, JapCar написа: ... В чужбина съм имал една кола най-много 4г, ... Настоящето ми CR-V се задържа при мен най-много. Започнах 8-ма година с него миналия месец. Всички предишни коли в семейството са се задържали не повече от 3г. п.п. И не на последно място - когато в България един 14-годишен Акорд 7 (този от подписа ми) достигне цена 3/4-ти от месечната заплата на медицинска сестра, тогава българина ще спре да купува "златни" ОЕМ стоки за колата си. п.п.п. Понеже темата е за маслата ... На CR-V-то сипвах само CASTROL EDGE 5W30. Гореше го като ламя. Доливах си. Последната смяна на масло сипах от варел, некво неизвестно. Само гледах да е по спекс. До момента, 5-6 К МИЛИ, не е мръднАло от максимума. Ама, както казваш - не ми пука за 18-годишната купчина ламарина. Редактирано 11 Януари, 2022 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #445 Отговорено 11 Януари, 2022 Off Topic Битието определя съзнанието! Морал и ценности са "плаващи" - срещу, или по течението. Без упреци и с разбиране. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #446 Отговорено 14 Януари, 2022 Off Topic Като ядеш баницата със сиренце ти е добре ,когато е с извара ти се нрави нали? Така е и при количката, няма значение марката. 89% казват купчина желязо, ама и машините душа носят, колкото и странно да звучи..Колегата го е написал отгоре, мн зависи как се експлоатира дадената машина, за какво ще я използваш, каква е всъщност, защото има разлика м/у едно Ферари и баничарката отсреща, която кара хляб всяка сутрин в магазинчето. Аз лично обичам да сипвам ,даже една идея по -доброто от необходимото ,но после те уверявам че точно това нещо ме кара да се чувствам 2 или 3 пъти по- щастлив. Да има разлика и се оправдават очакванята ми. При правилна поддръжка, обгрижване, дори и с хубавата микрофибърна кърпа върху хубавата боя на колата , топлия гараж и мн добре каран автомобил, би удължил живота му с 10 години и то с любовта и постоянството което си вложил. Безспорно има мърлячи ,който карат както знаят ,чупят, мажат до следващата кола, но аз лично не искам да им подръжавам. Това не е правилния подход. 🙂 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #447 Отговорено 18 Януари, 2022 @ceco_accord Въпрос относно SSO 0W-30. Усещаш ли някаква разлика в поведението на двигателя, в сравнение с DXG? Към добро, към лошо? Оставяме разхода на страна... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #448 Отговорено 18 Януари, 2022 @dandilov Трудно мога да преценя, понеже факторите са много. Между обуването на нови зимни гуми 235 50 17 и наливането на маслото не я бях карал извънградско, а те са с по-малък (-5мм) диаметър и по-тесни от летните 245 45, та разлика в динамиката трудно би била осезаема, макар и вероятна. Зиме въздухът също е по-наситен с кислород. Естествено с прясно масло мотора стана по-тих, но и това не е фактор - на газ (на място) не се чува и усеща въобще. Маслото явно е добро за "хладилника", защото днес сабале (и под 0-лата) успях да капна капка от разстояние - с предходното DXG 5W -30 опирах щеката в хартията за да остане на нея. И промяната в цвета му е нормална. Единственото което ме тревожи е липсата на половин щека, но в интерес на истината по коледните пътувания колата бе абсолютно пълна с хора и багаv, но не и по-бавна, та вероятно там си е заминала скоропостижно малка част от него - около 0.2 л за 1000 км. През другото време си е около 0.1 л. на 1000, а градско - без разход, но то е само около 500км от общия преход 3300 км - 53 мото часа.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #449 Отговорено 18 Януари, 2022 @dandilovти сериозно ли смяташ, че някой може да усети обективно някаква промяна в динамиката на двигателя, след смяна на вида масло, без да се използват апаратури или пригодени за това изпитания? Особено с толкова близки по вискозитет масла? По-доброто масло подобрява ефективността на мотора под 1% (по спомени), та не мога да си представя какъв свръх сензитивен човек може да усети някаква разлика във вървенето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #450 Отговорено 18 Януари, 2022 То не е само до вървенето. Дори на място моторът има по-бърз респонс скок на срелката на оборотомера, но този е 3.5 и 1 кон + на 295 е недоловим. Ако беше някоя "малолитражка", ще е по-осезаема разликата. Иначе и мазут да му сипя - не му дреме, ама не бива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #451 Отговорено 18 Януари, 2022 @Terje 1. Аз определено усещам разлика в поведението на двигателя си, при използване на различни масла. И това не е "плацебо", много добре знам какво казвам! 2. DXG и SSO не са близки по вискозитет, а различни. Да, при 3,5L двигател, разлика в динамиката трудно ще се забележи, но има други фактори, които могат да направят впечатление. Работа на празен ход, звук на двигателя при ниски обороти и скорост, звук при високи обороти и т.н. Който си познава добре колата, ще му направи впечатление. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #452 Отговорено 18 Януари, 2022 преди 15 минути, dandilov написа: 2. DXG и SSO не са близки по вискозитет, а различни. И двете са с летен вискозитет 30 - колко да е голяма разликата в работна температура?!? преди 17 минути, dandilov написа: Работа на празен ход, звук на двигателя при ниски обороти и скорост, звук при високи обороти и т.н. Който си познава добре колата, ще му направи впечатление. Тук съм съгласен, но това не е динамика. Кажи ми, че можеш да усетиш разликата в ускорението от 0 до 100 или от 80-120... Да не говорим, че описаните от @ceco_accord фактори, както и налягането в гумите и бензина, който си сипал в бензиностанцията играят много по-вече от разлика във вискозитета в маслата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #453 Отговорено 18 Януари, 2022 А и тези разлики са само субективен и косвен фактор за някаква оценка качествАТА на маслото. Утре ще гадаем по капката. Но за зимата определено е по-течливо - ще го видим в жегите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #454 Отговорено 19 Януари, 2022 (Редактирано) Информация "на ухо"! Равенол предоставят msds при поискване по имейл. Не съм сигурен, че имам право да споделя файловете тук, но накратко: ЕсЕсО ОВ30 съдържа: ПАО между 20 и 40 % Хидрокрек (VHVI) III-та група до 3 % Алкилфенол до 2 % - детергент и стабилизатор. ZDDP до 2 % - пакет противоизносни присадки. Останалите проценти не се знае какво са... ДеХГе 5В30 съдържа: ПАО между 40 и 70 % Бис(нонилфенил)амин до 2 %- антиоксиданти, предотвратяват окисляването на маслото и в резултат на това намаляват отлаганията, намаляват сгъстяването на маслото, предотвратяват бързото увеличаване на киселинното число. Фенол, додецил до 0,05 % - детергент и стабилизатор (предполагам). ZDDP до 1 % - пакет противоизносни присадки. Останалите 35 - 55 % не се знае какво са... Би трябвало да има мъничко естери (2, 3, 4 %) за финес, но не пише в документа. В ДеХГе има 2 пъти повече ПАО, но за да удовлетворят нормата за сулфатна пепел по API SP и ILSAC GF-6A, са намалили двойно пакетът ZDDP до 1%, а това леко ме смущава... В ЕсЕсО пък не се знае какво са необявените 50 - 60 % Редактирано 19 Януари, 2022 от dandilov 1 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #455 Отговорено 19 Януари, 2022 Това как кореспондира с факта че сега съм с ЕсЕсО 0В-30, което за 3300 км - 53 мт / ч. изглежда по-мръсно от ДеХГе 5В-30 на 5038 км и 74 мт /ч от пост 1106 в капковата тема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #456 Отговорено 19 Януари, 2022 (Редактирано) Не мога да кажа нищо със сигурност. Но може да поразсъждаваме. С оглед на натрупаните замърсявания, бих решил, че са предимно разтворени отлагания по елементите на двигателя и известно количество остатък от старото масло. Двигателят не изглежда идеално чист при клапаните, а не се знае в другите части какво е положението. SSO има TBN = 10,5 mg KOH/g, тоест по-добри и по-голям ресурс от диспергиращи свойства. За сравнение DXG има TBN = 8,3mg KOH/g. Другото е наличието на по-голямо количество "детергент" в SSO. Резултатът е такъв от съвкупност на всички тези фактори, мисля... Очаквам и други мнения. Нали темата е "Двигателни масла - обсъждане", все пак. Редактирано 19 Януари, 2022 от dandilov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #457 Отговорено 27 Януари, 2022 Нещо интересно! Какви са разликите тук? Да сравним https://www.aveno-oil.de/en/aveno-fs-excellence-0w-40-en.html и https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-super-synthetik-ol-ssl-sae-0w-40 А какви са разликите тук?: https://www.ato24.de/en/aveno-fs-excellence-0w-40-1-l.html https://www.ato24.de/en/ravenol-engine-oil-ssl-0w-40.html А каква е приликата между AVENO и RAVENOL? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #458 Отговорено 27 Януари, 2022 Едно и също олио с различни етикети и сходни шишета. Супа от общия казан, разпределена ,като две различни неща..Значи реалната цена на Равенола, даже и с лека надценка вероятно ,е на цената на Авеното.. Интересен маркетинг и номер , впредвид конкуренцията за изкупуване на продукта..п.с. Поне да бяха "поизкривили" дизайна на шишето и цвета ,та да стане оше по- инт :). Аз лично съм сипвал само един път Равенол на Акорда ,стана ми една идея по- Шумен и нещо ме отказа тази марка. Нещо ми е монета с две страни това масло и предвид многото, останали марки и добри масла ,лесно ще избера различното. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #459 Отговорено 28 Януари, 2022 Хайде де, няма ли и други желаещи да коментират? Авено, досега не се продаваха на немския пазар, а предимно в руската федерация, арабските страни и Азия. Според моите наблюдения, маслата Авено са старите масла на Равенол. Тоест малко по-старите рецептури, с някои изключения. Възможно ли е това да са изостанали, не продадени масла? Това не ги прави по-лоши или негодни за използване. Стига да отговарят на заявените спецификации, разбира се! Още няколко примера: https://www.aveno-oil.de/en/aveno-fs-wiv-combi-5w-30-en.html и https://oil-club.de/index.php?thread/1401-ravenol-wiv-iii-5w-30/ Ravenol WIV III 5w-30 вече не се произвежда. Заместено е от RAVENOL SMP SAE 5W-30 (но то вече е с малко по-различни х-ки). https://www.aveno-oil.de/en/aveno-fs-5w-40-en.html и https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-hcs-sae-5w-40 И едно изключение - по новата спецификация API SP, ILSAC GF-6A. Със 100% съвпадение: https://www.aveno-oil.de/en/aveno-dxs-premium-5w-30-en.html и https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-hdx-sae-5w-30 Това последното Авено, все още не се предлага в ато24. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #460 Отговорено 28 Януари, 2022 (Редактирано) https://www.maslagaz.com/products/view/187/Gazpromneft-Premium-N-5W-40 Вижте на какво попаднах.. Изглежда имаме официален дистрибутор в БГ, на това масло..От лаб анализи в руския , изглежда мн стабилно и силно масло..Мисля на лято да подменя Елфа SXR с това ,на Лагуната 5Л. туба 45лв ,за 1 Л. 10 лв и ако е оригинално и съвпада ,с братята руснаци си е оферта.. Нека гурутата ,по тази тема се изкажат https://www.oil-club.ru/forum/topic/48287-gazpromneft-premium-n-5w-40-svezhee-2021/ 😎 Редактирано 28 Януари, 2022 от mysticchannel33 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #461 Отговорено 28 Януари, 2022 @dandilov, стана ми любопитно и вчера малко се поразрових. Двете фирми принадлежат към една и съща финансова група, информация от oil-club.de, датираща от 2018. Така че приликата не е странна. Надали са напълно еднакви двете масла, но със сигурност по-високата цена на Ravenöl се дължи не само на съставките вътре, а до голяма степен на останалите фактори в определянето на цената, като маркетинг, реклама, спонсорство, разходи по изпитания и т.н. Интересно е също, че ato24 също принадлежи към същата група, а който знае немски, може да се позачете, има други интересни зависимости. Същата е ситуацията при марките Mannol и Fanfaro 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #462 Отговорено 28 Януари, 2022 Не знам дали да си кръстя поста като Off topic? 🙈😁 Моята Хонда е 2008. Маслата, които тогава са били подходящи за нея, са в пъти остаряли, като рецептура и технологии... Трябва ли да й се впрягам, сега да слагам най-новите спецификации и т. н??? Ако моторът беше нов, разбирам, ама на моята разработката е била 2003-4... Сериозно се замислям да сложа скоро(въпреки, че вече имам в мазето от Shell и Petrocana-та по 5 😊литра и малко от скъпия Ravenol) някое от най-непознатите на пазара, че да видя, какво ще стане..? Тази руска,, смеска" ми изглежда много подходяща.. 😉🙈😇 Ще ви докладвам, ако намеря подходящ производител... ✌️🙋♂️ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #463 Отговорено 28 Януари, 2022 При нас от 5 години продават в дискаунта,, Norma"(нещо като Lidl) от това масло долу за 35 Евро 5 литра... Случайно намерих в един форум, че ставало въпрос за идетичното масло на Rowe, което в Ato24 струва същите пари... Слагал съм от него в опела ни, и фабията в България-никакви забележки... Само, си мисля, защо трябва да е толкова скъпо, след като са му сменили тубата и го продават в обикновен хранителен магазин...?! 😏😉 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #464 Отговорено 28 Януари, 2022 (Редактирано) Айде и аз моите 5 стотинки - то покрай Авено, Равенол и Ато има и марка масла Venol😉 ама тия неща ги знае само бай Игор Шевчук, чийто нов завод в Лубмин е само на 800 метра от излаза на СП2 в Германия, но на него не се веят знамена води се Deutsche Ölwerke Lubmin GmbH Равенол груп скромно едва отдолу де... иначе Газпром маслата доста отдавна имат G-ENERGY SERVICE в София, Стара Загора и Варна, където при смяна на маслото с тяхно правят и диагностика на ходова част, но явно са решили да се разширяват в търговията. Топ линията им се прави в Италия в бивш завод на Тексако Редактирано 28 Януари, 2022 от Accord 1,8i LS 2001 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #465 Отговорено 28 Януари, 2022 #Accord 1,8i LS 2001 Ето и въпросната фабрика с лабораторията и главния алхимик там😉 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #466 Отговорено 28 Януари, 2022 (Редактирано) А дали има нарочна символика между "Raven" (от английски - гарван, плячкосвам, плячка) и "Oil" (на немски - " Öl ")... ? Да! Има много "въпросителни" относно Равенол. Блендер - фабриката им използва за име на седалището си Deutsche Ölwerke Lubmin GmbH ( Немски Нефтени Заводи Любмин). На нея няма рекламни надписи, лого, нищо! Защо и какво крият - не се знае... Но Deutsche Ölwerke Lubmin GmbH е петролната рафинерия, a не Ravennol! Въпреки всичко, през последните години, Ravenol се утвърдиха като сериозен производител на качествени масла. Направиха богата продуктова серия във всички сегменти и класове. Всеки техен продукт притежава реални сертификати по API, ILSAC, ACEA, както и реални одобрения на много автомобилни марки. (не като Амсойл, където пише, цитирам: "Използвайте синтетично моторно масло от серията AMSOIL Signature по предназначение, което изисква някоя от следните спецификации: ..... и изреждат спецификациите, тоест нямат реални одобрения на продуктите си)!!! Не искат да плащат за сертифициране. Защо ли? Относно Равенол, все таки, остава една чуденка относно бай Игор Шевчук... Какви ги "дялка" и защо така? А иначе, от миналата година наблюдавам една повсеместна тенденция, при почти всички производители, да занижават значително качеството на рецептурите си, относно използваните базови масла в продуктите. Особено в т.н. "ТОП" сегмент! Всички са намалили съдържанието на PAO драстично! А на негово място, за пълнеж, са сложили повече хидрокрек трета група. Дори при доста марки забелязвам като пълнеж и минерално масло! Това дори го има и при Amsoil Signature - серията! Минералка в msds-a... И Амсоил вече не пишат количеството в проценти, а само наличие... Равенол пък дават: от еди колко си до еди колко си %, а колко е в действителност в тубата? Няма да е максималната стойност си мисля... @mysticchannel33 Да! Това е един вариант на бюджетно масло, предимно за старите европейски "каляски". Пакетът присадки е старият за тия спецификации. Но, ако базовите масла са добър хидрокрек, маслото си е О.К.! Прави впечатление, че има одобрение MB 229.5 (одобрение на Mercedes-Benz), но нещо бяга от някои (съвременни) изисквания за него. Ако се абстрахираме от MB 229.5, има и други бюджетни варианти с тези х-ки: https://www.ato24.de/en/shell-helix-hx8-5w-40.html https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html Редактирано 28 Януари, 2022 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #467 Отговорено 29 Януари, 2022 А дали има нарочна символика между "Raven" (от английски - гарван, плячкосвам, плячка) и "Oil" (на немски - " Öl ") По-скоро идва от RAVENsberger Schmierstoffvertrieb GmbH и Öl името, но пък съвпадението с английския е супер! Иначе Шевчук не се крие, но скромничи леко (фото). Няма много чуденка - заводът си е негов, пуска се на рали Дакар, формулите (4-та засега), Ауди на Золдер. Иначе важното е според мен, че работят много точно със сертификати и поддържат качеството на ниво. Е не публикуват в msds точните данни, ама те всички вече така. Виж Venol 😉 ЛОДЗ ( EXTREME amg ) ги дава, ама те са капка в морето на маслата. Пък тенденцията за "все по-качествени" масла налагана от финансистите дето висят над главите на химиците е същата, както при автомобилите. При 2к$ и кусур тон HC и 7к IV група няма начин да не се слиза все по-надолу, че и към минерален състав . GTL стои малко отделно поради по-ниска себестойност, но едва ли може да пречупи тая кофти тенденция...ама ще живеем ще следим.... 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #468 Отговорено 29 Януари, 2022 Само си чешете езиците (в склучая стържете по клавиатурите). Напълно нормален бизнес модел - компанията разработва премиум бранд, който върви добре на едни пазари, и съответно след време пуска и друг бюджетен такъв, който да се продава на други пазари. Целта на всяка една компания е да прави пари, т.е. да максимализира печалбата. Един от начините е да се оптимизират разходите за суровини, в случая с намаляване на по-скъпите компоненти, да постигнат същия резултат, а имено продукта да отговаря на спецификациите. Това е целта на разработките - не само да пуснеш нов продукт, а и как да го оптимираш, за да ти донесе повече печалба. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #469 Отговорено 29 Януари, 2022 Off Topic Така е, ама ние искаме премиум продукт на "уау-лоу прайз оферта. А ако мнозина го искаме - все някой ще ни го предСложи - изотзадзе. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #470 Отговорено 29 Януари, 2022 ....а имено продукта да отговаря на спецификациите... абе то и новите три кенчета с духалка отговарят на спецификациите на онова смахнатото Тундберг, ама колко изкарват?😊 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #471 Отговорено 29 Януари, 2022 От една страна, Равенол си имат "премиум" - сегмент на цени до тавана. Имат си и "ширпотреба" - сегмент, с цени над средните за нивото. Имат си и "Racing" серия. Тя си е тяхна, уникална и там цените може и да са заслужени. Имат си и "минерална" серия, и един куп други серии за трактори, лодки, мотори. От друга страна, занижиха качеството на премиум сегмента, а повишиха цените още повече! Преди 2 часа, Terje написа: с намаляване на по-скъпите компоненти, да постигнат същия резултат Ха-ха! Е няма как да стане! Резултатът няма как да бъде същият! Именно за това става въпрос. Плащаме повече за по-ниско качество = "Raven"-щина... Световна инфлация, скъпи базови компоненти, по-високи производствени разходи. Да! О.К. Нека да си актуализират цените без да пипат качеството! Това искат всички потребители, които държат да ползват "премиум" сегмента. Ширпотреба всеки може да ползва, ако иска... А лошото е, че това се наблюдава при почти всички производители... @Terje Колега, тая тема е точно за "чесане" на езиците и "тропане" по клавиатурите в областта на маслата. Нали все пак за това е създадена. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #472 Отговорено 29 Януари, 2022 преди 3 минути, dandilov написа: Ха-ха! Е няма как да стане! Резултатът няма как да бъде същият! Няма как резултатът да е същият, ако визираш начина, по който работи маслото, тук съм съгласен. Но продукта да отговаря на същите спецификации - има, и това имах предвид. Елементарна бизнес практика - правиш бързо продукт, който да пуснеш на пазара и после оптимизираш/цедиш, докато все още продукта отговаря на същите задания. И явно това е политика на компанията - да не пипаш крайната цена, за сметка за състава/количеството на продукта. А защо това се прави така, има корени в психологията на консуматора, затова и другите производители (и не само в този сегмент) практикуват този модел. Чешете си езиците, щото търсите под вола теле, а компанията изглежда си следва обикновенни бизнес модели и много ме съмнява да надува цените над реална стойност на продукта. В противен случай не би се здържала дълго на пазара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5972 #473 Отговорено 29 Януари, 2022 За премиум продукт е важна аурата и качествата му на такъв, а не цената. За среден клас е важен баланса м/у цена и качество, а за "ентри левъл" - цената е приоритет. Това са основни постулати, а много брендове търсят своите гранични зони между 2 от 3-те категории. И с маслата е така - който търси аурата, преглъща цената, а обикновенно заменя колебанията си относно качествата с доверие в бренда или дилъра/доставчика/сервиза. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #474 Отговорено 29 Януари, 2022 ....О.К. Нека да си актуализират цените без да пипат качеството!...така, но за съжаление всички го дават поклонници на Мечо Пух - колкото повече, толкова повече! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #475 Отговорено 29 Януари, 2022 А защо смятате, че като се намали компонента на някоя от скъпите бази, се намалява качеството на маслото? И това не може да се компенсира с пакета добавки?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #476 Отговорено 29 Януари, 2022 (Редактирано) Ще се опитам да го обясня по-просто. Щото е същото като при шоколада. Вместо повече какао, слагат повече соев лецитин. Ама той не е какао! И това пак е шоколад, ама не е истински качествен шоколад! Стана ли ясно? Редактирано 29 Януари, 2022 от dandilov 3 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #477 Отговорено 29 Януари, 2022 Аз написах, каквото написах, по-просто не мога, съжалявам. Който разбрал, разбрал. Който не - да прочете пак. @dandilov, първо прочети, защо се слага лецитин в шоколада и после коментирай. Жокер - в черния шоколад няма лецитин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #478 Отговорено 30 Януари, 2022 Аз написах, каквото... От това обаче маслата с долнокачествени бази "компенсирани" с добавки не стават по-добри 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chriser 0 #479 Отговорено 4 Февруари, 2022 Здравейте група, Нов съм във форума и лека по лека започвам да чета темите затова ще се радвам на всякаква помощ от ваша страна. Колата е Хонда Акорд седан, 2009г, 2.0Л Бензин, Executive, ръчни скорости. Купена е в Германия и чакам до няколко дни да я доставят. Колата по документи и сервизна история е на 127 000 км, поддържна само в сервиз на Хонда. Като пристигне разбира се искам да й направя пълно обслужване и започнах да се интересувам първо за маслото. До колкото успях да прочета, по спецификация дават масло 0W20 или 5W-20 (поправете ме ако греша). Въпроса ми е, може ли да ме насочите конкретно от коя марка масло сте доволни ? Другия ми въпрос е, по документи колата до сега е обслужвана с масло 5w40, проблем ли ще е сега ако се смени ? Намирам се в гр. Петрич, където лятото си е доста топло, а пък зимата е мека, ако това има някакво значение. Ще съм благодарен за всякакви насоки и мнения. До седа не съм имал хонда и общо взето нямам почти никаква информация, а също и като цяло не разбирам много от коли. Благодаря предварително на всеки отзовал се. Поздрави, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #480 Отговорено 7 Февруари, 2022 Здравей колега и добре дошъл! От вс-те марки има добри и не толкова добри масла..Мога да ти изброя поне 5 марки масла , които да налееш и да нямаш проблем с Хондата. Аз ще ти препоръчам да сипеш Мобил, оригинален..5w30 .Не рискувай да и сипваш 0/20 ,не се знае състоянието на мотора ,а и не е на всяка цена да сипваш толкова тънък вискозитет. Налей 5/30 Мобилче, за бензин, вземи си МАН филтър, с възвратен клапан и си пей Относно това ,че там е наливано 5/40 не е фрапиращо за мотора, сега да сипеш 5/20 или 5/30. Въпроса е в какво състояние е мотора, в момента..На колко кмри е подменяно това 5/40 . Общо взето не е да го мислиш мн и да се чудиш. Ако мотора ти мърка и редовно е обслужван, сега като дойде си я обслужи, ще ти дам линк от къде да поръчаш( 8год ) поръчвам само от там и зн че е на 101% Ориг. https://oilgroupbg.com/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове