Jump to content

Recommended Posts

@CARPERA, взимал съм и 610/6, това е заместител както и още поне 3 вида номера на MANN, мога да ти копирам даже. Казвам ти, че няма никаква разлика кой филтър точно ще сложиш като дори последният такъв който е на FN2-то е заменка и го дават само за Хюндай!!! Цената на 610/3 и 610/6 е идентична като зависи точно къде пазаруваш. На едното място единият ще е по-скъп а на друго място, другият. Както бях написал и в моята тема, карам с 610/7 в момента. Всички са "made in Germany" и всички са идентични размери +1-2 мм. и всички стават за Хонда. Има около 5 заменки на филтъра на Хонда само на MANN. 

P.S OE филтъра на Honda S2000 преди години на Toyo Roki беше един тумбест и доста къс. Ставаше за повечето модели Хонда. Казвам повечето, защото като по-голяма окръжност нямаше място да се завие при някои коли.По твоята логика значи, не става ;) 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моята логика значи трабва да се  отвори и  прецени,изпрати го за експертиза.

Както виждаш не всичко е това което казват производителите,и продавачите се кълнат.

Хубаво е в темата да се отворят няколко филтъра на MANN,да видим дали да продължаваме да им вярваме.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пращайте, ще отварям. :)

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пращам два броя  филтри за каузата, нека и други колеги се включат да разберат с какво карат колите си.

:honda:

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих едно уточнение.

Мога да отварям филтри с външен диаметър до 65 мм максимум!

За по-големи диаметри нямам инструмент. А не ми се търка с ножовката на балкона, че ми излизат плюски на ръцете... :D

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно преди седмица взех едно Mahle  китайче,но беше в друга опаковка..

още преди да го сложа се отлепи пръстена

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви проблеми при мен с Мале-то (ОС617)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дугите до сега рязани едвам достигат 700cm2  на филтърната хартия тази е топ най-добрата като площ.

Според мен затова не е толкова дебела хартията ,добра пропускливост,голяма филтърна площ,два надеждни клапъна,какво повече да се желае.

Да видим дали някой ще предостави оригиналния син на Хонда с сакво той е по-добър.

Чакаме да видим Purflux какво крие той.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да взема да ти пратя 610/3 ? :lol:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla

Давай до видим защо е заместител или не е.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MANN W610/6 made in Germany-Полезната филтрираща площ 887 cm2

Маслен филтър Purflux LS350-Полезната филтрираща площ -882 cm2

Двата филтъра на които разчитам и ползван.

Най-добрата филтърна площ,два  клапана както се вижда  много добре изработени и от мека гума противодренажния.

Може би тук  трябва да се види и уплътнението отдолу.

Моя молба към @dandilov ако ги пазиш ,да ги сравниш,дебелина,еластичност и тн.

Адмирации към колегата,това което правиш е супер.

Едно голямо Благодаря.

:honda:

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ние ти благодарим за безвъзмездно предоставените филтри! :thumbs1:

Противодренажните клапани и на двата филтъра са от силиконов материал. И двата са много еластични. Уплътняват много добре. На Mann е една идея по-дебел и малко по-голям диаметър, но това е поради конструктивните особености, които при двата филтъра са различни - видно и от снимките.

20221106_123603.thumb.jpg.766398d836a9e10c34aee0e4f9221566.jpg20221106_123403.thumb.jpg.028f929dff885be8a7940811187e6c76.jpg20221106_123507.thumb.jpg.5ae5e5a168b2d38685a02421ae427254.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря още веднъж @dandilov но говорих за черното отдолу на филтъра ,това което уплътнява филтъра към блока.

На втората снимка

1309793156_.thumb.png.633f38e3577102bfa66d564fe6920ba0.png

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последно, само в този пръстен ли е разликата между МАNN W610/6 и W610/3?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим. След като получа W610/3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама Вие не сте прочели темата от 2019г. Има и филм с разрез на двата филтъра. Разликата не е само в гумения пръстен! Филтърната хартия на 610/3 е доста по къса и съответно с по малка площ, но е доста по дебела от тази на 610/6. Всичко друго е едно и също! Два филтъра 610/3 ползвах на Сивика на жената, няма проблеми, но бяха на къси смени 4500-5000 км. макс!

Все пак Филмите са от преди 2018г., може и нещо да са променили от Манн!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@birev

Пусни директен лик към тая тема, че и аз вече се обърквам къде да ровя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по рано в темата го постнах, не се ли отваря?

 

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахааа. Ясно! Видяло ми се е като снимка и съм го пропуснал. Моя грешка! :thumbs1:

 

https://forums.hondabg.com/topic/110489-разлика-му-маслени-филтри-mann-w6103-и-w6106/

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

 

Някой ползвал ли е WIX филтри и доволен ли е от тях? Четох, че WIX компанията предлагала наистина качествени филтри.

Видях и доста добри отзиви. Ще дам пример с този https://www.wixfilters.com/Lookup/PartDetails.aspx?Part=1579331, който се явява за моя модел Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BGavrilov Не съм слагал нови, но съм свалял стари от колите си и изглеждат мн. добри. Гледал съм тестове на филтри, на които WIX се оценяват като едни от най-добрите.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@inspektora Да, и аз съм гледал точно такива клипове. Ще взема да пробвам при следваща смяна, пък и е 12лв, което сравнително евтино :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно доказателство да не слагаме китайско производство филтър в темата е Mahle-китай

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С лепилото  за хартията и боята на тенекето не им се получава много добре, но ситопечатът е перфе!

Манифактура и квалификация от началото на миналия век, с машини "амнайста" употреба, ама глад е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.12.2022 г. at 21:51, CARPERA написа:

Още едно доказателство да не слагаме китайско производство филтър в темата е Mahle-китай

ПОЛОЖЕНИЕТО Е ПЛАЧЕВНО

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да се обобщи както  FILTRON OP575 така и  Hengst H97W05 с този не работещ байпас клапанът  според изискванията ,остават двигателя  в маслен глад,когато  клапана  трябва да работи.

Като при FILTRON OP575  има немалко инциденти на изхвърляне на масло през гумения О пръстен който контактува с блока,този байпас клапан е може би една от причините.

Молба от мен ако може  да правиш и анализ на тези О пръстен  на филтрите,дебелина ,как са захванати ,еластичност и тн.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега едно интересно филтърче, с малки размери, с японско име, но произведено в Италия.

Маслен филтър NISHIBORU OL215J. Produced in Italy.

Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от fenabg.

Дават го заместител на:  Wix 51365, Knecht OC195, IAP 12307090, Nipparts J1314014.

20221217_132546.thumb.jpg.b22eadaa93a12ac54c70c4093002956f.jpg20221217_132601.thumb.jpg.86036f25d8bc3e0ac7e4341ba43ba807.jpg20221217_132751.thumb.jpg.60c2cc424cc367d6b49e60b68ab7c0b8.jpg20221217_132620.thumb.jpg.b195654a78817be288a228f559b0ab5a.jpg

 

На външен вид филтърчето изглежда изключително прецизно изработено. Няма защитен целофан.

20221217_133044.thumb.jpg.b5ed3a303e6ef99050d2bbdda6507f26.jpg20221217_133451.thumb.jpg.8920d85de6958125a2bbe9a3ebed18b6.jpg20221217_133600.thumb.jpg.321940890681b3af8235280d02cf1523.jpg20221217_133618.thumb.jpg.8e7cf0476b59430b145bca756e8c238d.jpg

 

Както споменах, външните му размери са по-малки от на стандартните филтри за Honda.

20221217_133847.thumb.jpg.76a57edc654b16441d6f9337e3027d7f.jpg20221217_133939.thumb.jpg.ab893e41aee7dec452dab1d5423970eb.jpg20221217_135112.thumb.jpg.c44c61be9fff1bc08773e36de8f79d9a.jpg

 

Но пък съответства по размери на резбата и на външното гумено уплътнение. Самото външно гумено уплътнение (О-пръстен) е с доволна дебелина, кръгло сечение и стои здраво захванато за корпуса - не помръдва. Филтърът има 8 входящи отвора, което ще осигурява добър поток и дебит на маслото.

20221217_134051.thumb.jpg.077ae6e8047f982cfa01057c104fece0.jpg20221217_134614.thumb.jpg.25e691cec1ad98ad77cab6b9c03b7006.jpg20221217_134552.thumb.jpg.e7b5a23660ffbae6a656b9be6dd33d49.jpg20221217_135141.thumb.jpg.6b763d4ede87799ce0bccbcd8d4546e6.jpg

 

Противодренажният клапан е от стандартната черна гума, но е доста широк. Обхваща целия вътрешен диаметър на филтъра.

20221217_135616.thumb.jpg.06806fe9d5c28b65863a3aa4aadcab5b.jpg20221217_135735.thumb.jpg.431d4890b7cadb8685c53697c072bf8f.jpg20221217_135743.thumb.jpg.f363b165b9e21ac41b4d38f9f6b094ab.jpg

 

Самата кутия е чиста. Използвана е различен тип пластина (в ролята на пружина) в дъното на филтъра. Малко наличие на ръжда се наблюдава по външната част на макарата. През отвора се вижда лепилото в долната част, доста тъмно на цвят и положено плътно и много точно.

20221217_135658.thumb.jpg.6540e74678c2ce5d5532df232bf09b6b.jpg20221217_135855.thumb.jpg.1884b3ff7b15d8b40adfb274625ba269.jpg20221217_140058.thumb.jpg.3113dc07bfa82b10b4f5468aed8e9ed3.jpg

 

Филтърната хартия е положена сравнително равномерно, с изключение около снадката с металната пластина. Залепена е  в двата края на макарата с тъмно лепило, като това на Filtron и Hengst, което държи здраво и не се рони.

20221217_135915.thumb.jpg.cbf9ba5686aada2d756adbf5acfbdc60.jpg20221217_135958.thumb.jpg.d973e312ee3aa1d821d0b988b6a38152.jpg20221217_140559.thumb.jpg.2ec2804a968bf1a1249dbf941fe94c77.jpg

 

След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Прави впечатление изработката на вътрешната част на макарата. Отворите са плоски, доста на брой, но тази спираловидна снадка по средата намалява значително броят им, а тук обемът и площта са малки поради малките размери на макарата. Ето защо, в случая е важно да не се пропуска тази полезна площ с отвори. Странно изпълнение...

20221217_185913.thumb.jpg.32044f13873b27a5096a01f83a8ed75e.jpg20221217_185937.thumb.jpg.d47a91429f01ff6ed6cf6f29ca46dfd9.jpg

 

Самата фитърна хартия е същата тази хартия, която съм наблюдавал при MANN W610/6. И по цвят, и по дебелина, и по пропускливост. Дори е маркирана със същите черни линии от едната страна като при Ман-а.

20221217_185223.thumb.jpg.5d63a544f2f9c5200916d946cebe583d.jpg20221217_185346.thumb.jpg.6b70b3035e55a55c055987b12b63c7cf.jpg20221217_185425.thumb.jpg.5e6a908a316d07e052aef80384f5ac44.jpg

 

Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 458 см2. Малка за стандартен размер филтър, но пък доста добра за такова минитюризирано филтърче като това.

20221217_140315.thumb.jpg.3510e6f347145316ef39dcfc022c8291.jpg20221217_190049.thumb.jpg.d5264cd8cc8ce38c2929e42b4335e521.jpg

 

Байпас клапанът е гумен, с пружина. Отваря се при натиск от 2,3 kg. При диаметър на отвора 1,30 cm се получава налягане от 1,73kg/cm2 = 1,7 bar.

20221217_140850.thumb.jpg.921a3e7c4d615c6c1b4e34dc1639ee83.jpg

 

Заключение:

Интересно филтърче. С оглед на малките му размери, ще има и по-малък ресурс. Ще върши работа, ако се използва за кратки интервали на смяна. Бих го определил категорично като среден клас филтър.

При проверка в сайта на Nishiboru,  за нашите хонди преоръчват OL198J, който е вече със стандартните размери.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic


@CARPERA До сега не съм чувал за подобни проблеми, посочени от теб по-горе, да са се случвали с Hengst. А това са едни и същи филтри във всичко, дори и гуменото уплътнение им е едно и също. Абе един и същи филтър с различен надпис отвън. Едвали не се правят и от една и съща машина... Поне това се вижда при подробен оглед.

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да споделя едно мое умозаключение относно различните цени на филтрите изобщо и (не)относимостта на цената им към качеството. Прави впечатление, че за един и същ модел филтър се предлагат драматично различни цени (в пъти) от различните производители - нещо, което не може да се обясни просто с по-качествени материали и изработка, още повече, че не се и наблюдава подобно нещо. Например маслен филтър за моя двигател (тип вложка) на Blue Print e около 10-12 лв., а на Mahle 20-30 лв. 2-3 пъти ли е по-хубав филтъра на Mahle? Същевременно същият тип филтър, дори с по-сложна форма за Фолксваген се предлага от Mahle за 10-15 лв. Откъде идва тази разлика?

Моето обяснение е следното: Някои от марките са ориентирани към конкретни пазари - едни към европейски автомобили, други към азиатски и т.н. Същевременно за да присъства в търговските каталози, дадена марка трябва да покрива повечето от автопроизводителите и техните модели, което е огромен брой артикули. И какво се получава - например Mahle (произволно посочен) се фокусира към европейските автомобили, поддържайки разумни цени за филтрите (обясними и с големия търговски оборот) и същевременно по задължение предлага и филтри за Хонда (често препакетирани от друг производител), но със значително по-високи цени, без да се надява на чутовни успехи в продажбите. Предполагам, че и търговците допълнително надуват тази разлика по подобни причини. Това разбира се, не се отнася само за филтрите, но и за други авточасти.

Извод - да се съди от цената на дадена част за нейното качество, не винаги е адекватно.

Вие как мислите?

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една страна зависи от филтъра - вложка ли е или цял филтър.

При тип "вложка", качеството на филтъра зависи основно от качеството на филтърната хартия.

При цял филтър - зависи от много, взаимно свързани, компоненти.

Правилно си забелязал за драматично различните цени! И тук няма логическо обяснение, освен едно правило при търговците - "името прави цената". Което пак няма логика, когато видиш какво има вътре във филтъра.

За твоите нужди може лесно да прецениш един филтър по качеството на филтърната хартия и изработката на елемента, и да предпочетеш такива, с по-дебела, влакнеста и плътна филтрираща хартия.

За нуждите на колегите с цели филтри, които трябва да се разрежат (а не всеки може) се опитвам да представя нагледно съдържанието им, а всеки да си предпочете какво да си купи в крайна сметка по негово си желание.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, inspektora said:

Искам да споделя едно мое умозаключение относно различните цени на филтрите изобщо и (не)относимостта на цената им към качеството. Прави впечатление, че за един и същ модел филтър се предлагат драматично различни цени (в пъти) от различните производители - нещо, което не може да се обясни просто с по-качествени материали и изработка, още повече, че не се и наблюдава подобно нещо. Например маслен филтър за моя двигател (тип вложка) на Blue Print e около 10-12 лв., а на Mahle 20-30 лв. 2-3 пъти ли е по-хубав филтъра на Mahle? Същевременно същият тип филтър, дори с по-сложна форма за Фолксваген се предлага от Mahle за 10-15 лв. Откъде идва тази разлика?

Моето обяснение е следното: Някои от марките са ориентирани към конкретни пазари - едни към европейски автомобили, други към азиатски и т.н. Същевременно за да присъства в търговските каталози, дадена марка трябва да покрива повечето от автопроизводителите и техните модели, което е огромен брой артикули. И какво се получава - например Mahle (произволно посочен) се фокусира към европейските автомобили, поддържайки разумни цени за филтрите (обясними и с големия търговски оборот) и същевременно по задължение предлага и филтри за Хонда (често препакетирани от друг производител), но със значително по-високи цени, без да се надява на чутовни успехи в продажбите. Предполагам, че и търговците допълнително надуват тази разлика по подобни причини. Това разбира се, не се отнася само за филтрите, но и за други авточасти.

Извод - да се съди от цената на дадена част за нейното качество, не винаги е адекватно.

Вие как мислите?

 Много си прав оригиналния на Хонда за твоя  дизелов мотор пак Mahle го прави.

Както се вижда от снимката този оригиналния от Бултрако беше стар  на  4 годи леко потъмняла хартията.

Като цената на Mahle е 19лв и е прясно произведен снимките са от 2020год.

https://www.rexbo.bg/mahle-original/maslen-filttznr-ox347d

619962024_viber__2021-01-05_15-57-441.jpg.06ae608f3c8520ca6482834646b37816.thumb.jpg.19cc07e2d0656f66dbdb8dd43f5bdbea.jpg1306322543_viber__2021-01-05_12-17-088.jpg.c1050d12a340c1279042dc0f62abede5.thumb.jpg.8a9a5abf4999e4cc3d4f96d04fab65b1.jpg1404185772_viber__2021-01-05_12-17-095.jpg.1e12a1bbc6a2780f7c01dba7fd5ee253.thumb.jpg.c89af109ee145a5d361f59993540bf99.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, CARPERA написа:

Много си прав оригиналния на Хонда за твоя  дизелов мотор пак Mahle го прави.

И в момента Бултрако го предлага за 33,52 лв. :ranting:

А горивния, дръжте се да не паднете - 221.69 български лева :shock: Преди месец си купих на Mahle (Made in Bulgaria) за 50 лв., което пак е скъпо!

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...