Mkilla 986 #201 Отговорено 1 Ноември, 2022 (Редактирано) @CARPERA, взимал съм и 610/6, това е заместител както и още поне 3 вида номера на MANN, мога да ти копирам даже. Казвам ти, че няма никаква разлика кой филтър точно ще сложиш като дори последният такъв който е на FN2-то е заменка и го дават само за Хюндай!!! Цената на 610/3 и 610/6 е идентична като зависи точно къде пазаруваш. На едното място единият ще е по-скъп а на друго място, другият. Както бях написал и в моята тема, карам с 610/7 в момента. Всички са "made in Germany" и всички са идентични размери +1-2 мм. и всички стават за Хонда. Има около 5 заменки на филтъра на Хонда само на MANN. P.S OE филтъра на Honda S2000 преди години на Toyo Roki беше един тумбест и доста къс. Ставаше за повечето модели Хонда. Казвам повечето, защото като по-голяма окръжност нямаше място да се завие при някои коли.По твоята логика значи, не става Редактирано 1 Ноември, 2022 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #202 Отговорено 1 Ноември, 2022 (Редактирано) По моята логика значи трабва да се отвори и прецени,изпрати го за експертиза. Както виждаш не всичко е това което казват производителите,и продавачите се кълнат. Хубаво е в темата да се отворят няколко филтъра на MANN,да видим дали да продължаваме да им вярваме. Редактирано 1 Ноември, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #203 Отговорено 1 Ноември, 2022 Пращайте, ще отварям. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #204 Отговорено 1 Ноември, 2022 (Редактирано) Пращам два броя филтри за каузата, нека и други колеги се включат да разберат с какво карат колите си. Редактирано 1 Ноември, 2022 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #205 Отговорено 1 Ноември, 2022 Забравих едно уточнение. Мога да отварям филтри с външен диаметър до 65 мм максимум! За по-големи диаметри нямам инструмент. А не ми се търка с ножовката на балкона, че ми излизат плюски на ръцете... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #206 Отговорено 1 Ноември, 2022 Колеги, няма нужда да режете и сравнявате! Вече е дискутирано за разликите между 610/3 и 610/6 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #207 Отговорено 1 Ноември, 2022 Точно преди седмица взех едно Mahle китайче,но беше в друга опаковка.. още преди да го сложа се отлепи пръстена 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bekario 30 #208 Отговорено 2 Ноември, 2022 Никакви проблеми при мен с Мале-то (ОС617) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #209 Отговорено 4 Ноември, 2022 (Редактирано) Филтър MANN W610/6 made in Germany Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата, от CARPERA. Противодренажният клапан е бял, силиконов, много еластичена и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Кутията е с наченки на оксидация в дъното, но иначе е чиста. Няма наличие на ръжда. Пружината в дъното на филтъра е тип "пластинчата", ако мога така да се изразя. Филтриращият елемент е изпълнен точно. Филтърната хартия е положена сравнително равномерно. Снадката е направена с подсигуряваща метална пластина. Лепилото е нанесено сравнително равномерно, без излишъци и държи здраво хартията. Макарата е с много и равномерно направени отвори. Учудващо, но след премахване на филтърната хартия, конструкцията на макарата се саморазглоби! Явно лепилото не лепи метал, а само хартията... Металната конструкция на макарата е много точно направена. Няма никакви ръбчета по краищата, които да се захванат за лепилото. Може би от това да идва саморазглобяването? Филтърната хартия е със завидна дължина - 164 cm. Площта й е приблизително 887 cm2. Много добър резултат! Но, дебелината й е по-малка от тази на Mahle OC617. А също така не е толкова плътна. За съжаление се наблюдават известно количество точици светлина на просвет, което говори за не особено голяма филтрираща способност. Определено очаквах повече от хартията на Mann... Клапата на байпас клапанът е от дебела гума. Уплътнява перфектно. Клапанът е с диаметър 1,32 cm и отваря при натиск от 1,84 кг. Това прави налягане от 1,3 bar. Приличен резултат. Заключение: Предимства - Точна и прецизна изработка. Противодренажният и байпас клапаните са перфектни. Голяма филтрираща площ на филтърната хартия. Недостатъци - Лепилото не слепва металните части на филтърната макара. Филтърната хартия не е с достатъчна дебелина и плътност. Не достатъчно прецизна филтрираща способност за висок клас филтър. Ще върши работа, но като цяло - "средничОк", както казва един известен авто-майстор. Редактирано 4 Ноември, 2022 от dandilov 2 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #210 Отговорено 4 Ноември, 2022 Дугите до сега рязани едвам достигат 700cm2 на филтърната хартия тази е топ най-добрата като площ. Според мен затова не е толкова дебела хартията ,добра пропускливост,голяма филтърна площ,два надеждни клапъна,какво повече да се желае. Да видим дали някой ще предостави оригиналния син на Хонда с сакво той е по-добър. Чакаме да видим Purflux какво крие той. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 986 #211 Отговорено 4 Ноември, 2022 Да взема да ти пратя 610/3 ? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #212 Отговорено 4 Ноември, 2022 (Редактирано) @Mkilla Давай до видим защо е заместител или не е. Редактирано 4 Ноември, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #213 Отговорено 5 Ноември, 2022 (Редактирано) Маслен филтър Purflux LS350. Made in France. Препратка към OEM Honda 15400-RBA-F01, made by Purflux. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата, от CARPERA. На пръв поглед филтърът изглежда доста прецизно изработен. Черен е, за разлика от 15400-RBA-F01, който е син на цвят. През отвора се вижда байпас клапанът, маркиран традиционно, с червен лак. Няма ръжда по дъното, но има по стените на филтъра - благодарение липсата на защитно фолио и незнайните условия на съхранение. Противодренажният клапан е бял, силиконов, много еластичен и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Има много оплаквания от FRAM PH5317 - "събратът" на LS350, че къса противодренажния клапан. За Purflux LS350 досега съм чул само за един случай. И двата филтъра изглеждат еднакво, само кутиите и имената им са различни. Аз също съм ползвал и FRAM PH5317, и Purflux LS350. При единствения FRAM, който ползвах, проблемът се прояви! Докато с няколко Purflux LS350 не съм имал проблеми. Филтърната хартия е положена равномерно, в зигзагообразната форма, запазена марка на Пурфлукс. Така се постига по-голяма филтрираща площ на филтърния елемент в същия обем който имат другите филтри с такива размери. Винаги се кефя на това решение! След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Здрава работа! Филтърната хартия е залепена здраво. Няма излишъци от лепило. Снадката е без метална пластина (разбираемо с оглед на зиг-заг изпълнението), но е и залепена, и допълнително пресована. Добро решение! Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 882 cm2 – много добра! Височината на филтриращата част е 5,3 cm, но след като се разгъне хартията, ширината й става цели 7 cm. Завиден резултат! Още веднъж - хитро решение и адмирации! Филтърната хартия е относително тънка, но е плътна. Прозира до известна степен на просвет, но не толкова много, както бюджетните филтри. С оглед на това, филтриращата способност, определям субективно на добра. Макар, че много ми се иска, този филтър да е с хартията на Mahle OC617. Щеше да е "ТОП"! Байпас клапанът е метален с пружина. Отваря се при натиск от 1.72 kg. При диаметър на отвора 12.88 cm се получава налягане от 1.32kg/cm2 = 1.3 bar - много добър резултат! Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Относително добра филтрираща способност. Като цяло - доста приличен бюджетен филтър от добър клас. Бих го използвал, въпреки ръждата. Надявам се филтърната хартия да я спре. Редактирано 5 Ноември, 2022 от dandilov 3 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #214 Отговорено 5 Ноември, 2022 Не ми даде мир и спокойствие стойността на отваряне, на байпас клапана, на Filtron OP575 - made in Poland. Подчертавам - произведен в Полша! А не "Made for Filtron", или "Made in B.A." Много ми хареса този филтър и реших да отворя още един за проверка. Може пък да е бил дефектна бройка предишният. За съжаление резултатът се повтори: Отваря се при натиск от 2.42 kg. При диаметър на отвора 1.1cm се получава налягане от 2.55kg/cm2 = 2.5 bar Тоест - не е било случайност... Жалко! 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #215 Отговорено 6 Ноември, 2022 (Редактирано) MANN W610/6 made in Germany-Полезната филтрираща площ 887 cm2 Маслен филтър Purflux LS350-Полезната филтрираща площ -882 cm2 Двата филтъра на които разчитам и ползван. Най-добрата филтърна площ,два клапана както се вижда много добре изработени и от мека гума противодренажния. Може би тук трябва да се види и уплътнението отдолу. Моя молба към @dandilov ако ги пазиш ,да ги сравниш,дебелина,еластичност и тн. Адмирации към колегата,това което правиш е супер. Едно голямо Благодаря. Редактирано 6 Ноември, 2022 от CARPERA 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #216 Отговорено 6 Ноември, 2022 И ние ти благодарим за безвъзмездно предоставените филтри! Противодренажните клапани и на двата филтъра са от силиконов материал. И двата са много еластични. Уплътняват много добре. На Mann е една идея по-дебел и малко по-голям диаметър, но това е поради конструктивните особености, които при двата филтъра са различни - видно и от снимките. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #217 Отговорено 6 Ноември, 2022 Благодаря още веднъж @dandilov но говорих за черното отдолу на филтъра ,това което уплътнява филтъра към блока. На втората снимка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6039 #218 Отговорено 6 Ноември, 2022 (Редактирано) И последно, само в този пръстен ли е разликата между МАNN W610/6 и W610/3? Редактирано 6 Ноември, 2022 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #219 Отговорено 6 Ноември, 2022 Ще видим. След като получа W610/3. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #220 Отговорено 6 Ноември, 2022 Ама Вие не сте прочели темата от 2019г. Има и филм с разрез на двата филтъра. Разликата не е само в гумения пръстен! Филтърната хартия на 610/3 е доста по къса и съответно с по малка площ, но е доста по дебела от тази на 610/6. Всичко друго е едно и също! Два филтъра 610/3 ползвах на Сивика на жената, няма проблеми, но бяха на къси смени 4500-5000 км. макс! Все пак Филмите са от преди 2018г., може и нещо да са променили от Манн! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #221 Отговорено 6 Ноември, 2022 @birev Пусни директен лик към тая тема, че и аз вече се обърквам къде да ровя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #222 Отговорено 6 Ноември, 2022 (Редактирано) Малко по рано в темата го постнах, не се ли отваря? Редактирано 6 Ноември, 2022 от birev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #223 Отговорено 6 Ноември, 2022 Ахааа. Ясно! Видяло ми се е като снимка и съм го пропуснал. Моя грешка! https://forums.hondabg.com/topic/110489-разлика-му-маслени-филтри-mann-w6103-и-w6106/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #224 Отговорено 5 Декември, 2022 Здравейте , Някой ползвал ли е WIX филтри и доволен ли е от тях? Четох, че WIX компанията предлагала наистина качествени филтри. Видях и доста добри отзиви. Ще дам пример с този https://www.wixfilters.com/Lookup/PartDetails.aspx?Part=1579331, който се явява за моя модел Хонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #225 Отговорено 5 Декември, 2022 @BGavrilov Не съм слагал нови, но съм свалял стари от колите си и изглеждат мн. добри. Гледал съм тестове на филтри, на които WIX се оценяват като едни от най-добрите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #226 Отговорено 5 Декември, 2022 @inspektora Да, и аз съм гледал точно такива клипове. Ще взема да пробвам при следваща смяна, пък и е 12лв, което сравнително евтино Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #227 Отговорено 5 Декември, 2022 Още едно доказателство да не слагаме китайско производство филтър в темата е Mahle-китай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mx rider 31 #228 Отговорено 5 Декември, 2022 (Редактирано) https://www.youtube.com/watch?v=jiKbyi9fEmE Редактирано 5 Декември, 2022 от mx rider Правопис 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #229 Отговорено 6 Декември, 2022 @mx rider Ужас... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6039 #230 Отговорено 6 Декември, 2022 С лепилото за хартията и боята на тенекето не им се получава много добре, но ситопечатът е перфе! Манифактура и квалификация от началото на миналия век, с машини "амнайста" употреба, ама глад е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milbor2 23 #231 Отговорено 7 Декември, 2022 На 5.12.2022 г. at 21:51, CARPERA написа: Още едно доказателство да не слагаме китайско производство филтър в темата е Mahle-китай ПОЛОЖЕНИЕТО Е ПЛАЧЕВНО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #232 Отговорено 8 Декември, 2022 (Редактирано) Сега да представя филтърът, който аз ползвам от доста години. До сега сърце не ми даваше да разрежа някой, но накрая любопитството надделя! Маслен филтър NITTO 4HM-113. Произведен от Shanghai Nitto Filter Co Ltd. (предполагам в китайското подразделение на Nitto Kogyo Co Ltd.). Поръчан от amayama.com. Доставен от Осака, Япония чрез услугата - International E-Packet (with tracking). Преди 2020г. изглеждаше така: През 2020г. изглеждаше така (кутията е същата): А тази година пристигна Made in Japan! Преди да пристигне последната пратка, реших да разрежа сивия. Противодренажният клапан е оранжев, силиконов, много еластичен и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Металната кутия е изработена точно и прецизно. От вътре е абсолютно чиста. Няма и следа от оксидация. Филтриращият елемент също е изработен точно и прецизно. Снадката на филтърната хартия е без метална пластина, но е залепена и пресована здраво. Филтърната хартия е положена специфично за Nitto - може да се види ясно след разрязването на макарата. Не знам какво е предимството на това конструктивно решение, но явно има някакво предимство. Nitto си знаят най-добре... Хартията, а и макарата са залепени здраво. Няма мърдане на конструкцията. Хартията е сравнително дебела и доста влакнеста, но е една идея по-тънка от тази на Mahle OC617. На просвет почти не прозира. Виждат се по една-две микро точици на около 25 см2 площ. Като цяло отстъпва по този показател от тази на Mahle OC617, но все така е една от най-добрите хартии, които съм "изследвал". Височината на филтриращата част е 5,9 cm, a дължината на филтърната хартия е 126 cm, което прави полезна филтрираща площ от 743.4 cm2 – много добра! Байпас клапанът е метален с пружина. Отваря се при натиск от 0.72 kg. При диаметър на отвора 8.07 cm се получава налягане от 1.408kg/cm2 = 1.38 bar - добър резултат! Байпас клапанът ще отваря, когато е необходимо. Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Относително много добра филтрираща способност. Иска ми се, филтърната хартия да е малко по-дебела, като на Mahle, но и така ще предоставя добра филтрация на маслото. Много добър филтър, нищо, че е правен е Шанхай. Явно японците контролират добре качеството там. Редактирано 8 Декември, 2022 от dandilov 5 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #233 Отговорено 18 Декември, 2022 (Редактирано) Маслен филтър Hengst H97W05. Made in Poland. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от fenabg. Дават го заместител на Bosch 0 986 452 041, FRAM PH5949, Mahle/Knecht OC196, MANN W610/3. Според някои мнения това е Filtron под друго име. Сега ще проверим това твърдение. На пръв поглед филтърът изглежда доста прецизно изработен. Няма защитен целофан. Външният му вид е еднакъв с доста от наличните стандартни филтри и по изглед и размери е еднакъв с FILTRON OP575. Made in Poland. Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда. През отвора се вижда лепилото в долната част, доста тъмно на цвят и положено плътно и много точно. Противодренажният клапан е от черна гума, както при повечето бюджетни филтри. Гумата е мека и еластична. Възвръща не много бързо, но и не бавно, първоначалната си форма след прегъване. Филтърната хартия е положена равномерно и на гъсто. Още от тук прави впечатление дебелината й! Снадката на двата края е направена с лепило и допълнително защипана с метална пластина. Лепилото е положено равномерно и плътно. Не се рони и не изпуска залепените елементи, което прави много добро впечатление. В сравнение с тази от FILTRON OP575, не се забелязват никакви разлики. Нито по дебелина, нито по пропускливаост. На просвет се забелязват тук - там точици светлина като при тази на Filtron. След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Здрава конструкция, същата като при FILTRON OP575! Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 665 см2 – в порядъка на FILTRON OP575. Байпас клапанът е гумен с пружина. Отваря се при натиск от 2,2 kg. При диаметър на отвора 1,09 cm се получава налягане от 2,36kg/cm2 = 2,31 bar. Мого подобен резултат като при FILTRON OP575! Налягане около 2 пъти над стандартната стойност. Явно матрицата и поточната линия са едни и същи. Заключение: За мен това е FILTRON OP575. Редактирано 18 Декември, 2022 от dandilov 1 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #234 Отговорено 18 Декември, 2022 (Редактирано) Може ли да се обобщи както FILTRON OP575 така и Hengst H97W05 с този не работещ байпас клапанът според изискванията ,остават двигателя в маслен глад,когато клапана трябва да работи. Като при FILTRON OP575 има немалко инциденти на изхвърляне на масло през гумения О пръстен който контактува с блока,този байпас клапан е може би една от причините. Молба от мен ако може да правиш и анализ на тези О пръстен на филтрите,дебелина ,как са захванати ,еластичност и тн. Редактирано 18 Декември, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #235 Отговорено 18 Декември, 2022 И сега едно интересно филтърче, с малки размери, с японско име, но произведено в Италия. Маслен филтър NISHIBORU OL215J. Produced in Italy. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от fenabg. Дават го заместител на: Wix 51365, Knecht OC195, IAP 12307090, Nipparts J1314014. На външен вид филтърчето изглежда изключително прецизно изработено. Няма защитен целофан. Както споменах, външните му размери са по-малки от на стандартните филтри за Honda. Но пък съответства по размери на резбата и на външното гумено уплътнение. Самото външно гумено уплътнение (О-пръстен) е с доволна дебелина, кръгло сечение и стои здраво захванато за корпуса - не помръдва. Филтърът има 8 входящи отвора, което ще осигурява добър поток и дебит на маслото. Противодренажният клапан е от стандартната черна гума, но е доста широк. Обхваща целия вътрешен диаметър на филтъра. Самата кутия е чиста. Използвана е различен тип пластина (в ролята на пружина) в дъното на филтъра. Малко наличие на ръжда се наблюдава по външната част на макарата. През отвора се вижда лепилото в долната част, доста тъмно на цвят и положено плътно и много точно. Филтърната хартия е положена сравнително равномерно, с изключение около снадката с металната пластина. Залепена е в двата края на макарата с тъмно лепило, като това на Filtron и Hengst, което държи здраво и не се рони. След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Прави впечатление изработката на вътрешната част на макарата. Отворите са плоски, доста на брой, но тази спираловидна снадка по средата намалява значително броят им, а тук обемът и площта са малки поради малките размери на макарата. Ето защо, в случая е важно да не се пропуска тази полезна площ с отвори. Странно изпълнение... Самата фитърна хартия е същата тази хартия, която съм наблюдавал при MANN W610/6. И по цвят, и по дебелина, и по пропускливост. Дори е маркирана със същите черни линии от едната страна като при Ман-а. Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 458 см2. Малка за стандартен размер филтър, но пък доста добра за такова минитюризирано филтърче като това. Байпас клапанът е гумен, с пружина. Отваря се при натиск от 2,3 kg. При диаметър на отвора 1,30 cm се получава налягане от 1,73kg/cm2 = 1,7 bar. Заключение: Интересно филтърче. С оглед на малките му размери, ще има и по-малък ресурс. Ще върши работа, ако се използва за кратки интервали на смяна. Бих го определил категорично като среден клас филтър. При проверка в сайта на Nishiboru, за нашите хонди преоръчват OL198J, който е вече със стандартните размери. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #236 Отговорено 18 Декември, 2022 Off Topic @CARPERA До сега не съм чувал за подобни проблеми, посочени от теб по-горе, да са се случвали с Hengst. А това са едни и същи филтри във всичко, дори и гуменото уплътнение им е едно и също. Абе един и същи филтър с различен надпис отвън. Едвали не се правят и от една и съща машина... Поне това се вижда при подробен оглед. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #237 Отговорено 18 Декември, 2022 (Редактирано) Искам да споделя едно мое умозаключение относно различните цени на филтрите изобщо и (не)относимостта на цената им към качеството. Прави впечатление, че за един и същ модел филтър се предлагат драматично различни цени (в пъти) от различните производители - нещо, което не може да се обясни просто с по-качествени материали и изработка, още повече, че не се и наблюдава подобно нещо. Например маслен филтър за моя двигател (тип вложка) на Blue Print e около 10-12 лв., а на Mahle 20-30 лв. 2-3 пъти ли е по-хубав филтъра на Mahle? Същевременно същият тип филтър, дори с по-сложна форма за Фолксваген се предлага от Mahle за 10-15 лв. Откъде идва тази разлика? Моето обяснение е следното: Някои от марките са ориентирани към конкретни пазари - едни към европейски автомобили, други към азиатски и т.н. Същевременно за да присъства в търговските каталози, дадена марка трябва да покрива повечето от автопроизводителите и техните модели, което е огромен брой артикули. И какво се получава - например Mahle (произволно посочен) се фокусира към европейските автомобили, поддържайки разумни цени за филтрите (обясними и с големия търговски оборот) и същевременно по задължение предлага и филтри за Хонда (често препакетирани от друг производител), но със значително по-високи цени, без да се надява на чутовни успехи в продажбите. Предполагам, че и търговците допълнително надуват тази разлика по подобни причини. Това разбира се, не се отнася само за филтрите, но и за други авточасти. Извод - да се съди от цената на дадена част за нейното качество, не винаги е адекватно. Вие как мислите? Редактирано 18 Декември, 2022 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #238 Отговорено 18 Декември, 2022 (Редактирано) От една страна зависи от филтъра - вложка ли е или цял филтър. При тип "вложка", качеството на филтъра зависи основно от качеството на филтърната хартия. При цял филтър - зависи от много, взаимно свързани, компоненти. Правилно си забелязал за драматично различните цени! И тук няма логическо обяснение, освен едно правило при търговците - "името прави цената". Което пак няма логика, когато видиш какво има вътре във филтъра. За твоите нужди може лесно да прецениш един филтър по качеството на филтърната хартия и изработката на елемента, и да предпочетеш такива, с по-дебела, влакнеста и плътна филтрираща хартия. За нуждите на колегите с цели филтри, които трябва да се разрежат (а не всеки може) се опитвам да представя нагледно съдържанието им, а всеки да си предпочете какво да си купи в крайна сметка по негово си желание. Редактирано 18 Декември, 2022 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #239 Отговорено 18 Декември, 2022 (Редактирано) 4 hours ago, inspektora said: Искам да споделя едно мое умозаключение относно различните цени на филтрите изобщо и (не)относимостта на цената им към качеството. Прави впечатление, че за един и същ модел филтър се предлагат драматично различни цени (в пъти) от различните производители - нещо, което не може да се обясни просто с по-качествени материали и изработка, още повече, че не се и наблюдава подобно нещо. Например маслен филтър за моя двигател (тип вложка) на Blue Print e около 10-12 лв., а на Mahle 20-30 лв. 2-3 пъти ли е по-хубав филтъра на Mahle? Същевременно същият тип филтър, дори с по-сложна форма за Фолксваген се предлага от Mahle за 10-15 лв. Откъде идва тази разлика? Моето обяснение е следното: Някои от марките са ориентирани към конкретни пазари - едни към европейски автомобили, други към азиатски и т.н. Същевременно за да присъства в търговските каталози, дадена марка трябва да покрива повечето от автопроизводителите и техните модели, което е огромен брой артикули. И какво се получава - например Mahle (произволно посочен) се фокусира към европейските автомобили, поддържайки разумни цени за филтрите (обясними и с големия търговски оборот) и същевременно по задължение предлага и филтри за Хонда (често препакетирани от друг производител), но със значително по-високи цени, без да се надява на чутовни успехи в продажбите. Предполагам, че и търговците допълнително надуват тази разлика по подобни причини. Това разбира се, не се отнася само за филтрите, но и за други авточасти. Извод - да се съди от цената на дадена част за нейното качество, не винаги е адекватно. Вие как мислите? Много си прав оригиналния на Хонда за твоя дизелов мотор пак Mahle го прави. Както се вижда от снимката този оригиналния от Бултрако беше стар на 4 годи леко потъмняла хартията. Като цената на Mahle е 19лв и е прясно произведен снимките са от 2020год. https://www.rexbo.bg/mahle-original/maslen-filttznr-ox347d Редактирано 18 Декември, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #240 Отговорено 19 Декември, 2022 (Редактирано) Преди 16 часа, CARPERA написа: Много си прав оригиналния на Хонда за твоя дизелов мотор пак Mahle го прави. И в момента Бултрако го предлага за 33,52 лв. А горивния, дръжте се да не паднете - 221.69 български лева Преди месец си купих на Mahle (Made in Bulgaria) за 50 лв., което пак е скъпо! Редактирано 19 Декември, 2022 от inspektora 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове