Drone 790 #121 Отговорено 31 Януари, 2022 И аз си поръчах Mahle, тия дни ще го сменям Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #122 Отговорено 1 Февруари, 2022 При Ванката в Дупница има и американски 15400-PLM-А02 (Honeywell), и немски MANN. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #123 Отговорено 1 Февруари, 2022 Тези на Honeywell не са хубави, вътре са с нещо като шперплат, което съм гледал в тубата че се лющи на ръка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #124 Отговорено 2 Февруари, 2022 Аз не виждам нещо притеснително... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #125 Отговорено 2 Февруари, 2022 На 22.12.2021 г. at 10:05, CARPERA написа: Заместителя на MAHLE OC 617 е: За сега идва само произведен в Германия. В БГ трудно ще намериш такъв, произведен в Германия. Всичко е Made in BA (Босна и Херциговина). Миналата година си търсих и всички големи доставчици в БГ ми доставиха такъв правен в Босна, после декември поръчах от един реномиран доставчик в Германия и дойде, произведен в Германия. Разликата в качеството е очебийна, но това е бъдещето! Все по некачествени продукти ще се произвеждат! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #126 Отговорено 2 Февруари, 2022 (Редактирано) 1 hour ago, dandilov said: Аз не виждам нещо притеснително... На мен този новият който купих не ми харесва. Осезаемо по-лек е от стария на Пурфлукс. Следващия път, живот и здраве, ще пробвам Амсоил Ей го на, на около 6тата мин, със "зеблото" на капачките вместо метал. (Honeywell=FRAM) Редактирано 2 Февруари, 2022 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #127 Отговорено 2 Февруари, 2022 (Редактирано) 8 hours ago, birev said: В БГ трудно ще намериш такъв, произведен в Германия. Всичко е Made in BA (Босна и Херциговина). Миналата година си търсих и всички големи доставчици в БГ ми доставиха такъв правен в Босна, после декември поръчах от един реномиран доставчик в Германия и дойде, произведен в Германия. Разликата в качеството е очебийна, но това е бъдещето! Все по некачествени продукти ще се произвеждат! Последния сега ми пристигна пак направен в Германия снимал съм го поста по горе. Мислех да пробвам следвашя пъти на Purflux които е Френски. Ако някой желае мога да дам контакта откъде ги взимам,на ЛС. Редактирано 2 Февруари, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1233 #128 Отговорено 2 Февруари, 2022 (Редактирано) Голямо мачкане на тези филтри. Ако някой колега си мисли или се надява, че филтъра ще му спаси мотора от някое ниско качествено масло което изобщо не отговаря по спецификация за неговият мотор или пък не дай боже да му надскочи ресурса ум да го не лъже! Редактирано 2 Февруари, 2022 от Митко Йотов 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #129 Отговорено 2 Февруари, 2022 (Редактирано) Тези които слагат там каквото им дадат в магазина или взимат масло на промоция от Кауфланд, не ги е грижа за филтъра и той ще е такъв. Колкото е важен филтъра масления толкава е важно и маслото. Важен е също и въздушния на който никой не обръща внимание,а той като не филтрира познай какво става като се смеси с маслото този фин прах. Важно е и горивото,или няма маловажни неща. Но масло филтри ние може да си избираме какви да са,гориво каквото ни насипят на бензиностанцията. Редактирано 2 Февруари, 2022 от CARPERA 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #130 Отговорено 2 Февруари, 2022 (Редактирано) Много добре казано! Качеството на въздушния филтър е не по-малко важо! Бедата тук е финният прах, който е предимно силициев диоксид ( SiO2 ), тоест пясък. Когато постъпи в горивната камера, при температурата на горене там, той се разтопява и след охлаждане става на стъкло. Полепва където падне и причинява още по-големи щети. Освен, че е и силен абразив... А относно масленият филтър, там е много важно качественият филтърен елемент. Да не пропуска по-големи частици от 20 микрона. Колкото по-малки са "микроните" - толкова по-добре. А също и качественото изпълнение на целия филтър. Бай-пас клапанът, противодренажният клапан, работна площ, едновременно и по-голямата пропусквателна способност и т.н, и т.н. Редактирано 2 Февруари, 2022 от dandilov 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #131 Отговорено 4 Февруари, 2022 (Редактирано) Mahle китайско първото предало се на два километра. Уплътнението скъсано. Копирана информацията от фейса. Редактирано 4 Февруари, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #132 Отговорено 4 Февруари, 2022 Хубаво е да оставяш и източник все пак. Това е от фейсбук стената на Фена. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #133 Отговорено 4 Февруари, 2022 Какво му се е предало? Противодренажния клапан ли? Не става ясно от снимките. Дай и малко информация де. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #134 Отговорено 4 Февруари, 2022 Уплътнението. Май гледаш на много ниска резолюция 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #135 Отговорено 4 Февруари, 2022 Имам добри впечатления от Hengst , даже бях ги мерил като грамаж Hengst vs Mahle ,и Малето беше 50+гр по малко от, а и гумичка на Малето не ми вдъхваше доверие...като за маслен Малето съм ги зачеркнал... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #136 Отговорено 4 Февруари, 2022 11 minutes ago, Pavel_Pavlov said: Хубаво е да оставяш и източник все пак. Това е от фейсбук стената на Фена. Spoiler Информацията не е защитена с авторски права нито против копиране,ако собственика иска това да е така има начини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #137 Отговорено 4 Февруари, 2022 @Pavel_Pavlov Аха-а-а, ясно! Абе, трябва да сменя очилата аз... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #138 Отговорено 4 Февруари, 2022 Spoiler 2 hours ago, CARPERA said: Hide contents Информацията не е защитена с авторски права нито против копиране,ако собственика иска това да е така има начини. Затова казах само „хубаво е“. Особено във времена на дезинформация навсякъде е доста хубаво човек да си цитира източниците. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #139 Отговорено 16 Февруари, 2022 (Редактирано) Purolator Boss. Никаква ръжда вътре, силиконовия клапан все още е мек, филтъра изглежда направо великолепно според моето скромно мнение. Единствено цената (45 лв с доставка от САЩ) и това че дойде в скъсана кутия (вижте по-горния пост) му е минуса. Не можах да срежа филтърния елемент да се види армирането с метална мрежичка, което според Purolator би трябвало да го има. Made in USA. Бтв, километрите му са някъде към 5-6 хил. Филтърната медия е закъсана на едно място - това е от опита да я срежа с ножовката. Редактирано 16 Февруари, 2022 от Legend91 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #140 Отговорено 16 Февруари, 2022 Добра презентация! Ръжда няма как да има, щом е минавало от там горещо масло. Допълнително би било интересно да се види в разрез филтърният елемент. Структурата му, дебелината и т.н. Още - дължината му и полезната филтрираща площ. А също да се изчисли приблизително налягането на отваряне, на байпас клапана. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #141 Отговорено 16 Февруари, 2022 Колега, защо не го остави поне още една смяна на маслото 5-6 хил.км. Американците го дават до 15 000 мили, ти поне половината да беше го експлоатирал, особено на тази цена, иначе така по снимките изглежда доста качествено направен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #142 Отговорено 16 Февруари, 2022 (Редактирано) @birev Следващия път, ако купя такъв, мисля точно това да направя. Сега ги питах, казаха че задължително и филтъра трябвало да се смени и затова го махнах @dandilov Филтърният елемент е доста нагъсто нагънат, не е хартия, а "синтетична медия", подплатена с мрежичка и е хванат накрая с метална скоба. Клапана се отваря с натиск, бих казал около килограм. Казват че медията не може да се скъса, силни рекламни думи, но аз все пак опитах да я срежа с ножовката и не беше толкова лесно .... Редактирано 16 Февруари, 2022 от Legend91 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #143 Отговорено 16 Февруари, 2022 (Редактирано) Е щом с ножовка ти е било трудно, значи наистина е добре направен. Аз единствения филтър, който съм разкоствал е оригинален на Хонда, който тогава си беше производство на пурфлукс. С флекса го срязах, беше на 8 000 км. и това и беше най трудното. Спомням си че успях с пръсти да разтворя филтърната хартия докъдето беше здраво залепена, но както казах, от снимките личи, че филтърния елемент е доста добре и качествено нагънат, на малки разстояния са нагъванията, което предполага и по дълъг филтърен елемент, т.е по - голяма площ на филтриране. Със сигурност е имал още ресурс филтъра, иначе те майсторите така си правят, ама с филтри ниско качество. Аз , Хамп като ползвах редовно ги карах две смени на маслото около 10 000 км. без проблем, сега сменям на всяка смяна, ама филтрите са МАН и единия ми излиза 10-тина лева. Редактирано 16 Февруари, 2022 от birev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #144 Отговорено 16 Февруари, 2022 Да карам с един филтър, две смени на масло, на по 10 000 км. Е никога не бих си причинил това на двигателя!!! Какъвто и да е филтър... Вечни филтри няма! Задръства се филтриращият елемент и после работят на отворен байпас калпан, с всички последствия за двигателя... 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #145 Отговорено 17 Февруари, 2022 (Редактирано) Аз си помислих и това, че все пак и във филтъра остава масло, и маслото в двигателя също не се изтича цялостно, абе остава 1,4 литра старо масло, защото двигателя побира 5,4 литра, а източват едва 4. (При дадени в сервизната книжка 4,4 л на смяна) Не че е било "трудно" да срежа филтърния елемент с ножовката, но се усещаше твърд, не като хартия, трябваше си малко натиск ако бях решил да се мажа още. Горе-долу все едно да режеш мека пластмаса. Поправка: мрежата е от някакъв вид пластмаса. Редактирано 17 Февруари, 2022 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #146 Отговорено 17 Февруари, 2022 Колега dandilov, може би да съм се изразил неправилно, или не си ме разбрал - с един филтър карах 10 000-11 000 км, или две смени на маслото.Маслото го сменям винаги на 5000-6000км. ! Никакъв проблем, това са ми около 150 моточаса! За една година имам 6 смени на маслото и три филтъра! Мрежата щом е от пластмаса е нещо ново за мен, другите също са синтетични, но наподобяват повече на хартия! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #147 Отговорено 17 Февруари, 2022 Axа, сега разбрах. Да, може. При положение, че някои карат по 10 -15 хил.км. с една смяна на масло и филтър. Но аз бих си го сменял и на 5 хил. От капковите проби се вижда, че маслото е изключително чисто до към 4 хил. км, а после рязко се замърсява. Това ме кара да си мисля, че масленият филтър работи истински ефективно до тогава. После се задръства и маслото изведнъж става мръсно, понеже филтърът работи повече време на байпас клапан... Само предположения от наблюдения... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #148 Отговорено 2 Март, 2022 Маслен филтър K&N PS-1010 Professional Series (Made in USA) Още от самото начало, филтърът прави впечатление с прецизна изработка. Има доста компактни размери - съжалавам, че не ги снимах... от там и малък обем. Има голям брой входящи отвори - ще осигури голям поток масло на входа. Противодренажният клапан е от гъвкава, червеникава гума. При стайна температура е сравнително еластичен и възвръща първоначалната си форма при прегъване. Но имам известни съмнения, дали ще е така при ниски температури. Като цяло е добър. Филтърният елемент също е изработен прецизно. "Щората" е нагъната правилно и стегнато. Залепена е здраво и прецизно. Не се огъва при натиск. Недостатъкът тук е, че липсва подсигуряваща метална пластина на снадката, а тя е само залепена. От вътре, филтърният елемент е навит върху много здрава, пластмасова решетка, с големи отвори. Това, в съчетание с многото входящи отвори, би трябвало да осигури голям поток на маслото през филтъра (High Oil Flow Rates - както са обявили на кутията). Филтърната хартия не е с много голяма дебелина, но е плътна и няма никакви прозиращи точици светлина, когато е изложена на просвет. Това предполага много добра филтрация. Полезната филтрираща площ, на филтриращия елемент, е 550 кв. см. Не е много голяма, но е в границите на нормалното. "Бай-пас" клапанът е пластмасов. Започва да отваря при натиск от 2,36 кг (субективно измерено на електронна везна). Диаметърът на отвора му е 13,88мм (1,388 см). Това прави налягане за начално отваряне - 1,56 kg/sm2, което е равно на 1,53 bar. Малко по-високо от стандартните 1.2 bar за японски автомобили, но се надявам да е правилно конструирано, с оглед на заявените High Oil Flow Rates... В заключение: Добър филтър с много прецизна изработка и здрава конструкция. Плътна филтърна хартия. Имам известно съмнение за еластичността на противодренажния клапан при ниски температури. Не много голямата дебелина на филтърната хартия + малко по-голямото налягане за отваряне на "бай-пас" клапана предизвикват у мен мъничко смесени чувства. Давам му оценка 4.50 по шестобалната система. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #149 Отговорено 2 Март, 2022 1 hour ago, dandilov said: Давам му оценка 4.50 по шестобалната система. В това май не включваш цената… 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #150 Отговорено 2 Март, 2022 Цена на която може да се закупи. Все пак и това е важно ако човек реши да се насочи в избора му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #151 Отговорено 3 Март, 2022 Цената не я знам, понеже филтърът ми беше предоставен безвъзмездно за целите на темата. Всеки може да потърси цени в нет-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #152 Отговорено 3 Март, 2022 Мисля, че е от порядъка на амс ойл филтър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #153 Отговорено 3 Март, 2022 Маслен филтър JC Premium B14010PR. Made in - не се знае... На кутията има допълнителна лепенка, с надписи на полски език, но на самата кутия не пише нищо друго, освен JC Premium. Може да се намери на нашия пазар, на цени между 7лв. и 10 лв. Филтърът е доста по-голям от стандартните за Honda и съответно е с по-голям обем. Това е добре. Ще повиши и обема на маслената система. А колкото е повече маслото, толкова по-бавно ще изчерпи ресурса си. Запечатан е с целофан - нещо рядко срещано на нашия пазар. Ето сравнение на размерите с японски Nitto 4HM-113. На пръв поглед, филтърът изглежда доста прецизно изработен. Филтърната хартия е положена равномерно. Снадката е направена с лепило и допълнително защипана с метална пластина. Филтърният елемент също е с много по-голяма площ, сравнен с предишния филтър K&N, например. Полезна площ от 923 cm2. До тук много добре! ...Но всичко добро свършва до тук...! Противодренажният клапан е направен от твърда гума, която неохотно възвръща формата си при прегъване. Дори и при стайна температура. Филтърната хартия е още по-тънка от K&N PS-1010. На просвет прозират малки точици светлина, което означава, че има слаба филтрираща способност. След разрязването и изваждането на филтърната хартия, конструкцията на макарата буквално се разпадна в ръцете ми! Оказа се, че елементите на макарата не са механически свързани, а залепени едни с други, с лепилото на филтърната хартия! Самото лепило е много странно и се ронеше много лесно. Представете си, подложено на горещото масло какво би се случило... Бай-пас клапанът е с много тънка и мека пружинка. Отваря се с лекота, при натиск от едва 0,260 kg. При диаметър на отвора 0,751cm и натиск 0,26 kg се получава налягане от 0,59 kg/cm2 = 0.58 bar. Това е твърде ниска стойност и означава, че този филтър ще работи почти постоянно с отворен бай-пас клапан! ...Ако не се разпадне преди това... С оглед на всички сериозни недостатъци, изложени по-горе, аз не бих ползвал такъв филтър, дори и да ми го подарят! Като цяло, този филтър е опасен за двигателя! Изглежда добре на външен вид, но в действителност е това: 1 7 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #154 Отговорено 3 Март, 2022 (Редактирано) Quote Бай-пас клапанът е с много тънка и мека пружинка. Отваря се с лекота, при натиск от едва 0,260 kg. При диаметър на отвора 0,751cm и натиск 0,26 kg се получава налягане от 0,59 kg/cm2 = 0.58 bar. Това е твърде ниска стойност и означава, че този филтър ще работи почти постоянно с отворен бай-пас клапан! ...Ако не се разпадне преди това... Супер презентация,адмирации за това което правиш,много подробно и разбираемо то всички. За филтъра JC Premium B14010PR това е много зле,както каза ти този филтър дефакто не филтрира почти нищо при изискване на японските автомобили от1.2 bar да отваря байпас клапана той на 0.58bar,това е много зле. Имаш нещо завъртяно там за маслен филтър което дори може да се разпадне ,не филтрира нищо,зима като е замръзнало маслото ,ако караш само градско на къси разстояния,нямаш филтър. Противодренажния клапан и той съмнително работи,леле мале. Филтър убиец на двигателя,а колко са такива на нашия пазар. В началото като търсих маслен филтър и аз се спрях на МANN след доста четене . Бях замислили и за K&N не се сещам защо го отхвърлих,може би че не е разпространен и цената по спомен беше към 20 лв,колкото оригинален на Honda ,което го обезсмисля K&N ако не е по-добър. Хубаво е да се направи сравнение на K&N и МANN . Тоест да намерим филтър който да съперничи на оригиналния на Honda,но да е в ценовия диапазон от 12 лв. Първия плюс за K&N-има голям брой входящи отвори спрямо този на МANN . Редактирано 3 Март, 2022 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #155 Отговорено 4 Март, 2022 Преди 20 часа, dandilov написа: Самото лепило е много странно и се ронеше много лесно На много филтри съм виждал лепилото през отвора,но никога на ОЕМ. Та вече не търся и не рискувам с "по добри и по евтини с 10лв." от оригиналния от бултрако. Отлична работа на колегата "dandilov"и поздравления за добрата работа, по представянето на още един боклук на пазара. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #156 Отговорено 4 Октомври, 2022 Всичко се вдига и има нови цени,добре че имам отстъпка,поне залагам на качествоно. Продавача каза че всяка седмица е с цена нагоре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #157 Отговорено 4 Октомври, 2022 Немските MANN - да! Китайските MANN - не! Ето едно видео от днес: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stojkovskimarjan 21 #158 Отговорено 4 Октомври, 2022 Сега MANN W610/6 се произвежда във фабриката в Босна.Made in BA Sent from my SM-A528B using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #159 Отговорено 5 Октомври, 2022 Значи съм попаднал на стара доставка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #160 Отговорено 5 Октомври, 2022 (Редактирано) Явно и аз ,за това харесвам МАNN Дано не ни залеят китаските по пазара. Моя е малко по-стар. . Редактирано 5 Октомври, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове