Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 1 час, emod написа:

В допълнение, преди да се мисли за вдигане на вискозотета - да речем от xxW-30 към xxW-40, следва да се пробва с масло с предписания от производителя вискозитет, НО с по-голям HTHS - т.е. да изберем xxW-30 масло, но с HTHS = 3.5, вместо HTHS = 2,9. Като насока - заменяме ILSAC GF-5 масло с ACEA C3 масло, за предпочитане съпътствано с VW 504/507 и MB 229.31/229.51.

Tова трябва да е с червени, главни букви на челната страница:worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Japanese fever написа:

Малсата с HTHS 2.9 и надолу са 0W20 или 5W20.

И 0W30.

Но същността на коментара на emod е по-скоро принципен!  А не строго конкретен. Затова не е писал 5W30, а xxW30 и т.н.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, emod написа:

В допълнение, преди да се мисли за вдигане на вискозотета - да речем от xxW-30 към xxW-40, следва да се пробва с масло с предписания от производителя вискозитет, НО с по-голям HTHS - т.е. да изберем xxW-30 масло, но с HTHS = 3.5, вместо HTHS = 2,9. Като насока - заменяме ILSAC GF-5 масло с ACEA C3 масло, за предпочитане съпътствано с VW 504/507 и MB 229.31/229.51.

Според мен правилният подход е да се запази както смазочната норма, така и вискозитетния клас. Напр. API SN SAE 5W-30 (3.5 < HTHS) с API SN SAE 5W-30 (HTHS > 3.5).
При ILSAC GF-5 се търси главно икономия на гориво. Тестовете по ILSAC GF-5 (и API SN-RC) са в диапазона 0,9 - 1.9% (обикновено в горната граница), докато  европейските тестове за ACEA C3 са малко над 1 % (и то само за SAE xW-30). Така, че не е добре да се избира както друга смазочна норма (в разрез с изискванията), като в същото време се занижават и F.E. нивата. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

Коментарът ми наистина бе принципен, както отбеляза @dandilov. Обърнах внимание на нещо, което мисля че сме дискутирали и преди. Производителят казва - ползвайте 5w-30, но както всички знаем SAE 30 вискозитета се изменя в определени граници (вж. по-долу), и минималния му HTHS е >= 2.9:

sae.thumb.png.55f0fbd4d1c6fb43344db054a11490e5.png

Т.е. имаме възможност да останем в границите на 9,3-12.5 cSt, но да се възползваме от HTHS >=3.5, както е при ACEA C3, и да запазим катализатора.

@georgi.ivanov1975

Коментарът ти е логически коректен и издържан. В случая обаче моят коментар бе породен само и единствено от въпроса за вдигане на вискозитета/износен мотор - разбирай от 20-ка към 30-ка към 40-ка, където икономията на гориво е ирелевантна (не ни е до нея). В подобна ситуация бих се ползвал от "бонусите" на ACEA C3 + VW 504/507 и MB 229.31/229.51 и бих останал в SAE 30, като първа стъпка. Тази комбинация от спецификации предполага доста "здраво масло", вкл. откъм износване. Повече за OEM тестовете и изискванията, които залагат, и много други интересни неща могат да се видят в това прекрасно издание на Afton -  Specification Handbook ТУК.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.
Какво ви е мнението за маслата на Wolf ?
Хидрокрекинг на добра цена са, подобно на Тотал.

Редактирано от kurtov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето показват прилични отработки при лабораторните тестове тук.

Но в БГ цената им е твърде висока за хидрокрекинг (II-ра група повечето).

В ато24 има по-качествени масла, на по-ниски цени.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някое за пример ?
Понеже гледам Wolf Vitaltech 5w40 примерно е от цена 32-40 лв. за 5 литра туба.

Ето и анализ - http://www.oil-club.ru/forum/topic/18128-wolf-vitaltech-5w-40-svezhee/

Единствено се колебая, защото няма бор, нито молибден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има бор - 121 мг/кг.

За каква кола и какъв двигател ще се ползва?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от скоро съм собственик на хонда EJ9(бензин/газ). Първа кола и стана ми интересно за маслата. Въпроса ми е някой пробвал ли е масла на Gazpromneft Premium GF-5 5W-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем наскоро попаднах на това полезно видео, спонсорирано от Valvoline:

[video]

[video]

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно. Очаквам с нетърпение по-бързо маслата против LSPI отговарящи до сега на API SN-RC + ILSAC GF-5 + GM-dexos1 GEN 2, да се сертифицират и по API SN PLUS, чийто стандарт ще поеме щафетата до излизането на ILSAC GF-6. На горното видео на тубата е изписано, че е подходящо за двигатели от 2012 и по-нови. Това е препоръчителен намек, но дефакто маслото става и за всеки двигател изискващ предходен стандарт по API и/или ILSAC. А годината 2012 малко е изостанала, защото проблемните двигатели на GM с TGDI започват от 2010. Те именно са причината за създаването на GM-dexos1 GEN 2. В тази връзка, моля по-запознатите колеги да споделят, Honda имат ли двигатели страдащи от LSPI? В кои модели са вградени? Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфо за LSPI от Afton:
http://www.aftonchemical.com/Generic/API-SN-Plus-FAQ

 

Бъдещите API PCMO (Passenger Car Motor Oil)  като ILSAC GF-6A, ILSAC GF-6B и API SP (стр 12 и надолу):
https://www.api.org/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Forum Files v2/4-KFerrick-API-Update.pdf

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

 

A slight reduction in ash is desirable for advanced engine technology such as gasoline direct injection (GDI) engine and passenger car diesel engines. With GDI engines, higher levels of ash appear to result in a higher occurrence of Low Speed Pre-Ignition. The industry is currently developing tests and specifications to address Low Speed Pre-Ignition. In the future, passenger car engine oil specifications such as ILSAC GF-6 and dexos1 (next generation) are likely to have requirements such as lower ash to address Low Speed Pre-Ignition.

 

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2948087/re-mobil-1-0w30-afe-7014-miles-06-toyota-tacoma-v6#Post2948087

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В горният линк след първата таблица има друга извадка тип Notepad, с проби взети през 2013 и 2012г. Тези масла (все още) не са предвидени да се борят с LSPI. Това може да се види от високите нива на калций и по-малките на магнезий. Всъщност, това е една от основната разлика при GM-dexos 1 (повече калций) и надградилия го GM-dexos1 GEN 2 (по-малко калций, повече магнезий).

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Type R се препоръчва 5/40, 5/30 и 10/30 за K20A специално.Масово се слага 40ска, че и нагоре, това пишат потребителите по чуждите форуми.30ската изчезва прекалено бързо от чисто нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.07.2018 г. at 8:53, emod написа:

И аз така :thumbs1:

Особено като се има предвид, че Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 = Pennzoil Platinum Euro LX with PurePlus™ (КЛИК)

В тази връзка и многото изписано в Oil-club.ru за това масло съм склонен да вярвам, че то е топ продукт, където Shell няма да допусне компромиси. Може би именно това масло ще бъде и мой личен избор за предстоящата зима, тъй като ще слагам нов катализатор :D. Скоро ще разбера какви ще ги свърши личния ми "вътрешен масларски съветник" :lol:

Здрасти колега,да попитам това масло не е ли дизел "ориентирано"?

И какво би казал и за др. серий на shell helix,които са само C3 и A5/B5 0W20,0W30,5W20.Кое от тези бих могъл да тествам на моята "К":D и кое би се оказало достоен "съперник",на AFE и ESP сериите на Mobil1 (като качествено съдържание)?

Благодаря! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

@emod

За K20Z2 може би Shell Helix Ultra 0W-20 API SN ?

post-2-0-26296700-1460001687.jpg

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, JHM написа:

Здрасти колега,да попитам това масло не е ли дизел "ориентирано"?

ACEA C2 - моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на  DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво .  Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>2,9mPas

 

ACEA C3 - моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на  DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво .  Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>3,5mPas. ACEA C3 обикновено се свързва с фирмените одобрения MB 229.31/229.51. VW50200/VW50500/VW50501, BMW Longlife 04.

 

Дани (dandilov) вече ме е изпреварил във връзка с предложение за "смяна" на Мобила :thumbs1:. Shell Helix Ultra 0W-20 API SN е отлично масло от топ продуктите на Shell.

Принципно - бих заложил на "Ultra" серията на Shell, която основно е изградена на GTL базови масла (особено 0w…) и инкорпорира в себе си най-високите достижения на Shell. В допълнение - това, което ми харесва в Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, е наличието на API SN, VW504.00/507.00, MB 229.52, MB 229.51, MB 229.31, вкл. и поради това:

Untitled.thumb.png.8c42d8fe51bacfba8950ee31f188da9c.png

В тази връзка за мен лично избора се свежда до:

API SN; ILSAC GF-5; ACEA A1/B1 = Shell Helix Ultra 0W-20 API SN (зима)

ACEA C2, ACEA C3, API SN, VW504.00/507.00, MB229.52, MB229.51, MB229.31, Porsche C30 = Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 = Pennzoil Platinum Euro LX (лято)

 

И понеже пак става въпрос за избор на "идеалното масло":D, ще си позволя да копи-пейстна гледната точка на един изключителен и при това истински професионалист  в областта на маслата, пишещ в BITOG, а именно SonofJoe (SoJ), който е един от бившите главни формулатори на компанията Afton, занимавал се със създаването на масла за "реалния свят":

"For what it's worth, I sit (possibly alone!) in the camp of highly cost-effective engine oils for everyday 'real-life' use, with DI & VII minimised and the benefits of base oil maximised. My ideal oil would be a 10W20, Group II/III mix with 1000ppm Phos, 8 TBN (from Magnesium Sulphonate), a smidge of Moly, a splash of heavy Group I and as little ashless as I could reasonably get away with. I would look for a sub-10% Noack Volatility to minimise the risk of late onset Oil Control Ring Stick & a concomitant rise in oil consumption. The oil would be guaranteed API/ILSAC stupid spec-free and contain no elements from the Periodic Table with 'sexy' names but zero utility." (ТУК)

SoJ е писал неколкократно за този негов идеал 10w20 и трябва да призная, че с огромно удоволствие бих пробвал подобно масло, забъркано от подобен човек :worthy:.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори колеги.По скоро въпросът ми бе породен от това описание в "ato24"-

Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 ist an engine oil of the Helix Ultra Series that reaches specifications ACEA C2 and ACEA C3. That's why Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 is especially suitable for use in vehicles with diesel engine.

Със сигурност,ще се пробва "ultra" серията 0w20,която наистина би трябвало има върхови качества.Като цяло не ми стана ясно,къде и е силната страна ,с кое в състава си превъзхожда конкурентите си (главно Mobil1 afe)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, JHM написа:

Като цяло не ми стана ясно,къде и е силната страна ,с кое в състава си превъзхожда конкурентите си (главно Mobil1 afe)?

Не бих говорил за "превъзходство" на едните масла над другите. Сравнението единствено на "хартиените" им показатели няма да ти даде отговорът, който търсиш. От MSDS и VOA ще можеш да видиш състав, евентуално да получиш идея за базата и някои други показатели, но не можеш да прецениш представянето на маслото в "реалността". UOA също не е напълно обективен източник на инфо за представянето на маслото. Според хората от масления бизнес (разбирай тези, създаващи маслата), за да получиш обективна представа за предимствата на едно масло над друго UOA следва да се провеждат чрез една и съща флота превозни средства, при едни и същи условия, продължителност и редица други специфични фактори.

Един от малкото източници, който може да ти позволи да надникнеш в "истинското" представянето на маслата, са резултатите от тестовете, които маслата са покрили, за да получат съответния сертификат (API; ILSAC; ACEA...). Там - по време на тестването на маслото от акредитирани за целта лаборатории, се вижда как се представя то по отделните тестове и резултатите, които постига. Никой до сега обаче не е получил достъп до тези данни, а много биха искали да ги видят и да ги имат пред себе си за информация и сравнение :devil:.

Някои неща между Shell и Mobil се "уеднаквяват" - например използването на GTL базата, но други, като например наличието на естери, си остава "типична" част само за маслата на Мобил (говоря само за тези два производителя и топ категоря масла; доколкото съм се сблъсквал с това). Никой обаче, освен формулаторите на самата компания, не знае точната "рецепта" и използваното ноу-хау за определеното масло. Важен обаче е именно завършеният продукт (писали сме по въпроса).

Като цяло, ние можем да имаме само очаквания, като топ продуктите вероятно ще могат да ги изпълнят изцяло или в по-голяма степен, но за сметка на по-голямата си цена. Друг е въпросът дали се нуждаем от топ продукт или не.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, emod написа:

...Един от малкото източници, който може да ти позволи да надникнеш в "истинското" представянето на маслата, са резултатите от тестовете, които маслата са покрили, за да получат съответния сертификат (API; ILSAC; ACEA...). Там - по време на тестването на маслото от акредитирани за целта лаборатории, се вижда как се представя то по отделните тестове и резултатите, които постига. Никой до сега обаче не е получил достъп до тези данни, а много биха искали да ги видят и да ги имат пред себе си за информация и сравнение :devil:.


Резултатите от тестовете със сигурност са ги получили по обратен канален ред изследователската лаборатория на фирмата за масло изпращаща проба за анализ и сертифициране.
Докато за крайният клиент и публичността е достъпен "върха на айсберга", където да се види от листата на дадена компания, кои нейни продукти са получили сертификат по API/ILSAC. Например за Shell са в линка . На ACEA няма как да се намери сертификат, защото нейните стандарти не се лицензират.  Все пак по косвени показатели може да се съди дали формулата на ACEA масло наистина ли отговаря на заложените критерии. Как? Това се постига чрез проверка лицензирането на фирмените стандарти. Напр. горния Shell е сертифициран по MB-Approval 229.52 цък, а той е стъпнал и върху изискванията на ACEA C3....
Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля за извинение ако въпросът ми не е за тук но ми предстои смяна на двигателното масло и искам съвет.Колата е Хонда Джаз1.2 модел от 2009г. на 105000км. Кара се 60/40 градско /извънградско.Ориентирал съм се към това-https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.htmlКажете дали е подходящо или да търся друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ludmil

Най-добрият избор за всесезонна употреба по съотношение "цена/качество"! Сменяш макс. на 6000 км., или една година, или 200 мото часа! Което настъпи първо.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.09.2018 г. at 2:39, Mkilla написа:

 

За Type R се препоръчва 5/40, 5/30 и 10/30 за K20A специално.Масово се слага 40ска, че и нагоре, това пишат потребителите по чуждите форуми.30ската изчезва прекалено бързо от чисто нов.

 

 

Колега, двгателят на Type R освен, че е обозначен с К и ползва идентични компоненти с другите К двгатели, много-много няма общо с тях, тъй като силата му и режима му на работа е предвидено да е м/у 6000 и 8000 оборота. Тук хората обсъждат масла за ежедневни коли - тип шир потреба. Недей да си мислши, че маслото за всеки К двигател може да е едно и също и недей сипва масло, което започва с 0W в двигател на Type R, a най-добре може би маслото да е АСЕА А3/В4 или С3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то тогава спокойно можете да напишете едно писмо до кастрол,да спре поточната гама 0W20 Type 2!:newbie:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, просто вески да си чете книжката на своя автомобил и да сипва такова масло, каквото е упоменато там или на капачката за маслото и да го сменя на такъв пробег, какъвто е написан там. А маслото за Type R (К20А, К20А2, K20Z3, К20Z4, K24Z7 ) никъде не е упоменат, че трябва да е  0W20, пускал съм сними от книжката по-нагоре в тази тема или предната - Масла FAQ 2. 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Japanese fever, имаше коментари 1 страница назад относно това та и аз се включих в дискусията, като съм написал специално за моторите в скобите които ти си представил.Питал съм включително и тук както знаеш, за точен вискозитет и класификации по API/ACEA и се и порових и в чужди сайтове.Всъщност е упоменат вискозитета при K20A моторите ( предполагам и при останалите от серията е така ).При 5/30 хората каращи с такива двигатели казват, че им изгаря в не малки количества докато при 5/40 разхода е минимален и са доволни т.е не е нужно да вдигаш щеката през 2 дни или след 1 каране по магистралата.Има ги и 3-те в книжка ( 5/30 и 5/40 + 10/30 ) показани в таблица за препоръчтелни вискозитети за тези двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки двигател, който се кара във високите обороти ще гри повече масло от същия двигател, който се кара в ниските или под 4000, да речем. Няма как да караш м/у 6000 и 8000 и да не ти гори колата масло и F20/F22 при S2000 също гори масло и БМВ-тата грят масло и т.н. Това е първо.

 

Второ, маслото предназначено за всеки автомобил от последните 10-15 години е с основна задача - икономия, опазване на околната среда и защита на катализатора/DPF-a като защитата на двигателя е малко пренебрегната, за това и се препоръчва да се сменят маслата по-на често - 3000-5000 мили, както и преди, и след каране на писта - за спортните модели. За това маслата А3/В4 вече не са популярни и всеки лседващ сертификат на АСЕА, API и ILSAG са насочени в тази насок - икономия, опазване на околната среда и защита на катализатора/DPF-a.

 

От там вече всеки, който кара клата си във високите обороти или на писта, да си прави избора на масло според това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Mkilla написа:

При 5/30 хората каращи с такива двигатели казват, че им изгаря

Дали го е изгорило или е някакво разминаване, предвид различният експлоатационен период с предишното Mobil 1 0w20 afe,сегашното petro-canada 5w30 е на 3-4мм. под максимума на щеката.За тези километри пробег (около 5000),мобила не беше мръднал.Вярно,лято и по високи магистрални скорости ,но честно казано не съм го очаквал.:huh:

Скоро се завръщам в класиката w20;)(след задължително представяне на капката от "petro"-то, тук темата за капкови проби на масла).

Поздрави!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
56 minutes ago, Japanese fever said:

икономия, опазване на околната среда и защита на катализатора/DPF-a като защитата на двигателя е малко пренебрегната

 

От там вече всеки, който кара клата си във високите обороти или на писта, да си прави избора на масло според това.

 

Има хора, където ще те оборят и ще ти кажат, че с 0в10 може да направиш 10 лаунча на пистата и няма да го пипне и грам. Не знаят, че производителите мислят и за боровите гори, и насаждения. :hondarulez:

Редактирано от BlueDream4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, JHM написа:

 

Дали го е изгорило или е някакво разминаване, предвид различният експлоатационен период с предишното Mobil 1 0w20 afe,сегашното petro-canada 5w30 е на 3-4мм. под максимума на щеката.За тези километри пробег (около 5000),мобила не беше мръднал.Вярно,лято и по високи магистрални скорости ,но честно казано не съм го очаквал.:huh:

 

 

А състава и цената на тези масла дали е еднаква, освен, че вискозитета е различен?

 

Вземи си Мобил 1 5W30, да ги сравним с 0W20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несъмнено и това го има.:bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.09.2018 г. at 10:07, JHM написа:

 

Ми то тогава спокойно можете да напишете едно писмо до кастрол,да спре поточната гама 0W20 Type 2!:newbie:

 

 

Цитат

 

За Type R се препоръчва 5/40, 5/30 и 10/30 за K20A специално.Масово се слага 40ска, че и нагоре, това пишат потребителите по чуждите форуми.30ската изчезва прекалено бързо от чисто нов.

 

 

Стр. 235, средната колонка - Сивик Si (K20Z3, 200 hp) еквивалентен на европейския Type R:

http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/VA0808/VA0808OM.PDF

 

0W40 (5W40) за двигател, който се кара над 6000 оборота няма как да навреди. 

Както казах и по-горе тези масла Хонда само ги препоръчват за най-добра икономия на гориво и обърнете на кое се слага акцент (пак на стр. 235):

 

Цитат

 

An oil with a viscosity of 5W-30 is preferred for improved fuel economy and year-round protection in your vehicle. You may use a 10W-30 oil if the temperature in your area never goes below 20°F ( 7°C).

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако греша, но раздела за маслата при хондите са уеднаквени. Така например видях owner manual на Civic hybrid 2007 и той е 1:1 с този на Honda CR-V III 2.2 DPF 2009. Т.е. има секция за европейските модели изискващи обичайните вискозитетни класове по SAE, но само и единствено със стандарти по ACEA. После на другата страница бе секция за non Europe модели, следващи отново SAE, но вече с насока към API и ILSAC (без ACEA). А на третата страница бе дизеловия раздел със SAE и ACEA C3/C2. Раздела за DPF го видях само при дизеловата хонда, не съм разлиствал повече за хибридната, но е логично да го няма?
Предполагам в такъв вид издаден този owner manual, би се отнасял само и единствено към кола правена за Европа (нищо че има и чуждестранна секция). Изхождам от това, че едва ли напр. американските ръководства, ще си правят труда да публикуват секция за Европа, където не ги касаят изобщо? Какво е вашето мнение? Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, georgi.ivanov1975 написа:

 

Изхождам от това, че едва ли напр. американските ръководства, ще си правят труда да публикуват секция за Европа, където не ги касаят изобщо? Какво е вашето мнение? Благодаря.

 

 

Да, точно така.

Но пък от друга страна нали говорим за едни и същи двигатели?

 

В САЩ между другото няма дизелови японски коли, не се продават такива за добро или са лошо. 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнявах двете масла на Мобил 1 - 5W30 (много е популярно в САЩ) и 5W30 ESP (не се среща често тук) и ми направи впечатление, че за първото пише, че може да се ползва в коли с турбо и мех. компресори, а за второто (което има по-висок HTHS индекс) не е споменато.

 

https://www.mobil.com/english-us/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-1-5w30

Цитат

 

Mobil 1 5W-30 is recommended for all types of modern vehicles, including high-performance turbo-charged, supercharged gasoline and diesel multi-valve fuel injected engines found in passenger cars, SUVs, light vans and light trucks.

 

 

https://www.mobil.com/English-US/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-1-ESP-5W30

Цитат

 

Mobil 1 ESP 5W-30 is recommended for all types of modern automobile engines, especially the high-performance gasoline and diesel engines found in the latest passenger cars, SUVs and light vans.

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Japanese fever написа:

Сравнявах двете масла на Мобил 1 - 5W30 (много е популярно в САЩ) и 5W30 ESP (не се среща често тук) и ми направи впечатление, че за първото пише, че може да се ползва в коли с турбо и мех. компресори, а за второто (което има по-висок HTHS индекс) не е споменато

За мен лично отговорът за наличието на тези указания се свежда до това, че Mobil 1 5w-30 е масло с dexos1™ Gen 2  (License number D10104GH015), а Mobil 1 ESP 5w-30 не е :).

В допълнение, Mobil 1 5w-30 има и Honda/Acura HTO-06 (HTO = Honda Turbocharged Oil)

 

hto.thumb.jpg.c1ce2d02dd476f95b26b377530f549aa.jpg

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектни отговори с много конкретна информация.

Благодаря и на двама ви! :)

 

А какъв е недостатъка на това масло, сравнено с тези по-горе? Забележете, че при него, за разлика от грните две масла, Мобил споменават колко е TBN-a: 9.1.
https://www.mobil.com/english-us/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-1-0w30

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как маслото от втория линк да има новия GM Dexos1™ Gen 2. Ако му се види лабораторния анализ на свежо масло съм убеден, че нивата на калции ще са в стотици пъти по-високи от тези на магнезия. Отделно не е и по ILSAC GF-5 (API SN-RC). Европейските производители също страдат от LSPI феномена, просто открито не се говори много по-това. Някои от тях също са в процес на променяне на формулата на маслата си за редуцирането му. Така напр. стандарта PSA B71 2290 или ще се надгради, или ще се замени от нов такъв, който има включен тест против LSPI. Не че това касае Хонда. API SN PLUS ще е спасението й. Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...