milkov87 0 #1 Публикувано 25 Май, 2020 Здравейте, имам няколко въпроса на който не можах да намеря отговорите в форума и реших да ви пиша. Възнамерявам да си купя Хонда Црв3 бензин 2007г преди фейса и много се чудя дали да е ръчка или автомат. 1.Искам да ви попитам какъв тип са автоматите CVT или нормален 5 степенен? Имат ли нещо общо с автомата на Митсубиши Аутлендър 2007г ?Колко километра издържа автомата? 2. Колко струва съединителя на бензина ако някой е сменял да сподели ? Колите който гледам са на 180 до 240 хиляди километра и за това ви питам за автомата и съединителя :) колите който гледам са в Норвегия и км са реални . Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #2 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) Здравей, има отговори на всички тези въпроси. Мога да кажа за автомата - нормален 5 степенен. Линк към темата. На теория издържа над двеста хиляди км. при навременно обслужване. По принцип препоръчвам автоматик, обаче при този пробег и като не си сигурен как е каран и обслужван...не знам. Редактирано 25 Май, 2020 от note Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #3 Отговорено 25 Май, 2020 Автоматите не са страшни. Ако може да се тества как работи и студен, и загрят, и няма необичайности; ако маслото е на ниво (на щеката) и е сравнително бистро и не мирише на изгоряло, аз не бих се притеснявал. Това – при положение, че искаш автомат. За мен изборът автомат/ръчка е горе долу като комфорт срещу динамика. Пс: моят автомат се държеше добре като го купувах, но маслото беше по-кафяво отколкото ми се искаше и бих казал, че имаше мирис. След две опреснявания на малко километри се избистри и сега се държи отлично. Тя и преди това се държеше добре. Колата е в момента по километраж на 214 хиляди, а според мои предположения, базирани на последните записи в сервизната книжка (истинска е) реалните са 25–35 хиляди нагоре. Но и аз говоря за Акорд 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #4 Отговорено 25 Май, 2020 преди 17 минути, Pavel_Pavlov написа: Автоматите не са страшни. Ако може да се тества как работи и студен, и загрят, и няма необичайности; ако маслото е на ниво (на щеката) и е сравнително бистро и не мирише на изгоряло, аз не бих се притеснявал. Това – при положение, че искаш автомат. За мен изборът автомат/ръчка е горе долу като комфорт срещу динамика. Пс: моят автомат се държеше добре като го купувах, но маслото беше по-кафяво отколкото ми се искаше и бих казал, че имаше мирис. След две опреснявания на малко километри се избистри и сега се държи отлично. Тя и преди това се държеше добре. Колата е в момента по километраж на 214 хиляди, а според мои предположения, базирани на последните записи в сервизната книжка (истинска е) реалните са 25–35 хиляди нагоре. Но и аз говоря за Акорд 7 Колата със сигурност ще мога да я пробвам, тук може да караш цял ден и да си прецениш дали ти пасва колата и т.н Мен най-много ме притеснява детски болести при тази кутия Има ли ?? Няма ли ?? . Не държа да е автцомат просто 90 процента от Црв са автомат а тук в Норвегия ремонта на автомат или закупуването на нова кутия е равно не чиста лудост ... Не я купувам за да я карам 1г и да я продам след това. Мисля да я карам 2-3-4 г за това подпитвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #5 Отговорено 25 Май, 2020 преди 12 минути, milkov87 написа: Мен най-много ме притеснява детски болести при тази кутия Има ли ?? Няма ли ?? Ако не се лъжа кутията не е нова разработка, от 2000-2003 г. се слага и на Акорд, Акура и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #6 Отговорено 25 Май, 2020 Разбирам ... и аз с такова впечатление останах че не е нещо супер модерно ама на 2-3 обяви видях да пише ЦВТ кутия и много се зачудих Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #7 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) Здравей от това което съм гледал и знам заCRV3 ген нямат CVT кутия. Моят отговор е избора автомат или ръчка не е безпристрастен,101% автомат. Автомат при тестване си има симптоми които почти няма как да се прикрият,придърпвания притирисания,кикове,пиши на ЛСмога да дам насоки какво да правиш когато караш и какво да следиш. 1.Автомата е проектиран да надживее мотора на тази кола,при добро обслужване(опресняване на маслото на автомата на определените от ръководството интервали.) 2.Автомата пази двигателя,реципрочно веригата което значи по вероятно е да попаднеш на много добре запазен двигател и верига която да те изкара още 100тина хил км.Пиша го това защото стандартно веригата дава симптоми на 200-250хил за износвани като това пак зависи от обслужването на мотора(смяна на маслото на мотора не по късно от 10 -12хил пробег,в зависимост на циклите градско/извънградско) 3.Автомата се адаптира към стила на каране на шофьора,няма режим спорт и тн,кара ли се пенсионерската става муден,и обратното. 4.За цената на един съединител стандартно 600-700лв това е ниска цена без труда още 200лв,ще направиш 5-8 опреснявания които са през50-60 хил км по 3 л масло Honda ATF-DW1 ,ти си направи сметка. Вземи си фейса малките допълнения и екстри ще те радват после повече,както казват кефа цена няма. Удоволствието от карането при един добре работещ автомат е несравнимо с това от ръчка. Редактирано 25 Май, 2020 от CARPERA 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #8 Отговорено 25 Май, 2020 преди 47 минути, CARPERA написа: Здравей от това което съм гледал и знам заCRV3 ген нямат CVT кутия. Моят отговор е избора автомат или ръчка не е безпристрастен,101% автомат. Автомат при тестване си има симптоми които почти няма как да се прикрият,придърпвания притирисания,кикове,пиши на ЛСмога да дам насоки какво да правиш когато караш и какво да следиш. 1.Автомата е проектиран да надживее мотора на тази кола,при добро обслужване(опресняване на маслото на автомата на определените от ръководството интервали.) 2.Автомата пази двигателя,реципрочно веригата което значи по вероятно е да попаднеш на много добре запазен двигател и верига която да те изкара още 100тина хил км.Пиша го това защото стандартно веригата дава симптоми на 200-250хил за износвани като това пак зависи от обслужването на мотора(смяна на маслото на мотора не по късно от 10 -12хил пробег,в зависимост на циклите градско/извънградско) 3.Автомата се адаптира към стила на каране на шофьора,няма режим спорт и тн,кара ли се пенсионерската става муден,и обратното. 4.За цената на един съединител стандартно 600-700лв това е ниска цена без труда още 200лв,ще направиш 5-8 опреснявания които са през50-60 хил км по 3 л масло Honda ATF-DW1 ,ти си направи сметка. Вземи си фейса малките допълнения и екстри ще те радват после повече,както казват кефа цена няма. Удоволствието от карането при един добре работещ автомат е несравнимо с това от ръчка. Благодаря за изчерпателният отговор! Ще погледна и автомата тази вечер Колко струва веригата ? Аз имам един познат сменя на старото ЦРВ2 2004г. каза ми нещо около 200лв струвала .. ама чак не ми се вярва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #9 Отговорено 25 Май, 2020 Толкова струва ако си я поръчаш от Дядо Коледа Китайския,там се сменя комплект които наброява доста компоненти .Можеш да минеш само да смениш веригата тънко ,то е като да си купиш нови обувки но да си сложиш скъсаните и мръсни чорапи като не си си мил краката 10 дни. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #10 Отговорено 25 Май, 2020 И аз така си помислих, че нещо ме смахва. . ама здраве да е Леко се подхлъзнах от това че е доста стара кола и може и да няма кой знае колко неща да се сменят покрай веригата . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #11 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) Ето ти да си направиш преценка ,хубав оригинален комплект малко с голяма надценка. http://hondaparts.bg/index.php?route=product/product&product_id=258 Споръчка от тук може да се съкрати тази цена до поносима,ако изобщо стигнеш да там Редактирано 25 Май, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #12 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) преди 51 минути, CARPERA написа: Ето ти да си направиш преценка ,хубав оригинален комплект малко с голяма надценка. http://hondaparts.bg/index.php?route=product/product&product_id=258 Споръчка от тук може да се съкрати тази цена до поносима,ако изобщо стигнеш да там Благодаря за сайта Аз карам Тойота Авенсис и може и да ми е полезен за напред. Редактирано 25 Май, 2020 от milkov87 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #13 Отговорено 25 Май, 2020 Ок значи имаш на представа за цени на японски части. Вземи си колата внимавай при покупката тествай и гледай дълго,масла има на хубави цени и високо качество тук в форума от общите поръчки. Няма да имаш проблем при една добро обслужване. Поглези го тоя Авенсис с хубаво масло https://www.ato24.de/en/car/engineoil/toyota.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 441 #14 Отговорено 25 Май, 2020 Carpera що подвеждаш човека? Той пита за бензин, ти му даваш комплект верига за дизел. Веригата само, е 200 лева оригинал и да, на бензинките може да се смени само веригата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #15 Отговорено 25 Май, 2020 Не знам хора .. от Хонда не разбирам . Аз имама Авенсис дизел Д4Д и принципно съм много доволен ама ми трябва сувче на бензин да няма дпф,егр,турбо,маховик и т.н. Тук в Норвегия тези неща са брутално скъпи , преди 4г докато шофирах колата влезна в авариен режим, с пътна помощ в Тойота и добре,че имах застраховка от тях на магия не платих нищо ама фактурата беше на стойност между 9 и 12.000лв спрямо курса на кроната . За това разпитвам за кутията и веригата , защото съм нямал Хонда и не знам кой да питам а тук стане ли този филм да счупя кутия трябва да я давам на скрап Друго не ме плаши Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #16 Отговорено 25 Май, 2020 преди 39 минути, CARPERA написа: Ок значи имаш на представа за цени на японски части. Вземи си колата внимавай при покупката тествай и гледай дълго,масла има на хубави цени и високо качество тук в форума от общите поръчки. Няма да имаш проблем при една добро обслужване. Поглези го тоя Авенсис с хубаво масло https://www.ato24.de/en/car/engineoil/toyota.html Ще си запиша и този сайт! Благодаря ти!!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #17 Отговорено 26 Май, 2020 (Редактирано) 8 hours ago, jijane said: Carpera що подвеждаш човека? Той пита за бензин, ти му даваш комплект верига за дизел. Веригата само, е 200 лева оригинал и да, на бензинките може да се смени само веригата. Значи според теб 200 хил км тази верига е търкала всички части и ги е износвала и накрая отваряш и сменяш само нея. Като гледам тук може и за 50лв да си намери верига https://www.autodoc.bg/febi-bilstein/8763532 Както казах може само верига,защо по добре за икономия не я свали и да изчака да се свие и върне пак Ето прочети тази тема по точно това мнение Quote Markony Главен Модератор Верига се сменя на около 180-200к км. Верига се сменя комплект,защото всеки един елемент от комплекта опъва веригата! Карайте спокойно ,веригата не се къса.Разтеглена до определен момент оказва влияние на предварението около 2-3-4 градуса.Не е болка за умиране,но все пак не е на центровка. Ускорението страда .Какво става после.Следва прескачане на един зъб,обикновено по време на гасене на двигателя.Това е момента в който няма налягане на маслото и двигателя рита на обратно.Веригата прескача от смукателния вал през предния банан/успокоител/.Дотук няма проблем.Палите,виждате ,че двигателя не работи като хората...има вибрации и не се форсира като хората.Пак гасите-прескача още един зъб. До тук още няма щети.Ако запалите и угасите 3-ти път си търсете нов мотор..Хубаво е да го знаете.Важи за всички К,L и R мотори. Успех с икономиите Редактирано 26 Май, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 441 #18 Отговорено 26 Май, 2020 Карперов пак подвеждаш, това дето си го пуснал като линк е за веригата за маслената помпа. Не искам да чета вече по форумите. Ако ставаше така винаги, както пишеше по форумите, нямаше да има хонди на пътя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #19 Отговорено 26 Май, 2020 (Редактирано) Off Topic Що се хабиш, нема смисъл?! Те двамата си се разбират и са хапи. Аз защо не се обаждах? Не е като да нямам автоматик. Даже 4бр през последните 12г - Сивик англичанка 1.6 ауто, 2бр CR-V 1 и настоящето CR-V 2. Техните 4-степенни хидротрансформатори ще надживеят колите, изключително здрави са. Ама CR-V 3 ауто съм виждал само на картинка. Нито автоматика е като моя, нито двигателя. Не съм достатъчно компетентен да давам съвети за този двг и тази ск.кутия. Колата ми вече е на 235000 км и нямам проблеми с вериги, разпределителни валове, и автоматик. Рибата е още в морето, той, питащия получава съвети, какво олио да сипе в тигЪнЯ. Под олио имам предвид резервни части, а не масло. Споко, ще стигнат и до маслата. Редактирано 26 Май, 2020 от Krasi-mir 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #20 Отговорено 26 Май, 2020 Преди 3 часа, Krasi-mir написа: Скрий съдържанието Що се хабиш, нема смисъл?! Те двамата си се разбират и са хапи. Аз защо не се обаждах? Не е като да нямам автоматик. Даже 4бр през последните 12г - Сивик англичанка 1.6 ауто, 2бр CR-V 1 и настоящето CR-V 2. Техните 4-степенни хидротрансформатори ще надживеят колите, изключително здрави са. Ама CR-V 3 ауто съм виждал само на картинка. Нито автоматика е като моя, нито двигателя. Не съм достатъчно компетентен да давам съвети за този двг и тази ск.кутия. Колата ми вече е на 235000 км и нямам проблеми с вериги, разпределителни валове, и автоматик. Рибата е още в морето, той, питащия получава съвети, какво олио да сипе в тигЪнЯ. Под олио имам предвид резервни части, а не масло. Споко, ще стигнат и до маслата. Голям спор се разрази .. Да сте живи и здрави и много безпроблемни километри ви желая Надявам се скоро да намеря някоя кола която е в бюджета ми и да се похваля. Следя темата и между другото ще ми бъде полезно ако някой сподели дали имат проблеми с апаратите и жила на ръчната. С моя авенсис се видях в чудо ... Поздрави . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #21 Отговорено 26 Май, 2020 преди 40 минути, milkov87 написа: Голям спор се разрази .. Няма спор, само факти. А сега дай малко факти и ти. Къде пребиваваш постоянно, в Норвегия, или в Стара Загора?! Ако е в Стара Загора, добре. Появява се Карпера и ти пълни мозъка с глу............ ъъъ, такова, с излишни неща. Не знам, за теб може и да са полезни, за мен не са. А не са ми полезни, защото пребивавам постоянно в Англия. А във Англия нищо не е като в България. Нито климата, нито пътищата, нито горивата, нито резервните части, нито сервизите, нито цените, нито манталитета, нито отношението към купчината ламарина, с която си возя ГъЗъ .......... и (не на последно място) заплатите не са същите. Оглеждам близките магазини за цени на части и консумативи, и ако не ми харесат "отивам" в eBay, или Amazon. Преди 10-ина години ми трябваше цяла полуоска (т.е. заедно с двете карета) за CR-V 1 JDM. Местния Хонда Дилър ми оферира цена около £400. Аз си купих през eBay цяла полуоска за европейско CR-V 1 плюс правилното външно каре за JDM-ка за скромната сума от £120 всичко. Полуоската и отделното каре бяха японски - "SUMO". Таааа, мисълта ми е - ако ти живееш и работиш в Норвегия, ОПИТАЙ да се държиш като Норвежец. Може пък да е по-добър вариант. Аааа, и го напиши в профила си (виж моя). Сега, твое право е да си купуваш части и консумативи, откъдето решиш. Ако те устройват актуалните в България места за пазаруване, ОК, ти си решаваш. Ако не ти харесват цените на сервизните услуги в Норвегия, ОК, палиш и отиваш при кварталния майстор в България. И на въпроса: преди 40 минути, milkov87 написа: ... ще ми бъде полезно ако някой сподели дали имат проблеми с апаратите и жила на ръчната ... На Карпера ръчната не като "твоята". Моята ръчна, обаче, е. Задните спирачки са дискови, ама крачната. Ръчната на CR-V 3 е барабанна, както на CR-V 2, с отделни челюсти вътре в самия диск. Това е добре, дотолкова, доколкото износването на ръчните челюсти е минимално. Доколкото си спомням, тук във форума се коментираше този тип ръчна, около някаква драма с монтажа на челюстите. Има специален начин за настройка при първоначален монтаж на новите челюсти, когато се сменяват. Ако не се спази - проблем. Моето CR-V 2 мина вече над 100000 км, откакто е моe и все още нямам проблеми с ръчната, нито със жилата, нито със челюстите. Не съм я отварял даже да видя състоянието на челюстите. Проблем със жилата нямам, заради английския климат - няма зима, т.е. химикали по пътищата, няма замръзване и ръждясване на жилата. Ако трябва да изкажа моето мнение, относно дилемата ръчка, или автомат, то е очевадно - задължително автоматик. Успех с избора! 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 180 #22 Отговорено 26 Май, 2020 Нищо и няма на ръчната,настройката е елементарна,като ти трябва само една права отвертка и евентуално фенерче,естествено и да свалиш задните гуми.И ако някой ти казва ,че става от вътре в купето не му вярвай. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #23 Отговорено 26 Май, 2020 (Редактирано) Напълно съм съгласен - отвътре в купето се настройва/регулира хода на лоста за ръчната. Всички настройки на ръчната, независимо от кой тип е, се правят отзад, при освободени от лоста жила. Ако някой "майстор" предложи да регулира силата на ръчната отпред от лоста, значи е майстор-менте. При недостатъчно "силна" ръчна проблемът, обикновено е отзад. Редактирано 26 Май, 2020 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #24 Отговорено 26 Май, 2020 (Редактирано) Чудих се къде да го пусна този линк и го пуснах при акорда, където му е мястото. Пресен пресен. Ако някой сподели инфо дали на CRV 3 е същата 5 степенна може да е от полза. https://youtu.be/jq7BARka_Ek Да дам и моите 5 ст. Според мен, а и в клипа, ако се обслужва навреме кутията е безпроблемна. Не се е чувало за болежки и не съм мяркал тема в този раздел, което говори за нея. Според мен няма да има много общо с аутлендъра. Разработка на хонда си е. Редактирано 26 Май, 2020 от Bizzito 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #25 Отговорено 26 Май, 2020 Аз само да кажа (може да е частен случай) моята като я взех, црв 3 автомат бензин, ръчната беше много слаба и много трудно се опъваше. След оглед на всичко, жилото изглеждащо ок към задно дясно колело беше блокирало. Вътре беше спекло яко. Не помръдва. И двете са си оем, набори, другото перфекно. Не знам какво е станало, но с 50/60 лв ново жило и няма драми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #26 Отговорено 27 Май, 2020 И аз само да кажа моята теория по твоя проблем, т.е.две теории: 1. Фабричен дефект, влиза вода. 2. Дясното жило се явява, както казваме ние англичаните "ниър сайд", т.е. близката до тротоара страна. Off Topic В Англия няма ляво и дясно, когато говорим за коли, има N/S - near side и O/S - off side. Ако искаш, например да поръчаш "преден десен спирачен диск", казваш O/S/F Brake Disc - off side front brake disc. Проблемът, според мен, е това, че от близката до тротоара страна на пътя са гьоловете и натрупаната киша през зимата. Тази страна на колата получава повече вода, кал и химикали. Първото ми CR-V беше страшно изгнило от тази страна, докато другат беше значително по-малко изгнила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #27 Отговорено 27 Май, 2020 Напълно е възможно. Просто видимо и двете жила/страни са едно към едно на външен вид. Няма ръжди и тнт. Може да е дефект. Човека даде мнение, че вероятно има скъсани телове от жилото които са задрали в обшивката и от там блокажа. Както и да е това не е нещо сериозно нито нещо масово като проблем. Не е и скъпо за ремонт и жила се намират от 4/5 производителя на съвсем прилични цени. Аз тогава смених и накладките за ръчната, не бяха изобщо износени ама така и така сменях дискове... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milkov87 0 #28 Отговорено 30 Май, 2020 На 26.05.2020 г. at 13:44, Krasi-mir написа: Няма спор, само факти. А сега дай малко факти и ти. Къде пребиваваш постоянно, в Норвегия, или в Стара Загора?! Ако е в Стара Загора, добре. Появява се Карпера и ти пълни мозъка с глу............ ъъъ, такова, с излишни неща. Не знам, за теб може и да са полезни, за мен не са. А не са ми полезни, защото пребивавам постоянно в Англия. А във Англия нищо не е като в България. Нито климата, нито пътищата, нито горивата, нито резервните части, нито сервизите, нито цените, нито манталитета, нито отношението към купчината ламарина, с която си возя ГъЗъ .......... и (не на последно място) заплатите не са същите. Оглеждам близките магазини за цени на части и консумативи, и ако не ми харесат "отивам" в eBay, или Amazon. Преди 10-ина години ми трябваше цяла полуоска (т.е. заедно с двете карета) за CR-V 1 JDM. Местния Хонда Дилър ми оферира цена около £400. Аз си купих през eBay цяла полуоска за европейско CR-V 1 плюс правилното външно каре за JDM-ка за скромната сума от £120 всичко. Полуоската и отделното каре бяха японски - "SUMO". Таааа, мисълта ми е - ако ти живееш и работиш в Норвегия, ОПИТАЙ да се държиш като Норвежец. Може пък да е по-добър вариант. Аааа, и го напиши в профила си (виж моя). Сега, твое право е да си купуваш части и консумативи, откъдето решиш. Ако те устройват актуалните в България места за пазаруване, ОК, ти си решаваш. Ако не ти харесват цените на сервизните услуги в Норвегия, ОК, палиш и отиваш при кварталния майстор в България. И на въпроса: На Карпера ръчната не като "твоята". Моята ръчна, обаче, е. Задните спирачки са дискови, ама крачната. Ръчната на CR-V 3 е барабанна, както на CR-V 2, с отделни челюсти вътре в самия диск. Това е добре, дотолкова, доколкото износването на ръчните челюсти е минимално. Доколкото си спомням, тук във форума се коментираше този тип ръчна, около някаква драма с монтажа на челюстите. Има специален начин за настройка при първоначален монтаж на новите челюсти, когато се сменяват. Ако не се спази - проблем. Моето CR-V 2 мина вече над 100000 км, откакто е моe и все още нямам проблеми с ръчната, нито със жилата, нито със челюстите. Не съм я отварял даже да видя състоянието на челюстите. Проблем със жилата нямам, заради английския климат - няма зима, т.е. химикали по пътищата, няма замръзване и ръждясване на жилата. Ако трябва да изкажа моето мнение, относно дилемата ръчка, или автомат, то е очевадно - задължително автоматик. Успех с избора! На 26.05.2020 г. at 13:44, Krasi-mir написа: Няма спор, само факти. А сега дай малко факти и ти. Къде пребиваваш постоянно, в Норвегия, или в Стара Загора?! Ако е в Стара Загора, добре. Появява се Карпера и ти пълни мозъка с глу............ ъъъ, такова, с излишни неща. Не знам, за теб може и да са полезни, за мен не са. А не са ми полезни, защото пребивавам постоянно в Англия. А във Англия нищо не е като в България. Нито климата, нито пътищата, нито горивата, нито резервните части, нито сервизите, нито цените, нито манталитета, нито отношението към купчината ламарина, с която си возя ГъЗъ .......... и (не на последно място) заплатите не са същите. Оглеждам близките магазини за цени на части и консумативи, и ако не ми харесат "отивам" в eBay, или Amazon. Преди 10-ина години ми трябваше цяла полуоска (т.е. заедно с двете карета) за CR-V 1 JDM. Местния Хонда Дилър ми оферира цена около £400. Аз си купих през eBay цяла полуоска за европейско CR-V 1 плюс правилното външно каре за JDM-ка за скромната сума от £120 всичко. Полуоската и отделното каре бяха японски - "SUMO". Таааа, мисълта ми е - ако ти живееш и работиш в Норвегия, ОПИТАЙ да се държиш като Норвежец. Може пък да е по-добър вариант. Аааа, и го напиши в профила си (виж моя). Сега, твое право е да си купуваш части и консумативи, откъдето решиш. Ако те устройват актуалните в България места за пазаруване, ОК, ти си решаваш. Ако не ти харесват цените на сервизните услуги в Норвегия, ОК, палиш и отиваш при кварталния майстор в България. И на въпроса: На Карпера ръчната не като "твоята". Моята ръчна, обаче, е. Задните спирачки са дискови, ама крачната. Ръчната на CR-V 3 е барабанна, както на CR-V 2, с отделни челюсти вътре в самия диск. Това е добре, дотолкова, доколкото износването на ръчните челюсти е минимално. Доколкото си спомням, тук във форума се коментираше този тип ръчна, около някаква драма с монтажа на челюстите. Има специален начин за настройка при първоначален монтаж на новите челюсти, когато се сменяват. Ако не се спази - проблем. Моето CR-V 2 мина вече над 100000 км, откакто е моe и все още нямам проблеми с ръчната, нито със жилата, нито със челюстите. Не съм я отварял даже да видя състоянието на челюстите. Проблем със жилата нямам, заради английския климат - няма зима, т.е. химикали по пътищата, няма замръзване и ръждясване на жилата. Ако трябва да изкажа моето мнение, относно дилемата ръчка, или автомат, то е очевадно - задължително автоматик. Успех с избора! Здравей, живея в Норвегия ама България ми е на сърце, за това съм си написал родният град. Темата която пуснах е само и единствено насочена за автоматика и неговият живот. Моя живот къде пребивам си е моя работа. Цените на частите в интернет , официални сервизи, гаражи не ме вълнуват аз моят Авенсис си го обслужвам само и единствено в Тойота сервиз. Плащам буквално луди пари за сервизни програми и допълнителни пакети предлагани от дилъра и така 180.000 хиляди без ремонти Не знам къде видя в мене , човек който се чуди как да спести някой лев или побългари нещо,ако това си ти не го прехвърляй на мене! Питах за автомата защото в Норвегия ако се счупи автоматик и колата не е в гаранция отива за желязо. Поздрави на всички. Разбрах че автоматика е ОК , ако успея да намеря кола с сервизна история бих си купил автомат, ако не ръчка 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #29 Отговорено 30 Май, 2020 (Редактирано) Сега хвърлих един поглед на обявите там. 200 000 за някаква граница ли се приема, защото ми напави впечатление, че всичко що е над 200 хиляди цената му е наполовина? А тези на 180 примерно са двойно по-скъпи. От любопитство питам само, там има ли изобщо опция за сервиз различен от официалния, и ако да, има ли голяма разлика в цените на официален и неофициалне сервиз? Иначе да, тя ако струва 5-10 хил евро, то само за смяна на кутията ще вземат толкова. Направо друга кола. Редактирано 30 Май, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #30 Отговорено 30 Май, 2020 (Редактирано) Здравей, Milkоv87, Явно не съм се изразил правилно, щом не си ме разбрал. Преди 4 часа, milkov87 написа: ... Моя живот къде пребивам си е моя работа ... Искрено съжалявам, и се извинявам, ако съм те засегнал. Това, къде живееш, е важно за това, какъв съвет ще получиш, според мен. Идеята да се държиш като норвежец беше провокирана от комуникацията ти с Карпера до момента, в който се "обадих". Впоследствие разбирам, че ти всъщност се държиш като такъв. Преди 4 часа, milkov87 написа: ... Цените на частите в интернет , официални сервизи, гаражи не ме вълнуват аз моят Авенсис си го обслужвам само и единствено в Тойота сервиз. Плащам буквално луди пари за сервизни програми и допълнителни пакети предлагани от дилъра и така 180.000 хиляди без ремонти ... Камъните, които хвърлих, бяха по-скоро за градината на Карпера, а не за твоята. п.п. Най-горещо ти препоръчвам, и искрено се надявам, да си купиш CR-V бензин автоматик. И тогава, следейки по-редовно настоящия форум и "творчеството" на някои хора (включая мен), ще разбереш, какво съм искал да кажа в твоята тема. п.п.п. Преди 4 часа, milkov87 написа: ... в Норвегия ако се счупи автоматик и колата не е в гаранция отива за желязо ... А в Англия лично съм скрапирал моИ колИ за много по-незначителни проблеми. Това във връзка с това: Преди 4 часа, milkov87 написа: ... човек който се чуди как да спести някой лев или побългари нещо,ако това си ти не го прехвърляй на мене! Още един път - извинявай, ако съм те засегнал. п.п.п.п. Аааа, за малко да забравя CARPERA. Владо, преди да си скочил - и на теб се извинявам, че те споменавам. Без лоши чувства е. Редактирано 30 Май, 2020 от Krasi-mir 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #31 Отговорено 17 Юни, 2020 На 25.05.2020 г. at 21:36, CARPERA написа: Ето ти да си направиш преценка ,хубав оригинален комплект малко с голяма надценка. http://hondaparts.bg/index.php?route=product/product&product_id=258 Споръчка от тук може да се съкрати тази цена до поносима,ако изобщо стигнеш да там Виждам, че темата е малко стара но във Форума не влизам от доста време - редовно. Но търся някакви неща ( кола за по-любознателните ) и реших да потърся има ли някакви коментари за моя сайт. Така и попаднах на този. Много важно разяснение как стоят нещата за европейския пазар на Хонда оригинални части. Поради незнайни причини, може би политика на Хонда всички части за Американския пазар, дори да идват от Европа/Азия/Япония са със силно намалени цени, за това поръчки от САЩ ( не знам дали и от Канада ) излизат изключително изгодно ДОРИ да бъдат обмитени и внесени правилно. Цени в моя сайт не са с голяма надценка, просто доставчиците ми са в Европа поради ред причини спомагащи лесното и бързо доставяне на части за краен клиент. Не мога да кажа абсолютно нищо против груповите заявки, ebay и т.н. - крайния клиент има право да избира да пазарува от където прецени, но аз с ``голяма надценка`` не продавам По темата - колегите са ти отговорили напълно достоверни неща. Личен съвет е да смениш напълно маслото в скоростната куия заедно с филтъра. Пълна смяна става само с вакум и 8л масло ATF на Honda е единственото масло за тези скоростни кутии или по стария вариант 3+3+3, т.е. изливаш старото наливаш колкото побере, караш 5-10км, изливаш наливаш пак ново караш 5-10км, изливаш и наливаш отново и се приема, че маслото вече е ново, а не само опреснено. Смяна на масло с 3л се води само опресняване и ако е правено на правилни интервали от време не е нужна пълна смяна. Лично аз преди година търсих същия автомобил, но поради липса на читави екземпляри 3ген си купи 4ген 2.0 ръчна скоростна ( което й е най-големия минус ) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #32 Отговорено 18 Юни, 2020 (Редактирано) Ще използвам темата за мнения . Когато колата е под лек наклон и то дори пренебрежимо малък, ако трябва да включа от P на R, то трябва да натисна много здраво спирачката, защото в противен случай усещам някакъв неприятен звук (като щракане), сякаш кутията е под напрежение или нещо подобно. При смяна към D или S нямам подобни въпросителни. При другите колеги с АТ така ли е? Става въпрос за 4th gen, но кутията е същата. Редактирано 18 Юни, 2020 от AzSum Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #33 Отговорено 18 Юни, 2020 Спазваш ли правилото за паркиране на автоматик на терен с наклон? Спираш, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната, преместваш лоста на Р, гасиш двг. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #34 Отговорено 18 Юни, 2020 (Редактирано) Благодаря, това не го знаех.И в ръководството не съм го чел. Ще пробвам. Случая ,който описах става при тръгване и то почти без наклон.Паля на Р,натискам спирачка и превключвам на R.Ръчна рядко ползвам.Само ако има наклон. Редактирано 18 Юни, 2020 от AzSum Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #35 Отговорено 18 Юни, 2020 Нормално е при изваждане от "P" да се усеща малко усилие или да се чува тих звук, дори на равно. На наклон задължително се спазва горното указание. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #36 Отговорено 18 Юни, 2020 В момента, в който запалиш, кутията вече е под напрежение, колкото и малко да е то. Ако спазваш горното, като дръпнеш ръчната на N и пуснеш крачната тежестта на колата се поема от ръчната, а не от Р на кутията. Ако се притесняваш от замръзване на ръчната през зимата можеш да ползваш друг трик. Спираш близо до бордюра, поставяш лоста на N, навиваш волана наляво, или на дясно (зависи накъде е наклона), пускаш крачната за да се премести колата и гумата да опре в бордюра. Тогава вече спокойно преместваш лоста на Р, без да дърпаш ръчната. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #37 Отговорено 18 Юни, 2020 Благодаря момчета. Ще опитам и на равно да спазя правилото. Относно N освен за дърпане, не намирам идеята на тази позиция.Когато чакате дълго на светофар или задръстване на D със спирачка ли сте или ползвате N? Или дори P ако се чака много? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #38 Отговорено 18 Юни, 2020 Никога не ползвай N докато шофираш, няма никакъв смисъл от това при автоматичната трансмисия. Разбира се, че се чака на спирачка - това не товари нито спирачната система, нито трансмисията, нито ти дава допълнителен разход - освен работата на двигателя. Трансмисията е доста интелигентна. Даже може да пробваш т.н. hill assist: спираш на наклон нагоре и пускаш спирачката, колата няма да помръдне. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #39 Отговорено 18 Юни, 2020 N е освен за дърпане, за всеки друг момент, в който искаш колата да може да се предвижва без връзка между двигател и колела. Например при превключване от D на R и обратно при тесни маневри помага да задържиш на N за момент (заедно със спирачката) докато колата спре на място, за да не се движиш напред когато минаваш на R и обратното. Тоест може и без това (да спреш на място само със спирачка и тогава директно, без забавяне, минаваш от R → D или D → R), но тогава нещата не се усещат толкова гладко. Друго, за което го ползвам, е когато паркирам на наклон и не ми се налага да включвам R или D толкова много защото колата се пуска по наклона само на N. Трето нещо е паркирането с ръчна, което Краси описа. Друго може да е когато искаш да спреш и вдигнаш предницата, но да можеш да въртиш свободно колелата. Има си ситуации, в които е полезно. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #40 Отговорено 18 Юни, 2020 Почти никога не ползвам N, освен при паркиране. На светофар, до 1мин е безсмислено. Виж, в задръстване, когато трафикът е спрял ми се е случвало да ползвам N. Обикновено това става на извънградско включая магистрала, и когато пътя е в наклон. Трафикът е спрял, било поради ремонт на пътя, или катастрофа. Слагам на N и дърпам ръчната. При всяко мърдане на трафика само пускам ръчната и колата се мести по наклона. В зависимост от интервалите на мърдане, ми се е случвало и да гася, и да се мърдам на загасен двг. Ако няма наклон, слагам директно на Р и в зависимост от преместването преценявам дали да гася двг. Всяка ситуация на пътя е различна, на място се преценява, какво да правиш. Със трупането на километри и опит, ще се научиш, кога, какво, и как да си "играеш" с автоматика и спирачките. Е така, за проба, съм карал CR-V-то си от нас до работата и обратно (10 мили магистрала и 5 мили градско, без светофари), без да натискам крачна спирачка. Работя като шофьор на камион. Половината ни камиони са роботизирани автоматици + круиз контрол, + следене дистанция, + аварийно спиране, абе имат повече екстри от всичките ми коли до момента, всети заедно. Карал съм по над 100 мили магистрала без да пипам спирачка, само игра с лостчета и бутони. Това спускане, изкачване, изпреварване, намаляване, промяна на скоростта - няма проблем. п.п. преди 35 минути, note написа: ... може да пробваш т.н. hill assist: ... Това, ако е същата система, както при Сивик 9, а не някаква специална за "джип", също има трикове за употреба. Има моменти и условия, когато не сработва, зависи от ситуацията. Говоря за Сивик 9, който беше ръчка, при автомата може да не е същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове