Jump to content
Sign in to follow this  
dboychev

Хонда Акорд 8 - първо обслужване след покупка

Recommended Posts

Честно казано не знам, все пак си я кара баща ми и той си я обслужва, а аз просто му помагам с кога-какво трябва да се смени и откъде да се набави. Но на предното обслужване беше ги питал и за това в сервиза.

 

Както и да е, сега решихме да сменим и антифриз, и спирачна течност, и свещи наведнъж. Разгледах и ръководството - там добре са описани периодите на обслужване. Само не видях още за ангренажната верига - сменя ли се, кога и т.н. та ще потърся още.

 

Ще съм благодарен, ако ме насочите какъв антифриз, спирачна течност и свещи да търся. Първите две мисля от общата поръчка, а свещите от аутодок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Веригата се проверява като се отвори за реглаж на клапани. Хубаво е да го кажете на майстора когато дойде време. Не се сменя превантивно като описаните консумативи, все пак е доста по-дълготрайна, а и зависи от твърде много фактори, за да се предвиди с някаква точност.

 

За антифриз аз налях оригинален, но мисля, че няма проблем и друга марка да сложиш, стига да е съвместим. За спирачна течност – гледай просто да е DOT 4. За свещи – пише моделът в ръководството. Ако сложиш NGK, гледай да не са френско производство – има немалко оплаквания от тях.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Антифриз бол по магазините, има уреди като хидрометър, които се ползват, за да се установят разни неща, обзалагам се, че на твоя му няма нищо, но все тая, слушай и действай по упътването, на 200 хил, или 10 години, нали така? 

 

Впрочем пластмасата, която представлява "горивния филтър" със сигурност ще надживее всичко друго по колата, и уж се сменя на 120 хил, а не на 80, но след дъжд качулка общо взето, нека да има за майсторите работа, там има една цедка, тя е малко по-важна, ама съвсем малко.

 

За спирачната течност и най простата dot 4, ще е наред, отново бол по магазините, цени също.

 

За свещите може да се предприеме следното нещо, взимаш такива по 7-9лв и на 25-30хил сменяш, или купуваш иридиви и си свиркаш още 90-100хил, абсолютно е все тая какво решиш.

 

Веригата освен, че може да се провери, според обтегача и, не белезите, щото ако е извън тях, абе малко си закъснял, може и да се чуе, трака, отделно, често излиза едно кодче, то ще ти подскаже момента кога да слушаш и правиш - P0341. 

 

А и филтър купе, няма нужда да сменяш на 10к, следвай упътването, кви са тия разхищения, 30к, плюс минус, нека го спазим, чувал съм, че смени ли се по-рано или по-късно спира да пали, същото важи и за другите неща в упътването... 

Edited by sashua
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въздушните филтри – двигателния и купето, много зависят от експлоатационните фактори. Като минат 6м ги погледни и поизтупай и сам реши на колко км ще ги сменяш.

 

Относно свещите – ако се препоръчват само иридиеви, не бих сложил обикновени.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля да не рискуваме за свещите и да взема тези - намерих точно същите от ръководството: https://www.autodoc.bg/denso/1666857

 

image.thumb.png.21460d33e65f751bda306899ac8c6970.png

 

По това, което писахте, разбирам, че това - https://www.ato24.de/de/ravenol-dot-4.html, ще свърши работа за смяната на спирачната течност.

Маслото пак ще е това: https://www.ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html

 

Антифризът ще го оставя да го смени в сервиза с този на Хонда, че не виждам някъде да се продава на достъпно място. А останалите филтри ще ги взема същите като предния път.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това са свещите и цената за твоя мотор:

 

Има теми за повечето неща колега. Пишеш свещи и излиза,  пишеш антифриз и за него излизат резултати.

107136163_1136421466739036_1115053878090990928_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

То хубаво свещи ама 250лв, прекаляват. Не са някои подгревни супер специални. Има NGK за по 100-120лв комплект 4 бройки същите.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

Това са свещите и цената за твоя мотор:

 

Има теми за повечето неща колега. Пишеш свещи и излиза,  пишеш антифриз и за него излизат резултати.

Добре де, аз ги гледам точно по номера, който е написан в ръководството конкретно за този мотор 2.0 на осма генерация. И другите на NGK също ми излязоха по номера, бяха с 2-3 лв по-скъпи. Не са ли това? Скрийншота по-горе с таблицата е точно от ръководството. Тези за 250 лв какви са?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези са купени от Бултрако, произведени от NGK специално за Хонда. Теоретично биха могли да имат някакви минимални разлики с препоръчаните в ръководството, но за мен лично разликата в цената е неоправдана. На Denso и NGK аз лично гледам така – Денсото е по-икономична алтернатива, но масово се препоръчват NGK. Надали ще имаш проблем и с двете.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

https://www.autodoc.bg/ngk/636505

 

Това би трябвало да са NGK - варианта. Тази разлика в цената не е нещо плашещо, ако наистина се препоръчват "масово" NGK. Аз заради това, което писа за френските по-скоро тръгнах към другите.

Edited by Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто попитай в сайта какво е производството на свещите, ще ти кажат. Относно избора на марка – това е моето мнение, но може да срещнеш и други. Аз не съм карал с друго освен NGK (но и не съм имал проблеми), така че предавам чужди препоръки, а не личен опит :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, dboychev написа:

Добре де, аз ги гледам точно по номера, който е написан в ръководството конкретно за този мотор 2.0 на осма генерация. И другите на NGK също ми излязоха по номера, бяха с 2-3 лв по-скъпи. Не са ли това? Скрийншота по-горе с таблицата е точно от ръководството. Тези за 250 лв какви са?

 

Това което съм ти качил колега е просто инфо да видиш какво предлага Бултрако и на каква цена за този мотор, нищо повече и нищо ангажиращо. Колегата Pavel_Pavlov ти написа много изчерпателно за свещите, все пак те не са извънземни а са си просто свещи, изборът ще си го направиш ти според това дали мислиш дълго да караш колата и финансовото си състояние в момента. Аз лично предпочетох да ги взема от Бултрако защото (заради няма и стотина лева разлика)  не исках  да поема излишни рискове, а това е нещо което не се сменя често (слагаш и забравяш).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Митко Йотов, риск няма и с другите NGK на които не пише Хонда, просто не са 150лв по-скъпи. Еднакви свещи в различни кутийки, Хонда не прави свещи, не прави ремъци както и масла. Да, ОЕМ нещата си е благо да си ги купува човек но не при всички части е нужно, просто защото алтернативите не се различават като в този случай. Свещите които не са брандирани с Хонда също карат до 100 000км. Тези са ми текущите които бяха на прИмоция с цена малко под 100лв 4 бройки.
61.thumb.JPG.3d28979ad926fcb6d22eda4ac7152d3a.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разликата в тези и ОЕМ свещите не е в качеството и производството (от 1 място излизат), а в тестването.

10% от тези, спрямо 30% от "Н" брендираните. Сметнали са че повече е по-скъпо, отколкото разход за мин. % рекламации, но който иска "маркови" - бецален.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав е Цецо, там е разликата, но друг е въпроса дали точно за свещи си струва да платиш двойно, при положение, че се сменят лесно, вече за полуоски, карате и тем подобни си струва според мен да сложиш оригинални, а и при нас май само те са панацея. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Всъщност не знам дали е така, явно @ceco_accord има вътрешно инфо @Rakeem:D Производители като NGK си държат на това което правят и аз лично не познавам нито 1 човек който да е измрънкал от свещи на тяхната марка Made in Japan ( защото има и France ). Всъщност аз и с френски NGK карах преди години и там не съм имал проблеми. Ако има информация, че се тестват едните по-малко/повече от другите то това е полезно.

- Майсторе, да ода ли да купа четри свещи?
- Иди ама от черквата, оти двигатело е умрел.


За Хонда като цяло каретата са си проблем ако трябва да се търсят, дали нови заради цената или афтърмаркет заради качеството. Все пак поне аз съм имал и попадения :) На Прелюда 2012-2013 година някаде бях скъсал маншон на вътрешно каре зимата по разни чукари. Карето се обади и тогава още ходех в Юби Ко. Вдигнаха я, маншона срязан почти целият на 2 части, карето тотал. В тези години имаше доста фенове на тези Хонди както и такива които се занимават с части 2-ра ръка за същите но аз лично купих от София ново вътрешно каре, тайванско производство "уж" както и за всеки случай 2-ра ръка едно да го имам под ръка. И тогава имаше коментари "то няма да кара, къв е тоя ментак и тн..". Е нямам идея къде реално беше направено и от къде идва но все още се кара на колата, понеже я търкаля близък и имам наблюдения все още. Искаха ми само за сверка броят на шлиците тогава и цената беше смешна. Та не е гаранция, че като е афтърмаркет ще е зле. Даже в USA си има доста качествени заместители и човек може да види, примерно в Rockauto ( както и други такива магазини ) интерсни и качествени неща.

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз съм карал с френско NGK и не съм патил.

Обикновено в мотора "проблема със свещите" не е от свещите. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравей dboychev,

Би ли споделил каква марка ремък ти сложиха , че и аз си купих continental и идва къс 😤

Edited by migga

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mkilla Преди време бях чел за оем свещите и като цяло за оем частите, че квалити контрола е на по-високо ниво и от там цената скача. 

Все пак големите фирми не могат да си позволят да тестват всяко едно нещо, което излиза от поточната линия, поради простата причина, че количествата са огромни, а всеки един уважаващ себе си производител на автомобили държи на качеството и от там частите, които влага в колите си трябва да са на високо ниво, респективно оем частите, които са брандирани с логото на автомобилната марка не са случайни. 

Аз лично съм попадал на много негативни мнения за НГК, вече не знам поради какво, дали заради това, че марката търпи много подбив от ментета или заради различните производства, но ако ще слагам такива свещи то трябва да съм сигурен в произхода или ще заложа на Денсо. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, migga написа:

Здравей dboychev,

Би ли споделил каква марка ремък ти сложиха , че и аз си купих continental и идва къс 😤

Утре ще питам баща ми и ще ти кажа, тъй като аз помагам дистанционно само. Иначе предполагам си взел същия като мен: https://www.autodoc.bg/contitech/210708

Този взех аз предния път и дойде къс. А уж го пишат съвместим. Не съм се опитвал даже да го продавам, не знам за кои модели е подходящ.

 

Преди 3 часа, Rakeem написа:

@Mkilla Преди време бях чел за оем свещите и като цяло за оем частите, че квалити контрола е на по-високо ниво и от там цената скача. 

Все пак големите фирми не могат да си позволят да тестват всяко едно нещо, което излиза от поточната линия, поради простата причина, че количествата са огромни, а всеки един уважаващ себе си производител на автомобили държи на качеството и от там частите, които влага в колите си трябва да са на високо ниво, респективно оем частите, които са брандирани с логото на автомобилната марка не са случайни. 

Аз лично съм попадал на много негативни мнения за НГК, вече не знам поради какво, дали заради това, че марката търпи много подбив от ментета или заради различните производства, но ако ще слагам такива свещи то трябва да съм сигурен в произхода или ще заложа на Денсо. 

Относно произхода - днес ги питах от Аутодок - потвърдиха ми, че свещите НГК, които предлагат, са с произход Япония.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, dboychev написа:

Утре ще питам баща ми и ще ти кажа, тъй като аз помагам дистанционно само. Иначе предполагам си взел същия като мен: https://www.autodoc.bg/contitech/210708

Този взех аз предния път и дойде къс. А уж го пишат съвместим. Не съм се опитвал даже да го продавам, не знам за кои модели е подходящ.

Да, същия ще ти бъда благодарен да пишеш.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 7.04.2020 г. at 9:09, Pavel_Pavlov написа:

И аз карам с Филтрон въздушен; не съм усетил нещо странно или лошо. Относно филтъра за купе – вземи си най-добре такъв с активен въглен, да улавя по-добре лоши миризми. Мисля, че има разлика. Аз карам с най-евтиния с активен въглен и го поизтупвам на няколко месеца между смените.

извинявай адаш,но не ли по-добре да смениш най-евтиния вместо да го изтупваш. Според мен 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам: в казанчето на съединителя, защо течността ми е червена на цвят? Има ли Дот 4 такава червена или са наляли нещо друго вътре?
Предлага се и Дот 5.1. Има ли смисъл?
Предложете 2-3 добри марки спирачна течност? Има голямо разнообразие, като: Ate, Textar, Kroon, Liqui Moly, Car1, Comma, A.B.S. Кои са хубавите?

Edited by Ceco85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Възможно е и да има червена спирачна течност, но принципно хидравличната течност е червена и не е изключено някой да е налял такава. 

Най-добре я смени, слага се или дот 3 или дот 4. Ate e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За съединителя течността е хидравлично масло.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спирачната течност е напрактика хидравлична, има различни характеристики от нормална такава, и това я отличава, но отново си остава хидравлична. 

 

А към въпроса, има червени спирачни течности, за да ти е мирна главата си я смени, в някъв по-късан план може да създаде проблем с помпата, ако не е. 

 

П. С. Все тая каква марка ще сложиш.

Edited by sashua

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, lyubomirspasov написа:

За съединителя течността е хидравлично масло.

Отвори капака и виж какво пише на капачката. 

Ползва се спирачна течност! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 8.01.2021 г. at 12:32, migga написа:

Да, същия ще ти бъда благодарен да пишеш.

Малко със закъснение, но питах го, само че точна информация не можа да ми даде. От сервиза (Хонда Бургас Апостолов) са му дали ремъка - бил оригинален на Хонда и бил за по-дълъг пробег (100к км). Не знам кой прави ОЕМ ремъците, но вероятно е такъв.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2021 at 2:26 PM, Ceco85 said:

Да попитам: в казанчето на съединителя, защо течността ми е червена на цвят? Има ли Дот 4 такава червена или са наляли нещо друго вътре?
Предлага се и Дот 5.1. Има ли смисъл?
Предложете 2-3 добри марки спирачна течност? Има голямо разнообразие, като: Ate, Textar, Kroon, Liqui Moly, Car1, Comma, A.B.S. Кои са хубавите?

Ето ти една хубава спирачна течност  за съединителя,направи хубава промивка там.За да светне казанчето може да го свалиш и измиеш с обезмаслител на течаща вода и подсушаваш добре.

20210110_191133.thumb.jpg.535c4681f924993ef2d1d5887e6d3405.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2021 at 2:26 PM, Ceco85 said:

Да попитам: в казанчето на съединителя, защо течността ми е червена на цвят? Има ли Дот 4 такава червена или са наляли нещо друго вътре?
Предлага се и Дот 5.1. Има ли смисъл?
Предложете 2-3 добри марки спирачна течност? Има голямо разнообразие, като: Ate, Textar, Kroon, Liqui Moly, Car1, Comma, A.B.S. Кои са хубавите?

 

Няма смисъл да взимаш 5.1. Относно марката взимай това което е по-прясно. И не пипай казанчето(промивка можеш да му направиш чак когато правиш пълна профилактика на помпите), че може  се вкараш в страшен филм.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 14.01.2021 г. at 22:57, dboychev написа:

Малко със закъснение, но питах го, само че точна информация не можа да ми даде. От сервиза (Хонда Бургас Апостолов) са му дали ремъка - бил оригинален на Хонда и бил за по-дълъг пробег (100к км). Не знам кой прави ОЕМ ремъците, но вероятно е такъв.

Оригиналния ремък е марка Bando поръчан от Бултрако .Continental-а  идва къс и се чува кофти шум от ролките .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...