Jump to content
ivan_m

CR-V Hybrid vs CR-V 4 2.0 AT

Recommended Posts

Почивните дни имах възможност да тествам CR-V Hybrid по градски маршрути, по които обикалям ежедневно. Главното беше да проверя дали разхода 5.1 л/100 км даден от производителя е реален! При изминати 18 км преобладаващо градско в Пловдив с няколко спирания и паркирания,  бордкомпютъра показа 5.3 л/100км, което почти съвпада с заводските! Всичко обаче зависи от състоянието на батерията. Ако колата има възможност да я регененира, разхода е много нисък. Ако се влезне в по-сериозно задръстване, батерията се изтощава и веднага се пуска ДВГ-то за да зарежда и да работи в хибриден режим. Това вдига малко разхода и вероятно ще стане като на извънградско около 5.7 л/100 км.

За сравнение моето ЦРВ по тези маршрути дава средно 9.5 л/100 км. В понеделнишкия трафик хибрида даде пак подобен разход, а по обратния маршрут с моята кола, бордкомпютъра показа 10.5!

При моето шофиране / поне 60% градско /, хибрида се очертава като единствена алтернатива за в бъдеще! Да се надяваме, че в предстоящия фейслифт ще му  сложат по-голяма батерия и втори мотор за задното предаване!

 

IMG_20200201_172130.jpg

IMG_20200201_172151.jpg

IMG_20200201_172540.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи супер! Дай боже скоро да се обзаведеш с нов хибрид :)

Колко е гаранцията на батерията?

Тествах едно СHR и в разговора продавача в Тойота,който ми е познат сподели,че живота на батерията е около 12години. Нова такава към момента струва 6000 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм питал за гаранцията на батерията. Преди за Сивика даваха май 7 години, а бяха никел-металхидритни, а на ЦРВ-то са литий-йонни!

На Тойота РАВ4 четох, че са никел-металхидритни и са имали проблеми есента на 2019 с батериите и са ги сменяли наред.

При следващото ми ходене до Бултрако, ще питам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също тествах този хибрид  доста ми хареса но ме отказаха като чух гаранция на батерията е  5 ГОДИНИ 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой от вас да го е карал на магистрала ? Аз мисля другият месец да направя един бърз тест на хибрида.Гледах в YouTube няколко ревюта  и ме притеснява колко е шумен мотора по аутобана (скорост 120-130км/ч).

Редактирано от DanielDenev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засечи разхода за поне хиляда километра и да видим тогава какво ще излезе. При сериозните тестове на AMS реалността се оказва много по-различна от декларирания разход. Едно е да караш със заредена батерия, а друго да минеш цикъла заряд от ДВГ-то няколко пъти и да покараш на извънградско (където разхода на хибрида е по-голям).

 

P.S. Ето ти я реалността:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/174-CR-V.html?fueltype=10&powerunit=2

А сега погледни и моя разход в подписа (80% извънградско) :bye:

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по-горе, моята цел беше да видя градския разход на хибрида, защото единственото което не ми харесва в моя автомат е консумацията в града. В извънградски условия хибридите са си почти като нормални бензинови коли и разхода им е подобен. И за момента дизелите са най-икономични, особено ако се кара над 50-60 000 км годишно. Но аз имам годишен пробег от 16-18 000 км, над 60% от които са градско. Още повече, че цените при подобни версии се поизравниха: разликата в цената на 1.5 Turbo CVT Premium и Hybrid Premium е 2500 лева.

Колкото до шума при 130 км/ч по магистрала, лично не виждам разлика с нормалното ЦРВ 5 ген./тествал съм ги по един и същи маршрут край Пловдив/. Гледах данните и от тестовете публикувани в ADAC, 68.1 срещу 68.3 dB за хибрида. Което е точно като на моето ЦРВ 4 ген. /68.2 dB пак по ADAC/. Аз лично очаквах по-добри показатели за хибрида, но явно обезшумяването е същото. Забелязал съм също, че по-високите нива на оборудване за осезателно по-тихи, поне за 4-та генерация се усеща!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, ivan_m написа:

Колкото до шума при 130 км/ч по магистрала, лично не виждам разлика с нормалното ЦРВ 5 ген.

Ако искаш тиха кола, бягай далеч от Хонда 🔊:ranting:

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.02.2020 г. at 20:57, ivan_m написа:

Както писах по-горе, моята цел беше да видя градския разход на хибрида

Колега, днес гледах тест на CR-V Hybrid vs. RAV4 Hybrid по AMS. И двата автомобила бяха със CVT кутии. По отношение на разхода, беше измерен 7,2 л./100 среден разход за CR-V (6,9 при RAV4). Беше отчетено по-доброто качество на материалите при CR-V и по-добро обезшумяване. Ускорение до 100 км/ч - около 8,5 с. за двата автомобила. В крайна сметка, за победител бе определен RAV4, поради 2 метра по-краткия спирачен път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии това са реалностите! Аз направих сравнение от тестовете на ADAC, и там данните са подобни:

                                  CR-V Hybrid 2WD Elegans           RAV4 Hybrid 4x2 Busines

Спирачен път                      36.5м                                                     35.4м

Ускорение до 100км/ч        8.8с                                                         8.4с

Среден разход                     7.0л/100км                                           5.6л/100км

Шум при 130км/ч                68.3dB                                                   68.5dB

Цена EUR                               35690                                                    36690

И тук цената на РАВ е малко по-висока.

Тойота имат повече опит в производството на хибриди и е нормално да са с едни гърди напред. Хубавото е, че ЦРВ-то е на практика на същото ниво, а като комфорт е по-добро!

Най-вероятно по-добрите показатели на Тойотата са поради факта, че използва два електромотора: по един за предния и един за задния мост! Дано Хонда коригират задвижването при фейслифта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех тези хибриди. Никаква икономия няма в тях. Каквото икономисаш, ще го дадеш за поддръжка. Гювеч, никой не дава. Гонят се ужким, някакви екологични норми, но това, което разбрах с всичко екологично е че е прах в очите и всичко се прави с една единствена цел - поддържане на инфлацията в световен мащаб, защото това е единственото, което крепи, крехкия клон на капитализма и световната икономика. Порочната политика за планирана амортизация, дори няма да я споменавам, че е страшно. Пробутват ни лъскави боклуци да си трошим нервите. Бъхтиш се, като луд да спестиш някой лев за кола и накрая получаваш някаква недомислица.  Не бих си купил електрическа кола. Електромагнитните полета в нея, унищожават здравето ви. Някой ден ще го разберете. Има ли някой тук, който се е качил от бензинова на дизелова кола? А да е усетил, че в дизела, след шофиране не се усеща умора, както в бензиновата? А да се е чудил, защо е така? Мога да ви дам отговора, но ще е трудно да го смелите, защото е в сферата на наука, която не се учи в училище.  Вече 5 години я изучавам и имам практика с теорията, която моя практика, потвърди, че електромобилите са гарантирано унищожаване на здравето.

  • Хаха 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Ivan B написа:

 Има ли някой тук, който се е качил от бензинова на дизелова кола? А да е усетил, че в дизела, след шофиране не се усеща умора, както в бензиновата? А да се е чудил, защо е така? Мога да ви дам отговора

 

Много сме така.

И отговора е?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромобилите са създадени от рептилите с цел поробване на човешката раса. Но това не се учи в училище, да. Рептилите са хитри.

  • Харесвам 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Ivan B написа:

 А да е усетил, че в дизела, след шофиране не се усеща умора, както в бензиновата? А да се е чудил, защо е така? Мога да ви дам отговора, но ще е трудно да го смелите, защото е в сферата на наука, която не се учи в училище.  

Много интересно колега, защо не пуснеш една тема по този въпрос. 

При мен не съм забелязал някаква разлика, карам и бензинови и дизелови над 60хкм на година. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма конспирация. Просто човешкото тяло, няма защита срещу вредни вълни от изкуствен произход. Тялото може да се защитава, само срещу патогени и химикали, но срещу вредни вълни, не може. Човешките клетки функционират с едно специфично "гориво", наречено "Електричество на дезинтеграцията"( ЕL.D). Името е малко подвеждащо, но дефакто, това електричество са три химични елемента - Галий, Самарий и Нептуний. Всички вълни от изкуствен произход и геопатогенните излъчвания на земята, например мрежата на Хартман-Кюри, подземните лъчения на подземни води, унищожават клетъчното електричество и това води до всевъзможни необясними за науката проблеми. Първото условие за добро здраве е добро ниво на клетъчното електричество. Говоря от личен опит, това не са голи теории. Най-лесния начин да си набавите запаси на клетъчно електричество са три билки - Бял дъб, Бял имел и Бяла мъртва коприва. Смесвате по равни части и на ден по една супена лъжица се запарва и се изпива. Пак говоря от личен опит. Изпробвано е. Тази комбинация не е само за това. Тя ви възстановява всичко в организма. За повече инфо http://alt-bg.com/site/index.php/2014-12-02-09-10-45/2014-12-03-10-13-34

И моля не спорете, кое е вярно и кое не е. Не смятам да споря с никого.

Да кажа и за бензиновите и електромобилите, че вътре в тях, вие сте във фарадеев кафез и всички електрически изкуствени вълни се абсорбират от вашето тяло. Резултатът в краткосрочен план е умора, а в дългосрочен, необясними здравни проблеми.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак би било добре да го пуснеш като отделна тема. Това са доста интересни неща, с които много малко хора са запознати. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в електрическите вълни в дизеловите и бензиновите автомобили може да се каже че няма! Бензиновите имат единствено един източник на високо напрежение /за разлика от дизела/ е той е в бобините на свещите. Но този източник е извън купето, което наистина е един фарадеев кафез и е едно и също при бензинови и дизелови коли! При електрическите автомобили определено има повече източници на електромагнитни вълни и не могат да се сравняват с тези с ДВГ. Но всичко това е за друга тема, колегата може да пусне една такава.

Бъдещето на автомобилите обаче е на тези с електромотор! Не точно като тези в момента, а с по-малки батерии /20-30 кВч/ и зареждащ генератор с алтернативно гориво! В Австрия са направили нещо такова:

https://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/3071-tesla-model-3-hybrid-konversiq?fbclid=IwAR0IBKEuhWOc-WHuZ6d3hBalTNFk0_1c2Q1FdFD6vruGvXAANlA9b3WY_0c

Но и това е за друга тема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко да е вреден бензиновият но баща ми (лека му пръст) се пенсионира в крепко здраве като шофьор,а цял живот това е работил,караше бензинов ЗиЛ.  

Нито споря нито съм опозиция.Просто за статистиката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега IVAN_M, помолих, да не спорим, кое е вярно и кое не. Ти самия още в началото си противоречиш, споменавайки разликата между дизела и бензина. Да, точно високоволтовия източник и свещите са вредните, а това, че са извън купето не значи нищо. Имаш достатъчно вълноводи, които да вкарват вълните в купето при теб. Това са проводниците, а вълните не текат, като електрони В проводника, както си мислят повечето хора. Това е книгата и нея е изложена стройна система от знания и емпирични опити. https://m.helikon.bg/40123-Научна-физикална-радиестезия.html Преди да се запозная със същността и, аз имах друга представа, т.е. непълна представа за нещата и бях готов да споря, но това се промени, през последните 5 години.

Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Не знам колко да е вреден бензиновият но баща ми (лека му пръст) се пенсионира в крепко здраве като шофьор,а цял живот това е работил,караше бензинов ЗиЛ.  

Нито споря нито съм опозиция.Просто за статистиката.

Това не е нещо необичайно, нито опровергава нещо. Факторите са много, но нека признаем, че сега сме атакувани повсеместно от GSM мрежата, компютъра, Уай фай уредите и един електромобил, ще е капката, която ще прелее чашата, защото излъчванията са много голяма мощност. Човек има способност да се поизчиства от вредни вълни, защото има способност и да си самовъзстановява запасите от химични елементи ( метали условно), но в чиста обстановка, примерно високо в планината, далече от всичко.

Преди 4 часа, vespa написа:

И все пак би било добре да го пуснеш като отделна тема. Това са доста интересни неща, с които много малко хора са запознати. 

Мисля да не пускам отделна тема и повече да не пиша в тази. Все пак дадох два линка и който желае, нека се самообразова. Аз съм със средно образование и винаги съм мразил учебните заведения. Затова и сам се изучавам за това, което ме вълнува, без да робувам на догми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.02.2020 г. at 13:01, ivan_m написа:

Бъдещето на автомобилите обаче е на тези с електромотор! Не точно като тези в момента, а с по-малки батерии /20-30 кВч/ и зареждащ генератор с алтернативно гориво! В Австрия са направили нещо такова:

https://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/3071-tesla-model-3-hybrid-konversiq?fbclid=IwAR0IBKEuhWOc-WHuZ6d3hBalTNFk0_1c2Q1FdFD6vruGvXAANlA9b3WY_0c

Но и това е за друга тема :)

Новата хибридна система на Хонда е точно такава, просто моторът е бензинов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема в това, че мотора е бензинов! И модифицираната Тесла е с бензинов мотор-генератор. Проблема е, че при хибридите има две задвижващи системи: електрическа /при Хонда се ползва до 80км/ч/ и класическа с ДВГ и скоростна кутия. Това усложнява и оскъпява!

За това писах, че бъдещето е на колите с електромотор, а не на електромобилите или на хибридите! При съвременния електромобил се отхвърля всяка намеса на ДВГ, а хибридите са си коли с ДВГ, които могат да работят и на електромотор!

За моето каране е подходящ електромобил със 100-150 км пробег на акумулатори и малък бензинов или дизелов генератор за дозареждане при дълги пътувания. Без скоростни кутии, кардани и т.н.

Т.е. електромобил с хибридно зареждане :)  /от мрежата 230В или от собствения генератор/.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, ivan_m написа:

Проблема е, че при хибридите има две задвижващи системи: електрическа /при Хонда се ползва до 80км/ч/ и класическа с ДВГ и скоростна кутия. Това усложнява и оскъпява!

За това писах, че бъдещето е на колите с електромотор, а не на електромобилите или на хибридите! При съвременния електромобил се отхвърля всяка намеса на ДВГ, а хибридите са си коли с ДВГ, които могат да работят и на електромотор!

За моето каране е подходящ електромобил със 100-150 км пробег на акумулатори и малък бензинов или дизелов генератор за дозареждане при дълги пътувания. Без скоростни кутии, кардани и т.н.

За това ти написах "Новата хибридна система на Хонда е точно такава, просто моторът е бензинов". Проучи системата на новият Джаз 2020.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата хибридна система на Хонда, а и на Тойота е стъпка напред в развитието на хибридите, но ….

Това все пак е хибрид и може да се движи изцяло на ДВГ. За това има голям мотор, 2.0 литра при ЦРВ, 2.5 литра при РАВ4. Има си скоростна кутия, при ЦРВ и кардан и т.н. Да, при ниски скорости, до 80 км за ЦРВ, колата се движи от електромотора, захранван от куплирания с ДВГ-то генератор. Но колата си има и класически режим на работа: само на ДВГ! За това казвам, че хибридите имат две системи: една на електромобил и една пълна на нормален автомобил!

Аз говоря за чист електромобил с малка батерия /но не като на хибрид, а поне 20 кВч/ и малък ДВГ с генератор за дълъг пробег. Това е само агрегат, който дозарежда батерията в движение и е с малка мощност 20-30 кВ-ата и няма механична свързаност със задвижването. Така задвижващата система ще е компактна и евтина. Съжалявам, че не направих снимка на моторния отсек на ЦРВ Хибрид, да видиш за какво става въпрос и да го сравним с моето ЦРВ, което също е с 2.0 литра ДВГ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.02.2020 г. at 12:05, Ivan B написа:

 

И моля не спорете, кое е вярно и кое не е. Не смятам да споря с никого.

Да кажа и за бензиновите и електромобилите, че вътре в тях, вие сте във фарадеев кафез и всички електрически изкуствени вълни се абсорбират от вашето тяло. Резултатът в краткосрочен план е умора, а в дългосрочен, необясними здравни проблеми.

 

А може ли да кажете нещо за мобилните телефони, клетките за мобилни мрежи, блутуут, GPS-и и подобни източници на електромагнитни и други вълни?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ivan_m написа:

Не е проблема в това, че мотора е бензинов! И модифицираната Тесла е с бензинов мотор-генератор. Проблема е, че при хибридите има две задвижващи системи: електрическа /при Хонда се ползва до 80км/ч/ и класическа с ДВГ и скоростна кутия. Това усложнява и оскъпява!

За това писах, че бъдещето е на колите с електромотор, а не на електромобилите или на хибридите! При съвременния електромобил се отхвърля всяка намеса на ДВГ, а хибридите са си коли с ДВГ, които могат да работят и на електромотор!

За моето каране е подходящ електромобил със 100-150 км пробег на акумулатори и малък бензинов или дизелов генератор за дозареждане при дълги пътувания. Без скоростни кутии, кардани и т.н.

Т.е. електромобил с хибридно зареждане :)  /от мрежата 230В или от собствения генератор/.

 

На Шавролет електрото е така.Можеш да отидеш да ги видиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Шевролет/Опел са по тази схема и те първи я пуснаха в серийно производство. Не им тръгнаха обаче продажбите както трябва, дали защото не са изпипали всичко по технологията, дали заради цената! 

Аз смятам, че този тип задвижване ще се наложи, но трябва да се оптимизира още. Цената също ще спада с времето и с увеличаване на продажбите.

Редактирано от ivan_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми един приятел има такъв ВОЛТ от една година и е много доволен.Аз лично не се интересувам още защото имам чувството,че това няма да е последната новост в зелената енергия.Производителите имат още доста жокери в ръкавите си и само се цакат кой какво е измислил.пък и имам чувството,че ще се набутат едни пари в нещо което няма да го бъде скоро да не говорим,че финансово разхода не е много по различен.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,за съжаление така стоят нещата в момента. Раничко е още.Нека милионерите се набутат и ревнат с глас,че нас няма кой да ни чуе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че елетромобилите са ефективни само на градско и на къси разстояния. Дори два пъти да се подобри капацитета на батериите /при същия обем/, и цените да им паднат, пак ще останат проблемите с инфраструктурата за зареждане! Проста сметка: една станция с 10 суперчарджъра изисква 1.5 мегавата захранване! За това и на запад цените за зареждане на такива са високи. Тесла в началото пуснаха техните безплатно за зарибяване и успяха.

За дълъг път си трябва "подвижен" генератор за дозареждане и колкото по-бързо производителите се насочат към усъвършенстването им, толкова по-малко излишни разходи ще правят!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е дефиницията на "дълъг път" ? Ако при придвижване от точка А до точка Б можеш да зареждаш както на А, така и на Б, то за средностатистическия позлвател ще му трябва зарядна станция може би 2-3 пъти годишно.

 

В България спокойно може да се живее с Tesla Model 3, или Kia Niro. Eldrive имат сравнително развита мрежа, която може да се използва ако решиш да караш от Видин до Резово.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.03.2020 г. at 18:23, ivan_m написа:

За дълъг път си трябва "подвижен" генератор за дозареждане и колкото по-бързо производителите се насочат към усъвършенстването им, толкова по-малко излишни разходи ще правят!

Ето как се прави! 4 местно 4х4, 400км/ч и 1,9 сек. до 100. :) https://www.drive.ru/news/5e5f362fec05c4ed0e000020.html

3 цилиндров, 2-литров (без разпределителни валове) битурбо мотор, работещ с няколко горива (608 коня) и подпомагащ предния мост.

Другото са електромотори и батерия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес проверих, гаранцията на батерията е 5 години или 100 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...