Jump to content
Димитър Иванов

Съединител и маховик акорд дизел

Recommended Posts

Ще те помоля да споделиш това ръководство за дизелова Хонда, защото аз не съм виждал такова.

Няма какво да спорим, аз знам, какво съм написал. А това, което ти си написал не мога да коментирам без схема. С гугъл преводач още повече.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bizzito написа:

  

 

 

От сайта на Schaeffler. Номерът на моховика по номенклатурата на LUK е 415027210.

Моят имаше малко над 6 зъба и 1.5 мм аксиален луфт. Можеше да кара грубо още 10-20 хил. Смяната беше на 225 хил. км.

 

564045170684115.pdf 1 MB · 2 downloads

Е нали това казвам - за боклука си е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който разбрал, разбрал. Явно нещо не се изразявам правилно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много объркващо стана. Сумати негативни коментари спрямо LUK, в същия момент почти всички него избират, поради пазарния дял който имат. Има ли някой, който е сложил комплект съединител и маховик на Exedy и да сподели мнение? С какво е по-добър и с какво е по-лош? Каква е тази саморегулираща функция и защо Exedy я няма (уж)?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не "уж", ами наистина я няма. По-назад колегата го е казал: 

На 1.02.2020 г. at 17:14, KrIv написа:

птитескателен диск е с тресчотка,която компенсира износването на феродовият диск за сметка на промяната на хода на педала. Комплекта съединител,който е монтирал колегата с проблема е Екседи. Притескателя на тази марка няма въпросната система за компенсация,така че нека да си регулира хода

 

За маховик Exedy не знам, никой май не е споделял, че е сложил такъв (поне аз не съм видял такъв пост). За съединител обаче има хора сложили такива, включително и аз. С какво е по добър? - Всеобщото мнение май е че са по-издръжливи от LUK, изкарват по доста повече километри и уж издържат на по-големи натоварвания, което за ремапнати автомобили е голям плюс. Точно поради тази причина и аз сложих такъв, въпреки че имах ядове след това. И при мен се появи проблема с трудното влизане на скоростите, особено при първа и задна беше голям ужас. При мен обаче проблема не беше от регулирането на педала. Съединителя го монтираха в сервиза на Слави. Казаха ми, че хода на педала си е наред, не е от там проблема. Помпите на съединителя, спирачната течност също са наред, та и от тях не е. Маховика си е направо нов (на ~30 хил.км.) - и от него няма да е. Според тях проблема е или в самия съединител (кофти бройка, менте...) или му трябва малко време да "улегне". Колкото и да им имам доверие, хич не ми се виждаше достоверно това. Интересното беше, че проблема го нямаше в движение (или почти не се усещаше тогава), а се проявяваше само при превключване на място (при запален двигател) и то спорадично. Един ден - жива мъка, на другата сутрин - всичко влиза като по-масло, след повече каране - пак ядове, след час-два - пак всичко е наред... Ходих и в Юби-Ко, дори бях готов да им я оставя за нова смяна. Там също ми казаха, че хода на педала е ОК и не е от него. Предложиха ми да не бързам с нова смяна, а да покарам малко така, можело и да "улегне". Изразиха мнение (разговора беше с шефа и единия от механиците, мисля че Милен се казваше), че въпросното "устройство" за саморегулиране не е само за хода на педала, а играело роля и да обира някакви луфтове на маховика. За това и проблема се появявал от време на време - зависи как е застанал маховика. Само да вмъкна, че не разбирам от тези неща, не знам така ли е или не, възможно ли е или не... просто предавам думите.

Факт е обаче, че проблема изчезна след седмица-две (не мога да кажа след колко километра, но може би между 1000 и 2000 от смяната). А вече колко ще изкара - ще видим, за сега няма ядове (7-8 хил км). Надявам се да е повече от LUK-а, който се предаде след около 30 хил... 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Bizzito написа:

Моят имаше малко над 6 зъба и 1.5 мм аксиален луфт. Можеше да кара грубо още 10-20 хил. Смяната беше на 225 хил. км.

Съединителят оригинален ли беше или е сменян за тези километри?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, inspektora написа:

Съединителят оригинален ли беше или е сменян за тези километри?

 

Беше сменян на около 200 хил., пак беше LUK и беше монтиран неправилно, но въпреки това не съм имал проблеми с него.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като монтирате EXEDY не се доверявайте на който и да е,казвайки ви колко е достатъчен хода на педала. Никой от монтажниците(майсторите ви) не ляга в краката на шофьора за да види какво се случва с хода на помпата. След като се отпусне педала на съединителя помпата трябва да е в макс. крайно(свободно ) положение за да може да засмуче и нагнети при натискане. Самото регулиране изисква от 5 до 10 мм. корекция. Зависи какво преди това е било положението на педала и каква е била работната зона. Помпата така е измислена,че не работи ефективно ако не е максимално свободна. Затова след като монтирате EXEDY ви започват проблемите с отделянето и трудната комутация на предавки. Не сте виновни нито вие че сте избрали тази марка или производителя за качеството. Смея да твърдя че марката е много добра,просто се иска да се съобразят някой неща при монтаж.

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги. Днеска закупих съответния комплект от coxmotorparts:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-clutch-kit-luk-flywheel-2003-2008/

Не знам дали това е нормално, но взех Genuine Honda Flywheel и въпреки това пристигна LUK съединител и маховик:

https://cloud.smirky.net/s/fpSpHHKnBt2pgke

Щом Genuine води до LUK, каква е разликата в тези 174 паунда отгоре?

 

Надявам се поне частите да са изрядни и да не ги мисля поне 3 години :)

Редактирано от smirky
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, smirky написа:

 

Щом Genuine води до LUK, каква е разликата в тези 174 паунда отгоре?

 

Надявам се поне частите да са изрядни и да не ги мисля поне 3 години :)

В случая е малко имал дал. Инак поне си спокоен че всичко е ое. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, smirky написа:

Надявам се поне частите да са изрядни и да не ги мисля поне 3 години

И майстора да е читав!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, JHM написа:

И майстора да е читав!

В София кой би препоръчал? Аз обмислях да се доверя на Мотобокс в Овча Купел, както винаги, но все пак да чуя странично мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, smirky написа:

Здравейте колеги. Днеска закупих съответния комплект от coxmotorparts:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-clutch-kit-luk-flywheel-2003-2008/

Не знам дали това е нормално, но взех Genuine Honda Flywheel и въпреки това пристигна LUK съединител и маховик:

https://cloud.smirky.net/s/fpSpHHKnBt2pgke

Щом Genuine води до LUK, каква е разликата в тези 174 паунда отгоре?

 

Надявам се поне частите да са изрядни и да не ги мисля поне 3 години :)

 

Разлика има колега и не е случайно. Това, че в кутия Aisin примерно има маховик LUK и цената е по-висока, означава, че производствения толеранс е по-малък и колкото е по-малък от идеалния, толкова цената е по-висока, т.е. по-качественото е по-скъпо. Материалите са еднакви, но след изработка на детайлите, те минават ОТК и се проверяват отклоненията от нормата. Без отклонения са за заводско вграждане, а от там нататък, това по магазините. Купувайте по-скъпото, има смисъл. Съединителите с големи отклонения, не зацепват равномерно и претрисат. Моя опит беше с LUK, който щеше да ми скъса тампоните на двигателя от тресене при потегляне. Гаранционно го смениха с Айсин, който се оказа LUK в кутията, обаче зацепва много по-добре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и добро утро колеги. Искам да споделя с вас появил се при мен от няколко дни симптом на проблем в съединителя и да получа мнения и някакви напътствия. Та каква е ситуацията: При обиране на празния ход на съединителя с педала, в него се усеща вибрация наподобяваща пулсиране. След като съединителя премине към работен ход, отделяне на двата диска, тази вибрация изчезва. При движение вибрацията се усеща много слабо или почти я няма. При загряване на двигателя този ефект се усеща много слабо. Принципно не съм забелязал съединителя да преплъзва при потегляне или на 4-та или 5-та предавка. Та ще помоля за мнение в какво може да е проблема и какво да очаквам. Автомобила е Хонда Акорд 2004г. 2.2 i-CTDi -140 к.с. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка след разглобяването се оказа, че маховика е разбит тотално. Но най-притеснителното е, че маховика и съединителя са сменяни може би в автокъщата и не изкараха и 25 хил. км. Феродовия диск не беше различим от нов, но понеже бях купил частите смених всичко. Заложих на съединител Exedy и маховик LUK който се надявам да издържи повече от стария. Засега всичко е ок, определено има разлика в автомобила-съединителя отделя долу и зацепва много по-добре. Първа и задна скорост влизаха малко по-трудно но с всеки километър става по-добре. Може би с времето ще улегне още съединителя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Димитър Иванов написа:

 Но най-притеснителното е, че маховика и съединителя са сменяни може би в автокъщата и не изкараха и 25 хил. км. 

В автокъщата не са сменили маховика !  и наскоро го и писах че карат по толкова но ........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Й

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно са сменени и двете части защото след демонтажа изглеждат като нови но маховика е разбит, диска на съединителя беше с дебелината на новия. Не знам дали маховика не е бил виновника за приплъзването но реших да сменя всичко. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.03.2020 г. at 12:17, smirky написа:

Здравейте колеги. Днеска закупих съответния комплект от coxmotorparts:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-clutch-kit-luk-flywheel-2003-2008/

Не знам дали това е нормално, но взех Genuine Honda Flywheel и въпреки това пристигна LUK съединител и маховик:

https://cloud.smirky.net/s/fpSpHHKnBt2pgke

Щом Genuine води до LUK, каква е разликата в тези 174 паунда отгоре?

 

Надявам се поне частите да са изрядни и да не ги мисля поне 3 години :)

 

Колега от офертата, която си дал би трябвало да получиш маховик Luk  и оригинален съединител, а ти си получил обратното. Според мен това е по-добрия вариант :)

Смени ли го вече? Дай отзиви.

 

На 6.03.2020 г. at 8:13, Ivan B написа:

 

Разлика има колега и не е случайно. Това, че в кутия Aisin примерно има маховик LUK и цената е по-висока, означава, че производствения толеранс е по-малък и колкото е по-малък от идеалния, толкова цената е по-висока, т.е. по-качественото е по-скъпо. Материалите са еднакви, но след изработка на детайлите, те минават ОТК и се проверяват отклоненията от нормата. 

 

Това предположения ли са? Защото ако не работиш там не виждам от къде може да го знаеш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не виждам много логика LUK за себе си да отделят "ментетата", а на Aisin да продават "оригиналите". Просто Aisin преопаковат и затова им е по-висока цената.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Bizzito написа:

Колега от офертата, която си дал би трябвало да получиш маховик Luk  и оригинален съединител, а ти си получил обратното. Според мен това е по-добрия вариант :)

Смени ли го вече? Дай отзиви.

 

Да, смених го преди 2 седмици. Отзивите не съм сигурен дали ще са полезни на този етап. Проблеми нямам за момента, всичко върви мазно, но ме съветваха 2-3 хиляди километра да го галя и без резки смени. Не съм ги минал все още, няма и да ги мина близките 2-3 седмици сигурно. И на дветете части пишеше Luk, но се водят Genuine и двете, което е по-добрия вариант (според няколко мнения вече). Не знам какъв друг отзив да ти дам, евентуално ако питаш нещо конкретно? :)

При мене нещата се получиха супер странно. Заделих пари за съединител и маховик, при положение че от 2 години ми напомнят в сервиза, че са за смяна като симптомите бяха само приплъзване на 4-та между 80 и 90. Нито торпаше нещо, всичко си беше окей. Три дена след като направих поръчката и маховика се потроши и започна да рита педала на съединителя като го натисна до долу. Чуваше се и като загасях колата. След смяната вече не е така, даже в сервиза ми демонстрираха на маховика как и къде точно дрънчи, като звука беше точно този. Не мога да повярвам какво съвпадение просто...

Редактирано от smirky
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, smirky написа:

 

Да, смених го преди 2 седмици. Отзивите не съм сигурен дали ще са полезни на този етап. Проблеми нямам за момента, всичко върви мазно, но ме съветваха 2-3 хиляди километра да го галя и без резки смени.

Три дена след като направих поръчката и маховика се потроши и започна рита педала на съединителя като го натисна до долу. Чуваше се и като загасях колата. След смяната вече не е така, даже в сервиза ми демонстрираха на маховика как и къде точно дрънчи, като звука беше точно този.

 

Да, трябва малко време за сработване, при мен след 1000 км се усети разлика към по-добре и става все по-добре. 

Аз имам само едно оплакване, но не знам дали не е нормално за кола с двумасов маховик, като я настъпя до долу на ниска скорост след това при плавно подаване на газ се чува леко притракване. Мисля, че се наместват двете маси или там черколаците и се успокоява. Нали като го настъпиш той удря на упор. След това всичко се нормализира. Все пак става въпрос за по-тромава кола, може би трябва да се вземе предвид, но си събирам мнения.

 

Знам какво е заминал маховик, при мен беше същото. :(

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bizzito написа:

 

Колега от офертата, която си дал би трябвало да получиш маховик Luk  и оригинален съединител, а ти си получил обратното. Според мен това е по-добрия вариант :)

Смени ли го вече? Дай отзиви.

 

 

Това предположения ли са? Защото ако не работиш там не виждам от къде може да го знаеш. 

Tова е личен опит + информация от външни източници + елементарна логика. Ако имаш по-добро обяснение, сега е момента да го споделиш. Теорията, че някой слагал чаркове в друга кутийка и затова цената била по-висока издиша. Практиката показва, че Айсин е по-добър. Аз сложих Лук и усетих, как работи. Не само, че имаше биене, ами и самия педал беше много корав, заради пластините на феродовия диск. Смених го с Айсин и разликата беше до небесата. Всичко в интервал от една седмица.

Редактирано от Ivan B

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, това си е мое мнение на база, че така работят търговците. Определено цената не определя качеството. Поне от 20 години.

Аз също съм работил в производство и това което описваш със сортирането трудно може да стане в такава фирма. Има си ISO, TUV  и т.н.

Виж вече ако идва от различни заводи може да има разлика. А те имат много. Това също няма как да знаеш кое от къде идва. 

А дали проблемът при теб не идва от монтажа нещо? Щото съм чувал от първа ръка и за нестегнати болтове на маховик, монтаж без специални инструменти, обърнати феродови дискове 😉

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...