Данчо82 7 #1 Публикувано 2 Януари, 2020 Здравейте. Имам проблеми с ксеноновите фарове-светят високо и заслепяват. Ходих в сервиз да ми ги регулират, но даже и максимално свалени, ръчно от машинката, положението е същото! Имало някаква електроника, която автоматично ги сваляла и вдигала, но явно не работи(нямам възможност за ръчно регулиране в колата)! Та въпроса ми е, какво се прави след всичко изброено и дали единствения начин не е сваляне на фарове и регулиране по нашенски?! Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #2 Отговорено 2 Януари, 2020 Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми: Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #3 Отговорено 3 Януари, 2020 Вътре има едни пластини може и самата машинка да се е нагълтала с вода.Съветът към колегата с проблема първо да си огледа машинките отпред и отзад за дефекти например както е казал Оги и след това ако е всичко окей знай,самия модул може да е заминал или иска да го разглобиш да го почистиш и смажеш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #4 Отговорено 3 Януари, 2020 Преди 22 часа, ogi28b написа: Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми: Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. Да ти кажа честно, не мога да Преди 22 часа, ogi28b написа: Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми: Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #5 Отговорено 3 Януари, 2020 Преди 22 часа, ogi28b написа: Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми: Благодаря за бързия отговор, но, да ти кажа честно, не мога да различна механизма, но днес пробвах това, което предложи, и светлините не мърдат! И сега какво трябва да се направи-да се смазва, да се поръчва нов, защото проблема не е малък? И някак си не е нормално да са свалени максимално надолу от машините, а да бият нагоре! Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #6 Отговорено 4 Януари, 2020 (Редактирано) Като избираш "Цитирай", гледай къде и какво точно пишеш, за да е пригледно след публикуване. Сега е малко объркано така, като си цитирал цялото ми мнение с всички снимки и линкове. Успях да разбера, че не ти е ясно къде е сензорът. Прилагам снимката отново, с оградени в червено основните елементи. Ако и това не е достатъчно, е добре да се обърнеш към специализиран сервиз. Тази биалета движи сензора, който подава сигнал към управляващия модул, който подава команди към моторчетата за нивото. Редактирано 4 Януари, 2020 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #7 Отговорено 4 Януари, 2020 Добре, ще го имам предвид. Благодаря за снимката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #8 Отговорено 4 Януари, 2020 Дано да няма значение, че на един от фаровете е сменян баласта или запалката. Но проблема, както съм и написал, е и с двата фара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagicha 4 #9 Отговорено 1 Март, 2020 Дано да няма значение, че на един от фаровете е сменян баласта или запалката. Но проблема, както съм и написал, е и с двата фара. Здравей колега, отстрани ли приема? Забелязах че и аз имам същия.Sent from my SM-G965F using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #10 Отговорено 2 Март, 2020 Здрасти. Да ти кажа честно, не съм я гледал на уред, но ги поодавих във WD40 двете биалети и не са ми присвяткали оттогава. Скоро идва време за летни гуми и тогава ще я видя на уред в сервиза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zdimitrov 0 #11 Отговорено 2 Март, 2020 И аз да питам на свой ред, че левият ми фар бие много високо и не забелязвам да се регулира. Само биалетките ли напръска с WD40, прави ли нещо по сензора? Дали има смисъл да отвивам тези 4 болта на сензора и да правя някакви интервенции вътре (почистване, контактен спрей/WD40)? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagicha 4 #12 Отговорено 2 Март, 2020 И аз да питам на свой ред, че левият ми фар бие много високо и не забелязвам да се регулира. Само биалетките ли напръска с WD40, прави ли нещо по сензора? Дали има смисъл да отвивам тези 4 болта на сензора и да правя някакви интервенции вътре (почистване, контактен спрей/WD40)?Аз го отварях сензора, при мен изглежда е влизала вода, единия болт превърташе. Вътре имаше някаква чернилка от долната страна, има 3 пружини които правят контакт с пътечки които се намират на капачето. Освен тях има 2 като гребенчета алуминиеви ( много лесно се кривят внимавайте ) които се движат по 2 от пътечките. Имаше някаква гняз при пружините. Но мисля, че при мен проблема е от пробив на вода през оплътнението. Въпреки че го почистих не видях разлика, та ще се търся това модулче по моргите. За съжаление късно се сетих и не съм снимал, но ще кача снимки щом се сдобия с нов работещ. Sent from my SM-G965F using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #13 Отговорено 2 Март, 2020 (Редактирано) Не съм отварял нищо, а сензора не съм го пръскал.Но, пак казвам, не съм ги гледал на стенд-може и нищо да не е станало, и да свети накъдето си иска. Абе, тъпо е измислено-едно копче щеше да върши перфектна работа. Редактирано 2 Март, 2020 от Данчо82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #14 Отговорено 2 Март, 2020 В други държави (не мисля, че при нас е така) производителите са задължени за коли с ксенон да имат автоматично нивелиране. Та не мисля, че е направено само за удобство. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #15 Отговорено 2 Март, 2020 Преди 3 часа, Данчо82 написа: Абе, тъпо е измислено-едно копче щеше да върши перфектна работа. Има и с "копче", но когато късите са халогени, а не ксенон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #16 Отговорено 2 Март, 2020 Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа: В други държави (не мисля, че при нас е така) производителите са задължени за коли с ксенон да имат автоматично нивелиране. Та не мисля, че е направено само за удобство. Не знам, ама при Тойота, например, си има ръчно регулиране! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #17 Отговорено 2 Март, 2020 То вече едва ли има кола, в която да няма ръчно регулиране на обикновения фар. Но все пак на ксенона е задължително да е автоматично, затова няма да видиш кола с ръчно регулиране на фабричен ксенон. Няма да ѝ дадат разрешение за производство, ако няма автоматично регулиране, камо ли за продажба и регистрация после. Направи една снимка срещу стена на 3-5 метра да се вижда светлинното петно и ще ти кажем добре ли е, не е ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #18 Отговорено 3 Март, 2020 Ксенонът има регулиране, просто не е от копче на таблото, а се прави с отвертка и на отворен капак. За да разбереш дали ти работи машинката, застани срещу някоя стена, както ти е казал ogi28b и помоли 1-2ма човека да седнат в багажника. Ако нивелирането работи, след 1-2 секунди ще видиш как светлинното петно се движи надолу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #19 Отговорено 5 Март, 2020 Това е снимка от 3 метра, но без хора в багажника😉. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #20 Отговорено 5 Март, 2020 От стената до колата е преко-сили 2.5 метра, но по-вероятно е да е около 2.00 - 2.10. Плочките са добър ориентир. Фаровете ти не са добре. В този случай копче нямаше да помогне, защото то ще свали/вдигне и двата по равно, а за да има ефект от това - те трябва да са на едно ниво по принцип, а не както са сега. Трябва да се вижда ето така: Предполагам, че разликата е очевидна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #21 Отговорено 5 Март, 2020 Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #22 Отговорено 6 Март, 2020 (Редактирано) Като караш през нощта извънградско, присветват ли ти насрещно движещите се? Ако да - значи заслепяваш. Ако не - не. Редактирано 6 Март, 2020 от Knoxville Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #23 Отговорено 6 Март, 2020 9 hours ago, Данчо82 said: Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. Най-простия тест е: както си застанал срещу стената започни да се движиш назад (стига да е равен пътя) и като се отдалечиш 10–15метра сравни хоризонталната линия на стената дали е отишла по-високо или по-ниско. Ако е по-ниско, значи си ок. Ако е по-високо, значи заслепяваш. Ако е на съвсем същата височина, значи е една идея по-високо отколкото трябва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #24 Отговорено 6 Март, 2020 Преди 9 часа, Данчо82 написа: Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. Друг метод за проверка е - спираш в неосветена уличка (нощем). Ако рефлекторите на фаровете и задните светлоотразители на паркираните в ляво и дясно редици коли греят - значи фаровете ти са високо (или поне десният). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #25 Отговорено 6 Март, 2020 Преди 9 часа, Данчо82 написа: Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. Така може само да се гадае с точност 50:50 - или да, или не. Няма вертикален ориентир за точната височина. Не е ясно колко е висок тротоарът, нито дали колата е на равно. Има 2 варианта: 1: ако левият ти фар е на точно ниво, тогава десният ти е твърде високо и заслепява със сигурност 2: ако десният ти фар е на точно ниво, тогава левият ти е твърде ниско и светлината му пада на 10-15 метра пред колата. Трябва да пада на около 50 метра. Има и трети вариант, при който и двата фара не са точно ниво. Тогава или заслепяваш и нямаш добра осветеност, или не заслепяваш и пак нямаш добра осветеност. Във всички случаи - нямаш добра осветеност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #26 Отговорено 6 Март, 2020 Преди 15 часа, Данчо82 написа: Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. Можеш да провериш, кой от фаровете не ти е ОК и да го регулираш. В клипа човека се е постарал да го обясни доста разбираемо. https://youtu.be/rDkEpjL4PO4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #27 Отговорено 6 Март, 2020 (Редактирано) Признавам, че изгледах клипа не за да науча нещо, а само за да видя колко и какви грешки има. Изгледах клипа до 5:00, където обяснява какво значи "1%" и спрях. Това число, което е написано на колите за наклон на фаровете, не е градуси, нито е процент от градуси, а е "наклон" - с колко мерни единици се изменя височината при 100 мерни единици дължина. За Акорд е 1.3 % или 1.3 на 100, т.е. за 100 сантиметра дължина, снопът пада с 1.3 сантиметра височина. Ако за 100 единици дължина височината се изменя също със 100 единици, това е наклон 100%, което в градуси е 45, а не 90. В случая с клипа, на 50 метра разстояние аритметиката му показва, че снопът трябва да падне с 1.02 метра, а височината е само 65 см. Това значи, че ако фарът се настрои според изчисленията в този клип, светлината ще пада само на 32 метра, вместо на 50, както е предписал заводът. Само да добавя за да е по-разбираемо: 1 % наклон е 0.573 градуса, а не както в клипа е посочено - 0.9 1.3 % наклон = 0.745 градуса 10 % наклон = 5.71 гр. 50 % наклон = 26.565 гр. - виж картинката От А до B са 100 единици дължина, а от B до C са 50 единици височина. Това е наклон 50 на 100 или 50 %. Редактирано 6 Март, 2020 от ogi28b 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #28 Отговорено 6 Март, 2020 Чесно казано не съм го пробвал това от клипа. Беше ми излезнал преди време и реших, че може да е полезен. Иначе има много логика в това, което си написсл по-горе проста като го гледах не бях се замислял. Чакам си новите крушки и тогава ще пробвам с тях как са регулирани фаровете ми. На ГТП казаха, че са добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #29 Отговорено 6 Март, 2020 Тази грешка не е особен проблем, даже някой може да го намери за полезно, защото фарът ще е насочен по-надолу и съвсем няма да заслепява, даже същото количество светлина ще е разпръснато на по-малка площ, което значи повече светлина върху тази площ. Проблем обаче стават дългите. Не знам как е на халогенния фар, но на ксеноновия са ги "свалили" малко по-надолу и светят по-близо. При висока скорост не са най-доброто, което може да се иска. Това е при правилно насочване. А при неправилно, ако се насочат според клипа - ще е още по-зле. Както и да е, иначе браво на автора на клипа за желанието му да е полезен, дано да има повече такива хора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #30 Отговорено 6 Март, 2020 Интересно. Моите дълги светят право напред. Съвсем не бих казал, че светят „по-надолу“ или „по-близо“. Може би трябва някоя вечер да се видим и да ги сравним. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #31 Отговорено 6 Март, 2020 Право напред също не трябва да светят. Трябва да са с наклон около 2.5 - 3 пъти по-малко от късите, т.е. нещо около 0.4-0.5 %. Ще потърся колко е точно. Обаче ми се струва, че тези са с наклон около 0.6-0.7. За такава дребна разлика иде реч, но променя доста усещането за осветеност. Има дребни разлики в конструкцията между преди и след фейслифт. Дали обхваща и ъгълът на светлината - не знам. Те може и да си светят където трябва, а само на мен да ми се иска нещо различно. Субективна история. Може да направим едно сравнение на 15.03, май ще има нещо като среща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #32 Отговорено 6 Март, 2020 Spoiler О, аз също на око казвам, че ми се струва, че светят „право напред“. Така че може и да са си съвсем наред, може и ти да си прав. Представях си по-голяма разлика, затова го написах. На 15.03 може да не съм в София, но ако съм тук, съм навит. Ще се чуем допълнително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 252 #33 Отговорено 6 Март, 2020 (Редактирано) Тоя пич добре се е хванал да прави клипчето но голяма грешка прави като изобщо намесва градуси в математиката. На Хонда го дават като застанеш на 7,5м включваш дългите и измерваш отсечката (получената "черта") която трябва да е на височината на фара, след това включваш късите и отсечката трябва да е точно на 1,3% под отсечката на дългите значи някъде около 9,5см, т.е. ако разстоянието е 10м то пада на "късия" лъч ще е на 13см под "дългия" лъч. Ако някой има едно секционен фар може да го провери нагледно, И на Оги сметките ще излязат точни ако нещата се смятат само в проценти. Изобщо не ми стана ясно от къде влизат градуси в сметките, пък и за чий са необходими! Редактирано 6 Март, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #34 Отговорено 6 Март, 2020 И аз имах проблем преди няколко месеца, фаровете се вдигнаха, незнайно как. След като не се оправиха няколко седмици, регулирах ги на ръка, бяха доста вдигнати. Купих си HDS дигностика с идеята, че ще мога да видя дали някой датчик на ксенона е заминал, но за жалост, в диагностиката не може да се пуснат тестове на ксенона. Теста със сядането в багажника не можах да разбера дали действа, със спортното окачване колата почти не мърда. След реглажа нямам проблеми, но като я натоваря с няколко човека и багаж ми се струва, че фаровете са високо. Някаква идея как да диагностицирам датчиците дали работят? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 252 #35 Отговорено 6 Март, 2020 (Редактирано) Предполагам че ако откачиш въпросната биалетка отдолу откъм носача и започнеш леко да я движиш нагоре и надолу движейки рамото на датчика фаровете трябва да отговарят на движението като се движат и те. Движението на фаровете няма да е веднага след като мръднеш датчика а ще има известно забавяне според мен. Не съм се занимавал с това но логиката на работа няма как да е друга. Колегите пишат че има датчик и на преден носач така че по същия начин може и той да се провери. И аз ще се занимавам скоро с това защото моите фарове пък светят много ниско. Редактирано 6 Март, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #36 Отговорено 6 Март, 2020 Да, биалетките са отпред и отзад вляво. Също така тествайте на запален двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #37 Отговорено 7 Март, 2020 Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа: Скрий съдържанието О, аз също на око казвам, че ми се струва, че светят „право напред“. Така че може и да са си съвсем наред, може и ти да си прав. Представях си по-голяма разлика, затова го написах. На 15.03 може да не съм в София, но ако съм тук, съм навит. Ще се чуем допълнително. Off Topic Още не е решено дали този месец сбирката ще е на 15ти или 21/22ри. Следим прогнозата, тъй като ни се иска да се съберем навън. Когато го решим, ще пусна инфото в раздела за срещите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #38 Отговорено 8 Март, 2020 On 3/7/2020 at 12:42 AM, CCord said: Предполагам че ако откачиш въпросната биалетка отдолу откъм носача и започнеш леко да я движиш нагоре и надолу движейки рамото на датчика Може би ще го пробвам този начин, притеснява ме само, че биалетата е пластмасова и може да се счупи при закачането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagicha 4 #39 Отговорено 10 Юли, 2020 Здравейте колеги,При мен проблемът си беше от устройството за управление. Смених го с китайско.Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #40 Отговорено 12 Юли, 2020 Гледам, по-горе сте пуснали снимки на машинката (потенциометъра) за регулиране височината на фаровете. И аз пускам една от моята хонда - намира се отпред, отляво. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове