samuraj 3 #1 Публикувано 19 Ноември, 2019 Здравейте колеги. Карам Сивик автомат вече 10 години. Но..... почти желязо не е останало по нея за съжаление. Оглеждам се за ХРВ задължително автомат и задължително 4х4. Моля да споделите впечатленията си, знам че не е класически а е CVT. И един въпрос - какво прави кутията като лоста се постави на L. Става ли за лек офроуд? Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #2 Отговорено 25 Ноември, 2019 Толкова ли е трудно да споделите мнение? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #3 Отговорено 25 Ноември, 2019 Преди 8 часа, samuraj написа: Толкова ли е трудно да споделите мнение? Най редкия модел на хрв , да не мислиш че са много . Би го споделил някои който я има . Кутията не е лоша но само едно да знаеш ако не и е сменяно маслото навреме шанса да гризнеш дървото е максимален , за ремонт е скъпа по моргите няма . събира 4 литра масло най ниската му цена е близо 30 лева на литър . Не си избрал правилната кутия за изискванията си , аз бих се насочил към црв 1 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #4 Отговорено 27 Ноември, 2019 Редки редки колко да са редки, в момента има десетина обяви в мобиле. Цената на маслото и смяната му не ме притесняват, по ме вълнува ресурса на кутията при правилна подръжка, и начин за правилен тест за изправност.Карам само автомати и там драми нямам - веднага мога да преценя автомата в каква кондиция е. Но тук с този вариатор...... Сивика ми е над 800000 км и кутията не е мръднала на йота...... Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #5 Отговорено 27 Ноември, 2019 (Редактирано) Гле'й с'а, Може и да греша, ама аз си мисля, че колкото повече обяви има за една (марка модел) кола, толкова по-нежелана е тя. Колко са обявите за CR-V автомат?! (риторичен въпрос ) И аз от 10г. карам само Хонда автомат, ама добрия стар хитротрансформатор. Като твоята 5-ичка. Там изненади няма. Не съм в час със вариатора на Хонда и затова не се обаждах. Да ти разказвам, какво съм чел, няма смисъл. Фена го каза, а той сметай е капацитет в Хонда средите. Тествал съм Сивик 7 със вариатор и 7-степенен ръчен режим. Верно, голям кеф е, ама ... вариатор. Тествал съм и Ярис 2011-та с DSG (или както там му викат в Тойота), и ... ще предпочета вариатора на Хонда Ако си се загледал по 1-ва ген. Харви, нали се сещаш, че най-младото е на години за издаване на лична карта и най-вероятно е обиколило към 10-ина пъти Земята. Колко да е читав вариатора?! Подкрепям Фена - вероятността да намериш читаво 24-годишно CR-V автомат е в пъти по-голяма от намирането на читаво 14-годишно HR-V автомат. Сега, ако толкова много ти се иска да е Харви автомат и идеята е ТИ да приведеш, който и да е вариатор в перфектно състояние, и да си го караш, те разбирам. п.п. Резко ми мина през акъла една еретична мисъл/въпрос към Фена. Фен, е ли възможно да насадиш хидротрансформатора милионник от 5-ицата на Самурая във Харви, като запазиш RT-AWD?! Off Topic Първият ми автоматик (беше на съпругата ми всъщност) беше Rover 416sli, '97-ми набор, двигател Хонда D16Y3. Когато наближи времето за скрапиране, си помислих - от това става чудесен слийпър, двигателя е в правилната посока. Една JDM-ска стокова В серия, и ... БаМааМу и Ровър! Ама ... време-условия-пари ... отиде в балирачката. Редактирано 27 Ноември, 2019 от Krasi-mir 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 27 Ноември, 2019 (Редактирано) Krasi-mir по ще е лесно се прасне кутия от црв в харвето но аз не бих се заимавал с това съоръжение с оптекаемост на тухла 4ка - хрв . Иска офроуд по добре црв , цената им е почти еднаква двигателя по як . Аз лично ако трябва да избирам и имам изисквания ще си взема или хрв ръчка или црв автомат но не и с кутия от скутер. Редактирано 27 Ноември, 2019 от fenabg 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #7 Отговорено 28 Ноември, 2019 Радвам се че полемика се получи..... Като е толкоз лош вариатора що всички производители почнаха да го слагат? ЦРВ няма да взема, карал съм, приближава се доста по мое виждане до универсалка, нещо от което нямам нужда. За универсал бих веднага взел Форестър. Сивика ми е градската кола, имам 7 коли, всяка с нейното си приложение..... Такъв съм си. Не става да се насади автомата от Сивика, заради липсата на изход за заден кардан, би станала кутия от Сивик 5 4х4 но там автомат няма. Искам Харви точно заради малкия мотор. Това което ме влече е качеството на Хонда и надежността, но разчитам да се включат и колеги, които карат такива. Ако има някой желаещ в София да се видим и да покарам Харви Автомат ще съм много благодарен. Бирата от мен..... Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #8 Отговорено 28 Ноември, 2019 Защото всички гонят икономия. CVT на нова кола и HR-V на 20 години са доста различни. Технологиите предполагам също не са като от преди 20 години. Читаво Харви със CVT ще е като бялата лястовица според мен. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #9 Отговорено 28 Ноември, 2019 Добре де, да разбирам ли, че си решил да се разделиш със дъртия Сивик и му търсиш достоен заместник?! Ама заместник с малък бонус - 4х4. Поне така изглежда от досега написаното от теб: 1. Хонда 2. Малък двг 3. Автомат 4. Бонус 4х4 за ... да кажем BBQ, риба и Софийски бордюри, и ледени коловози Ако правилно съм се ориентирал, Харвито е точния автомобил, с една единствена забележка На 25.11.2019 г. at 22:14, fenabg написа: ... Кутията не е лоша но ... за ремонт е скъпа по моргите няма ... И все пак да попитам - защо държиш двг да е малък? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 28 Ноември, 2019 Преди 11 часа, Drone написа: Защото всички гонят икономия. CVT на нова кола и HR-V на 20 години са доста различни. Технологиите предполагам също не са като от преди 20 години. Читаво Харви със CVT ще е като бялата лястовица според мен. Каква ще е разликата в технологийте в един вариатор за 20 години, можеби като принципа на работа на ДВГ за последните 100 . всичко е трагедия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #11 Отговорено 28 Ноември, 2019 (Редактирано) Off Topic Тя, технологията (т.е.хардуера) е почти една и съща, ама софтуера сговнясва нещата Редактирано 28 Ноември, 2019 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
briareos 2 #12 Отговорено 1 Декември, 2019 Така, след 2 години каране на HR-V с вариатор да си кажа: градско - адски удобно, линейно ускорение на светофарите, разход 11/100 газ извънградско - при 90 км/ч разходът го докарах докъм 9/100 газ, изпреварването си е не много приятно, превключвам на спортен режим, предполагам, че там вече играе малката мощност на двигателя повече. магистрално - разход 11/100, при скорост над 140 вариаторът почва да се пъне и да сменя позиции, карам си със 120 и си е ок. лек офроуд - черният път до вилата не го усещам, дупки и неравности във Варна също. лед - миналата зима си карах на гигантски слалом по заледен баир нагоре, заобикаляйки закъсалите(с чисто нови зимни гуми, разбира се). Общо впечатление - много съм доволен, мисля да си я поддържам докато един от двама ни(аз и харвито) не сдаде багажа. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #13 Отговорено 2 Декември, 2019 Поред: Красимир - много точно си резюмирал идеята ми. Защо малък д-л - много просто - 95% от времето ще се кара в града а там големи кубатури място нямат. Икономичното каране - това е отговора на всички въпроси. Фен съм на алтернативните горива и така ще продължавам. Сивика ми е с метан и газ - на което е по евтино...... По тт-данни разлика в разход между ръчка и вариатор няма - и това си има своето обяснение разбира се. Затова ме интересува надежността на вариатора, при правилна експлоатация пазбира се. Кола задължително от Швейцария ще си избера, в това съмнения нямам. Колега briareos, на колко хиляди е твоята? Какво се случва с оборотите на мотора при еднаква скорост като минеш на S? Какво први кутията като сложиш лоста на L? Това са нещата които ме интересуват. Благодаря Ви за отговорите! Поздрави! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivaylo_69 1 #14 Отговорено 7 Декември, 2019 (Редактирано) Здравейте! Аз имам Харви автомат от май 2018г. Много съм доволен. Какво от това, че маслото на вариатора е скъпо. Удоволствието да го караш е голямо. Прекрасен автомобил за града и къси разстояния. Който си кипи Харви - автомат ще се наслади на практичността му. Колега Самурай, на позиция "L" се движи само на първа скорост, а като превключиш в движение действа като спирачка. Редактирано 7 Декември, 2019 от Ivaylo_69 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
briareos 2 #15 Отговорено 7 Декември, 2019 На 2.12.2019 г. at 9:59, samuraj написа: Поред: Красимир - много точно си резюмирал идеята ми. Защо малък д-л - много просто - 95% от времето ще се кара в града а там големи кубатури място нямат. Икономичното каране - това е отговора на всички въпроси. Фен съм на алтернативните горива и така ще продължавам. Сивика ми е с метан и газ - на което е по евтино...... По тт-данни разлика в разход между ръчка и вариатор няма - и това си има своето обяснение разбира се. Затова ме интересува надежността на вариатора, при правилна експлоатация пазбира се. Кола задължително от Швейцария ще си избера, в това съмнения нямам. Колега briareos, на колко хиляди е твоята? Какво се случва с оборотите на мотора при еднаква скорост като минеш на S? Какво први кутията като сложиш лоста на L? Това са нещата които ме интересуват. Благодаря Ви за отговорите! Поздрави! На километража пишеше 164000, в това, което минаваше за книжка - 280000, според мен може и да е на 400000. Оборотите скачат при спортен режим, то това му е идеята. При ниските скорости - вдига обороти и мощност, движението ТРЯБВА да е бавно, това му е идеята. За надеждност е рано да говоря, нямам още 50К км минати, че карам и куатро(хидротрансформатор, явно вече съм дърт за ръчни). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #16 Отговорено 9 Декември, 2019 Наборе Ивайло, благодаря за отговора, но вариатор скорости няма. Нещо друго се случва на L...... Аз продължавам да си прося кръгче от някой колега в София. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #17 Отговорено 9 Декември, 2019 Аааааа не така, и вариатора си има скорости, само дето не са 5. Те са си 5 всъщност, ако сравняваш предавателни числа. Ама за да отиде вариатора на предавателно число като за втора ръчна минава плавно през "скорости" 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 и т.н. до 2.0. Нямам представа, как работи вариатора. Т.е. знам за раздвижните шайби, ама не знам точно кой и как ги командва да се отварят и затварят. Предполагам компютър им казва, кога и какво да правят. Таааа, пак предполагам, тоя същия компютър ги заключва на ниско предавателно число, когато сложиш лоста на L. Колко ниско, нямам идея. Най-вероятно същото се случва и на вариатор със, да кажем 7-степенен, ръчен режим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #18 Отговорено 9 Декември, 2019 Хондовите вариатори са 2 типа. до 2015-та и след нея. Приликата между двата е в основната конструкция, а разликата е че на първите между мотора и вариатора има многодисков съединител в маслена баня, а във вторите той е заменен от хидротрансформатор. Вторият осигурява много по-плавна работа, и дава възможност за реализиране на старт-стоп системата. Иначе шайбите си се управляват с електроника и се местят чрез разлики в налягането, а бонус е че дори при повреда в електронния модул, колата може да тръгне и да се движи на фиксирано предавателно число. Новият вариатор предлага и възможност за "ръчен" режим със 7 псевдо фиксирани предавки, като просто бързо сменя и задържа на определена позиция шайбите, създавайки усещане за хондовият автоматик. Автоматичният режим е както преди - шайбите са "плаващи" - гонейки икономия на гориво, чрез оптимален въртящ момент и константни обороти на мотора. Основната разлика спрямо другите вариатори е че съставният ремък (от 2 шини и стотина пластини по тях) е "бутащ" тип, а не теглещ. Така се износвал по-малко и КПД-то било по-високо, но не съм срещал конкретни данни. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #19 Отговорено 10 Декември, 2019 Да се включа и аз с мнение за Харви, въпреки, че го имам от няколко месеца, поне "samuraj" ще има повече мнение за сравнения. По повод CVT кутията - според мен е идеална за града. Когато я купих тресеше доста при малко по рязко потегляне което ме притесняваше. Закарах я на промивка на кутията в Хонда -тресенето почти изцяло изчезна. След това си купих нова туба масло от Хонда пак и смених пак маслото и всякакво тресене изчезна вече за поне 4-5хил.км. Според мен ако пробваш някое HR-V и не тресе кутията при потегляне, не би трябвало да има проблем при правилна поддръжка по-нататък. Харвито е с много добра видимост, поради формата й, къса е(около 4,10м.), висока е - идеална за градско и къси извънградски пътувания. Доста добре се изтегля на много ниски скорости само, но оттам нататък хич го няма - ако я натиснеш по рязко вдига оборотии и нищо не се случва... Според мен е за нормално и приятно каране. За лек оффроуд също става - досега съм я вкарвал само веднъж в много дълбока кал след много дъжд, добре се справи, че чак и замириса малко... Предполагам, че ще гори 2л поне повече газ от твоя Сивик, но пък според мен е доста по удобна кола за градско от Сивика. L(low) на кутията - четох някъде в книжката, че при тази позиция компютъра настройва кутията за максимална мощност и въртящ момент. Нямам още опит много с каране на някакъв оффроуд че да споделя разлики. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #20 Отговорено 12 Декември, 2019 Благодаря ви колеги.... Покупката не ми е спешна за сега, сивика е неубиваем...... Но това най-вероятно ще е следващата. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
natanasov 3 #21 Отговорено 16 Декември, 2019 Още едно мнение за ХРВ автомат Караме го от Окт 2016, от тогава сме направили около 60хил км. В началото кутията беше много зле, тресеше здраво като тръгваш. Но почваше чак след 15мин, като се стопли. Като я купувах я тествах само около 10мин и не забелязах проблема. След смяна на маслото на кутията проблема изчезна напълно. Трябва да се сменя на поне 60хил км. Първата смяна я направих на 30хил профилактично. Проблема не се е появявал отново. Поддържам обобщението на briareos. За изпреварвания над 100км в час и липсва вътък дори на спорт моуд. Офроуд - за лек офроуд става, за по сериозни неща нямаш фин контрол с автомата. L скоростите ги ползвам най вече на лед зимата за да намаля спирачния път. Карал съм и ръчка ХРВ - по пъргаво е. Но като цяло предпочитам автомата - за 90% от случаите е по удобен. Карам главно от село до града, малко градско, и по селските пътища офроуд. Ако си наблизо до търново си добре дошъл за пробваш колата. Николай 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #22 Отговорено 19 Декември, 2019 Благодаря за предложението колега, но Търново ми е далеч за единия тест-драйв. От София съм. Благодаря все пак..... Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Joromakaveev 14 #23 Отговорено 21 Декември, 2019 Здравейте колеги,и аз да кажа нещо за вариатора на Харвито. Уцелих бялата лястовица,както се е изразил един колега. Купих кола на 18 г.от един собственик на реални 161430 км доказуеми по сервизна книжка и сменени консумативи от Швейцария. Вариаторът много финно претриват за миг,когато колата загрее. Не съм сменял маслото и филтрите му,защото имам час при Бранко чак за края на февруари 2020 г. Вариаторът е идеален за града,но не става за магистрала. Колата купих за съпругата ми и тя е ОК с нея,но за мен е леко “скопена” за магистрала. Сигурно защото карам кола с 630 НМетра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #24 Отговорено 22 Декември, 2019 Харвито е леко автомобилче със жизнерадостно моторче и тръгва оптимистично с малко газ (като всички Хонди), но това кара човек да смята че и нагоре в скоростта ще е така, обаче чудеса не стават при малка кубатура (и без турбо). За градско си е чудесен "паркетник" (с повишена геометрична проходимост) и по тази причина магистралата не е неговата сила, но пък става за пикници сред природата. Радвайте му се целесъобразно и ще ви е вярно и храбро куче още доста време. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Joromakaveev 14 #25 Отговорено 2 Януари, 2020 Като каза турбо колега,има ли успешни опити за интегриране в Харвито? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tihobir 5 #26 Отговорено 3 Януари, 2020 Е чак пък успешни...🤣🤣🤣 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Joromakaveev 14 #27 Отговорено 3 Януари, 2020 Чак толкова не щем ,но 150—180 КС дали е възможно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
samuraj 3 #28 Отговорено 6 Януари, 2020 Ако успееш да вкараш мотор със скорости от ЦРВ ще ги имаш..... Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #29 Отговорено 6 Януари, 2020 Някой виждал ли е такова животно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #30 Отговорено 6 Януари, 2020 Преди 8 часа, samuraj написа: Ако успееш да вкараш мотор със скорости от ЦРВ ще ги имаш..... Поздрави! Не е много трудно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове