Jump to content
Mkilla

Type R FN2 + Aerodeck

Recommended Posts

Малко да изтупаме темата, едно от нещата които се случиха беше монтирането на газова уредба, колкото и да не исках. 
1.thumb.jpg.91c850b76e8b35655eeb4a7f8fa0dc16.jpg6.thumb.jpg.d6c08a788623d1b6215de73f5fe50912.jpg2.thumb.jpg.4951237f33bc9dda489bc626d3daa936.jpg
В сервиза който работиха по Сивика, монтираха уредбата доста добре, не се виждат кабеляци, жици и тн.. Системата е A.E.B с изпарител Tomasetto и дюзи Hercules. Над 5000 оборота помолих да минава само на бензин без да се смесват горивата. Това препоръча преди и @fenabg а всъщност и хората казаха, че не е прецедент това да се прави. Отделно помолих да обръща на бензин на 50 градуса за да работят малко по-дълго бензиновите дюзи, за да не клеясват. Мястото за зареждането на газ ( до капачката на бензина ) ми отказаха на 3 други места където питах като цяло за монтаж на газ, да се монтира там, "не може там, няма как там, не там не става и тн..". Е, тук стана и то добре. 

Малко след това се появи misfire, който го имаше и на 2-те горива. Естествено, веднага си помислих, че нещо се е бъгнала колата от газовата уредба. До момента не бях усетил да е имало такава драма. Докато на бензин като загрее почти не се забелязваше проблем, то на газ не беше така. Хълцане, придърпване, check engine и обратно в сервиза. Хората казаха, че не е в газта драмата и хванаха проблема доста бързо за което им благодаря както благодаря за което и на @Pep0, че праща части по куриер веднага, за да видим къде точно се дъни колата. Започна се впръскване на газ и бензин на различни цилиндри в реално време в движение. Оказаха се 2 бобини които на загряла кола на бензин работят що годе добре и не се усещаше такова прекъсване но на газ при натискане на рязка газ, беше зле.
7.thumb.jpg.9c3a46fbf0284c98532b85741d05a86e.jpg 13.thumb.jpg.f1f888f7850998c2efe1b2f5052c045f.jpg

Крайният резултат е, че и на 2-те горива се движи идеално. Бих препоръчал газаджиите при които ходих на всеки с 2 ръце - отношение, начин на работа, бързина, разбиране от настройки и тн... 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последва и смяна на маслото на 2-та Сивика. Определено не бях доволен от Petro Canada 5/30 за Type R. Този път по препоръка във форума сложих Петрото на D14-ската а на K20 взех 5/40 Liqui Moly Synthoil. 
14.thumb.jpg.feeb3f930bb85fedc7a9fc5f7af38e8d.jpg 16.thumb.jpg.ab792555a919d2b88598901093dffbe4.jpg
Филтрите за маслото са MANN и Hengst като първият е за...Хюндай :D W610/7 след мое търсене се оказа, че е същият като 610/3 и 610/6. Мисля, че и още 1 който не е въобще даден за Хонда е същият като тези 3-те но ме мързеше да сравнявам точно. Естествено има и разлика в цената на 3-те в полза на Хюндай :D Да не забравям, че на MANN си пише "Made in Germany" пък дали е така, може само да се надява човек. 
17.thumb.jpg.4f21c45e5145cb47dae9a6797b75f0ab.jpg


 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пазиш, пазиш и идва лелята с книжката от зрънчо и неадекватните реакции. Няма оправия, докато не вкарат бонус-малус или някаква подобна система, така ще е. 20220822_135533.thumb.jpg.873145d0b6c05ee4f8e24728709aa786.jpg                  Някой ще каже "нали има застраховки". То има ама не е в това въпроса. Стоиш по 1-2 месеца без кола и трябва да се надяваш да не си оставят ръцете при ремонта. Та, това е положението 🙂

Редактирано от Mkilla
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пфффф.,.  житие, битие. :(

То каското плаща щетите, но не времето и нервите. Стискаш зъби и поемаш "по пътян на война", както казваше Кастанеда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Чакаме лелката с червената кола да пише в новата тема за паркирането ^_^

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не беше при паркиране а при включване от пряка, директно се включи в главната улица в мен докато си стоя на 1 място. @ceco_accord, да, месец, че и отгоре вероятно. То и други недъзи имаше за оправяне ама сега вече е наложително 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато си чака реда за боята, продължаваме с късмета. Нещо взе да спада бързо едната гума, отивам до гумаджията и греда : 
20220903_120022.thumb.jpg.e2c7fa721238a4678f109e3570a3f7ea.jpg20220903_120327.thumb.jpg.de5593e4aaab9dc86c0fb7992b1abab5.jpg
Историята се развива сутринта в Петък. Всичко е наред, нормалните неща по пътищата. Два варианта за правене на гумата ( фитил или лепенка ). При първият гаранция няма, при вторият е ок и има гаранция. Слага се лепенка ( 30лв с работата, 18-ска 225/40 ). Вечерта трябваше да изляза, отивам до колата, гумата на 0-ла. Викам си, ебати лепенката, отивам на гумаджия ( друг ). Сваляне, тестване, спукана на 2-ро място :D Директно го помолих да монтира гумата така на джантата, без да я прави, без да я балансира. Малко четене вечерта и взех 2 нови Roadstone Eurovis Sport 04 ( Nexen ), така ги водят тук. Правели се от Nexen. До момента бях с Dunlop SportMax RT2. Страхотна гума, все още 2 са такива макар и с ДОТ 2017-та ама и цената е страхотна. За задни става въпрос, не за предни. 
 20220904_105042.thumb.jpg.c18e609d36be4f6f6844731bb5782c8d.jpg 20220904_105056.thumb.jpg.25bf17a8e56810a93c632aa63c614f7c.jpg 11.thumb.jpg.d7722ec477ee67005bb2861322c973ea.jpg

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях записал час при Цецо и Слави в Мотобокс, който не исках да изпускам предвид чакането там. Исках да се проверят вериги, бях сигурен, че трябва и реглаж ( над 40 000км на бензин), климатика даваше ядове и общо взето цялостна проверка. Не, че аз не правя сам такава но не съм профи а любител та да пипнат и професионалистите :D Веригите са супер, очаквах да са поразтегнати вече, реглаж на клапани няма нужда :blink: независимо от минатите километри до сега. Сега вече с газта след още 40 000 ще видим как ще е :D Климатика обаче нещо е проблемен и не можем да намерим къде е проблема, всичко "уж" работи ама не точно. По-тегавата част беше това обаче : 
20220908_152049.thumb.jpg.53e592208a15fe4838e7cecd56993609.jpg20220908_152055.thumb.jpg.514a0e94270fee03105bc3fef1920b5f.jpg
Не бях обърнал внимание но под тампона, полуоската е станала като "солета". Все едно се срещат 2 молива, иначе няма индикации за проблем, всичко е наред но вероятно в даден момент ще каже просто "пук" и ще остана някъде в най-неудобен момент. Веднага Пепо от Варна ми прати друга ОЕ в перфектно състояние та тези дни ще се монтира. 
received_1163154110978756.thumb.jpeg.88be4ae2386c80653751baee2cda01c7.jpeg
Вероятно проблема идва от този тампон който събира всякаква мизерия под него. Чудя се дали да не го махна от тук нататък. В крайна сметка остана и малко време за полиране:
20220909_135706.thumb.jpg.1bdb05356d297bab62676f1e0fd981fe.jpg 20220910_101747_4.thumb.jpg.a313621367e75b30b8e0de9ae0aca02a.jpg
За момента е това ;) 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно демпера на полуоската, точно там се късат 90% от полуоските и причината си я споменал.

Аз на всяка смяна на масло пръскам със силиконов спрей и мажа със силиконова грес, но ако видя, че тръгва ръжда, ще ги махна.

Тук въобще не са ок зимните условия, заради скапаната сол и трябва да се вземат мерки. 

Моята като я взех(швейцарка), нямаше точица ръжда отдолу, сега е избила на всичко желязно по окачването. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма сага при мен с тия полувалове и карета. Ако на някой му се налага да взима вътрешно/външно каре/полувал втора ръка, пробвайте ги на колата. При мен се наложи 3 пъти смяна заради различно вътрешно каре първият път а после самото каре не беше ок. Вътрешното от другата кола вкарваше такива вибрации, че можеше да ти счупи ръцете при рязко ускорение. На вид обаче нямаше такива белези т.е нямаше големи луфтове и беше ок. Афтърмаркет карета не е добре да се слагат, защото не изкарват много, това важи и за афтърмаркет полувал. Най-добре е ОЕ, независимо, че цената е по-висока или втора ръка ако са читави. За справка нови цените са - ОЕ вътрешно каре 530лв, ОЕ полувал с 2-те карета комплект 1350лв. Мерси много на Цецо от сервиза в Овча Купел -  Мотобокс, че ме прие няколко пъти извънредно. Мерси и на бързата реакция на @Pep0, с който си пращахме полуоски напред-назад по куриерите докато разберем какво се случва.
20220920_152851.thumb.jpg.6c1f49dbe1711f385f03908b8b7a8b7d.jpg
Понеже нямаше как вече да ходя в сервиза от днес за вчера си смених вътрешното каре сам. Срязах централният тампон за да видя каква е драмата с полувала който Цецо от Мотобокс каза, че е опасен за каране. Ето състоянието му : 
20220920_152901.thumb.jpg.5016f72249554a498d3d0e4f8b2e76b4.jpg20220920_174235.thumb.jpg.ff9f2da10ffd3bcf0517d0f50da6ffef.jpg20220920_174425.thumb.jpg.381d160f651d2261698310d8a1096df7.jpg20220920_174520.thumb.jpg.1a6d688e3ba9315bf63b4660db355346.jpg
Този тампон само външно е гумен, вътрешно е метален и трябваше с флекса да го режа. Ако някой реши да го маха превантивно да знае това. Износването на полувала се вижда ясно, доста е изтънен. Може би щеше да изкара още малко но не се знае колко. Независимо, че сам си поддържам колата в повечето случаи това не го видях, гледайте внимателно при инспекция всяка година. За да илюстрирам, става това ( снимката е от нета ):
Akord1.thumb.jpg.52d1f3398660636a4d0ee2295b48005a.jpg





 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem, както виждаш и на 1-вата снимка на полувала, там няма ръжда. Под него обаче виждаш какво е. Реално ако не се беше нацепил тампона в краят и да се види какво е положението, кой знае къде щеше да се строши. Та и да пръскаш и да мажеш, файда няма, кофти ама факт. А за махането, вземи мощен флекс, че това с малкото 500W 115mm флексче, едвам го срязах а е на масата. Ако е на колата ще е още по-неудобно ( освен ако нямаш подемник в мазето :D )

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на снимката се вижда, че е тръгнала ръжда. 

При мен боята на вала е безупречна до самият контакт с демпера, а тръгне ли ръжда ведната ще избие и ще напука боята, преди по-сериозни и необратими последици със структурната цялост на оста. Като сменям маслото ще снимам.

Отделно се вижда и напукване на гумата, откъдето също влиза влага, силикона пази и поддържа гумата еластична. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem, къде се вижда ръжда? Това е прът на 15 години, само след 2 зими в София изглеждат така пък камоли след толкова време. Всичко що е напъпило по боята е под тампона и не се вижда. Той добре, че се беше пукнал, няма как да се хване иначе, че е започнал да изтънява пръта. Снимай при теб как е.                            IMG-7e47f9863a0025033d06f1e73f0a75bd-V.thumb.jpg.9746931f6067b325c87f7ce0e441b5e9.jpg              В случаят по-дългият е в доста добро състояние, не знам къде ги виждаш ръждите. Ако ги има са под тампона който е стегнат доста здраво.   

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограденото в жълто е ръжда. В червено е как трябва да изглежда.

Тези полуоски от последната снимка ги почисти и там ще лъсне. 

Макар, че и така се вижда, че е тръгнала.

20220908_152049.jpg.2a1b8ae5505eb5cad76274acfcf2ed71.jpg

20220920_152901.jpg.3226890f3c9bb27220faab4fc28027cf.jpg

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem, точно там където си оградил в червено и надолу, всичко е здраво под самият тампон. Ако мина с шкурката ще стане като нов точно там. Проблема е от скъсаната страна на тампона. Иначе повърхностна ръжда имат всички коли по частите по окачването ако се карат зимно време. Това хич не е критерий дали е ок или не е дадена част ;) Сивик 8 не се слави с добри антикорозионни покрития, само да знаеш. Дай да видим при теб как е като цяло, че ми стана интересно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече се нареди. Ясно е, че трябва да се проверяват тия прътове и карета. Реших като сложих газовата заради проблем с прекъсването тогава да сменя всички бобини както и свещи та събрах вече комплекта.             20220926_151537.thumb.jpg.f226a8d058f31f7850f41b8d2a9cb1aa.jpg20220926_151615.thumb.jpg.f52d505678c0fb7ccfb633c0707f7ff2.jpg                     Нови 4 бобини като 2 са Denso и 2 NGK. Оригиналните са Denso но пък мисля, че NGK също е добър избор. Свещите този път избрах на 0.8 gap поради 2 причини. Едната е заради газовата а другата, че в UK също слагат такива и са доволни. ОЕ са на 1.1 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм 0.8 gap... Да не изгориш бобините?

1.0mm - о.к., но с 0.8 повишаваш доста тока във вторичната намотка на бобината, а е сметната за gap 1.1mm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, има едно NGK за газ което го дават за модела, не знам как се казва. Беше нещо от сорта на NGK LPG. Та то е 0.8 gap. Принципно знам, че трябва да си се спазва gap-a обаче пък не прочетох някъде някой да е имал проблем а и за LPG си дават такива. Още малко ще изчета преди да ги метна на колата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах 1 газаджия дали има смисъл от специални свещи при АГУ - каза НЕ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-малкият гап не натоварва бобината, по-големият я натоварва( с времето гапа се увеличава и за това горят бобини).

При газ, просто се сваля една десета от милиметъра, спрямо стандарта за колата(просто така е прието, нямам обяснение) и се слагат по-топли свещи(темпертурата на горене на газта е значително по-висока, особено през зимата). 

0,8 е малко, няма да навреди, но може да доведе до непълноценно изгаряне на сместта( с луфтомер може спокойно да се разшири до 0,9).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-малкият gap води до по-голям ток през вторичната намотка на бобината и може да изгори намотката.

По-големият gap води до по-голямо напрежение на вторичната намотка, на бобината и може да доведе до пробив в изолацията.

И двата случая предразполагат към повреда на бобината, макар, че няма да се случи веднага. Но в переспектива...?

Ето защо е редно да се придържаме към стандартния за модела gap, за който са изчислени и бобините.

Да, 0.1 mm разлика би била по-разумно решение, но по-голяма идва малко в повечко...

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм чувал и чел за проблеми с бобините, в следствие на по-малък гап, та поради това сметнах, че си се объркал.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/2/2021 at 11:40 PM, Mkilla said:


Иначе както съм и пуснал тема, като се запали колата, дали на бензин или газ, има пропадане на оборотите еднократно и после цял ден каране, няма проблеми. Като начало исках да се направи реглаж клапани и да се тръгне от там. Съсед монтьор ми даде едно рамо та спретнахме и реглажа: 
 

какво точно се случва - пада на 500 оборота и се опитва да гасне, придружено с тресене на двигателя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@electric28, да, пада на 500 някъде. Да кажем карам с 50км/ч, изключвам от скорост и пада оборотомера на 500 и надолу още и после стабилизира. Нещо има за настройване и/или почистване обаче не мога да разбера какво, не съм се заровил още да чета и да търся какво точно да направя. То не е и всеки път но е сравнително често. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, има някакви "спешЪл" за газ уж - NGK LPG Laser Line 1496. Реално те са с GAP 0.8 При мен ОЕ свещите са 7746 по NGK които са на 1.1, още съм с тях и "уж" и на тях им дават 100 000км обаче мисля да ги сменя доста по-рано като в момента са на около 40 000км.
@dandilov, надявам се да не ги изгоря бобинките. Мисля, че за газовата ще е добре това разстояние. Реално на газ си показва веднага като има дори малък проблем както беше при мен. На бензин не прекъсваше ама на газ заради пробила бобина се усещаше. В дългосрочен план се надявам да няма грижи, ще видим :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/1/2022 at 1:19 PM, Mkilla said:

@electric28, да, пада на 500 някъде. Да кажем карам с 50км/ч, изключвам от скорост и пада оборотомера на 500 и надолу още и после стабилизира. Нещо има за настройване и/или почистване обаче не мога да разбера какво, не съм се заровил още да чета и да търся какво точно да направя. То не е и всеки път но е сравнително често. 

 

аха разбрах те, в движение имаш проблем. При мен ако запали, вдига оборотите на около 1200-1300 и моментално ги сваля около 500 и почва колебание. Може и пак от настройки да е, а може и да е било от дросела защото от ден-два изчезна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес намерих време да се занимавам и да сменя биалетките и да сложа новите бобини заедно със свещите на 0.8 gap. Биалетки купих на CTR, преди години бяха добри и се надявам и сега да са така. Имам идея за старите биалетки които са ОЕ та да видим но това е за друг път. 
2.thumb.jpg.040795be53dee6aa43e8065a0c8d3d07.jpg4.thumb.jpg.ace8e823db6485d4bc58f91023bf06dc.jpg3.thumb.jpg.f93ebda2b9097ca8da85e79bb91acaf6.jpg5.thumb.jpg.b9dd04944fe43f6efb79a54ad055ff19.jpg

Тръгнах да сменям свещите и естествено, точно на 1-вият цилиндър който хванах не става и не става да влезе камъка. Когато поглеждам вътре то парченце свинска опашка. Няма да гадая как е влязла там но си играх 40 мин да я махна...
11.thumb.jpg.734ea9a9ef213199071ea82a297405da.jpg12.thumb.jpg.34c271e1c8d8f1e277997b6dfb824810.jpg10.thumb.jpg.fb71a877ac77b8bb8490327b1e198c31.jpg 
След като махнах това парче, тествах и новият камък 16мм за свещите. Доста съм доволен, лепнат веднага и с лекота
7.thumb.jpg.98281ccec0af4cf672f3307cb329a732.jpg8.thumb.jpg.401b4d2d52ca8bbaea460ce607f20bee.jpg
Свещите си ги "минах" стандартно с медна грес както обикновенно а старите ще си ги държа за всеки случай. Те са на около 40 000км но има още хляб в тях.
6.thumb.jpg.c9cf5c32e3a0b172f38a9dcc923bf154.jpg9.thumb.jpg.218ade8775cd69df7988ec4324d75403.jpg 
Новите бобини са си на местата та да видим сега с 0.8 gap дали ще има някаква разлика като си мисля, че по-скоро не. 
1.thumb.jpg.6a3555438360391c420651beafbcf2df.jpg

Естествено драми не може да няма та някъде съм пукнал водният радиатор и тия дни трябва да го сменям и него...Ще видя какъв антифриз ще взема като в момента е Хонда. Не знам и колко литра събира системата при смяна на радиатора, че го сменяха в сервиз преди години. Това е за момента ;) 

P.S Направих и едно трипче от 300км с "баба" Аеро...Ми, доста доволно и приятно вози особено в сравнение с FN2-то.
20221007_142225.thumb.jpg.cbd4985a96300b2a539a376cec70bdfd.jpg20221007_142304.thumb.jpg.55678ae1393b587885bf24ed6d833029.jpg

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че се грижиш така добре за колицата. Само за свещите не одобрявам - аз бих си сложил с оригиналната спецификация.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започнах да събирам части за спирачките пролетта. Поръчах задни накладки на Textar, защото ОЕ са такива. Предните ОЕ са Jurid но още не съм намерил афтърмаркет да ги пробвам. 
20221101_131025.thumb.jpg.f0522eb5937658131c70e56942bf7730.jpg20221101_131214.thumb.jpg.38f9769b447ec175a79c6c59be432645.jpg
Взех и ново масло с филтър, че това за 3 месеца вече е на близо 6000км обаче вместо 1 туба са ми поръчали повече ( уж грешка ), та го взех и него та ако не го купи някой, ще си го оставя за по-нататък. Филтъра го взех такъв специално за @CARPERA. Иначе заменката на Хюндай е по-евтина :D 
20221101_130822.thumb.jpg.9763fe6afa382f28ab3bc5f2995427b7.jpg20221101_130903.thumb.jpg.edf9d8634c42ca29faf837c24795865f.jpg20221101_130923.thumb.jpg.d86fb39fd5ba9473b319351bf30846a4.jpg
Намерих си и стикер "i-vtec" най-накрая :D 
20221029_112036.thumb.jpg.434f05e75314cc51d1567adf214836fe.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla

Това масло този мазут 5w40  срущу зима къде ще го слагаш  на коя кола.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, вече карам с такова цяло лято. От всички до момента, това, Ravenol VSI 5/40 и Amsoil SS 5/30 най-добре се държат от към тишина и спокойна работа. Харча е минимален и върти като топла всеки път дори на около 4-5 градуса в момента сутрин. С Petro Canada 5/30 което в момента е на Д14-ската, FN2-то работеше адски шумно и не и беше ок с него. Затова взех отново специално това Liqui Moly , колата го харесва :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година е колата,производство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита 2023-та година. Нека всички са здрави :)

Та от известно време се появи едно неприятно виене около ремъка на Type R-a. Там бях сменял ролките, рециклирал и алтернатора, не бях пипал само водната помпа и компресора за климатика. Поради невъзможност от моя страна, оставих колата в Мотобокс и за реглаж на клапани и да я прегледа климатика. Взех я, сменили бяха 1-та ролка ( тази на обтегача ), защото им се е сторило, че не е ок. Всичко беше наред точно 1 седмица след което колата изви отново. Ролката която бяха сменили беше на обтегача. Бяха пренабили лагерчето, което е ок но пък то се прецака бързо. Поради това, че имаха доста работа си взех почивен ден за да си я сменя като съответно купих нова направо нова ролка:
1.thumb.jpg.0f715eedc6a397ccfb065eb0f43cc50e.jpg2.thumb.jpg.83e168fc2e7c9fead77e4a47ecc1ac90.jpg3.thumb.jpg.ff6ab31bf8adf7ef94a8896f0b7129e5.jpg

Колата стана тиха така, както трябва да бъде.....за около 1 седмица. Започна отново да вие но по друг начин и по-силно, което адски ме вбеси. Не съм очаквал да започнат да се разпадат бая неща едновременно. Махнах ремъка да разбера този път от къде е проблема и се оказа...компресора на климатика. Проблема с този компресор е пословичен в UK форума.Доста се оплакват и там от климатичната система в тези коли. Производител "Sanden", за мен лично доста некачествен. При мен грижата бе в самият лагер на ролката която се върти постоянно. Всичко е чудесно само, че за да се извади компресора, трябва да се разглоби цялата предница на колата - маска, греда, ролки, обтегач, ремък , алтернатор, PCV, тръби климатик и тогава се стига до компресора. Заех се и го свалих и ето проблема :

https://youtube.com/shorts/mJwVSwYTfa4?feature=share



 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на трупчета и компресора долу...Започнах да чета какъв му е проблема или по-точно какъв не му е. При мен трябваше да се смени лагера на ролката. Прочетох, че той е с размер 35/50/20, така пишеше навсякъде и купих такъв. Естествено, трябва да се избие и старият такъв от самата ролка. Приятел, сменял при него целият съединител ми прати и той неговата стара ролка. Както се досещате, то на 1.8 и 2.0 са различни, защо? Това може да каже английският мозък който е сглобявал колата:
4.thumb.jpg.b072a809c7330e693f910fbb56f0b483.jpg5.thumb.jpg.d9b9970a413e6235c3fcece1b37c8817.jpg6.thumb.jpg.a8e787feb6f0e30fc04c2640e742da39.jpg

Тръгнах да набивам новият лагер и.....отново греда! Лагера вътре е с размер 35/48/20 - разлика от 2 десети :D Ще пропусна хранилката която отнесе компресора, ролката и всичките му части. Дори не бях проверил при избиването какъв е размера, защото бях сигурен в това което бях прочел по разните сервизни каталози.
7.thumb.jpg.631393ec3071ece721eeaf2745bfab9e.jpg8.thumb.jpg.ad0931998079ca44943aa6c4ae0058ea.jpg
Оставих този лагер ( поръчван онлайн и чакан 2 дни ) и отидох да купя друг, този пък правилният размер за мен - 35/48/20 в магазин в София. Казвам за мен, защото има няколко размера лагери в тези компресори но за това по-късно. Нямаше Nachi в магазина а американски някакъв, уж добър но..3 пъти по-скъп от японският. Както и да е, купих го, нямах друг избор. Последва набиване в ролката:
9.thumb.jpg.8b116c1382678587df9eb72d195ff0fd.jpg

При набиването трябва да се внимава за да не тръгне на криво лагера както стана при мен заради менгемето което не стяга в 1 равнина ( защото е старо и се клати леко ). Най-лесно е да се подложи нещо отгоре ( да кажем 1 дъска или дебело желязо ) и да се набие с чук а пък най-правилното е да е на преса. Запомнете думите ПРЕСА. Пренабих лагера, сложих го на компресора доволен и.....ролката криволичи. При избиването на лагера предният ден с големия чук, не бях подложил под ролката правилно основа която да поеме удара и съм я разцентровал. Та трябва ПРЕСА. Вероятно всеки сервиз има такава и за 5 мин ще свършат работа но...човек се учи. Все пак моят съединител беше за смяна така или иначе, целият. Сервизното ръководство казва, че разстоянието между планката която се намагнетизира и ролката трябва да е от 0.35 до 0.65мм. При мен вече беше 0.67мм измерена с луфтомера. Просто щях да закърпя положението за известно време.

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занесох компресора в сервиз за климатици. Хората там като го видяха и казаха, че 2 еднакви коли да дойдат, ще са с различни компресори като части. Тук идва момента от по-горе за лагера та попитах ги изрично защо на лагера пише, че е един размер а излиза друг и ми отговориха с вдигане на раменете. Така били... Друг приятел скоро смени съединител на неговият Сивик 2.2 дизел. Той също смени съединител на компресора ( около 200лв е комплекта ), само месец след това, компресора отново не работеше. В момента са и празници и както се досещате, колата си стоеше на подпори, компоресора не работи, не знам и кога ще заработи и дали ще е той, има ли смисъл да се прави, нов китаец ли да търся и все такива въпроси ми изникват в главата.

Започнах да обмислям вариант как да си подкарам колата, защото така тръгнал този ремонт може да се проточи доста във времето. Сетих се, че има и такива коли без климатик. Прочетох, че може да се направи bypass и да се сложи ремък от кола без климатик което е и най-логичното. Събрах цялата кола, сглобих всичко и купих ремък като се дават 3 вида като размери с малки разлики - от 1285мм до 1295мм. Аз взех 7PK 1290.
10.thumb.jpg.6d470b43404f37830daf090bd7ff56ef.jpg

Зацепих новият по-къс ремък ( около 40см по-къс ) и всичко си тръгна както трябва:
https://www.youtube.com/shorts/R8bhgRxm-ro

Най-накрая тишина в колата.

P.S не знам как да оправя клиповете да излизат на цял прозорец в коментара, ако може малко съпорт :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно компресора, мисля да го оставя в сервиз след празниците и да чуя мнение дали въобще има смисъл да се рециклира или да се търси друго решение. Не искам да се направи и да спре след 1 месец а в същото време не искам и да купувам боклуци които също не се знае колко ще изкарат. Ще пиша по въпроса когато имам повече информация относно проблема. Общо взето съм разочарован от този сегмент в тази кола, адски калпава работа. Старият Сивик Аеродек има климатик който след 21 години работи перфектно. Качеството тук е доста занижено, специално при климатичната инсталация.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих друг компресор в неясно състояние. Ще оставя 2-та за ремонт и да сглобят 1 ако трябва. Не съм боядисал още колата и от ПТП-то но скоро и това ще стане. Газовото вече е на 12 000км, никакъв проблем.A8F1B849-4D42-42DF-8C17-94B02BACC4B4.thumb.jpeg.4e7295f09b884c3cbbc560403d07926e.jpegE40C1950-ACBD-4A4A-8124-B4E4B8EE66EF.thumb.jpeg.a81f7b55d2a0244f8a9444b4957c5bb6.jpegA63245A3-429F-4405-B2BD-1A3BEB166E22.thumb.jpeg.50fdc9988da2bab4be38eb8feb56ebde.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както казва един приятел - “Тоя Сивик е в рая” 😂 Смених предните накладки на R-a

IMG_6286.thumb.jpeg.4b31308828f8b72b4656b5c688409051.jpegIMG_6287.thumb.jpeg.25552aec4daaa3695c2f1cf23d8e5713.jpegIMG_6288.thumb.jpeg.5df5a90e687b4c8b648daa7c1016a84a.jpegIMG_6291.thumb.jpeg.6e9206da696338b80d591b9523ac86de.jpeg

 

Махнах старите ОЕ и сложих TRW да изкарат последен цикъл на дисковете ( АТЕ ). Смазах всичко с керамична паста а водачите с тази червената от комплектите за водачи и се наложи да сменя 1 маншон на водач. Поради липса на такъв, сложих от D14-ска преден който пък пасна идеално. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...