Jump to content
zograffa

Тампон двигател 2,2 i-ctdi

Recommended Posts

Пускам темата понеже може да е полезна на някой.Става въпрос за долния заден тампон,който се намира до пробката за масло.Досега на няколко CRV-та които съм видял винаги е скъсан(уточняваме,става въпрос за дизел).Скъсана винаги е широката част,която се захваща за купето и докато не се свали това не може да се разбере.Смяната е елементарна,развиват се два болта 17 и 19 и с малко наместване и повдигане на двигателя с щанга се изважда.Тампона е този на снимките,да не се бърка с този за бензиновия модел,който се предлага афтърмаркет,този е само оригинален на цена около 250лв.Симптомите са леки вибрации в купето и силно притрисане при гасене да мотора.

 

Сега циганията,която сътворих сигурно няма да се хареса на никой,но предвид цената на тампона реших да опитам да го поправя в случая залепя.Знам,че не се прави така,но досега 3 месеца резултата е налице,ако се скъса отново ща не ща ще купувам нов.Може би резултата е добър заради лепилото,което използвах,цената му обаче е около 40лв.за 20г. имах го купено от преди.Тампона се изчиства идеално на скъсаните участъци,аз ползвах изопропилов алкохол,напъва се с отвертка и се изцежда в самия процеп.

20191004_094835.jpg

20191004_094830.jpg

20191004_094807.jpg

20191004_094730.jpg

20191004_100451.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре си се справил, щом върши работа. Наистина ли няма афтърмаркет за този тампон?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма за бензиновите има около 50лв. Различен е не се лъжете,тяхния е с три болта и има две планки(уши) от страната на мотора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На всички дизели този тампон си дава фира.Всички го имат и точно там стои между кутията и мотора.На две-три години смяна.

Това което си направил няма да издържи а ако по всяка вероятност е станало чудо то ще се скъса на друго място.Гумата много бързо се уморява и е готов.Мотора е тежък и го мачка.

Събирай си пари.

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

При този двигател, този тампон стои точно зад двигателя , около  първи/втори цилиндър.

Компенсира усукването назад и първо омеква , а после си се къса - ама на прилични години и километри:).

Сменявал съм го с втора употреба преди две/три години и за сега няма драма.

 

п.п. За скъсването на моя, аз съм си виновен, ама това е друга тема.:thumbs1:

Edited by Emicha
допълване
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи без сваляне не може да се разбере състоянието?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може - нали моя го видях че е започнал да се зацепва,  както си е на колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно е,че всички които видях включително и моя са скъсани на едно и също място.По скоро мотора го тегли напред защото сцепването при всички е в тази посока.

Митко Йотов,говорим за различни тампони,може би и за различни мотори.Тампона се вижда и сменя само ако си под колата.

Емич,часта която се къса влиза в нещо като кутия в самия мост и е затворена от всякъде,дори свален тампона изглежда здрав докато не го напънеш с отвертката.

Edited by zograffa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, inspektora написа:

Добре си се справил, щом върши работа. Наистина ли няма афтърмаркет за този тампон?

за всички дизели няма значение ЦРВ АКОРД СИВИК може само да мечтаем за нов и то афтърмаркет,ако имаме късмет и си вързваме гащите навреме защото тампоните 2ра ръка са рядскост,но с упоритост се намират на сносна цена дори и от чужбина

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, zograffa написа:

Няма за бензиновите има около 50лв. Различен е не се лъжете,тяхния е с три болта и има две планки(уши) от страната на мотора.

колега,неможе ли да се намести или пригоди някакъв полиуретанов тампон в това гнездо

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може самите кухини в гумената част да се запълнят с полиуретан,но трябва след изсъхване да остава много мек и еластичен иначе се губи смисъла на самия тампон.Възможно е вибрациите да станат още по-големи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

съгласен съм, но поне яма да се къса незнам,моя го смених скоро с употребяван също като твоя беше сцепен и сега си фърка,ама след някоя друга хилядарка пак ще се обади,този тампон беше сменен на 300хил+ така че впечатлленията са ми че употребявания поне 100 хил ще издържи въпреки това се застраховах с още един 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-накрая някой знае за кой тампон става въпрос.Това не е тампона на скоростната кутия,хванат е за картера и моста и отговаря за движението на мотора напред-назад.Колкото изкара толкова ще взимам направо нов от чужбина когато се наложи.Смяната е за 10 мин.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 27 минути, zograffa написа:

......Емич,часта която се къса влиза в нещо като кутия в самия мост и е затворена от всякъде,дори свален тампона изглежда здрав докато не го напънеш с отвертката....

Поне на 2-ката  със същия двигател, си се вижда (при 3-ката не мисля че е по-различно) и както казваш, с по-здрава отверка се получава проверката.

Има една предпазна гума (на самия тампон-ако го гледаш от външната страна),която го скрива и създава илюзия че е скрит като в джоб, но като я повдигнеш, гумената част на голямото ухо на тампона, си лъсва и се вижда.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както са казали хората"козата си сака пръч".Днес пристигна въпросния тампон-нов,доставка 20 дни,цена 250лв.Смених го и разликата веднага се усети,при палене и гасене не се усеща нищо,никакви вибрации и тресене.Смяната на скоростите стана мека и плавна,като автомат.Интересно,че стария,който лепих беше още здрав,но явно с годините гумата омеква,разтяга се повече и блъскането започва.Цената е гадна,но все пак е ОЕМ част и съм доволен,че не е напразно.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ха честито! И при мен има едно претрисане при гасене, но засега е слабо и не смятам да се занимавам. Колко хиляди се очаква да изкара стоковият тампон?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смятам,че докато е при мен проблеми няма да има.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

  Този е за бензин.Става въпрос за тампон номер 8 от схемата,другия проблемен е номер 6,приличат си,но не са еднакви,цената им обаче е.

 

Номера му е 50890-SWY-E02

Другия е 50880-SWY-E01

ENGINE-MOUNTS-DIESEL-Honda-Cars-CR-V-DIESEL-2008-22-COMFORT-6-speed-manual-B__4702.jpg

Edited by zograffa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте благодарение на тази тема и аз успях да сваля и проверя моя тампон на двигателя. Проблемът е вибрации от към предните пасажерски места на свободна скорост, става въпрос за хонда црв 2011, 2.2, i-dtec. Дали е за смяна?   какъв да взема оригинален хонда втора употреба или нов заместител?

IMG-20200614-130243.jpg IMG-20200614-130253.jpg IMG-20200614-130302.jpg IMG-20200614-130321.jpg IMG-20200614-130417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вибрациите на свободна е по-вероятно да са от маховика.Тампона заместители не знам дали има.Този изглежда доста зле поне отвън,да не е пробвано да е лепен с нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вибрациите като подам леко газ и изчезват. Тампона така го свалих не си личи да са го правили или лепили.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тампона ти е тоталка -сменявай го. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Преди 2 часа, peter.petrov написа:

Здравейте благодарение на тази тема и аз успях да сваля и проверя моя тампон на двигателя. Проблемът е вибрации от към предните пасажерски места на свободна скорост, става въпрос за хонда црв 2011, 2.2, i-dtec. Дали е за смяна?   какъв да взема оригинален хонда втора употреба или нов заместител?

 

Много е нова, заместител не видях, но ето го оригиналния.

 

Номер 8 - 150 евро, толкова някъде ще е и в Бултрако.

 

https://www.parts-honda.uk/honda-cars/CR-V-DIESEL/2011/22-EXECUTIVE/BODY-PARTS/ENGINE-MOUNTS-DIESEL-AT-/17SWAB01/B__4705/6/20450

 

На 4.10.2019 г. at 12:41, zograffa написа:

Няма за бензиновите има около 50лв. Различен е не се лъжете,тяхния е с три болта и има две планки(уши) от страната на мотора.

 

 

 Ей го на и на преди фейса е толкова.

 

https://namaleniavtochasti.com/cr-v-re3re4-2007-/38368-tampon-dvigatel-50890swye02-50890-swy-e02-honda-cr-v-dizel.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес поръчах оригинален хонда втора ръка за 57лв.

Каква разлика спрямо моя. Все едно моя са го инжектирали с нещо и се е надул.

s-l1600.th.jpg

IMG-20200614-130417.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това изглежда е от обратната страна. Там също ли е така, може ли да качиш снимка на две еднакви страни, стар и нов? 

Има ли маркировка SWA SWY?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-l16001.th.jpg

 

в средата имат набит номер и на двата тампона е един и същ  089008 RH-F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер, за 60 лв колкото изкара пак ще е добре. Стария явно като се спука и става реакция от кислорода с вътрешността, каквото и да има там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да информирам какво стана след смяната на въпросния тампон. Вибрациите отдоло по пода и на предните седалки не се усещат вече. Сега само по волана и си мисля, че и отпред имам тампон за смяна. Единия от дясно се достъпва по-лесно, този отляво даже не го знам къде се намира, май е някъде под акумулатора?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, peter.petrov написа:

....... Сега само по волана и си мисля, ......

Те  ще си останат вечно - не си мисли:).

Майтап бе - търси "съкровището".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, днес се навирах под колата, че сменях мазнината и снимах това. Долния тампон на двигателя май е тръгнал да си ходи. Говоря запукнатината на малкото ухо. Голяма част не може да се види, но поне не е подута като горния.

Не е още много зле, май навреме го хващам. Прав ли съм?

Има малко вибрации при гасене, но не е нещо кой знае какво.

IMG_20200731_125301 (1).jpg

IMG_20200731_125308 (1).jpg

IMG_20200731_125344 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъкмо,като си бил отдолу можеше да го свалиш и огледаш,повечето случаи е скъсано голямото ухо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може и да го сваля днес задачите бяха други и само огледах. Лесно изглежда да се сваля. Има ли нещо особено?

Сигурно е добре да подпрем двигателя с нещо отдолу.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сваляш двата болта и с малко наместване с щанга се изважда,леко може да повдигнеш картера с щангата.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какъв е смисалът да го сваля без да го замени с нов, само да си губи времето.

Гумата е остаряла, загубила е еластичност и се е сцепила, под напора на двигателя, напълно нормално за над 10г автомобил, особено ако няма предпазна кора под двигателя.

Нищо сериозно му няма на тампона, карай си я така, ако не ти се дават пари за нов. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 5.10.2019 г. at 0:45, benjamin4o написа:

моя го смених скоро с употребяван също като твоя беше сцепен и сега си фърка

 

Колега, колко вървят втора ръка?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 1.08.2020 г. at 0:20, Bizzito написа:

 

Колега, колко вървят втора ръка?

от Холандия ми го донесоха за 20 лева ;) в БГ незнам колко струват,преди време бях писал на един- за 2 тампона искаше за 120 лв да ми ги дава

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 31.07.2020 г. at 17:42, Bizzito написа:

Здравейте, днес се навирах под колата, че сменях мазнината и снимах това. Долния тампон на двигателя май е тръгнал да си ходи. Говоря запукнатината на малкото ухо. Голяма част не може да се види, но поне не е подута като горния.

Не е още много зле, май навреме го хващам. Прав ли съм?

Има малко вибрации при гасене, но не е нещо кой знае какво.

IMG_20200731_125301 (1).jpg

IMG_20200731_125308 (1).jpg

IMG_20200731_125344 (1).jpg

по мое мнение тампона ти е все още добре, но е леко сплескан може да издържи още някой месец

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...