Jump to content
Sign in to follow this  
zograffa

Тампон двигател 2,2 i-ctdi

Recommended Posts

Пускам темата понеже може да е полезна на някой.Става въпрос за долния заден тампон,който се намира до пробката за масло.Досега на няколко CRV-та които съм видял винаги е скъсан(уточняваме,става въпрос за дизел).Скъсана винаги е широката част,която се захваща за купето и докато не се свали това не може да се разбере.Смяната е елементарна,развиват се два болта 17 и 19 и с малко наместване и повдигане на двигателя с щанга се изважда.Тампона е този на снимките,да не се бърка с този за бензиновия модел,който се предлага афтърмаркет,този е само оригинален на цена около 250лв.Симптомите са леки вибрации в купето и силно притрисане при гасене да мотора.

 

Сега циганията,която сътворих сигурно няма да се хареса на никой,но предвид цената на тампона реших да опитам да го поправя в случая залепя.Знам,че не се прави така,но досега 3 месеца резултата е налице,ако се скъса отново ща не ща ще купувам нов.Може би резултата е добър заради лепилото,което използвах,цената му обаче е около 40лв.за 20г. имах го купено от преди.Тампона се изчиства идеално на скъсаните участъци,аз ползвах изопропилов алкохол,напъва се с отвертка и се изцежда в самия процеп.

20191004_094835.jpg

20191004_094830.jpg

20191004_094807.jpg

20191004_094730.jpg

20191004_100451.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре си се справил, щом върши работа. Наистина ли няма афтърмаркет за този тампон?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма за бензиновите има около 50лв. Различен е не се лъжете,тяхния е с три болта и има две планки(уши) от страната на мотора.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На всички дизели този тампон си дава фира.Всички го имат и точно там стои между кутията и мотора.На две-три години смяна.

Това което си направил няма да издържи а ако по всяка вероятност е станало чудо то ще се скъса на друго място.Гумата много бързо се уморява и е готов.Мотора е тежък и го мачка.

Събирай си пари.

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

При този двигател, този тампон стои точно зад двигателя , около  първи/втори цилиндър.

Компенсира усукването назад и първо омеква , а после си се къса - ама на прилични години и километри:).

Сменявал съм го с втора употреба преди две/три години и за сега няма драма.

 

п.п. За скъсването на моя, аз съм си виновен, ама това е друга тема.:thumbs1:

Edited by Emicha
допълване
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи без сваляне не може да се разбере състоянието?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може - нали моя го видях че е започнал да се зацепва,  както си е на колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Интересно е,че всички които видях включително и моя са скъсани на едно и също място.По скоро мотора го тегли напред защото сцепването при всички е в тази посока.

Митко Йотов,говорим за различни тампони,може би и за различни мотори.Тампона се вижда и сменя само ако си под колата.

Емич,часта която се къса влиза в нещо като кутия в самия мост и е затворена от всякъде,дори свален тампона изглежда здрав докато не го напънеш с отвертката.

Edited by zograffa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, inspektora написа:

Добре си се справил, щом върши работа. Наистина ли няма афтърмаркет за този тампон?

за всички дизели няма значение ЦРВ АКОРД СИВИК може само да мечтаем за нов и то афтърмаркет,ако имаме късмет и си вързваме гащите навреме защото тампоните 2ра ръка са рядскост,но с упоритост се намират на сносна цена дори и от чужбина

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, zograffa написа:

Няма за бензиновите има около 50лв. Различен е не се лъжете,тяхния е с три болта и има две планки(уши) от страната на мотора.

колега,неможе ли да се намести или пригоди някакъв полиуретанов тампон в това гнездо

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може самите кухини в гумената част да се запълнят с полиуретан,но трябва след изсъхване да остава много мек и еластичен иначе се губи смисъла на самия тампон.Възможно е вибрациите да станат още по-големи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

съгласен съм, но поне яма да се къса незнам,моя го смених скоро с употребяван също като твоя беше сцепен и сега си фърка,ама след някоя друга хилядарка пак ще се обади,този тампон беше сменен на 300хил+ така че впечатлленията са ми че употребявания поне 100 хил ще издържи въпреки това се застраховах с още един 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-накрая някой знае за кой тампон става въпрос.Това не е тампона на скоростната кутия,хванат е за картера и моста и отговаря за движението на мотора напред-назад.Колкото изкара толкова ще взимам направо нов от чужбина когато се наложи.Смяната е за 10 мин.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 27 минути, zograffa написа:

......Емич,часта която се къса влиза в нещо като кутия в самия мост и е затворена от всякъде,дори свален тампона изглежда здрав докато не го напънеш с отвертката....

Поне на 2-ката  със същия двигател, си се вижда (при 3-ката не мисля че е по-различно) и както казваш, с по-здрава отверка се получава проверката.

Има една предпазна гума (на самия тампон-ако го гледаш от външната страна),която го скрива и създава илюзия че е скрит като в джоб, но като я повдигнеш, гумената част на голямото ухо на тампона, си лъсва и се вижда.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...