inspektora 401 #1 Публикувано 20 Септември, 2019 С изненада научих, че термостатът на дизела R22A2 отваря на 78 градуса. Като прочетох тук и там, излиза, че на повечето Хонди е такава температурата, при условие, че на другите коли, термостатът е настроен на 88-90 гр. Не знам дали всички знаят, но на климатроника има скрито меню, от което се вижда показанието на много датчици, включително и този на антифриза: От това меню установих, че антифризът ми е в границите 78-82 гр. в зависимост от натоварването, но по често около 78, което ми се струва ниска работна температура. Знае ли някой защо е толкова ниска температурата на термостата на Хонда и дали е нормална тази температура, която отчитам. Питам, защото на всички коли, които съм купувал, се е налагало да сменям термостата. Очевидно с времето му омеква пружината и започва да отваря по-рано. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 760 #2 Отговорено 20 Септември, 2019 Така са май всички хонди и на моята имам чувството, че термостата отваря много рано, при мен стрелката за температурата никога не съм я виждал да достига до половината, обикновено си стои на 35-40% и при по-екстремни температури стига до 45%, но зимата парното духа топло още след първия километър градско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #3 Отговорено 20 Септември, 2019 Аз нямам стрелка, но LED показателя показва две чертички преди средата при загряла кола. Така е на всички Хонди, които съм виждал по клипове, снимки и т.н Това обаче не е показателно, тъй като на всички автомобили произведени след 2000 г. стрелките/показателите са нелинейни и показват едно и също между 60 и 100 гр. Един вид да не се тревожат шофьорите. Затова и гледам реалните градуси от менюто на климатроника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 22 Септември, 2019 Не само да не се тревожат, ами окото свиква с позицията и е много по-лесно така да се доловят аномалии :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #5 Отговорено 13 Октомври, 2019 Никой ли не си е гледал температурата през климатроника? Дайте нещо за сравнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #6 Отговорено 19 Ноември, 2019 (Редактирано) Най-сетне открих две теми, от които излиза, че 78 гр. на антифриза е нормална температура за моя двигател: https://www.civinfo.com/forum/engines-transmission-8g/95581-oil-temp-pressure-gauge-installed-temp-read.html Post 10 https://www.civinfo.com/forum/engines-transmission-8g/112671-what-normal-operating-temp-2-2-a.html Редактирано 19 Ноември, 2019 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #7 Отговорено 19 Ноември, 2019 Здравей, колега. На дизеловия N22-A1 термостатът също е около 78 градуса. Конкретно моят. Не съм сменял и не знам дали има други възможности. Проверявам го редовно за изправност, доколкото позволява на колата. При мен уредът на таблото е програмиран така, че стрелката да застане на т. нар. "среда" при температура 72 градуса. Най-много съм виждал показанието да е 89 градуса, като стрелката все още е на средата. Не знам на колко е програмирано да тръгне нагоре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #8 Отговорено 19 Ноември, 2019 преди 16 минути, ogi28b написа: Най-много съм виждал показанието да е 89 градуса, като стрелката все още е на средата. Не знам на колко е програмирано да тръгне нагоре. Как си виждал това показание и колко ти показва при нормално шофиране? Иначе стрелките на таблото на повечето автомобили вече са грубо казано с три положения: студено, нормално и овърхийт. Нормалното е в мноого широки граници - напр. 60-100 гр. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #9 Отговорено 19 Ноември, 2019 На екрана на телефона, с TORQUE, със свързан блутуут-ОБД-конектор. Там дава данни в реално време. Значи "нормалното" при мен започва на 72 градуса и не знам къде свършва. Със сигурност е над 89. Някъде назад в темите - в тези теми, в които другите се оплакват от липса на парно на такива коли, бях писал и при колко градуса стрелката започва да мърда от най-долната си позиция, но не мога да го намеря. Някъде около 50 беше. Утре ако не забравя, може да включа конектора и да погледна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #10 Отговорено 19 Ноември, 2019 преди 24 минути, ogi28b написа: Значи "нормалното" при мен започва на 72 градуса и не знам къде свършва. Имах предвид TORQUE колко градуса показва преобладаващо при нормално шофиране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #11 Отговорено 19 Ноември, 2019 Ами не съм гледал точно за това. Ще погледна тия дни ако покарам повече време. Предполагам, че ще е 78-85, термостатите май така ги правят, с 6-7 градуса разлика от начало на отварянето до пълно отваряне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #12 Отговорено 20 Ноември, 2019 Не стана нищо сутринта, успях до 68 гр. да я докарам и стигнах до работа. Ще пробвам в събота-неделя нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 176 #13 Отговорено 20 Ноември, 2019 При моята кола ползвам подобно устройство .Стрелката тръгва от 51 градуса и на 72 вече е в нормално полажение до 105 градуса стелката не се мести.Нормално термостата работи от 77 до 82 градуса .Перките вклучват на 96-98 градуса и спират на 92-94 градуса. Това съм го наблюдавал при моята кола Сивик хибрид 2007 . Когато изкачвам продължително температурата стига до 102-103 градуса и вкючва втора степен.Това е устройството. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #14 Отговорено 20 Ноември, 2019 Дай линк или име на това у-во моля. Може да споделиш нещо за него какви възможности има, как се връзва и тнт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #15 Отговорено 20 Ноември, 2019 (Редактирано) Хубаво клипче. Вижда се, че термостатът започва да отваря на 70, там се спира и дори малко връща. След това продължава по-бавно да качва и около 78 се стабилизира. При мен LED бара на таблото започва да показва от 50 и на 60 гр. вече е на нормално положение. До колко, един Господ знае. Повече от 82 гр. не съм отчитал, но и не съм гледал на изкачване през лятото. Редактирано 20 Ноември, 2019 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 176 #16 Отговорено 21 Ноември, 2019 Ето я темата обсъждано е . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cstms 3 #17 Отговорено 2 Февруари, 2020 На 20.09.2019 г. at 18:00, inspektora написа: Не знам дали всички знаят, но на климатроника има скрито меню, от което се вижда показанието на много датчици, включително и този на антифриза: Колеги възможно ли е това меню при мен да липсва, че не става нищо? Колата е 2007 2.0 бензин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #18 Отговорено 2 Февруари, 2020 Сигурен ли си, че го правиш както трябва? В изключено положение на ключа, задържаш едновремнно ауто и рециркулация, завърташ, палиш и чак тогава отпускаш бутоните. На левия дисплей започва да мига номера на датчика и показанието. С бутона за нагревателя на задното стъкло сменяш номера на датчика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cstms 3 #19 Отговорено 4 Февруари, 2020 Вчера не ми остана време. Днес пробвах пак както ти си описал. В изключено положение на ключа натискам двата бутона на снимката, паля и след това опускам, но нищо.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #20 Отговорено 4 Февруари, 2020 (Редактирано) Това е бутона за синхронизирането на двете зони на климатика, не Ауто-то. Нямаш ли Auto бутон? Редактирано 4 Февруари, 2020 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cstms 3 #21 Отговорено 4 Февруари, 2020 Грешката е моя... разбира се, че имам бутон Auto. Натискал съм грешния бутон. Сега стана. Благодаря колеги. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #22 Отговорено 4 Февруари, 2020 На 19.11.2019 г. at 21:20, inspektora написа: Имах предвид TORQUE колко градуса показва преобладаващо при нормално шофиране. Няколко пъти съм го гледал от тогава, но все забравям после да пиша. При нормално каране в София около 75 % от времето, през което колата е загряла, температурата е 80-81 градуса. Ако нещо реша да се правя на състезател и вдигна повече от 1800 оборота, е отивала към 82-83 градуса. Ако е много студено и надуя отоплението, пада до към 70 с колата на място. Това е при винаги отворена клапа за външен въздух. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 471 #23 Отговорено 5 Февруари, 2020 И аз вече се оборудвах с техника. При мен се върти около 78-79 грдуса при нормално градско каране. Може би лятото ще е повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #24 Отговорено 5 Февруари, 2020 (Редактирано) ОК, значи всичко е точно При мен рядко стига 80, обикновено 78-79 гр. Очевидно това е нормалното и термостата е добре. Редактирано 5 Февруари, 2020 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #25 Отговорено 5 Февруари, 2020 (Редактирано) Преди 15 часа, ogi28b написа: Ако нещо реша да се правя на състезател и вдигна повече от 1800 оборота, е отивала към 82-83 градуса. Оги, не те насърчавам да караш бързо или неразумно, но имай предвид, че продължителното каране на ниски обороти не е добре за двигателя. Обикновено води до натрупване на сажди по колектор, ЕГР и турбина. Дори при коли, които се карат само в града, на ниски обороти, може да доведе до блокиране на турбо геометрията. Затова е добре периодично да се кара на извънградско за продухване, а ако колата се кара преобладаващо градско, да се кара на по-ниска предавка, респективно на по-високи обороти (поне част от времето). Да, това може малко да вдигне разхода, но в по-общ и дългосрочен план е по-разумно за двигателя. Това е една от причините дизелът да не е удачен за градски автомобил. Редактирано 5 Февруари, 2020 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #26 Отговорено 5 Февруари, 2020 (Редактирано) Spoiler за триене, прочетох грешно Редактирано 5 Февруари, 2020 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 471 #27 Отговорено 5 Февруари, 2020 (Редактирано) Преди 10 часа, inspektora написа: ОК, значи всичко е точно При мен рядко стига 80, обикновено 78-79 гр. Очевидно това е нормалното и термостата е добре. А направи ли ти впечатление какво отчита уреда на таблото? При мен на 49 градуса се появява първата чертичка и на 59 последната. Т.е. уж показва, че двигателя е загрял, но всъщност не е. И при теб ли е така? ПП: сега видях, че по-горе си писал вече. Уж имало някаква идея ако ти се скапе термостата или нещо друго лесно да разбереш, но според мен ще е по-ефективно ако започва да отчита на 70 и се пълни на 80. Не разбирам точно идеята Редактирано 5 Февруари, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #28 Отговорено 23 Януари, 2023 (Редактирано) Няколко години, след като пуснах тази тема, реших отново да тествам термостата и установих, че при 12 гр. външна температура е необходимо да измина около и над 10 км. за да достигне двигателя работната температура от 78 гр. (гледано от менюто на климатика). Освен това забелязах, че при около 60 гр. термостатът започва да отваря и повишението на температурата се забавя (потвърдено и с пипане на радиатора). С две думи, макар да не е драматичен проблем, реших да сменя термостата. Забелязал съм, че всички коли над 10 г. са за смяна на термостат - явно си имат предел на експлоатация, омекват им пружините или нещо друго. Не че не може да се кара така, но се променя температурния режим на мотора, разходът се вдига (особено при кратки маршрути) и т.н. След като го сменя другата седмица и покарам, ще докладвам какъв е ефекта. Редактирано 23 Януари, 2023 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #29 Отговорено 23 Януари, 2023 Няколко години, след като пуснах тази тема, реших отново да тествам термостата и установих, че при 12 гр. външна температура е необходимо да измина около и над 10 км. за да достигне двигателя работната температура от 78 гр. (гледано от менюто на климатика). Освен това забелязах, че при около 60 гр. термостатът започва да отваря и повишението на температурата се забавя (потвърдено и с пипане на радиатора). С две думи, макар да не е драматичен проблем, реших да сменя термостата. Забелязал съм, че всички коли над 10 г. са за смяна на термостат - явно си имат предел на експлоатация, омекват им пружините или нещо друго. Не че не може да се кара така, но се променя температурния режим на мотора, разходът се вдига (особено при кратки маршрути) и т.н. След като го сменя другата седмица и покарам, че докладвам какъв е ефекта. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #30 Отговорено 4 Февруари, 2023 (Редактирано) Термостатът вече е сменен и ефектът е следния: При външна температура 5 гр., по същия маршрут от предния пост, колата достигна 78 гр. около половин километър по-рано и след това я поддържа по-стабилно. Т.е. подобрение има, но незначително и общо взето смених термостата нахалост Очевидно е нормално бавното загряване - високоефективен двигател с малки термични загуби, алуминиев блок и работещо парно ... Явно, сравнено с всички други коли, които съм имал (все европейски), термостатът на Хонда издържа най-дълго, вероятно защото е доста по-голям, съответно с по-голяма и дебела пружина, която запазва дълго време характеристиките си. Хайде, за мое успокоение да кажа, че може би в перспектива има значение смяната, тъй като не смятам скоро да се разделям с колата, а с времето щеше да се влошава. Редактирано 4 Февруари, 2023 от inspektora 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #31 Отговорено 4 Февруари, 2023 Тоест: 1. Въздух 12°C, разстояние ≥ 10км, антифриз 78 °C. 2. Въздух 5°C ( Δt = 7°C), разстояние ~ 9,5км, антифриз 78 °C. Значи смяната на термостата не е била на халос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #32 Отговорено 5 Февруари, 2023 (Редактирано) Да, същите сметки ги направих и аз, но очакванията ми бяха по-големи. Още повече, че колата и в двата случая излиза от гараж, където температурата е постоянна - около 10-12 гр. Новият термостат: TAMA WV64BC-78, идентичен с оригиналния. Идва без гуменото уплътнение и най добре да се купи оригинално, както направих аз или да се рискува със старото. Редактирано 5 Февруари, 2023 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #33 Отговорено 26 Февруари, 2023 Още малко данни след смяната на термостата: Извънградски маршрут около 100 км. при външна температура 0 гр. - държи стабилно 78-80 гр. Парното сякаш работи по добре от преди (субективно). Извънградски маршрут около 100 км. при външна температура 20 гр. - държи стабилно 79-81 гр. ТАМА правят отлични термостати! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #34 Отговорено 27 Февруари, 2023 Купи и сложи оригинален термостат и го сравни после с тама-та (от китай вероятно) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове