inspektora 311 #1 Posted September 20, 2019 С изненада научих, че термостатът на дизела R22A2 отваря на 78 градуса. Като прочетох тук и там, излиза, че на повечето Хонди е такава температурата, при условие, че на другите коли, термостатът е настроен на 88-90 гр. Не знам дали всички знаят, но на климатроника има скрито меню, от което се вижда показанието на много датчици, включително и този на антифриза: От това меню установих, че антифризът ми е в границите 78-82 гр. в зависимост от натоварването, но по често около 78, което ми се струва ниска работна температура. Знае ли някой защо е толкова ниска температурата на термостата на Хонда и дали е нормална тази температура, която отчитам. Питам, защото на всички коли, които съм купувал, се е налагало да сменям термостата. Очевидно с времето му омеква пружината и започва да отваря по-рано. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 564 #2 Posted September 20, 2019 Така са май всички хонди и на моята имам чувството, че термостата отваря много рано, при мен стрелката за температурата никога не съм я виждал да достига до половината, обикновено си стои на 35-40% и при по-екстремни температури стига до 45%, но зимата парното духа топло още след първия километър градско. Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #3 Posted September 20, 2019 Аз нямам стрелка, но LED показателя показва две чертички преди средата при загряла кола. Така е на всички Хонди, които съм виждал по клипове, снимки и т.н Това обаче не е показателно, тъй като на всички автомобили произведени след 2000 г. стрелките/показателите са нелинейни и показват едно и също между 60 и 100 гр. Един вид да не се тревожат шофьорите. Затова и гледам реалните градуси от менюто на климатроника. Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1019 #4 Posted September 22, 2019 Не само да не се тревожат, ами окото свиква с позицията и е много по-лесно така да се доловят аномалии :) Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #5 Posted October 13, 2019 Никой ли не си е гледал температурата през климатроника? Дайте нещо за сравнение Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #6 Posted November 19, 2019 (edited) Най-сетне открих две теми, от които излиза, че 78 гр. на антифриза е нормална температура за моя двигател: https://www.civinfo.com/forum/engines-transmission-8g/95581-oil-temp-pressure-gauge-installed-temp-read.html Post 10 https://www.civinfo.com/forum/engines-transmission-8g/112671-what-normal-operating-temp-2-2-a.html Edited November 19, 2019 by inspektora Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 451 #7 Posted November 19, 2019 Здравей, колега. На дизеловия N22-A1 термостатът също е около 78 градуса. Конкретно моят. Не съм сменял и не знам дали има други възможности. Проверявам го редовно за изправност, доколкото позволява на колата. При мен уредът на таблото е програмиран така, че стрелката да застане на т. нар. "среда" при температура 72 градуса. Най-много съм виждал показанието да е 89 градуса, като стрелката все още е на средата. Не знам на колко е програмирано да тръгне нагоре. Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #8 Posted November 19, 2019 преди 16 минути, ogi28b написа: Най-много съм виждал показанието да е 89 градуса, като стрелката все още е на средата. Не знам на колко е програмирано да тръгне нагоре. Как си виждал това показание и колко ти показва при нормално шофиране? Иначе стрелките на таблото на повечето автомобили вече са грубо казано с три положения: студено, нормално и овърхийт. Нормалното е в мноого широки граници - напр. 60-100 гр. Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 451 #9 Posted November 19, 2019 На екрана на телефона, с TORQUE, със свързан блутуут-ОБД-конектор. Там дава данни в реално време. Значи "нормалното" при мен започва на 72 градуса и не знам къде свършва. Със сигурност е над 89. Някъде назад в темите - в тези теми, в които другите се оплакват от липса на парно на такива коли, бях писал и при колко градуса стрелката започва да мърда от най-долната си позиция, но не мога да го намеря. Някъде около 50 беше. Утре ако не забравя, може да включа конектора и да погледна. Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #10 Posted November 19, 2019 преди 24 минути, ogi28b написа: Значи "нормалното" при мен започва на 72 градуса и не знам къде свършва. Имах предвид TORQUE колко градуса показва преобладаващо при нормално шофиране. Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 451 #11 Posted November 19, 2019 Ами не съм гледал точно за това. Ще погледна тия дни ако покарам повече време. Предполагам, че ще е 78-85, термостатите май така ги правят, с 6-7 градуса разлика от начало на отварянето до пълно отваряне. Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 451 #12 Posted November 20, 2019 Не стана нищо сутринта, успях до 68 гр. да я докарам и стигнах до работа. Ще пробвам в събота-неделя нещо. Share this post Link to post Share on other sites
nakata 171 #13 Posted November 20, 2019 При моята кола ползвам подобно устройство .Стрелката тръгва от 51 градуса и на 72 вече е в нормално полажение до 105 градуса стелката не се мести.Нормално термостата работи от 77 до 82 градуса .Перките вклучват на 96-98 градуса и спират на 92-94 градуса. Това съм го наблюдавал при моята кола Сивик хибрид 2007 . Когато изкачвам продължително температурата стига до 102-103 градуса и вкючва втора степен.Това е устройството. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
frizzante 176 #14 Posted November 20, 2019 Дай линк или име на това у-во моля. Може да споделиш нещо за него какви възможности има, как се връзва и тнт. Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #15 Posted November 20, 2019 (edited) Хубаво клипче. Вижда се, че термостатът започва да отваря на 70, там се спира и дори малко връща. След това продължава по-бавно да качва и около 78 се стабилизира. При мен LED бара на таблото започва да показва от 50 и на 60 гр. вече е на нормално положение. До колко, един Господ знае. Повече от 82 гр. не съм отчитал, но и не съм гледал на изкачване през лятото. Edited November 20, 2019 by inspektora Share this post Link to post Share on other sites
nakata 171 #16 Posted November 21, 2019 Ето я темата обсъждано е . 2 Share this post Link to post Share on other sites
cstms 3 #17 Posted February 2, 2020 На 20.09.2019 г. at 18:00, inspektora написа: Не знам дали всички знаят, но на климатроника има скрито меню, от което се вижда показанието на много датчици, включително и този на антифриза: Колеги възможно ли е това меню при мен да липсва, че не става нищо? Колата е 2007 2.0 бензин. 1 Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #18 Posted February 2, 2020 Сигурен ли си, че го правиш както трябва? В изключено положение на ключа, задържаш едновремнно ауто и рециркулация, завърташ, палиш и чак тогава отпускаш бутоните. На левия дисплей започва да мига номера на датчика и показанието. С бутона за нагревателя на задното стъкло сменяш номера на датчика. Share this post Link to post Share on other sites
cstms 3 #19 Posted February 4, 2020 Вчера не ми остана време. Днес пробвах пак както ти си описал. В изключено положение на ключа натискам двата бутона на снимката, паля и след това опускам, но нищо.. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1019 #20 Posted February 4, 2020 (edited) Това е бутона за синхронизирането на двете зони на климатика, не Ауто-то. Нямаш ли Auto бутон? Edited February 4, 2020 by Pavel_Pavlov Share this post Link to post Share on other sites
cstms 3 #21 Posted February 4, 2020 Грешката е моя... разбира се, че имам бутон Auto. Натискал съм грешния бутон. Сега стана. Благодаря колеги. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 451 #22 Posted February 4, 2020 На 19.11.2019 г. at 21:20, inspektora написа: Имах предвид TORQUE колко градуса показва преобладаващо при нормално шофиране. Няколко пъти съм го гледал от тогава, но все забравям после да пиша. При нормално каране в София около 75 % от времето, през което колата е загряла, температурата е 80-81 градуса. Ако нещо реша да се правя на състезател и вдигна повече от 1800 оборота, е отивала към 82-83 градуса. Ако е много студено и надуя отоплението, пада до към 70 с колата на място. Това е при винаги отворена клапа за външен въздух. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 353 #23 Posted February 5, 2020 И аз вече се оборудвах с техника. При мен се върти около 78-79 грдуса при нормално градско каране. Може би лятото ще е повече. 1 Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #24 Posted February 5, 2020 (edited) ОК, значи всичко е точно При мен рядко стига 80, обикновено 78-79 гр. Очевидно това е нормалното и термостата е добре. Edited February 5, 2020 by inspektora 1 Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #25 Posted February 5, 2020 (edited) Преди 15 часа, ogi28b написа: Ако нещо реша да се правя на състезател и вдигна повече от 1800 оборота, е отивала към 82-83 градуса. Оги, не те насърчавам да караш бързо или неразумно, но имай предвид, че продължителното каране на ниски обороти не е добре за двигателя. Обикновено води до натрупване на сажди по колектор, ЕГР и турбина. Дори при коли, които се карат само в града, на ниски обороти, може да доведе до блокиране на турбо геометрията. Затова е добре периодично да се кара на извънградско за продухване, а ако колата се кара преобладаващо градско, да се кара на по-ниска предавка, респективно на по-високи обороти (поне част от времето). Да, това може малко да вдигне разхода, но в по-общ и дългосрочен план е по-разумно за двигателя. Това е една от причините дизелът да не е удачен за градски автомобил. Edited February 5, 2020 by inspektora 1 Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1019 #26 Posted February 5, 2020 (edited) Spoiler за триене, прочетох грешно Edited February 5, 2020 by Pavel_Pavlov Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 353 #27 Posted February 5, 2020 (edited) Преди 10 часа, inspektora написа: ОК, значи всичко е точно При мен рядко стига 80, обикновено 78-79 гр. Очевидно това е нормалното и термостата е добре. А направи ли ти впечатление какво отчита уреда на таблото? При мен на 49 градуса се появява първата чертичка и на 59 последната. Т.е. уж показва, че двигателя е загрял, но всъщност не е. И при теб ли е така? ПП: сега видях, че по-горе си писал вече. Уж имало някаква идея ако ти се скапе термостата или нещо друго лесно да разбереш, но според мен ще е по-ефективно ако започва да отчита на 70 и се пълни на 80. Не разбирам точно идеята Edited February 5, 2020 by Bizzito Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #28 Posted January 23 (edited) Няколко години, след като пуснах тази тема, реших отново да тествам термостата и установих, че при 12 гр. външна температура е необходимо да измина около и над 10 км. за да достигне двигателя работната температура от 78 гр. (гледано от менюто на климатика). Освен това забелязах, че при около 60 гр. термостатът започва да отваря и повишението на температурата се забавя (потвърдено и с пипане на радиатора). С две думи, макар да не е драматичен проблем, реших да сменя термостата. Забелязал съм, че всички коли над 10 г. са за смяна на термостат - явно си имат предел на експлоатация, омекват им пружините или нещо друго. Не че не може да се кара така, но се променя температурния режим на мотора, разходът се вдига (особено при кратки маршрути) и т.н. След като го сменя другата седмица и покарам, ще докладвам какъв е ефекта. Edited January 23 by inspektora Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #29 Posted January 23 Няколко години, след като пуснах тази тема, реших отново да тествам термостата и установих, че при 12 гр. външна температура е необходимо да измина около и над 10 км. за да достигне двигателя работната температура от 78 гр. (гледано от менюто на климатика). Освен това забелязах, че при около 60 гр. термостатът започва да отваря и повишението на температурата се забавя (потвърдено и с пипане на радиатора). С две думи, макар да не е драматичен проблем, реших да сменя термостата. Забелязал съм, че всички коли над 10 г. са за смяна на термостат - явно си имат предел на експлоатация, омекват им пружините или нещо друго. Не че не може да се кара така, но се променя температурния режим на мотора, разходът се вдига (особено при кратки маршрути) и т.н. След като го сменя другата седмица и покарам, че докладвам какъв е ефекта. 1 Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #30 Posted Saturday at 03:19 PM (edited) Термостатът вече е сменен и ефектът е следния: При външна температура 5 гр., по същия маршрут от предния пост, колата достигна 78 гр. около половин километър по-рано и след това я поддържа по-стабилно. Т.е. подобрение има, но незначително и общо взето смених термостата нахалост Очевидно е нормално бавното загряване - високоефективен двигател с малки термични загуби, алуминиев блок и работещо парно ... Явно, сравнено с всички други коли, които съм имал (все европейски), термостатът на Хонда издържа най-дълго, вероятно защото е доста по-голям, съответно с по-голяма и дебела пружина, която запазва дълго време характеристиките си. Хайде, за мое успокоение да кажа, че може би в перспектива има значение смяната, тъй като не смятам скоро да се разделям с колата, а с времето щеше да се влошава. Edited Saturday at 03:24 PM by inspektora 2 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2147 #31 Posted Saturday at 04:51 PM Тоест: 1. Въздух 12°C, разстояние ≥ 10км, антифриз 78 °C. 2. Въздух 5°C ( Δt = 7°C), разстояние ~ 9,5км, антифриз 78 °C. Значи смяната на термостата не е била на халос. Share this post Link to post Share on other sites
inspektora 311 #32 Posted Sunday at 07:34 AM (edited) Да, същите сметки ги направих и аз, но очакванията ми бяха по-големи. Още повече, че колата и в двата случая излиза от гараж, където температурата е постоянна - около 10-12 гр. Новият термостат: TAMA WV64BC-78, идентичен с оригиналния. Идва без гуменото уплътнение и най добре да се купи оригинално, както направих аз или да се рискува със старото. Edited Sunday at 07:40 AM by inspektora Share this post Link to post Share on other sites