Jump to content
Sign in to follow this  
inspektora

Термостат и температура на антифриза

Recommended Posts

С изненада научих, че термостатът на дизела R22A2 отваря на 78 градуса. Като прочетох тук и там, излиза, че на повечето Хонди е такава температурата, при условие, че на другите коли, термостатът е настроен на 88-90 гр. Не знам дали всички знаят, но на климатроника има скрито меню, от което се вижда показанието на много датчици, включително и този на антифриза:

1303342717_Annotation2019-08-30204230.thumb.gif.e70aa10670e1ecb2a2e1f8e5c832ba35.gif

От това меню установих, че антифризът ми е в границите 78-82 гр. в зависимост от натоварването, но по често около 78, което ми се струва ниска работна температура. Знае ли някой защо е толкова ниска температурата на термостата на Хонда и дали е нормална тази температура, която отчитам. Питам, защото на всички коли, които съм купувал, се е налагало да сменям термостата. Очевидно с времето му омеква пружината и започва да отваря по-рано.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така са май всички хонди и на моята имам чувството, че термостата отваря много рано, при мен стрелката за температурата никога не съм я виждал да достига до половината, обикновено си стои на 35-40% и при по-екстремни температури стига до 45%, но зимата парното духа топло още след първия километър градско. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз нямам стрелка, но LED показателя показва две чертички преди средата при загряла кола. Така е на всички Хонди, които съм виждал по клипове, снимки и т.н Това обаче не е показателно, тъй като на всички автомобили произведени след 2000 г. стрелките/показателите са нелинейни и показват едно и също между 60 и 100 гр. Един вид да не се тревожат шофьорите. Затова и гледам реалните градуси от менюто на климатроника.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не само да не се тревожат, ами окото свиква с позицията и е много по-лесно така да се доловят аномалии :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Никой ли не си е гледал температурата през климатроника? Дайте нещо за сравнение:worthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-сетне открих две теми, от които излиза, че 78 гр. на антифриза е нормална температура за моя двигател:

https://www.civinfo.com/forum/engines-transmission-8g/95581-oil-temp-pressure-gauge-installed-temp-read.html  Post 10

https://www.civinfo.com/forum/engines-transmission-8g/112671-what-normal-operating-temp-2-2-a.html

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, колега. На  дизеловия N22-A1 термостатът също е около 78 градуса. Конкретно моят. Не съм сменял и не знам дали има други възможности. Проверявам го редовно за изправност, доколкото позволява на колата. 

 

При мен уредът на таблото е програмиран така, че стрелката да застане на т. нар. "среда" при температура 72 градуса. Най-много съм виждал показанието да е 89 градуса, като стрелката все още е на средата. Не знам на  колко е програмирано да тръгне нагоре. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 16 минути, ogi28b написа:

Най-много съм виждал показанието да е 89 градуса, като стрелката все още е на средата. Не знам на  колко е програмирано да тръгне нагоре. 

Как си виждал това показание и колко ти показва при нормално шофиране? Иначе стрелките на таблото на повечето автомобили вече са грубо казано с три положения: студено, нормално и овърхийт. Нормалното е в мноого широки граници - напр. 60-100 гр.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На екрана на телефона, с TORQUE, със свързан блутуут-ОБД-конектор. Там дава данни в реално време. 

 

Значи "нормалното" при мен започва на 72 градуса и не знам къде свършва. Със сигурност е над 89. Някъде назад в темите - в тези теми, в които другите се оплакват от липса на парно на такива коли, бях писал и при колко градуса стрелката започва да мърда от най-долната си позиция, но не мога да го намеря. Някъде около 50 беше. Утре ако не забравя, може да включа конектора и да погледна. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 24 минути, ogi28b написа:

 

Значи "нормалното" при мен започва на 72 градуса и не знам къде свършва.

Имах предвид TORQUE колко градуса показва преобладаващо при нормално шофиране. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами не съм гледал точно за това. Ще погледна тия дни ако покарам повече време. Предполагам, че ще е 78-85, термостатите май така ги правят, с 6-7 градуса разлика от начало на отварянето до пълно отваряне. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не стана нищо сутринта, успях до 68 гр. да я докарам и стигнах до работа. Ще пробвам в събота-неделя нещо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При моята кола ползвам подобно устройство .Стрелката тръгва от 51 градуса и на 72 вече е в нормално полажение до 105 градуса стелката не се мести.Нормално термостата работи от 77 до 82 градуса .Перките вклучват на 96-98 градуса и спират на 92-94 градуса. Това съм го наблюдавал при моята кола Сивик хибрид 2007 . Когато изкачвам продължително температурата стига до 102-103 градуса и вкючва втора степен.Това е устройството.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дай линк или име на това у-во моля. Може да споделиш нещо за него какви възможности има, как се връзва и тнт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубаво клипче. Вижда се, че термостатът започва да отваря на 70, там се спира и дори малко връща. След това продължава по-бавно да качва и около 78 се стабилизира. При мен LED бара на таблото започва да показва от 50 и на 60 гр. вече е на нормално положение. До колко, един Господ знае. Повече от 82 гр. не съм отчитал, но и не съм гледал на изкачване през лятото.

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето я темата обсъждано е .

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 20.09.2019 г. at 18:00, inspektora написа:

Не знам дали всички знаят, но на климатроника има скрито меню, от което се вижда показанието на много датчици, включително и този на антифриза:

1303342717_Annotation2019-08-30204230.thumb.gif.e70aa10670e1ecb2a2e1f8e5c832ba35.gif

Колеги възможно ли е това меню при мен да липсва, че не става нищо? Колата е 2007 2.0 бензин.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сигурен ли си, че го правиш както трябва? В изключено положение на ключа, задържаш едновремнно ауто и рециркулация, завърташ, палиш и чак тогава отпускаш бутоните. На левия дисплей започва да мига номера на датчика и показанието. С бутона за нагревателя на задното стъкло сменяш номера на датчика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера не ми остана време. Днес пробвах пак както ти си описал. В изключено положение на ключа натискам двата бутона на снимката, паля и след това опускам, но нищо..:|

 

IMG_20200204_093843.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е бутона за синхронизирането на двете зони на климатика, не Ауто-то. Нямаш ли Auto бутон?

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

:oops:Грешката е моя... разбира се, че имам бутон Auto. Натискал съм грешния бутон. Сега стана. Благодаря колеги.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 19.11.2019 г. at 21:20, inspektora написа:

Имах предвид TORQUE колко градуса показва преобладаващо при нормално шофиране. 

Няколко пъти съм го гледал от тогава, но все забравям после да пиша. При нормално каране в София около 75 % от времето, през което колата е загряла, температурата е 80-81 градуса. Ако нещо реша да се правя на състезател и вдигна повече от 1800 оборота, е отивала към 82-83 градуса. Ако е много студено и надуя отоплението, пада до към 70 с колата на място. Това е при винаги отворена клапа за външен въздух. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз вече се оборудвах с техника. При мен се върти около 78-79 грдуса при нормално градско каране. Може би лятото ще е повече.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОК, значи всичко е точно :D При мен рядко стига 80, обикновено 78-79 гр. Очевидно това е нормалното и термостата е добре.

Edited by inspektora
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, ogi28b написа:

Ако нещо реша да се правя на състезател и вдигна повече от 1800 оборота, е отивала към 82-83 градуса.

Оги, не те насърчавам да караш бързо или неразумно, но имай предвид, че продължителното каране на ниски обороти не е добре за двигателя. Обикновено води до натрупване на сажди по колектор, ЕГР и турбина. Дори при коли, които се карат само в града, на ниски обороти, може да доведе до блокиране на турбо геометрията. Затова е добре периодично да се кара на извънградско за продухване, а ако колата се кара преобладаващо градско, да се кара на по-ниска предавка, респективно на по-високи обороти (поне част от времето). Да, това може малко да вдигне разхода, но в по-общ и дългосрочен план е по-разумно за двигателя. Това е една от причините дизелът да не е удачен за градски автомобил.

 

Edited by inspektora
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

за триене, прочетох грешно

 

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, inspektora написа:

ОК, значи всичко е точно :D При мен рядко стига 80, обикновено 78-79 гр. Очевидно това е нормалното и термостата е добре.

 

А направи ли ти впечатление какво отчита уреда на таблото? 

При мен на 49 градуса се появява първата чертичка и на 59 последната. Т.е. уж показва, че двигателя е загрял, но всъщност не е.

И при теб ли е така?

 

ПП: сега видях, че по-горе си писал вече. Уж имало някаква идея ако ти се скапе термостата или нещо друго лесно да разбереш, но според мен ще е по-ефективно ако започва да отчита на 70 и се пълни на 80. Не разбирам точно идеята 

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...