Bizzito 481 #1 Публикувано 15 Юни, 2019 Здравейте, докарахме я и до налягането в гумите. Шегувам се разбира се С какво налягане помпите гумите си? На табелката на колонката пише 2.1 атмосфери за четирите гуми, но вече във втори сервиз ми ги помпат на 2.4 и аз после ги спадам до 2.1. До сега съм карал само малки коли и нямам идея 2.1 атм. дали е ок. Освен това на предишните коли винаги е имало разлика в предни задни. Поздрави, и само такива да са ни проблемите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #2 Отговорено 15 Юни, 2019 Помпай ги на 2,1 бара - както ти пише на колонката, защото при повече ще вози като каруца. То трябва и точен манометър, защото по всички бензиностанции показанията винаги се различават. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #3 Отговорено 18 Юни, 2019 Ако ми позволиш да перефразирам въпроса ти... Чудиш се дали да слушаш инженерите с десетки години опит в производство и тестове на автомобили или 18 годишен главун със завършен 4ти клас, който не схваща идеята от динамометричен ключ за джантите и си върти с пневматичния гайковерт? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 18 Юни, 2019 Имай предвид, че налягането от Хонда е за студени гуми. Ако помпиш на бензиностанция и си покарал известно време, гумите ще са загряли и налягането ще е по-високо. Купи си за няколко лв манометър и ги измери студени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #5 Отговорено 18 Юни, 2019 Преди 4 часа, Pavel_Pavlov написа: Имай предвид, че налягането от Хонда е за студени гуми. Ако помпиш на бензиностанция и си покарал известно време, гумите ще са загряли и налягането ще е по-високо. Купи си за няколко лв манометър и ги измери студени. Пробвах поне 4 5 такива и резултата е драматичен. Ако имате опит с работещ за няколко лева, ще си взема че ми липсва за мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #6 Отговорено 18 Юни, 2019 Ами моят е от Кауфланд или някой друг магазин – от най-евтиноизглеждащите, но отчита сходно с индикатора на маркуча за помпене на бензиностанциите. Не помня откъде точно го купувах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 481 #7 Отговорено 18 Юни, 2019 Трябва да си взема един такъв електронен аз, защото гумите ми са малко китайски и са много смачкани на 2.1. Да не прекалявам с 2.2 ще ги помпя на 2.15, хахаха. С това ще стане: https://www.aliexpress.com/item/WHDZ-TG105-Digital-Car-Tire-Tyre-Air-Pressure-Gauge-Meter-LCD-Display-Manometer-Barometers-Tester-for/32847644525.html?spm=2114.search0104.3.16.41ea7661U9xKgK&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_10084_453_10083_454_10103_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536,searchweb201603_53,ppcSwitch_0&algo_expid=6de2a949-f9f7-41a4-a270-070997ccbc04-2&algo_pvid=6de2a949-f9f7-41a4-a270-070997ccbc04&transAbTest=ae803_3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #8 Отговорено 18 Юни, 2019 Подкрепям напълно казаното от pln - гледаш какво са заложили инженерите и го следваш, т.е. каквото пише на колата - това. А там, ако не се лъжа, пише при натоварена кола и при ненатоварена. Сиреч има разлика ако ще пътуваш на дълъг път с багаж и 5 души в колата или ако ще караш сам в градски условия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #9 Отговорено 18 Юни, 2019 Имай предвид също и разликата в мерните единици - bar и kg/cm2 са две различни мерни единици, които за много хора означават едно и също. Да речем на моя Акорд го дават 32 bar налягането. Отивам на бензиностанцията, ама там мерната единица bar изобщо я няма. Има kg/cm2 и psi. Само че 32 bar са близо 33 kg/cm2 и ето ти разлика в налягането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #10 Отговорено 18 Юни, 2019 Колега,наясно ли си колко са 32 бара? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #11 Отговорено 18 Юни, 2019 Ако беше наясно нямаше да пише тези глупости. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #12 Отговорено 18 Юни, 2019 (Редактирано) Преди 2 часа, Cyreon написа: Имай предвид също и разликата в мерните единици - bar и kg/cm2 са две различни мерни единици, които за много хора означават едно и също. Да речем на моя Акорд го дават 32 bar налягането. Отивам на бензиностанцията, ама там мерната единица bar изобщо я няма. Има kg/cm2 и psi. Само че 32 bar са близо 33 kg/cm2 и ето ти разлика в налягането. Колега, нещо си объркал сериозно, но всеки може да сбърка. Че 32 бара са почти 33 кг/см^2 - не оспорвам, така си е, но истината е че 1 бар е около 1.02 кг/см^2 и за целите на помпането е пренебрежимо малка разликата. Ако трябва да напомпаш на 2.2 бара е на практика същото, като да напомпаш на 2.2 кг/см^2. Заради изохорния процес и загряването, може да напомпаш на 2.3 кг/см^2 и то ще спадне с изстиването до малко над 2.2 кг/см^2, което ти е 2.2 бара. А на твоя Акорд това 32 дето казваш, че "му дават" - това е мерната единица "psi" - паунда на квадратен инч. 1 бар = 14.5 PSI Редактирано 18 Юни, 2019 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #13 Отговорено 18 Юни, 2019 (Редактирано) Объркал съм се! Разбира се, че 2.2 бара имах предвид, че това не са 2.2 kg/cm2. Но принципът си остава един и същ, което в крайна сметка ми беше идеята, че мерните единици са сходни, а често се бъркат без значение дали става въпрос за 2.2 бара, за 22 или 220. Аз се обърках и заради другата мерна единица kPa, която също я има и обърква понякога. Пфу някои хора как злобно скочиха, големи мераклии да те изкарат некомпетентен и че пишеш глупости. Опасен народ ей! Редактирано 18 Юни, 2019 от Cyreon 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #14 Отговорено 18 Юни, 2019 100kPa=1atm=1,02kg/sm Къде ги обърка с 32 бара не знам ама нейсе.Представи си,че някой нищо не разбиращ реши да помпи на 32 бара след,като прочете поста ти.Никой не е скочил просто доста фрапиращо се беше изказал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #15 Отговорено 18 Юни, 2019 преди 7 минути, zograffa написа: 100kPa=1atm=1,02kg/sm Къде ги обърка с 32 бара не знам ама нейсе.Представи си,че някой нищо не разбиращ реши да помпи на 32 бара след,като прочете поста ти.Никой не е скочил просто доста фрапиращо се беше изказал. Обърках се с psi - паунди на квадратен инч. Живял съм в САЩ и от там винаги 2.2 bar го асоцирам с 32 psi. Толкова пише и на вратата на Акорда ми 220 kPa (2.2 bar) или 32 psi. И какво намекваш? Че след поста ми някой хукна да помпи гумите на 32 бара (аз дадох само пример с моята, не че съм казал конкретна да кола да се помпи толкова) и ще се претрепе заради мен. Цялата работа е, че хора като теб уж прикрити зад това колко са загрижени за другите, искат да изкарат такива като мен некомпетентни и да бъдат smartass, умници. Някакво вътрешно самозадоволство е това явно. Другият хубостник пък под теб писал, че съм писал "глупости". Не е това начина. Аз никога така не бих скочил така на колеги. Винаги първо бих съобразил този човек защо пише, ще изчакам дали пък не се е объркал, няма да бързам с определенията и констатациите, а бих подходил внимателно. Ама всичко е до възпитание и манталитет. Живи и здрави. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #16 Отговорено 18 Юни, 2019 Колега, извинявай, но когато нещо е грешно, трябва да се посочи веднага, а не да се премълчава за да не се разсърди авторът му. Ти пък го приемаш толкова лошо, сякаш на бой сме ти скочили... Нали сме тук да си помагаме и всеки да научи нещо от другия. След като си се поправил - да, така е разбира се, различни мерни единици са, с доуточнението, че тази разлика от 2 % е пренебрежима за целите. Ако караш градско в хладен ден и вали дъжд, а на другия ден е жега и караш извънградско по път със завои - само от температурната разлика налягането може да се повиши доста повече от 2 %. Например между 10 и 40 градуса на въздуха в гумата, абсолютното налягане може да се измени около 10 % или от 2.2 манометрично да стане над 2.5, като това също се пренебрегва, без да оказва значимо влияние на живота на гумата. Никой не си спада гумите в жегата и да ги помпа на другия ден като е студено. Отиваш, помпаш на 2.2 и дали са барове, дали са килограми на кв. см - все тая. Не си кола от Формула 1, че да следиш стойността до хилядни. Е, ти самият може да си толкова прецизен, но на практика е излишно. Това го казвам по принцип, не на теб специално, защото тук четат доста хора, вкл. и гости на форума, случайно попаднали на темата. Поздрави! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #17 Отговорено 19 Юни, 2019 (Редактирано) On 6/18/2019 at 6:33 PM, Cyreon said: Имай предвид също и разликата в мерните единици - bar и kg/cm2 са две различни мерни единици, които за много хора означават едно и също. Да речем на моя Акорд го дават 32 bar налягането. Отивам на бензиностанцията, ама там мерната единица bar изобщо я няма. Има kg/cm2 и psi. Само че 32 bar са близо 33 kg/cm2 и ето ти разлика в налягането. 32 bar са близо 33 kg/cm2 --- какви са тия гуми какво е това нещо вероятно 3,2 и 3,3 Редактирано 19 Юни, 2019 от Accord 1,8i LS 2001 late real view Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове