Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Явно не вадят триногите при валеж, или тез смелчаци си мислят така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, darius написа:

Карам от Равда към Бургас.

Дъжда вали, като из ведро.

След колелото на Лидл, вдигам 110  и се установявам в дясното платно.

И се почва, голфове, корси, пунто, грандис, сценици,  всичките бараки възможни над 20г ме изпреварват като спрял.

Смели хора, състезатели, в дъжда се юркат като штумахер!

На другият ден,  същият маршрут времето сухо, пак карам със 110, подобни коли карат кротко с 90 в ограничението.

При дъжд какво значение има възрастта на колата, определящо е състоянието на гумите и после теглото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дъжд веднага обяснявам:

Окачване, височина, шоферски умения, ситуация и системи.

20г. бараки с люлеещи се амортесОри, никакви спирачки, самонадеяни състезатели.

Теглото е много важно, колкото по тежък, толкова повече щети  и ангелчета.

Бмв нямаше, те си знаят и броят тоталките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И днес 4.30 Люлин - 7.30 Бургас караулака.

Над 90% от тировете изпълняват ромската приказка:

"Фаровете ден"!

С  правилно настроени фарове ме изпревари, Ауди S6 и S klasse  след 2016!

Добре са ми затъмнени стъклата и огледалото за задно виждане ме спасяват!

Насрещното го боря със сенника!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно време пътуването по магистралата е тегаво. Масово каране в лява лента безпричинно. Не разбирам защо след 5-6 подминати коли не им става неудобно? Поне да пускат опитващите се да изпреварят бавните мепесета в дясната лента(има камиони и не само които карат с много под 90).
Каране броня в броня и безпричинно притискане при изпреваване(същите тези, които не помръдват от ляво). Много трябва да си играя да режа видеа от регистратора иначе да съм ги извадил досега). Включване на магистралата без да се използва ускорителната лента.
В града е същата трагедия - кара се в най ненатоварената лента, при престояване засичаме всички, мигачи не се използват

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна не ползвам магистралите ни, или само в много краен случай.

А и като цяло, пътната ни мрежа е трагедия.

Каква култура без анфраструктура?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пишем до министърУт, да оправи магистралите и да изчакаме 3 седмици, тея с 250 сами ще се елиминират!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mда. Естествен подбор. Снощи в Пловдив пак 2-мина загинали и Ренджа на 2 строшен.

Културно - с 200 по булеварда. СУВ-овете дупки по асфалта ги не плашат, но дърветата са яки.

А сегашният министър-ка (за малко) е толко "извън час", че чак ... ама, няма как - калпав е матрЯла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне не са убили невинни !

Вчера по ам тракия имаше на места ужасни пориви и проливен дъжд.

И пилотите пак си мигаха и караха с над 140!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави ми ви впечатление, че масово (поне в Бургас), в момента в който колата пред вас пусне мигач, веднага прави маневрата.

 

Все едно мигачът дава предимство, а не сигнализация за предстоящото престрояване.

 

Това е повече от противно и нагло поведение!!

 

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвай се, че въобще дават мигач!

Макар при някои да е като светкавица. Още не е светнал и вече са го изключили.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 hours ago, darius said:

Да пишем до министърУт, да оправи магистралите и да изчакаме 3 седмици, тея с 250 сами ще се елиминират!

 

пробвал съм, но нямаше отговор. Предимно на апи пращам сигнали, но става многоооого бавно. Примерно, около 2 години им отне да видят че преди тунел витиня посока София, настилката е трагична и трябва ремонт. Засега само знаци има, но един ден :worthy:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 1 час, gena_bs написа:

Радвай се, че въобще дават мигач!

 

За културата на английските шофьори.

Инструкторът на синът ни му беше казал:

"Това, че мигачът мига означава само, че мигачите на колата са изправни. Накъде иска да свие само той си знае!"

През годините, каране в Англия, лично съм се убедил, колко е прав. Особено при преминаване през кръгово.

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, darius написа:

Поне не са убили невинни !

Напротив!

Самоубиецът е невинен - просто лоши примери и възпитание, а убитото от него момиче само е виновно за лоша преценка на партньор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 12 часа, Legal написа:

Прави ми ви впечатление, че масово (поне в Бургас), в момента в който колата пред вас пусне мигач, веднага прави маневрата.

Все едно мигачът дава предимство, а не сигнализация за предстоящото престрояване.

Това е повече от противно и нагло поведение!!

 

В Асеновград видиш ли да ти идва кола отдясно веднага трябва да намалиш, защото от мен да знаеш - НЯМА да спре! Вдига ръката за благодаря, дори без да те погледне. Преминавал съм от там с автомобили с три различни регистрации (не и местната). Това, че са на стоп или обърнат триъгълник си е изцяло твой проблем. И това важи за всякакви цветове и полове шофьори.

 

А контекста за английските мигачи - когато попитали шофьора на автобус с 40 годишен стаж, как така няма едно произшествие, той отговорил: - Никога не съм се възползвал от предимството си!

Редактирано от jt26

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, Legal said:

Прави ми ви впечатление, че масово (поне в Бургас), в момента в който колата пред вас пусне мигач, веднага прави маневрата.

 

Все едно мигачът дава предимство, а не сигнализация за предстоящото престрояване.

 

Това е повече от противно и нагло поведение!!

 

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

градска среда, ако има достатъчна дистанция и не те принуждават да намаляш, е по добрия вариант.По София много рядко в града да видиш мигачи. Имам случай, когато подавам, стоя и чакам да ме пуснат, защото никой не се сеща. Това създава тапи и предпоставки за птп

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  В Бургас на кръгово е ужасно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, electric28 написа:

 

пробвал съм, но нямаше отговор. Предимно на апи пращам сигнали, но става многоооого бавно. Примерно, около 2 години им отне да видят че преди тунел витиня посока София, настилката е трагична и трябва ремонт. Засега само знаци има, но един ден :worthy:

Градска мобилност в София са много бързи и реагират!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последни наблюдения за живущите в Айтос и Ветрен!

След кръговото от Бургас/Пети километър/ посока София става магистрален път!

Катаджийските съединители са ограничили скороста в градски условия!

И след Ромпетрол се почва, святкане, изпреварване от дясно, 120 до 200 зависи от състезателя.

Интересни пилоти, почти всички са с десен мигач да слезнат във Ветрен!

Същото е и от Бургас до Сарафово!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ли забелязал че където има "органи" за контрол, винаги има секване на потока и тапи?

Такава ни е системата: Има ли леви педали, да прекъсват трансмисията, ще има и десни педали, дет са ускоряват като елементарни частици - закон за действието и противодействието.

На запад органите се опитват да постигнат ламинарен поток на трафика, а у нас непрекъснат поток на парите от глоби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не препоръчвам ляв завой от Малинов към Филип Аврамов в София, освен ако точно там не трябва да завиете. Опашката започва още от Сахаров, никой не те пуска в лентата, а и светофара е кратък, може би 4-5 коли минават. По добре завой малко по надолу по Москов, където има нормален свеотфар и няма опашки

Другият почти невъзможен ляв е от Никола Габровски към Гм Димитров

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво доживях.

Спрял съм неправилно и в нарушение в активна лента пред училището на децата.

Чакам като всички останали в тази ситуация, но днес бях сам.

Зад мен спира кола, разтоварват се и почва да ми свири.

Стоя си спокойно, а човекУт минава в ляво спира и ми прави забележка защо нямам аварийни.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Амии, прав е, но ти си го знаеш.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещам напоследък пешеходците станали пълноправни участници в движението.

Ту в насрещното, ту правилно, все в платната  на колите се движат!

И ученици масово зяпат в телефоните и пресичат, даже и на червено.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Бях в София и с един приятел се возихме в такси. Когато слязохме, приятелят ми каза на шофьора:
— Много ви благодаря. Шофирахте прекрасно.
За секунда таксиметровият шофьор се стъписа, а после каза:
— Ти да не се бъзикаш, а?
— Не, човече, не се шегувам. Възхищавам се на самообладанието ви в натовареното движение.
— Аха — каза шофьорът и потегли.
— Какво ти става? — попитах аз.
— Опитвам се да върна доброто отношение в София —каза приятелят ми. — Това е единственото нещо, което да накара всички да се замислят.
— Как с един човек ще се оправят всички?
— Не става дума само за един. Таксиджията сега се накефи. Днес той ще има двадесетина пътника. Той ще се държи добре с тях, защото подсъзнателно помни, че някой се е отнесъл добре с него. Клиентите му ще са по-любезни с колегите или служителите си, с други продавачи, че дори със собствените си семейства. За ден добрината може да достигне и до 1 000 души. Това си е супер, нали?
— Само, че ти си зависим от таксиметровия шофьор —той трябва да предаде добрината на другите.
— Виж, — каза приятелят ми, —системата не е защитена срещу глуп@ци. Така, че днес е нужно да съм добър с поне десет човека. Ако от десет, поне трима станат усмихнати и добри, тогава все едно се предава доброто на три хиляди.
Ден след ден, капка по капка – вир става…
— На думи звучи добре — съгласих се аз, — но не съм убеден, че на практика действа.
— Ако не стане – какво си загубил? Аз се чувствам прекрасно, казвайки на човека, че шофира добре. Неговият бакшиш бяха добрите думи. Ако днес не е станало - утре пак се пробва и все един ще се окаже щастлив и усмихнат.
— Ти не си добре.
— Направено е изследване и се оказва, че онова, което липсва на всички е отношението - никой не казва на никого каква чудесна работа върши. Никой не е благодарен на никого. Стигаме дотам, че не сме благодарни и затова, че съществуваме…
— Но те не работят добре. И не съществуват – вегетират.
— Все е нужно да се почне от някъде – защо да не е от мен? Защо да не чуят добра дума?
Минахме покрай един строеж и видяхме няколко работници, които хапваха на крак. Приятелят ми спря.
— Готина сграда. Трудно ли се строи.
Работниците го погледнаха подозрително.
— Кога ще я завършите?
— По план - през юни — изръмжа единият.
— Вероятно сте горди, че правите такива неща?
И без да дочакаме отговор, продължихме нататък. Тогава подхвърлих:
— Странен екземпляр си.
— Защо? Когато строителите смелят думите ми, ще им стане приятно. И все някой ще има полза от тяхното щастие.
— Една птичка пролет не прави. Не можеш да вършиш това сам. Сам срещу всички.
— Ако съм доволен от това, какво ти пука. Не е лесно да накараш хората да станат добри, но ако се включат и други, ще стане по-лесно...
— Що направи път на тази жена — гледай я каква дрипла е….
— Може, но ако е учителка, днес класът й ще е доволен и за децата денят ще е прекрасен…
Замислих се. Дали пък тоя лудия не е нормален?

Докато разсъждавах, несъзнателно се усмихнах и помахах на малко детенце, което ме наблюдаваше с любопитство…
Денят изведнъж стана различен…"

 

Агресията провокира лошото в нас, но имаме и добро, и то е заразително!
 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре казано и аз се опитвам. Вероятно изглеждам странно в очите на останалите но не ми пука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жената ме пита:

- Защо винаги даваш път, а нас  с 300 зора ни пускат да минем?!

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Път требе да се дава и на мравката, и особено на децата!

1 постерче от синковеца. ;)

Messenger_creation_8498cac2-8f97-4466-afe9-0fa88fbe08e0.jpeg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При повечето коментари се успокояваме с новите и необучени шофьори.

Днес съм изумен от уменията на шофьорите с дълги коси които засичат, не спират на пешеходните пътеки, карат с 20 и т.н.

И като ги изпреваря, какво да видя, възрастни хора с очила лупи, мъже, с дълги коси и захапали волана.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълно е с неграмотници.

Сега се връщам от път - нощем.

Масово се кара под ограничението и на КЪСИ (при липса на насрещно движение), включително и прехвалените тираджии! Аз как да изпреварвам без да виждам пред тях и без да ги заслепявам? Като им премигна, някои се сещат, повечето не! Кво стАа в тАа държава бе?

Скоростта убивала! 

Убива малкоумието и малкото умение + мижава съобразителност, а реакциите са друга бира - недопита и вкиснала.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ceco_accord написа:

прехвалените тираджии

Аааа, Цецо, има тираджии, има и Тираджии!

Аз се старая да съм от ония с главно Т. ;)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга ми бе мисълта.

Тва е 1 от първите неща които обясних на синковеца.

Безопасността е много висок % от видимостта - осигуряваш я на околните, както и ти караш задължително в нейните граници!

Вчера 1 малкоумник - чипосан Галфон, арабийски изпреварва колона коли с водач един тир, който е почти на билото на шосето. Отзад не се знае какво идва! Тоя колко живота има не знам, както и онзи когото срещне в насрещното!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта завивам в малка уличка и не мога да завия, една дама с прическа "ела ме ритни", рошава като разплетена дамаджана,

си разтоварва куфари, чанти, торбички и т.н. Бърза жената, не свирим, макар че сме блокирали движенито по главния път и отдолу дрънчи 

железниут кон. Малка е уличката, но ако беше спряно плътно в ляво, можеше да минем, но беше спряла като патрулка на 45градуса  да блокира всичко.

Та нищо особенно, но жената взе да става регулирочвик, кара ни да върнем назад, за да обърнела уфсътъ в колътъ!

И като свирнаха всички и колата и жената се изпариха на момента.

 

Днес пак в центъра свивам по "Белчев" и хоп един гАз срещу мен. Надупила се една рови си в чантата!

Дупето добре, ама възраста не биваше и не я заговорих!;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф, вчера чаках 1 миче да си обрЪне колата в глуха уличка.

Горкото - не мое да съобрази как да направи маневрата, та да е лесно и бързо.

Липса на елементарна координация. Назад и после напред ставаше веднага, но с дупето назад не го владееше и се отказа, та се мъчи като грешница.

А на вид бе греховна. :)

Потърпях, щот видех че не мое, но и на границата да и предложа услугите си - поне за маневрата. ;)

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" С дупето назад" не го могат всички!;)

 

- Здрасти мила, какво правиш?

- Лежа си мило......цял ден ме цепи една глава отзад!:devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, да тренират!

Нали го знаеш оня виц?

Прибрал се 1 тираджия и викнАл от вратата:

- Женаа, изувай гащите, ще играем маневриране!

- Ама как?

- Вземаш 2 огледалца, държиш ги с 2 ръце до главата си и на коленца даваш назад къде мене.

Ти ще си влекачът и требе да се скачиш с прицепа, който съм язе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но трябва да издава звук " Пип, пип, пип, пип" включен парктроник!

 

Днес на пл. "Македония" от " Алабин " към "Ботев", но през паркинга.

А на паркинга "пешеходна зона", всеки си ходи, къде си иска.

Излизам от паркинга и завивам в дясно и пред мен един младЕж си гледа телефона и ми сече пътя без да се оглежда,

та спрях точно до него, карам с 5км/ч и той ме изгледа, като чели аз съм виновен. Даже и не кимна, мерси да каже.

Е, дано не е тъмно,  да го срещне бай Пешо с големите очила и стария опел!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има надежда, наблюдавам днес внимателно карат в мокрия сняг, 

с намалена скорост и повишено внимание.

Трафика не е тежък, метрото е пълно до горе!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава и пешеходците да сложат в тъмното светли дрЕи, ама не - требе да са MEN IN BLACK - модерни и "готови". :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На тая женска съм и правил няколко пъти забележки да не паркира там, нооо - изключително асоциално същество на средна възраст.

- Аз тука си спирам.

Счетоводителка - има си каско - бронята правена няколко пъти и стопа сменян поне 2, ама тва си е.

Като как да и обЯсниш че така не бива, като не и дреме?

IMG_20241114_103816_edit_314815954151440.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...