Jump to content
Petargazdov89

ДИЛЕМА - педалът на газта е тежък

Recommended Posts

Здравейте :) Днес и общо казано, като цяло забелязвам следното нещо:

След автомивка като запаля колата педала на газта е много мек и приятен(за разлика от преди автомивката) двигателят ускорява много добре на всяко натискане на педала.... Обяснявам си го по пъргава... Преди да е минала процедурата "влизане в автомивка" педалът е по тежък за натискане и по - мудно набира.... Може ли някой да ми обясни какво се случва.... Дали имам проблем с  Tps сензора или с Дебитомера? .... Нещо се променя по колата след измиване! Влагата в мивката и водните струй да имат влияние на кабели, датчици и букси... Немога да си го обясня но определено след Автомивка колата е много приятна колкото и странно да звучи. Някакви идей? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако влиза някъде вода, по-скоро би действала обратно.

Най-вероятно е самовнушение. Някак си, чистата кола е асоциативно по-близо до нова и върви повече. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не педалът на газта става много мек.... Преди това е в пъти по тежък в това няма как да бъркам :) затова и реших да попитам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той задейства жило, което върви в броня и в нея може да има мизерия, която влагата да размеква. Може и в края си (където е закачено за планката) да има нещо подобно и да оказва съпротивление. Едва ли е от самия педал и частта от жилото вътре в купето.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да определено има нещо и се опитвам да го разгадаем.... Защото това дава отговорна темите който съм писал до сега за бавно ускорение и темподобни и мудност на колата.... Да не се окаже, че всичките ми болежки са свързани точно със това нещо от към педала... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори капака след автомивка и огледай добре къде се е намокрило. Може там да е ключът към загадката 🙄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е нещо което влияе на въздуха който постъпва към двг например от дебитомера( да влиза в стойности от влагата) и от там да се получава доброто ускорение и същевременно педалът да е в синхрон с ускорението..... След автомивка мога да си правя всякакви гъдели с колата да ускорявам и да си правя всякакви маневри с ускорение без проблем.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Petargazdov89 написа:

А възможно ли е нещо което влияе на въздуха който постъпва към двг например от дебитомера( да влиза в стойности от влагата) и от там да се получава доброто ускорение и същевременно педалът да е в синхрон с ускорението..... След автомивка мога да си правя всякакви гъдели с колата да ускорявам и да си правя всякакви маневри с ускорение без проблем.... 

Оправи си масата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички кабели които са ти на маса ги прегледай и ги напръскай с контакт спрей.Американците съветват при такива случаи като твоя да се пусне даже допълнителна маса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И при мен педала на газта е адски твърд!

Когато карам "на дълго" буквално ме заболява крака от съпротивлението,което трябва да преодолея за да го натискам.

В буквалния смисъл на думата десния ми крак се бори с твърдостта на педала.

И в други теми съм споделял,че този модел honda си има доста инженерни недоразумения,но не искам да влизам в спорове и да се аргументирам отново.

Моето лично мнение е,че това е "слаб"модел на honda особено дизеловата.

Ще ми е интересно и ще бъда благодарен за мнения.

При мен няма значение дали е измита колата или не,все си е така.

Редактирано от Васил Димитров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти имаш механичен проблем с механизма за движение, 100 % е сигурно. Да се бориш с твърдостта ми звучи просто абсурдно. При тях е с жило, и проблемът е от друго естество. При теб може да задържа в оста, може пружината да е много стегната, може още сигурно един куп други неща да са, но е сигурно, че имаш проблем, а не просто педалът да си е твърд за модела или да е инженерно недоразумение. 

 

Липса на смазка, боклуци, мокет под педала и тем подобни може да са причината при теб. Педалът се движи съвсем нормално, натиска се много по-лесно от на други коли с електронен педал, които съм карал (вкл. нови). Усилието е минимално. Ако съм усилил музиката и не чувам двигателя, при тръгване трябва да погледна оборотомера, за да разбера дали и колко съм натиснал. Обикновено тръгвам от 1000 - 1100 оборота, но ако не чувам двигателя, често се случва да го изфорсирам над 2000 - 2500, защото изобщо не усещам педала колко е натиснат. Толкова е мек и лесен за натискане, все едно натискаш гъба от дунапрен с крак. Потърси какъв е проблемът.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това последното с дунапрена е вече доста прекалено. Както и факта че колата не е толкова обезшумена че да не се чува и усеща мотора. Нека не се създават абсурдни стандарти за колата. Хонда е,но не е извънземна технология,както и не е свръх автомобил.Така или иначе педалът трябва да си е нормално твърд за да се усеща съвсем нормално контрола върху автомобила както и да бъде достатъчно адекватен на командите както в положителна посока,така и в отрицателна. Предвид механизма и окачването му няма как да е като дунапрен. 

Редактирано от KrIv
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може би не е точно сравнението, но не се сещам за друго, с което да кажа "съвсем  мек и няма почти никакво съпротивление". Може би "балон"? 

 

С ръка ако опитам, натискам го с 1 пръст. Не с тежестта на ръката и тялото, а точно с пръст, подпирам си китката до педала и с показалеца натискам, като си движа само пръста. Не знам как по-добре да го опиша. Може би с клип. Смятам, че това е нормалното положение на този педал в тази кола. 

 

Който си мисли, че колата му е безшумна и е свръх - негова си работа. Аз съм далеч от тази мисъл. Само казвам, че педалът е мек и трудно се усеща колко е натиснат, ако не се чува двигателят (като например при силна музика), а колегата със същата - има проблем, който е механичен, а не е инженерна недомислица. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, педала е мек и при добро състояние на бронята и жилото в нея, де факто няма какво да му оказва влияние и да го втвърдява.

Да го обясня така: Когато колата е на круиз контрол, педалът е "безтегловен" в хода си до позицията на зададена газ от компа. Тоест, свободният му ход от 1-2мм в стандартно положение при круиза може да е 1-2см. Между тази безтегловност и усилието при стандартен режим, усилието е минимално и в никакъв случай не води до умора. Наистина се натиска с 1 пръст и често просто при подпиране на десния крак върху него, той си подава газ.

Авторът да огледа пътя на бронята за повреди и пречупване и да откачи жилото от потенциометъра, за да провери движи ли се нормално и без усилие. То не трябва да съществува, понеже противодействат само 2 пружинки, 1 в педала и 1 преди потенциометъра, които са достатъчни за да го връщат в нулево положение, но не и с неадекватно за целта усилие. Та кола наистина се кара само с вързанките на дясната обувка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,съгласен съм,че не е инженерна недомислица,а е механичен проблем!

То все тая как ще го наречеш.

Проблема си е проблем!

И ако се спрем на термина "механичен проблем",то по тази кола почти няма възел,където да не можем да употребим термина!

Цялата кола е пълна със загадки и термини.

Сега знам,че ще скочите срещу мен с обратното твърдение,защото всички,които четете сте собственици на такива коли,но нека все пак бъдем обективни!

 Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, разбирам те чудесно какво имаш предвид, защото и аз се изумявам на някои откровени глупости в модела, които не отиват на такъв модел, уж с претенции за средна и над средна работа. Аз обаче имах предвид, че при теб има някаква причина, която може да се отстрани и педалът да си стане нормален, мек, както е описал @ceco_accord по-добре от мен - отпускаш си крака и той сам си дава газ. Аз успях само до дунапрен да измисля сравнение. За мен това понякога е проблем - точно че отпускането на крака води до натискане на педала и ускорение. Налага ми се да се напрягам, за да не е отпуснат кракът ми, натискащ педала, а не както ти - да се напрягам за да го натискам. Бих го сравнил с недомислица, ако каквото и да правиш - педалът си остане супер твърд и труден за натискане, например ако пружината му е мега-твърда и дори почистване и смазване няма да помогне. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам,че не искам да влизам в спорове само споделям личното си мнение.

-Често срещан проблем с педала на газта.

Твърд,мек,пружини,помпи и т.н.

-Скърцащ педал на съединителя!

Сигурно и със средния педал има проблеми за да е пълна драмата,но още не съм се срещал с тях.

-Спукани колектори-сигурно при 100 процента от колите.

-слаби фарове.

-при студено време колата не загрява-няма парно,ама няма значи НЯМА та НЯМА!

-Машинките на централното се скапват всяка година.

Да продължавам ли?

Има още много какво да се напише.

Ми то май по Renault няма толкова болежки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори че имаш такова мнение за модела, само защото си изтеглил "късата клечка". Иначе за дизела си прав, но предполагам умишлено си го взел.

Аз нямам нито 1 от изредените от Теб слабости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам проблеми с педала на газта. Имал съм само с TPS сензора, който се сменя веднъж на всеки акорд 7.

Нямам скърцащ проблем с педала на съединителя. Скърца само когато съм стъпил с мокри обувки и се трие в гумичката (очевидно нямам спортни педали).

Нямам проблем със спирачките (да чукам на дърво), а на всичко отгоре съм с по-слабите (не съм с ATR).

Имал съм спукан колектор и да, съгласен съм, че е масов проблем, но има решение - заварка или нов с друга и по-добра (вечна) сплав.

Имах проблеми с фаровете, но това е защото бях с H1 крушки. Срещу 80 лв, слагаш китайски ксенон, в място където професионално монтират такива. Всичко заспива. Ако си с оригинални ксенони, няма да го имаш дори моя проблем. Реално фаровете са чук, не са слаби.

При студено време или имаш седалки с подгрев или нямаш. Ако нямаш, монтираш си парно срещу Х сума и приключва темата. Или просто си взимаш бензин - не съм 100% сигурен, но мисля, че там бързо стопля.

Никакви машинки не са ми се скапвали, в нито 1 година от цели 3 до момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю smirky,ти подкрепяш твърденията ми за всеобщите проблеми и описваш начините за отстраняването и!

Нищо ново под слънцето!

Както и да го погледна ми се струва смехотворно подгрева на седалките да компенсира липсата на парно.

Нямал си проблем с педала на газта,но си имал с TPS сензора.

Имал се проблема със спукан колектор и си го заварил или сменил с нов.

Имал си и проблема със слаби фарове и си го решил еди как си.

Еми ние говорим за едно и също.

Не разбирам подкрепяш казаното от мен или се опитваш да ме опровергаеш?

То е ясни,че всеки проблем си има своето решение,но това означава ли,че е нормално да съществуват?

С най-добри пожелания към всички!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени жилото отнякъде прониква мръсотия в него,с смазване ефаект ще е временен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така вече е офтопик темата: имат си проблеми колите, и основният при всички е ,че са стари. Не знам , на Хонда първият дизел е 2004 година. И пак печели двигател на годината, в момента на излизането си. Той печели двигател, а не подгрев на годината или колектор на годината. Нормално е да си има слаби места.Аз лично не бих си взел дизел на Хонда. Французите имат традиции в дизелите от години. Или шест цилиндров дизел на БМВ. Търсете си решения на проблемите, а не рев по форумите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivailopp написа:

Така и така вече е офтопик темата: имат си проблеми колите, и основният при всички е ,че са стари. Не знам , на Хонда първият дизел е 2004 година. И пак печели двигател на годината, в момента на излизането си. Той печели двигател, а не подгрев на годината или колектор на годината. Нормално е да си има слаби места.Аз лично не бих си взел дизел на Хонда. Французите имат традиции в дизелите от години. Или шест цилиндров дизел на БМВ. Търсете си решения на проблемите, а не рев по форумите.

 

 

Вече няма значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...