Jump to content
Emicha

Въпроси за VW Polo 1,4-16V

Recommended Posts

Както се досещате от заглавието, става въпрос за, Поло бензин 1,4 , 75 кс. , което купих преди няколко дни на баща ми.

Защо Поло - това намерих, защото търсех евтина, запазена и лесна за поддръжка каручка, която ще се кара няколко месеца в годината , само лятото и то на къси разстояния /я мине 1000 километра я не/.

Та намерих доста запазено и поддържано Поло / общо взето слънце, от където и да го погледнеш/ , без никакви екстри, освен че има регулиране на височината на фаровете:) , но с един два проблема.

Та понеже писах за тях, във форума на VW , но там изглежда всичко е "замръзнало" / само прегледи ,но не и отговори/ , та да питам и тук, пък може да има отговори от някой запознат. 

То в понеделник ще я карам в сервиза на приятел да я гледа но все пак.

 

Първи проблем:

При запалване , ABS-а светва , като в същото време светва и започва да мига и индикацията за ръчната спирачка, придружен от звуков сигнал пиукания .  Понякога след 1/2 км. индикациите изгасват, и няма проблем,  но понякога си остават светнати/мигащи без звуковия сигнал. Колата си спира нормално  и при двата случая .

Преди да я купя я карах в сервиз , огледахме бегло кабелите на датчиците, но не открихме скъсано или друго по тях. 

Реално може и без този ABS, но е неприятно да свети и не мога да я дам така на баща ми, да я кара.

Та това е първия проблем и ако имате някаква идея....

 

Втори проблем:

Колата е обслужена преди 2х.км. но не е карана от ноември. Акумулатора и е падал и след това зареждан.

Когато я палих за проба, светна и започна да мига лампата за маслото. Загасих я и я запалих отново, като нямаше вече тази индикация. Карах я около 20 км. до сервиза за проверка и обратно, но въобще не се показа повече. В сервиза споменах за това на монтьора , но той отдаде това на светещата индикация, за нулиране на интервала за обслужване и съответно го занули. Предположи че е възможно да е и от датчик на маслото / често срещан проблем при тези модели/ но нямаше такава грешка и това така си и остана.

Вчера обаче се наложи да я придвижа от едно място до друго и въпросната индикация на маслото започна да мига и не пожела да изгасне, въпреки че я палих ,гасих , карах, но не - светеше си през цялото време. Интересно е че в същото време изчезна и оборотомера, като стрелката въобще не се движеше.

Днес пак я запалих и покарах, няма мигаща лампа на маслото и оборотомера си работи нормално - а сега де?

Мисля че проблема не е в датчика  за нивото, защото маслото си е на мах. и най-вероятно е нещо свързано с токове по таблото /заради закономерността с оборотомера/, а и четох че тези коли имат доста често проблем именно с таблата.

Та и по този проблем, ако имате идеи...... ?

 

п.п. Както казах в понеделник ще я карам в сервиза да се занимават с нея , но ако някой има идеи нека да си почешем езиците:).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Предполагам таблото е сваляно преди по някаква причина и някой си е "оставил" ръцете.

2. VW наистина имат проблем с датчиците на маслото. Като заминат и дават сигнал за ниско ниво. Може да са отделни проблеми с оборотомера или общ.  Хлабав контакт по клемите на таблото например или не добра "маса" на платката и т.н.

3. Лампата на АВС-а може да свети поради същата причина или от ел. веригата на ръчната спирачка, ако не - да се търси причината другаде...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу и аз си мисля за тези неща.

Таблото нямам идея дали е сваляно, но ще питам.

За ABS-а, ще се проверят датчиците, защото предполагам, че най-вероятно е заминал някой и ту дава връзка ту не, а и кабелите и буксите ще се прегледат.

Обаче мигащата индикация на маслото и закономерноста с оборотомера не мога да си я обясня - обаче според мен има някаква връзка, защото го направи два пъти.

За всеки случай,мисля да свалиме картера,за да се почисти евентуално цетката на маслената помпа и ще измерим налягането на маслото, макар че невярвам да е това проблема.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също и от паднал акумулатор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Емич, тва Поло има ли ОБД 16 пина да го закачим с Лаунча или направо ше я караш в сервиза? 

 

То вие сте я чели вече де ама ...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Markony написа:

Също и от паднал акумулатор.

Точно.

Имах такъв проблем преди две-три години на Зафирата.Само,че светкаше чека и умираше оборотомера.Оказа се скъсана клетка на акумулатора.

Относно ръчната - ако е с автоматична ръчна там е проблема,светка АБС с ЕСП (ако има такова). Примери на приятели мога да дам бол.

Ако не е автоматична някой от датчиците но програма ще покаже на кое от колелото е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишейки за SH-AWD  във форума на бмв и ауди, темата ми бе изтрита само 1минута след като я публикувах.

Браво на форума, каква толерантност има!

 

И гледа един левскар мач и жена му  споделя:

- Стига с тея мачове, не ме ли обичаш поне малко?

- Ако става въпрос, ЦСКА обичам повече от теб!

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Честито колега! :)

Не знам защо си я взел тази кола с всичките тези проблеми, аз не бих. Дано да са от акумулатора и да е била евтина.

 

Както казва тук един съфорумец:
"Кола, дори да я купиш от брат си, задължително трябва да й смениш течностите!"

 

Маслото, мас. филтър и антифриза задължително да се сменят. Да се проверят свещите и най-добре да се сменят. Да се смени спирачната течност. А в твоя случай - да се смени и акумулатора.

 

Споменавам задължителните неща (профилактика), които аз бих направил, ако съм купил колата току що, независимо дали е Хонда или VW.

 

Да беше взел на баща ти един карбураторен или моно инжекцион Сивик - пак ще ше да е много по-добре от тази швабска кошница, или една 25-30-годишна Корола.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко , да акумулатора е падал 1/2 пъти и е зареждан, /понеже колата не е карана последните месеци/.

 

Дани, има си нормална буска за диагностика, но не показа проблем - все пак я гледах в сервиз на приятел и не я претупахме набързо.

 

Сега разговарях с бившия собственик / много точен човек/, и той потвърди забелязаната закономерност, относно мигащата лампа на маслото и оборотомера. Каза ,че и при него се е случвало няколко пъти, особено при дупки или по паваж. След потропване/почукване по таблото с уредите , почти винаги се е оправяло. Свалял е таблото с надежда да види някоя хлабава букса или нещо друго, но понеже имало платки , а той не разбирал, затова предпочел да не пипа и си го лекувал по горния начин.

Чел съм че Гофа и Полото от тези години / около 2001-2002г./ страдат точно с проблем в таблото, та нищо вероятно и тук това да е проблема.

Понеделник/вторник като ми остане време ,ще го закарам в сервиза да го мъчи приятелчето, пък ще видим.

 

Иначе колицата като цяло ,няма никакви забележки, нито външно, нито вътрешно, супер запазена, поддържана, елементарна, с допълнителен чифт гуми и джанти, евтина,  абе точно каквато ми  трябваше за баща ми, така че ще преглътна някой и друг дребен ремонт.

И най големия майтап : колата е 2001г. , а по талон си е Евро-4:).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе, гледах всякакви курници и повярвай не случайно съм взел тази.

Гнилочи , удряни , правени недоправени , маскирани и така нататък - а не е като да си нямам понятие от коли.

Ако ми беше да ремонтирам, щях да му ремонтирам старата кола , която онзи ден бракувах, а беше на оригинални 147 х. км., но и счупи съединителя октомври месец и ако не беше тотално изгнила , щях да я направя.

Така че взех това решение, което смятам за правилно. А цената - еми смешна е, кажи/речи една заплата:).

 

п.п. Добре си ми запомнил мисълта:D.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е "народен автомобил", не може да няма бъгове, или да са скъпи за отстраняване.

Почти по темата: Приятел си взе прилично на вид Гранд Чероки 2003-та с мерцедесовия 2.7 мотор и АТ, само за 2300пари, понеже автомата не работеше добре. Купи му нов акумулатор и всичко "заспа", ама той е от "стара коза яре" и ги знае тея номера. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, darius написа:

Пишейки за SH-AWD  във форума на бмв и ауди, темата ми бе изтрита само 1минута след като я публикувах.

Браво на форума, каква толерантност има!

 

И гледа един левскар мач и жена му  споделя:

- Стига с тея мачове, не ме ли обичаш поне малко?

- Ако става въпрос, ЦСКА обичам повече от теб!

Емича  много добре знае какво и къде може и какво не може....,обаче Джапанезе с Тойотата отива директно в спам :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да е жив и здрав новия собственик и да си я кара дълго и базаварийно с кеф!

Автомобилите от VAG групата често имат проблем с таблото.В 90% от случаите,проблема се решава с презапояване пиновите на буксите.А в другите случаи помага духалката за горещ въздух.

Малко е пипкавот разглабянето,ама ако имаш търпение и здрави нерви,става!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...