Jump to content
Emicha

Въпроси за VW Polo 1,4-16V

Recommended Posts

Както се досещате от заглавието, става въпрос за, Поло бензин 1,4 , 75 кс. , което купих преди няколко дни на баща ми.

Защо Поло - това намерих, защото търсех евтина, запазена и лесна за поддръжка каручка, която ще се кара няколко месеца в годината , само лятото и то на къси разстояния /я мине 1000 километра я не/.

Та намерих доста запазено и поддържано Поло / общо взето слънце, от където и да го погледнеш/ , без никакви екстри, освен че има регулиране на височината на фаровете:) , но с един два проблема.

Та понеже писах за тях, във форума на VW , но там изглежда всичко е "замръзнало" / само прегледи ,но не и отговори/ , та да питам и тук, пък може да има отговори от някой запознат. 

То в понеделник ще я карам в сервиза на приятел да я гледа но все пак.

 

Първи проблем:

При запалване , ABS-а светва , като в същото време светва и започва да мига и индикацията за ръчната спирачка, придружен от звуков сигнал пиукания .  Понякога след 1/2 км. индикациите изгасват, и няма проблем,  но понякога си остават светнати/мигащи без звуковия сигнал. Колата си спира нормално  и при двата случая .

Преди да я купя я карах в сервиз , огледахме бегло кабелите на датчиците, но не открихме скъсано или друго по тях. 

Реално може и без този ABS, но е неприятно да свети и не мога да я дам така на баща ми, да я кара.

Та това е първия проблем и ако имате някаква идея....

 

Втори проблем:

Колата е обслужена преди 2х.км. но не е карана от ноември. Акумулатора и е падал и след това зареждан.

Когато я палих за проба, светна и започна да мига лампата за маслото. Загасих я и я запалих отново, като нямаше вече тази индикация. Карах я около 20 км. до сервиза за проверка и обратно, но въобще не се показа повече. В сервиза споменах за това на монтьора , но той отдаде това на светещата индикация, за нулиране на интервала за обслужване и съответно го занули. Предположи че е възможно да е и от датчик на маслото / често срещан проблем при тези модели/ но нямаше такава грешка и това така си и остана.

Вчера обаче се наложи да я придвижа от едно място до друго и въпросната индикация на маслото започна да мига и не пожела да изгасне, въпреки че я палих ,гасих , карах, но не - светеше си през цялото време. Интересно е че в същото време изчезна и оборотомера, като стрелката въобще не се движеше.

Днес пак я запалих и покарах, няма мигаща лампа на маслото и оборотомера си работи нормално - а сега де?

Мисля че проблема не е в датчика  за нивото, защото маслото си е на мах. и най-вероятно е нещо свързано с токове по таблото /заради закономерността с оборотомера/, а и четох че тези коли имат доста често проблем именно с таблата.

Та и по този проблем, ако имате идеи...... ?

 

п.п. Както казах в понеделник ще я карам в сервиза да се занимават с нея , но ако някой има идеи нека да си почешем езиците:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Предполагам таблото е сваляно преди по някаква причина и някой си е "оставил" ръцете.

2. VW наистина имат проблем с датчиците на маслото. Като заминат и дават сигнал за ниско ниво. Може да са отделни проблеми с оборотомера или общ.  Хлабав контакт по клемите на таблото например или не добра "маса" на платката и т.н.

3. Лампата на АВС-а може да свети поради същата причина или от ел. веригата на ръчната спирачка, ако не - да се търси причината другаде...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Горе долу и аз си мисля за тези неща.

Таблото нямам идея дали е сваляно, но ще питам.

За ABS-а, ще се проверят датчиците, защото предполагам, че най-вероятно е заминал някой и ту дава връзка ту не, а и кабелите и буксите ще се прегледат.

Обаче мигащата индикация на маслото и закономерноста с оборотомера не мога да си я обясня - обаче според мен има някаква връзка, защото го направи два пъти.

За всеки случай,мисля да свалиме картера,за да се почисти евентуално цетката на маслената помпа и ще измерим налягането на маслото, макар че невярвам да е това проблема.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Също и от паднал акумулатор.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Емич, тва Поло има ли ОБД 16 пина да го закачим с Лаунча или направо ше я караш в сервиза? 

 

То вие сте я чели вече де ама ...

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Markony написа:

Също и от паднал акумулатор.

Точно.

Имах такъв проблем преди две-три години на Зафирата.Само,че светкаше чека и умираше оборотомера.Оказа се скъсана клетка на акумулатора.

Относно ръчната - ако е с автоматична ръчна там е проблема,светка АБС с ЕСП (ако има такова). Примери на приятели мога да дам бол.

Ако не е автоматична някой от датчиците но програма ще покаже на кое от колелото е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пишейки за SH-AWD  във форума на бмв и ауди, темата ми бе изтрита само 1минута след като я публикувах.

Браво на форума, каква толерантност има!

 

И гледа един левскар мач и жена му  споделя:

- Стига с тея мачове, не ме ли обичаш поне малко?

- Ако става въпрос, ЦСКА обичам повече от теб!

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Честито колега! :)

Не знам защо си я взел тази кола с всичките тези проблеми, аз не бих. Дано да са от акумулатора и да е била евтина.

 

Както казва тук един съфорумец:
"Кола, дори да я купиш от брат си, задължително трябва да й смениш течностите!"

 

Маслото, мас. филтър и антифриза задължително да се сменят. Да се проверят свещите и най-добре да се сменят. Да се смени спирачната течност. А в твоя случай - да се смени и акумулатора.

 

Споменавам задължителните неща (профилактика), които аз бих направил, ако съм купил колата току що, независимо дали е Хонда или VW.

 

Да беше взел на баща ти един карбураторен или моно инжекцион Сивик - пак ще ше да е много по-добре от тази швабска кошница, или една 25-30-годишна Корола.

Edited by Takumi Fujiwara
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бранко , да акумулатора е падал 1/2 пъти и е зареждан, /понеже колата не е карана последните месеци/.

 

Дани, има си нормална буска за диагностика, но не показа проблем - все пак я гледах в сервиз на приятел и не я претупахме набързо.

 

Сега разговарях с бившия собственик / много точен човек/, и той потвърди забелязаната закономерност, относно мигащата лампа на маслото и оборотомера. Каза ,че и при него се е случвало няколко пъти, особено при дупки или по паваж. След потропване/почукване по таблото с уредите , почти винаги се е оправяло. Свалял е таблото с надежда да види някоя хлабава букса или нещо друго, но понеже имало платки , а той не разбирал, затова предпочел да не пипа и си го лекувал по горния начин.

Чел съм че Гофа и Полото от тези години / около 2001-2002г./ страдат точно с проблем в таблото, та нищо вероятно и тук това да е проблема.

Понеделник/вторник като ми остане време ,ще го закарам в сервиза да го мъчи приятелчето, пък ще видим.

 

Иначе колицата като цяло ,няма никакви забележки, нито външно, нито вътрешно, супер запазена, поддържана, елементарна, с допълнителен чифт гуми и джанти, евтина,  абе точно каквато ми  трябваше за баща ми, така че ще преглътна някой и друг дребен ремонт.

И най големия майтап : колата е 2001г. , а по талон си е Евро-4:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Джапанезе, гледах всякакви курници и повярвай не случайно съм взел тази.

Гнилочи , удряни , правени недоправени , маскирани и така нататък - а не е като да си нямам понятие от коли.

Ако ми беше да ремонтирам, щях да му ремонтирам старата кола , която онзи ден бракувах, а беше на оригинални 147 х. км., но и счупи съединителя октомври месец и ако не беше тотално изгнила , щях да я направя.

Така че взех това решение, което смятам за правилно. А цената - еми смешна е, кажи/речи една заплата:).

 

п.п. Добре си ми запомнил мисълта:D.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това си е "народен автомобил", не може да няма бъгове, или да са скъпи за отстраняване.

Почти по темата: Приятел си взе прилично на вид Гранд Чероки 2003-та с мерцедесовия 2.7 мотор и АТ, само за 2300пари, понеже автомата не работеше добре. Купи му нов акумулатор и всичко "заспа", ама той е от "стара коза яре" и ги знае тея номера. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, darius написа:

Пишейки за SH-AWD  във форума на бмв и ауди, темата ми бе изтрита само 1минута след като я публикувах.

Браво на форума, каква толерантност има!

 

И гледа един левскар мач и жена му  споделя:

- Стига с тея мачове, не ме ли обичаш поне малко?

- Ако става въпрос, ЦСКА обичам повече от теб!

Емича  много добре знае какво и къде може и какво не може....,обаче Джапанезе с Тойотата отива директно в спам :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, да докладвам:

Днес ми остана време и свалихме таблото с уредите.

Както и очаквах, беше на една цяла платка с много чипове няколко транзистора и кондензатори и всякакви други диодчета и подобни глупости. Абе ако се прецака, спасението е втора ръка или ново.

За инфо, таблото е на TRW, и освен че огледах за нещо нагоряло (нямаше) и за нещо разпоено до колкото е възможно (също нямаше) - почистих набързо крачетата на двете букси и направо го сглобих.

Запалих колата и о чудо - няма и помен от неприятните светлини. Само чека светеше, защото записал грешка за липса на връзка с таблото но и нея я изчистихме. Палих, гасих, карах, блъсках по таблото,(нали така го лекувах преди това:)), но за сега всичко е ток и жица - няма ги светлинките:).

Та това е засега.

п.п. И най-важното :  Днес, новия 81 годишен собственик - баща ми ( да е жив и здрав, за да може да си я кара), си видя подаръка за първи път и много му хареса:thumbs1:.

  • Like 12
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да е жив и здрав новия собственик и да си я кара дълго и базаварийно с кеф!

Автомобилите от VAG групата често имат проблем с таблото.В 90% от случаите,проблема се решава с презапояване пиновите на буксите.А в другите случаи помага духалката за горещ въздух.

Малко е пипкавот разглабянето,ама ако имаш търпение и здрави нерви,става!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×