Jump to content
lelemale13

настройка газ на VTEC(HR-V)

Recommended Posts

Двигателя D16W5 няма разлика в втек-а. Можели да се настрой нещо да се пусне малко повече газ в високите или нещо друго че газаджийте май не са наясно.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За каква марка става въпрос?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дигитроник обд с омвл рейка

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин усещаш ли В-тек?
Иначе може да се настрои колата.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин освен промяна в звука има разлика и в вървенето. Имам кабел за газовата и основни знания по настройка на газова. Не искам да ходя при газаджийте да им обедняване как да го направят.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.11.2018 г. at 18:08, Ioan написа:

На бензин освен промяна в звука има разлика и в вървенето. Имам кабел за газовата и основни знания по настройка на газова. Не искам да ходя при газаджийте да им обедняване как да го направят.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
 

Не разбирам,защо като си наясно питаш тук?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам само основни знания който са достатъчни само за да изгубя време и газ в опити с силно неясен резултат.
Наясно съм зависимостите на налягане размери дузина времена бензин газ и съвсем малко опит.
Знам достатъчно да си избера компонентите на газовата.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да си кажем нещата както стоят...право куме в очите....Съгласен?

Току що каза голяма глупост и двамата души които можеха да ти отговорят вече няма да го направят.

Аз съм третия..

Та как да си избереш размера на рейката  го пише във всяка програма с хелп за инсталация.

С времена на бензинови дюзи настройват само хора ,които хабер си нямат от газ...

Та какво точно знаеш ти и какво не знаят газаджиите?

Какво е неясен резултат и колко газ ще изгубиш ,за да го постигнеш?

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах аз на бегачката само де че знам де е витека та хващам разликата. А на това хрв търсите витек. Не бъркайте витека с резонанса във всмукателния колектор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Ioan написа:

Знам достатъчно да си избера компонентите на газовата.

 

DigiTronic имат конфигуратор за избор на компоненти.

https://www.digitronicgas.com/configurator/

Ся колко е адекватна вие ще кажете.

Това трябва да са моите, мисля че нацелват :D
https://www.digitronicgas.com/configurator-result/?id_car_trim=65316&gas=lpg&country=Bulgaria&make=Honda&model=CR-V&generation=2nd+Gen+[Lift]&serie=Crossover&trim=2.0+5MT+4WD+(150+h.p.)

 

Иначе настройка във витека си трябва око да види, ръка да пипне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не сте ме разбрали или просто имате нужда да мразите. Реших да се направя малко на скромен за да не предизвиквам евентуално хората с голямо его. На газадйията за ХР-В то се опитах да му кажа за една опция която исках да ми активират и той започна да потскача("искаш да ми учиш как да  настройвам") След това просто си я настройх както искам(между другото добре я бяха сложили). Мога да си сложа газова и съм го правил но ми отнема доста повече време и със настройките се справям добре(за аматьор).  На старата ми кола се наложи да настройвам защото не се бяха справили добре а и инжекторите бяха прекалено бавни!

И с ремонта на колите също имам опит на субарото след като смених лагер в скоростите нещо се пречупи в мен, предполагам  заради липса на условия(над 60кг тежи) и след още един проблем я продадох беше ми писнало от нея(не е влизала в сервиз никога) на 3-тия ден след обявата я продадох. Бях я намразил и реших че имам достатъчно пари за да карам а друг да ремонтира.

Компонентите се избират по качество а на рейката трябва да се знае и бързината(не искам да допълва с бензин) за бензиновите инжектори има друг метод за предпазване от спичане а и слагам малко двутактово масло в бензина и в годината прескачам 4-5 хил оборота 3-4 пъти

Кабела си го направих сам защото съм инженер по електроника а и той си е прост rs232(на БРЦ е малко по друг поне старите).

Едва ли газаджийте ще се навият да настройват колата по таблицата а аз не съм професионалист а и не искам да карам кола по софия и да рискувам да се ударя в някой.

Очаквах някой да ми каже нещо от сорта: дигни в таблицата коефициента над 5000обророта с 5 например а не някой да се изтъква за моя сметка.

И да тоя смешен Втек(не всички витеци са смешни) дига само данъка на колата и затова се надявах не нещо с няколко цъкания на лаптопа да се появи доловима разлика просто за спорта.

Май почнах да се хваля :( но голямото его Markony ме подразни.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На "голямото его" Markony не можеш да му стъпиш на малкия пръст...гарантирам ти!

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци, сори че се намесвам там дето си ги мерите ама все си мисля, че форумите са за взаимопомощ, а не да се газираме кой е по голям капацитет, за съжаление нямам необходимите познания иначе бих помогнал с каквото мога за да може колегата да си реши проблема, в противен случай всичко се обезсмисля, поне по форумите хората могат да получат полезен съвет и помощ безплатно, с пари всеки може ама не е интересно.

 

Пийте по една ракия, че идва студ и бъдете по добри един с друг ... даже и рима ударих :D

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Ioan написа:

Очаквах някой да ми каже нещо от сорта: дигни в таблицата коефициента над 5000обророта с 5 например а не някой да се изтъква за моя сметка.

 

 

Препоръчва се мотор който работи на газ,над 4000 оборота да работи на бензин!А защо,в интернет има много информация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не изцяло на бензин, а с довпръскване.

Момчето иска някой да му оправи горивната карта на газ и особено във около VTEC-а, който може да не е оня VTEC, но пак имаш променливо газоразпределение.

 

Вярно е, че форумът е да си помагаме, само че не е възможно някой да му каже примерно "вдигни с 5 единици/процента при еди колко си оборота и еди кви си времена".

Предполагам, че Бранко има една камара карти за HRV, ама бас фащам че нито една не е приложима за колата на колегата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony ме подразни с това че напада мен любител който е доста над средното ниво но с сигурност доста под неговото и не съм твърдял обратното както аз го знам така и той трябва да и сигурен в себе си. Ако е насъбрал негативна енергия физическата работа например като цепене на дърва копаене с кирка, мотика прави чудеса.

 

Все пак ако някой реши да помогне.

Смятах че при 7000 оборота най оптимистично газовото време трябва да е под 23ms дали съм близо до истината?

Колко е минималното време на омвл(3ома) рейката за приемлива работа на свободен ход, дали на 4ms ще работи?

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 7000 оборота е все тая дали времето ще е 18,20 или 23 ms. Там си на статичен поток на инжекторите, сиреч са постоянно отворени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.11.2018 г. at 14:30, jijane написа:

При 7000 оборота е все тая дали времето ще е 18,20 или 23 ms. Там си на статичен поток на инжекторите, сиреч са постоянно отворени.

Това не е ли само за по бавните инжектори не че моите са бързи. Иначе сигурно лятото защото в тоя студ... ще пусна 20% бензин на по високи обороти и няма да се учудя ако втек-а почне да се усеща

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Игнорирам всичко писано по-горе. Дай ми пълния сетъп на уредбата .:

1.Нивомер

2.Диаметър на тръбата

3.Клапан преди редуктора

4.Редуктор

5. Системно налягане,на което е настроен редуктора-топъл мотор,празен ход без консуматори при вакуум 0,29-0,3 бар.Тук налягането го виждаш в зависимост от програмата,може да е абсолютно или диференциално..това е важно!

6.Откъде е взет вакуума за мап сензора и редуктора

7.Точен модел на инжекторите

8.Диаметър на разпръсквачите/колко си ги разпробил/избрал

9.Разстояние от дюзата до колектора+мястото на разпробиване до оста на бензиновата дюза.Това е дължината на маркуча + мястото на разпробиване

10.Снимка на картата на празен ход без консуматори на топъл мотор+ файла на самата карта на имейла ми bmarkov1969@gmail.com и линк към програмата на лично съобщение.

След това ще ти задам няколко въпроса за процеса на настройка...

11.Тримовете на бензин и газ на празен ход и топъл мотор без консуматори./Къс и Дълъг.../

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12.Цвят на колата.
13.Салона захабен ли е и доколко, ако може в проценти.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Иво Ленков написа:

12.Цвят на колата.
13.Салона захабен ли е и доколко, ако може в проценти.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
 

Колегата Маркони прави сериозен опит да помогне, а ти колега с какво помогна ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да се настройва газова по интернет или телефона е като лечение на болен по телефона!От де да знае доктора(по интернет),в кой орган на пациента е заврян термометъра и колко навътре!?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дидич,колегите са добри професионалисти и не са длъжни да помагат като членове на форума,още повече след думите на Йоан за газаджиите.

Аз съм друга бира.Ще му направя файла,ще си го сравни със неговия после ще пише 30 реда извинения...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пречи ли да се пробва колега, може и да се получи, незнам защо се почва директно с песимизъм, а доктора може и по телефона да те излекува ако опишеш достатъчно добре симптомите :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко настройва през интернет, няма да му е за пръв път. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хиляди благодарности на Markony, имам добро мнение за него, ако бях близо до Русе щях да поверя хондата си на него.Сигурно по някой път е изнервящо да си администратор в форум.
Редуктора е shark 1200, рейка OMVL XXI SL 3ома. налягането е диференциално 1.28. Маркучите до колектора са малко над 10см но диаметъра на дюзите не ги знам колко са но май са по малки от колкото трябва. Дузите са сложени максимално близо до бенз. инж. Аз слагах бутилката отзад маркучите и кабелите до отпред че се мръщеха да сложат бутилката отдолу(не им се занимаваше). Подари ми колега пълна бутилка с газ 40 литрова(244мм) въпреки моите протести накрая я сложих :( и естествено не се събира в пластмасовата кора та падна голямо рязане снаждане… и това уби тотално и без това доста слабото желание да си сложа и предния кит сам. Но сега ми е добре с голяма бутилка.
Настройх преди малко картата да е до 7000об. въпреки че едва ли ще има полза.
Температурата на газта стигна до към 41 а на редуктора 85 дълговремения трим 4 а краткия се задържа горе долу около 4.7 ако има значение. Вакума е вързан след дросела възможно най в ляво(към шофьора)31743d37338b8c1d5c3759c1fc948a7a.jpg

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.11.2018 г. at 22:01, didich написа:

Пречи ли да се пробва колега, може и да се получи, незнам защо се почва директно с песимизъм, а доктора може и по телефона да те излекува ако опишеш достатъчно добре симптомите :D

По интернет може да се настрои газова с Тиймвюър.Има обаче неща които по интернет не могат да се усетят и да се видят.Как работи мотора на бензин и на газ,къде е дупчено,колко са дълги маркучите.......заради тези неща е добре наживо да се гледа колата!

А от снимката на картата дето е дал колегата,коефициентите са прекалено големи!Май трябва по-големи дупки на дюзите!?

Редактирано от ivan_pop

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не благодари на мен ,а на егото ми. До тук виждам 4 грешки.Тук ли да пиша или на лично?

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ейде тук. Днес мислех да вържа лаптопа та да видя с колко скачат бензиновите времена в втека, подозирам че е с доста. Две от грешките са мой :) . Може и с конферентната връзка :))) но едва ли ще безплатно.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е безплатно. Ти ще прецениш колко струва...

1. Проблем: Запушен или мокър въздушен филтър,Мръсен дросел или /и мотор за празен ход.Мап-а трябва да бъде 290-310 мбар.При теб е 240.Да допуснем ,че може да е дефектен мап на газовата ,но това трябва да се докаже.Това подналягане служи за изчисляване на Системното налягане и когато е грешно дифференциалното не е вярно.Това трябва да се установи предварително.Колко е подналягането през бензиновия МАП?

 

2.СИстемното налягане е високо,но то ще мръдне малко след като се оправи вакуума. При вакуум 0,3 бара ми трябва налягане 1 бар на газта.

 

3.Разпръскачите ти в момента са 1,8 или 2 мм.Трябва да се между 2,2 до максимум 2,5.Аз бих ги оставил на 2,4мм

 

4.Нямаш никаква настройка в картата. Имаш нахвърляни стойности по някаква извънземна логика.Настройката почва от клетка А1 и свършва в клетка 22мс-7000 оборота.

 

Трябва да пренапишеш редовете и колоните на ръка.Редовете почват от 2,5 мс/да на Харвито не му трябват бързи дюзи/ до 22 мс

Оборотите почват от 750 и свършват при 7000 об.

 

Ако си забелязал в клетките максималния коефициент е 255.

Като пуснеш автокалибрация след като изпълниш препоръките, картата трябва да започва от 100-120 ,за да имам възможност да настроя тежките режими.които са от порядъка на 180-200.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря вече втека се появи причината в крайна сметка бях аз.

Филтъра  е сменен скоро, вакума е толкова като няма никакви консуматори нормално е 0.29, взех маркучи за брц и са лепнали здраво и не можах да го извадя от редуктора та да включа манометъра и се отказах бързо, ще намеря друго място. за дросела усещах проблем и го чистих. Картата може би  обд корекцията го е направяли ще я ресетна (по принцип мислех че обд коригира цели редова) не ми ся вярва газаджийте да са вредителства ли но знам ли. За колоните  ще ги пренапиша от 2,5 но гледах че стигат до 12мс и мислех да ги направя до 12 или 13.

Проблема беше: диференциалното налягане  пада от 1,25 на 0,9 и се налага допълване с бензин което не става автоматично защото използвах тази функция за друго, затова няма да намалявам налягането на газта(през малък отвор повече газ минава при по голямо налягане) даже ще го дигна малко в началото беше 1,3.

Но това не може да се види по интернет. За да го видя записах ги за безопасност на мен и другите и после ги разгледах спокойно.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм.аз поех ангажимент ,ни няма да споря с теб.Ако слушаш.... слушаш.....

Вакуума трябва да бъде 0,3 грубо .Това важи за  бензиновия мап сензор,за газовия мап сензор ,за редуктора.От която и програма да го четеш трябва да е толкова. Аз на снимката виждам 0,24?

 

ОБД корекцията не прави нищо видно...в смисъл тя променя времена ,но ти не ги виждаш.Аз виждам на снимката твоите ръчно вкарани коефициенти.....

 

Системата се настройва изцяло ръчно и чак след това се включва корекцията.Целия етап на настройка се прави без ОБД

ДИференциалното налягане ще го видим след решаване проблема с вакуума. По принцип налягането пада от тесни магистрали и калпав редуктор.Дължината на маркучите също имат отношение към спада на налягане.

 

Това за отворите и налягането не е вярно.Има малка зависимост в посоката ,но няма нищо общо с динамиката,която търсиш,

За да компенсираш тесен отвор ти трябва налягане от 4-5 бара :).

 

Последното изречение ми е абсолютно неразбираемо..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което казваш го разбирам и мисля как да го отстраня но като потребител мисля как да си създам по малко главоболия.

Прибързах, редуктора талкова си може на сивик-а газовата предния кит е изцяло омвл и се вижда промяната по редове(може да има и друга скрита промяна) и налягането играе малко по малко при тази явно не е така. Разпределението на коефициентите не ги пипал никой и вчера се уверих в това(наистина са малко странни) като ресетнах таблицата.  Пуснах автоматична настройка явно тя работи с проценти а не линейно и сега по редове при 18мс е с доста по големи коефициентите от при 2.5мс и от преди. Газаджийте май са я настройвали ръчно(с линейна промяна на коефициентите) и при тези големи коефициенти се вижда ясно. Може на пролет да ги разпробя или сменя, напълно разбирам причините и ме притеснява че може да достигне лимита на коефициентите. Дигнах малко налягането с малко така че абсолютното налягане да не прескочи 2,5 (1,36 е сега) ефекта наистина е почти безсмислен.

Сега втека се усеща но  малко плавно тръгва и затова в мен почна да искрастилизира виждането че на вите-а му трябва малко бензин защото от записаните графики се вижда че в втек-а почва да допълва с бензин. При ръчна настройка на допълването втека се усеща като не бензин.

 Оправих и някой други неща като сега май не придърпва като се подаде още малко газ или по вероятно е да много по рядко възможно е да е от пренаписването на мс. в таблицата(сега са на по гъсто между 2,5 и 10 нагоре са си като преди) и вече превключва на 32 градуса(24 май е прекалено особено за зимата)

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да автокалибрацията,патент на АЕБ ,ползва се при Тартарини,Ланди,почти всички италиянци не работи адекватно на Хонда.Това да не ти прави впечетление.Виж мапа да си дойде на място ,Тогава налягането ще е вярно.КАто се разпробият инжекторите коефициентите ще паднат рязко и всичко ще си дойде на мястото.Сега обаче с тия бедни смеси клапаните ти пътуват към отвъдното.....:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет пичове!

Главата ме заболя да чета неща, които не разбирам.... разни термини, числа (дипуски и сглобки...) и т. н.

Въпроса ми е:

При кого да отида в София, за да ми сложи газов инжекцион, на моето новозакупено  HR-V,  2004 г. 125 к.с., 4/5 врати, и майстора да ги знае всичките тези настройки (а НЕ да си прави експерименти с моята кола)?  

Бихте ли ми дали адреси на газови майстори с опит за HR-V  -та.

 

0888897943 Емо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Бий камшика и към Русе.Не оставяй да си правят експерименти разни майстори. Тя (машинката) ще ти се отблагодари за вниманието. Аз правих обслужване и съединител в градът си, но не съм доволен и съм планирал да се разходя до Русе и Дупница. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кюстендил също му е близо. Там имам доверен газаджия и колега хондаджия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 10 часа, Markony написа:

КАто се разпробият инжекторите

Няма нужда да пробива дюзите, аз си купих на 2,6 фабрични от магазина.

 

Преди 1 час, emil5rov написа:

При кого да отида в София

@Иво Ленков ти е в София.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...