Jump to content
Cap_Slow

Размисли и страсти за новите автомобили - реален разход на гориво, екстри, заводски дефекти

Recommended Posts

Значи си "уцелил десятката". Сега остава сполучливо да задомиш Легендата при някой читав фен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица разгледах колите в експото. Обобщението ми е - Качеството на материалите и сглобката изглежда подобрено. Само японките съм обиколил другите машини ги пропускам. Всъщност качих се в Ауди А6 оуроуд. Не ме впечатли с няк'во сериозно надграждане като интериор. Като дизайн на интериорите има определено недомислени неща. Тойота имаха няк'ви абсурди места на старт/стоп бутона за двигателя. Духалки и такива неща бяха меко казано странни при Мазда. Мазда много красиви отвън обаче вътре са супер малки. Като механика не мога да кажа нищо особено. Същите пластмаси навсякъде. Но дизайна като цяло не искам да коментирам, защото е субективен аспект.

Като цяло марките, които на мен ми харесаха най-много са Хонда и Субару. Сивика е страхотен. Субару Аутбек съм го виждал много назад във времето при него няма съществена промяна.

Но на това изложение си личи пак, че автопроизводителите се чудят какво да направят, че да си купиш нов автомобил. А реално за мен кяра от чисто нов автомобил е, че си купуваш нещо, което за пръв път ти ще ползваш и отделно че ще се почувстваш някакси доволен, горд със себе си че след толкова труд си се наградил сам себе си. Хубаво обаче като гледах немското трио колко много се обезценява особено дизелите това е лудост!

Ауди А6 след 4 години губи над 60 близо 70 бона от себестойността си, а всъщност не е огромна разликата между сюпърб и А6. Но пък обезценяването е по-малко при Сюпърб.

 

И мислейки за всички тея неща се сещам, че тук дори не съм се замислял що за механика и що за кола всъщност получаваш. Колко време ще издържи тая кола и най-вече колко ще ме кефи тази кола.

Предполагам, че като остарея и вече няма да имам време или по-скоро емоционална и физическа енергия ще мисля за нов автомобил и няма да ми пука за всичко по-горе написано, но засега съм фен на старите японски машини. Просто имат чар имат излъчване и ми е много интересно сегашните нови коли дали ще изглеждат така както сегашните 15-20 годишни машини след съответно същия период от време.

Редактирано от ACID BURN
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди дузина години все още на почит в проектирането бе максимата "формата следва функцията". Екстериорите бяха лаконични, а интериорите практични. После се получи тенденцията на свръх производство и дизайнът бе призван да обезкуражава дългото притежание, на един автомобил, а в крак с него и качеството бе редуцирано. Така стана че "старите" 15 годишни коли, са по-читави и красиви от новите 5 годишни, а на всичко отгоре гоненето на новомодни тенденции във формите много по-бързо състарява. Преди модата се сменяше на дузина години, после на 5-6, сега всеки сезон - нови тенденции и който не ги измисля едвам успява да ги следва. Някои марки успяха да запазят някаква минимална визуална наследственост, други съвсем го "удариха през просото" и ако им няма емблемите, трудно се познават. Но пък азиатците се поузаптиха и вече дори китайците са по-прилични - поне визуално. Но всичко е в угода на клиента - или поне с това се оправдават някои, безчинствайки с формите и пластиките. Може би ми пречи образованието, или годинките, но няма нова кола, която да е комплексно премерена и като цяло да ми харесва. Всичко се качило на макферсон, наблъскало под капака тръболяк и кабеляк, опаковащ някаква турбо малолитражка, вътре тесни интериори и вталени седалки, и разбира се окичени с камара екстри в подменюта. Екстрите са важни обаче, за да има кво да се цъка докато си в задръстване и докато дойде сервизната помощ, а колкото по-лачена и бутикова ти е колата, толкова от по-далече я чакаш.

За сега - благодаря, но НЕ.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ACID BURN написа:

и ми е много интересно сегашните нови коли дали ще изглеждат така както сегашните 15-20 годишни машини след съответно същия период от време.

"А дано, ама надали..."

На външен вид - може би да! Но мине ли си километрите по гаранция, ще е само "черупка"...

Иначе много се дразня от пластмасовия интериор!

Хондите още ли са пластмасови отвътре?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече в новите Бентлита няма естествена кожа и боята им е на водна основа. Екологията докара миризмата на синтетика и в луксозния клас.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, dandilov написа:

Иначе много се дразня от пластмасовия интериор!

Хондите още ли са пластмасови отвътре?

Всички са така.

Много исках да си намеря мечта за придобиване, но... не открих цяла кола. Тук таме добри хрумки.

Ако искам примерно чадъри във вратите, вместо Ролс, мога да си взема новата Шкода Скала - има ги като опция. Доста безпардонно, но пък е народна кола и като нямаш слугинаж, чадърчето ти е под ръка. :) Е, останалото си е ФВ и цената е приемлива, но някак си в тоя клас по-добре Сивика. Поне има хитринки и си е "наше", нищо че е минимум 20% по-скъп.

Харесах и новата Мазда3 - външно е семпла, но вътре ми е тясно, а не съм висок. Сивика пак е по-добре.

По-големите Мазди пак са тесни - растат им размерите, но навънка.

Харесах приемливо и новото комби на 508. Багажника почти колкото на моето комби, задницата минава за красива, вътре е поносимо и дори модерно, но... врати без рамки. При свален джам, отваряйки предната си правиш харакири с горния и ръб. В задната стъклата са 2 и малкото остава да стърчи в пространството. Пипаш го да затвориш вратата и то хлапче. Аз отзад не се возя, но блъсната чисто нова кола няма да си купя - отпред изглежда точно след краш тест. Викам си, епа под 100 бона кола, френска - не може много да се иска.

Гледах и други французи, новите Клио и Каптюр (карал съм настоящия) имат позитивно развитие и ще продават прилично.

Имаше и DS. Много шармантно и непрактично - бате, по-добре нидей!

BMV - Баси Маркетинговата Вакханалия! Технически предполагам биват, но естетически сигурно ги рисуват някакви пубери, а ги кроят някакви слаботелесни. Не мож влезе, нема где да седнеш, шибнеш си лакето о некоя пласмаса, па пцуеш и бегаш. 5х2 метра кола, а за чиляка место нема.

Имаше и някаква нова Хиталиано Шиит-айска марка. Бял интериор - включително таблото отгоре. Това го е проектирал, одобрил и произвел екип от хора дето не са карали кола. Никому ли не хрумна да си сложи в своята няколко бели листа А4 на таблото и да пробва да шофира в слънчев ден???

Оф, не ми се пише веке - мъка е за автофен кат мене. :(

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен от цялото Експо, след тест драйв на почти всички марки, в рамките на 1 седмица, ми харесаха само:

1. Lexus

2. BMW

3. Land Rover

 

Бих си взел Lexus, ако бях 15-тина години по-дърт и ми влизаше в бюджета.

BMW бих взел и сега, но не влиза в бюджета

Land Rover като Lexus-a, пред двете бих избрал Lexus, но наистина ми хареса возията.

 

Общо взето се замислям да сменя голфа за същия, но GTI. Като кола ми пасва идеално, много съм доволен от него. Също така за парите си предлага 245 коня 2-ка бензин, с автомат и limited slip differential. Не знам колко коли в този клас предлагат това, докато в същото време предлагат добра шумоизолация и комфортна возия.

 

Общо взето ми харесва прогреса. Харесва ми новото, харесват ми новите технологии.

  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно за голф 7 забелязах една тенденция, както и в немското мобиле, така и в сайта им на европейско ниво das welt. 

Ако сложа ограничение на километрите до 100 000 и единствена екстра на която държа - ксенон, цената на 1.4-1.5tsi много се доближава до тази на gti.

Уточнявам - 2 годишно 1.4 струва 2к евра по-малко от 3-4 годишен gti, което те кара да си зададеш някои въпроси. 

 

Осъзнавам, че това се получава от разликите в годините и пробега донякъде и си е мой проблем, че не вярвам в ресурса на 1.4 двигател да го купя на 150 000, да му врътна 80 000 за 4 години и да го продам на някого на 230 000. Затова като сложа критерии до 100к за километрите, сложа този ксенон и реално изключвам всички служебни коли, които са врътнали 150к за гаранционния период и никой не се е занимавал да поръчва ксенон на работна кола.

Иначе някое голо на пушка 1.4 125коня сигурно ще изпадне драстично по-евтино, но ако искаш 140-150к.с. версията, в комбинация с някоя друга екстра и нисък пробег, цените рязко се доближават до тези на гти, а те пък са си предимно на малко километри. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че 1.4/5 държи цена, а GTI не ? Или аз не разбрах нещо :)

 

И между другото само Голф 7 не-фейслифт има ксенон. 7-ца фейлифт е с ЛЕД, което ако изгори, или трябва някъде да ти го "рециклират" или цял фар да се смени. Мен тази тенденция много ме дразни в новите коли.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами държат цена, но зависи от модификацията. Аз ги виждам нещата така:

 

- служебни коли или такива купувани най-ниско ниво, съответно няма ксенон, с най-противния салон, понякога дори и мулти волан нямат и почти винаги са 122/125к.с. Такава модификация се намира доста евтино, далеч под гти. 

 

- 140-150к.с. с някоя друга екстра, но за съжаление в масовия случай, когато някой си я е взел за лична кола и инвестирал лев за екстри, много често си е платил и за автомат, ама това dsg dq200 да е твое само гаранционно, после е малко...  тук пак изпадат понякога на добри цени, но отново километрите са над 100к

 

- 3та комбинация, тази която търся. хем 140-150к.с., хем ръчна скоростна кутия, хем екстри да има някакви (не държа да е фул) и да е под 100к км. Е тук вече цените са много близки до гти и много рядко изпада нещо изгодно.

 

В das welt почти няма, което според мен се дължи на факта, че такава комбинация ще си поръча само частно лице и в масовия случай, ще си е преценил нещата и няма да я върне преди да изтече гаранцията, докато там най-често попадат излезнали от гаранция служебни коли, които по информация, която получих хич не са в цветущо състояние и като за капак, логично за всяка фирма с цел да си спести разходи, са обслужвани на по-дългия пробег който фв предлага - 2 години или 30 000км. Който има топките нека си вземе 1.4 140к.с. на 150 000км с макс 6 смени на маслото, карана душмански от всеки, който се е добрал до нея. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно... не се бях сетил да гледам как вървят цените на GTI след орпеделени години. За този DQ200 и аз съм чел доста неща, така и не разбрах дали моята е с DQ200 или не...

 

Иначе както казах, на мен Голфа ми хареса толкова, че искам да го сменя пак за Голф, но GTI. Имам оферта и трябва да реша до края на идната седмица, и ако се реша да го взема, моят Голф става за продан :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GTI е може би най-добрия all rounder, но това няма какво да го говорим, ти знаеш много по-добре. Ако джоба позволява, няма какво да го мислиш. Само като видя, че новата 1ва серия с три цилиндровия двигател и 7ат с двоен съединител е 56к говори достъчно каква кола получаваш в този диапазон в лицето на голфа. 

 

Единствено доколкото помня, lsd-то вървеше преди с някакъв пакет по-ниско окачване и по-големи спирачки. Ако и сега е така, сериозно бих обмислил dcc адаптивното окачване като екстра с оглед пътищата ни и комфорта, който и ти явно цениш. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тези европейски прототипи на коли VAG MAG и простотии.Силата е във американските и японските коли.Няма смисъл от нова няма смисъл и от много стара има смисъл от добре поддържана употребявана кола.Един пример Кадилак ЦТС СТС илли каквото си изберете там за тези които искат да имат лукс и да летят с 300+ конете за 12000лева се продават и мисля че точно тези кадилаци са къде къде по задоволителни от смешните германски тенекии.А до колкото японските коли-тях ги развалиха заради нас европейците където УЖ се гледала екологичността на автомобила Дрън дрън заминаха си хубавите поколения коли.Ще си позволя да кажа,че може би от всички Японски и Корейски коли останаха най-активни или поне така изглежда Хюндай всичко останало на европейския пазар може да се каже че за нищо не става (БМВ,АУДИ,ФВ,ШКОДА и прочие).Прехвалени автомобили от едно време,където нямат нищо общо със сегашните.Давам и пример ако някой не ми вярва може да се поразрови в интернет  и да провери какк се оплакват от БМВ и АУДИ предимно.Защо,защото неможеш ти да платиш 100000 лева за една кола и  на 50000 хил км да хвърлиш двигател,скоростни кутии не една и още куп други неща....прехвалени ама прехвалени.Някой ще каже срещнах тук подобни изказвания,че и хондите са прехвалени коли.Не,не са прехвалени просто тези всичките коли които са в българия не стават за нищо(повечето).Една кола поддържа ли се както трябва не 500хиляди ами 10000000 ще издържи,за целта си направете една оценка.Колко разходи ще имате за една кола която купите нова за 10години и колко ще дадете за една 10 годишна кола и я карате още 10.Нещата са малко относителни,но ако вземем един Акорд 7 генерация нещата ще клонят към употребяваната кола.Поздрави

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.10.2019 г. at 15:14, dzrasd написа:

На мен от цялото Експо, след тест драйв на почти всички марки, в рамките на 1 седмица, ми харесаха само:

1. Lexus

2. BMW

3. Land Rover

 

Бих си взел Lexus, ако бях 15-тина години по-дърт и ми влизаше в бюджета.

BMW бих взел и сега, но не влиза в бюджета

Land Rover като Lexus-a, пред двете бих избрал Lexus, но наистина ми хареса возията.

 

Общо взето се замислям да сменя голфа за същия, но GTI. Като кола ми пасва идеално, много съм доволен от него. Също така за парите си предлага 245 коня 2-ка бензин, с автомат и limited slip differential. Не знам колко коли в този клас предлагат това, докато в същото време предлагат добра шумоизолация и комфортна возия.

 

Общо взето ми харесва прогреса. Харесва ми новото, харесват ми новите технологии.

относно за Лексуса.Знаеш какво да гледаш.Купи си една от 2007 и не мисля че ще сгрешиш а доколкото парите за 12-14000лева

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Benjamin4o, нали се сещаш, че има и други фактори освен парите при избора на кола. Ако беше до икономия, ами намираш една запазена нескъпа кола от 90-те (модели всички можем да се сетим) и си я поддържаш евтино, караш евтино. Нямаш екстри и мощност или пък сравним комфорт с някоя нова кола, но пък нямаш и разходи. Обаче пък има шанс да се занимаваш доста със самата поддръжка, нищо че ти е евтино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по-старите коли аз имам 2 съображения. Едната е свързана с разхода, особено ако не си на газ (дизела го изключвам) и като цяло екологията, не се знае докога разликата между евро 2 и евро 5 ще е примерно 100лв, а няма да стане 500 на година. 

 

Второто е безопасността. На новите поне това не може да им се отрече, като се започне, че са по-устойчиви на така наречения driver-side small overlap. Това нещо е много важно, защото е доказано, че челните катастрофи много рядко са 2 коли точно една срещу друга, а по-скоро се удрят леко странично, затова и вече euro ncap и IIHS ги тестват и по този начин.

По-малко се сгъват и при страничен удар, имат повече еърбеци и множество системи за пасивна безопасност. Автоматично спиране, следене на лентите и т. н.

Мерцедес имат и такава система, която като засече неизбежна катастрофа в последния момент наглася седалките и стяга коланите, за да те подготви в най-правилна позиция за еърбеците, като дори пуска някакъв розов шум, който да ти предпази слуха, защото установили, че шума при катастрофа е толкова силен, че може да доведе до частична загуба на слуха или по-лошо. С две думи, не е за подценяване всичко това, поне за мен. 

Редактирано от Cap_Slow
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен emergency city breaking ми се е активирал 2 пъти вече. Единия път една кола реши, че може да ми пресече пътя и да се престрои в пътя, а втория път аз се бях заблеял нещо. И двата пъти съм сигурен, че без системата ще трябваше да се занимавам да оправям предна броня (поне). 

 

До колкото DCC окачване за ГТИ, опитах се да намеря някакъв консенсус дали си заслужава от гледна точка на комфорт. Аз имам две притеснения:

1. Окачването е консуматив, а DCC е доста скъпо, 4 амортисьори са 1600 долара. Ако разликата не е "уау" са излишни пари. 

2. ГТИ има понижен пътен просвет с 15мм мисля. Ако искаш DCC, това допълнително намаля просвета с още 10мм. За България не искам твърде ниска кола. 

 

Още го обмислям това окачване, жалко, че в София нямат ГТИ кола за тестване с или без него... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия верно ли те оферират да си вземеш най-скъпия им голф, без да имат възможност да ти го предоставят за тест драйв? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ами вече показаха Голф 8 и макар като купе да е лека еволюция на 7-мия, интериора и екстрите са от друго поколение, и 7-мака скоро ще се обезцени.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите на вторичния пазар не се обезценяват толкова, когато излезе нов модел. Просто хората, който купуват 2-ра употреба коли, не им е приоритет дали е актуалния модел или не. Поне това са моите наблюдения. Доста по-важно е километрите и оставаща гаранция.

 

Относно тест драйва - да. Въпреки че най-скъпият им модел е Golf R, но те и него нямат за тест драйв... По принцип наистина е доста глупаво, че ако реша да взимам GTI ще е без да съм правил тест драйв, но поне съм живял с Голф 1 година вече и знам какво да очаквам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Да, но реших че искаш да върнеш на дилъра твоята 7-ма ген. и да вземеш GTI 7.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ще си намеря частно лице, защото дилърите не дават много добри цени за колите си. Но да, обмислям да си намеря купувач за Голфа и да взема GTI 7, още не съм го решил, в процес на обмисляне е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.10.2019 г. at 15:05, dzrasd написа:

По-скоро ще си намеря частно лице, защото дилърите не дават много добри цени за колите си. Но да, обмислям да си намеря купувач за Голфа и да взема GTI 7, още не съм го решил, в процес на обмисляне е :)

 

Привет, разкрих те случайно в другия форум, че вече си взел решението и чакаш :)

Много ще се радвам да споделиш впечатления както направи и със сегашния ти Голф. 

За мен Golf 7/7.5GTI е един много интересен автомобил в този ценови диапазон, а в български форуми няма никакви мнения за него почти. 

На кое окачване се спря окончателно? 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,


Адаптивно, защото много ми харесаха едни 18ки, а пък за мен е важно колата да ми е комфортна. За съжаление в БГ няма GTI за тест драйв, камо ли пък два, че да направя сравнение.

 

Сегашният ми Голф си го карам докато дойде новия, АКО дойде, след това ще му търся нов собственик. На 20.03 (петък) затвориха заводите в Германия, а моя трябваше да се прозиведе следващата седмица (23-27). За момента информацията от дилърството е, че ще се произведе колата, само ще се забави повече. НО ако карантината продължи, четох в чужди форуми, че има вероятност да изпозлват времето да разглобят поточните линии и да ги модифицират за Golf 8. Ако това стане, оставам на сухо :) Надявам се да не се случи, защото много ми харесва колата, чакам си я с нетърпение :)

 

А иначе поръчах почти всички екстри, без кожен салон, електрически седалки и панорамен покрив, защото и трите не ми харесват. Хубавото е, че на Голф, поне за мк7, екстрите са що-годе прилични цени. Забавно ми е как една и съща екстра на различните модели е различна цена...

 

Ще дам ъпдейт като разбера повече дали ще се съберем с GTI-ката или не :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, честито и много много километри да минеш с новата кола :) Прочетох ти и темата в другият форум. Само с едно не съм съгласен. Нищо против Голф обаче ако го сравниш с Type R 2020, то някак си немската колица, особено на визия може да се върне при Ханс да я нарисува отново и пак да я пусне на поточната линия. 

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp

Всъщност на мен това ми харесва, че не се "сдобивам" с нищо, a само позлвам, за което си плащам. Както съм написал по-горе, една нова кола повече от 3-4 години не бих притежавал.

До колкото за новите технологии, не знам каква е тази бисквитка с Андроид, аз визирах Андроид Ауто, което е интеграция между телефона и колата. Аз работя с нови технологии и на мен новите технологии са ми тръпка. Харесват си ми есктрите в колата, особено като започна да се замислям как точно са реализирани технически.

 

@CCord

добра забележка, реших, че не е толкова релевантно защото шофьорските ми навици не са се променили значително, та грубо казано би трябвало да съм карал еднакво и с двете коли.

Но да сме по-точно, с Хондата изминах 38к километра за 30 месеца, с Голфа 27к за 20 месеца

Хонда: 24 стотинки на километър (без гориво/застраховки)

Голф: 44 стотинки на километър

 

@Mkilla

В другия форум визирам Golf R, не Honda Type R. Facelift-a на Honda Type R, без големия спойлер, за мен изглежда уникално и много ми харесва като кола, но за ежедневна кола искам автомат :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорех за един "таблет" с андроид, дето е "залепен" на таблото  в Hr-v-то, с който управляваш всичко по тая кола. Вярвам ,че нещо подобно е и на голфа. Андроид ауто го няма фабрично на тая кола и аз персонално не съм го инсталирал. Бисквитката просто стои в колата , ако на някой му трябва интернет или на самата кола и трябва интернет. Оценявам Ви гледната точка и разбиранията.Все пак половин Европа и повече живеят по този начин, нормално е и в България да се прави. Аз само изказах моите виждания. Дай боже всекиму , на когото се харесва тая практика, да има възможността да си ги сменя непрекъснато...

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dzrasd

 

Благодаря за споделеното, наистина детайлни мнения за този модел из българските форуми отсъстват. 

 

Интересно ми е как оценяш возията на GTI-я (който гледам си взел  DCC) спрямо предишния ти Голф 1.5, който май беше на нормално окачване, но не помня да си писал на какъв цолаж джанти. 

И другото е как се движи разхода при теб когато караш нормално, съответно градско и извънградско и зареждаш ли я задължително с 98+ октана или на капачката пише, че става и 95?

 

Тъй като преди време си бяхме писали тук, че 1.4tsi да речем 2014та с екстри е много близко до цена на GTI 2012-2013 на вторичния пазар ми се иска да добия представа колко близка би била цената на притежаването им (нормален голф спрямо GTI) . Предвид, че ти си ги взимал все нови, няма обаче как да вземем предвид поддръжката,защото тя ще започне да си казва думата по-късно. 

 

пп: другото, което ми минава през ума е, че с тези интервали от 2 години и 30 000км за маслото + 95 октана бензин, особено ако са карани по предназначение, масово тези GTI ще са взели дали на вторичния пазар над 100-120 000км. Не знам особено ако и чат пат някой е ходил на писта да врътне по някоя обиколка, какво ще е останало като ресурс с тоя двигател, който за 5 години и 100 000км ще е видял 3 смени на масло и то не някакво кой знае какво, а най-евтиното, което някой е дал оферта да прави за VW. Айде, предвид, че интервала не е фиксиран, а уж се мърда спрямо стила ти на шофиране, средна скорост и т. н. - да кажем 4 смени на масло за този период. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cap_Slow

"Стария" голф беше със стандартно окачване, на гуми 205/55/16. GTI е с DCC и гуми 225/40/18.

Возията в комфортен режим е много подобна на стария Голф, с две разлики:

1. При по изразени дупки/неравности, се усеща по-твърдо окачването на GTI

2. При по леки неравности, особено ако са продължителни (примерно павета), GTI се усеща по-меко. То окачването се води Dynamic Chassis Control, и дори в комфортен режим се адаптира, до колкото знам. Предполагам заради това е.

 

И стария Голф, и новия, ги зареждам само с Shell Racing 100. Не съм гледал какво пише на капачката - ще проверя и ще ти кажа.

 

Разхода извън града е 8-9, в зависимост от шофирането - моето е малко по-динамично, защото още е нова колата и ми е тръпка. С по-спокойно каране може да отиде и към 7. Стария голф, за сравнение, даваше 5-6.

 

В града ми дава 8-15, в зависимост от карането и дали съм първа кола на светофара :)

 

Това с обслужването си е релевантна тема за притеснение. Има собственици, които сами решават да си обслужват колата по един допълнителен път между всеки интервал (реално става на 15к килоемтра). Има и такива, които и на 10к я обслужват, ако карат само градско. Разбира се, не всички го правят, защото ако не смяташ да я караш тази кола извън гаранция, не ти пука. НО не е точно така. Хората, които искат да купуват 2-ра ръка GTI са запознати с модела и са наясно с тези неща, та те сами те търсят точно такива коли, които собственика е обслужвал допълнително. Аз моята смятам да си я обслужвам на 15к.

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ти вече си сметнал, че ако я продаваш с остатъчна гаранция ще ти е най-изгодно финансово. 

Ако решиш да я караш до последно, определено това, което си решил да правиш с по-ранното обслужване ще помогне да се продаде по-скъпо. 

 

Но знаеш също така, че в България рядко се цени гледана кола и винаги се сравнява с най-евтините, а вноса на gti от САЩ (произведен в Мексико) се засилва... та сигурно ще отнеме време да ѝ вземеш по-добри пари ако я продаваш извън гаранция вече. 

 

Пожелавам ти да си я караш със здраве и да ти носи много радост. Изглежда страхотно колицата и за мен е златната среда между мощност, забава когато условията позволяват, комфорт и практичност. Ако след време решиш да споделиш нещо повече като дългосрочни наблюдения, аз поне ще се радвам. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dzrasd - а да питам, защо предпочете Голф-а пред Сивик 10?

За ГТИ е ясно, а и даваш-вземаш, но за предишното 1.5 - защо надделя над хондовото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

На първо място цената, излизаше около 10к повече за малко по-добро оборудване.

На второ място отношението на дилъра - след като му обясних какво търся, той каза, че ще провери каква крайна цена може да ми даде (вече имах оферта от VW). Нито ми се обади пвоече, нито ми прати нещо по мейл. Да не говорим, че докато бях там, дилъра изглеждаше раздразенен от това, че му губя времето и искаше да се "отърве" от мен възможно най-бързо. А и това беше единственото дилърство, където не ми предложиха кафе - дреболия, но ми направи впечатление.

На трето - Колата беше по-шумна в купето от колкото Голфа.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо. Не умеят тук да продават Хонди. Смятат че понеже са добри - сами се продават.

Аз питах за оферта по миналогодишното изложение в Експото - свалиха ми 9 бона от стандартната цена и тествах 2 Сивик 10-ки, но ми бе още рано да сменям колата. Сега още ми е рано за нова, та си взех пак вехта. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да бъда адвокат на никой, следя темата с интерес и се радвам за колегата но в Бултрако винаги ама винаги за 12 години ( не съм купувал кола от там ) са ме посрещали с "Добър ден", 2 пъти е имало оферта за нов автомобил, просто заради добрата промоция на момента а кафе едно време имаше на 2-рия етаж заедно с барман/ка а сега е с машина поради ред причини. В България психологията когато обикновенно човек купува по-голямо нещо като кола, особено нова и особено от магазин, очаква да се въртят около него а нещата не стоят точно така. Покупката на автомобил не е с нищо по-различна от сервиза който се предлага в магазина за мебели при покупка на диван или кухня. В крайна сметка ако човек иска да купи нещо, той го купува независимо от това дали са го погъделичкали с чаша кафе или не. Хонда винаги са държали по-високи цени от Голфове, Шкоди, Сеати които пък винаги са имали повече екстри от японските коли изначално. 

@ceco_accord, нова кола не знам дали е нужно при пробег 15 000-20 000 на година. Ако се кара повече със сигурност трябва но при по-малък пробег за мен лично е излишно разхищение. Всяка нормална кола 2-ра ръка ще избута 200 000км без особено големи ремонти а при пробег 20к годишно, това са 10 години. За този период обезценяването е в пъти по-малко от новата за същият пробег. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Mkilla написа:


@ceco_accordВсяка нормална кола 2-ра ръка ще избута 200 000км без особено големи ремонти...

Това не го разбрах. Тоест ,че всяка нормална кола втора ръка я взимаш на примерно 100-200 к километра и после тя избутва още 200 к без големи ремонти? И до 300-400к на всяка нормална кола няма големи ремонти,това ли е твърдението?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...