Jump to content
saintsinnerr

Износване на задни гуми Акорд VIII ген.

Recommended Posts

Здравейте,колеги!Карам Акорд 8 ген. 2.4седан Type S.ПРеди няколко дни като сменявах гумите и видях,че задна дясна гума беше доста износена.Откарах я на реглаж на заден мост да я видят в София кв.Княжево,човека я качи и каза,че колата е перфектна и проблема идвал от това,че предния собственик е сменявал отзад пружини и  амортисьори с по-ниски и колата в момента е по-ниска отзад.Каза че е много добре направена и било редовен номер швейцарците да ги свалят отзад.Препоръча ми да не пипам нищо,защото колата била перфектна,стабилна и много поддържана и да слагам отзад по-кофти гуми и през две години да ги сменявам като се изтъркат.Някой имал ли е подобен проблем и според вас трябва ли да потърся втори мнение или да си карам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,препоръката на този майстор ми звучи несериозно.Задължително бих потърсил друг,"по наясно".Търси проблема,колега..!:)

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста хора ми похвалиха въпросния майстор.Качи я,мери с някаква апаратура,гледа я доста и накрая каза,че по колата всичко е перфектно и това е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тази глупост, да сваляш задницата?! Трябва да си ненормален, че да го правиш...

А що се отнася до това, да слагаш кофти гуми отзад, просто не ми се коментира. Този е "майстор", щото не му знам името...

Редактирано от dimkaraganchev
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, saintsinnerr написа:

Здравейте,колеги!Карам Акорд 8 ген. 2.4седан Type S.ПРеди няколко дни като сменявах гумите и видях,че задна дясна гума беше доста износена......

 

Има износване и износване.

Сега остава да споделиш ,и къде и е износването /или я снимай и качи тук /- примерно отвътре, отвънка, или по целия протектор.

За да износва само едната гума - има нещо нередно.

 

Редактирано от Emicha
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо подобно да не се окаже ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, rollin написа:

Нещо подобно да не се окаже ?

 

Може и това да е,при мен гумите също се износват от вътрешната страна и седят под наклон както и Вие сте го описал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какво стана с износването на гумите? Острани ли проблема? Възможно е да е от проблем с задните пружини. Акорд 8 страдат от този проблем,за това "в швейцария ги правят с ниски задници" както е казал майстора хаха :Д Сменят им пружините.

Гледай този клип. Руснака разказва за най-често срещаните проблеми при акорд8,споменава и за пружините и износванети на гумите.

 

Ето още по темата,от къде идва проблема и как се решава.

https://www.drive2.ru/search/?text=акорд+8+задни+пружини

Редактирано от BOKLUK_CHOVEK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с пружините. Никой не им сваля прожините и т.н. Просто при Елеганс и Екзекютив изпълненията са само със спортно окачване ( пише го в брошурата на модела и таблицата с разликата в различните нива на оборудване). Затова отзад са по-ниски, а опред имат щанга мвжду двата амортисьора. Само базовото ниво на обурудване Комфорт е с нормално окачване. От Швейцария трудно ще наметиш Комфорт изпълнение, да не кажа, че там май само Елеганс и Екзекютив се продават

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкаш да кажеш,че пружините на "комфорт" са по-меки  от тези на type S и Executive?

Ако е така дай партномера на 4-те да сложа н моя executive такива от комфорт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

Изкаш да кажеш,че пружините на "комфорт" са по-меки  от тези на type S и Executive?

Ако е така дай партномера на 4-те да сложа н моя executive такива от комфорт.

Предполагам, че има разлика в пружинитен, но немога да намеря номер. Ето в брошурата се вижда кои имат спортно окачване ( в полето sport suspension)

Screenshot_20190430-224756_Drive.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравейте на всички. С моят акорд преди седмица ходих на реглаж ходова част, бях сменях преден накрайник. Оказа се, че ъгъла на задните гуми е малко по-голям, но е в зелената зона все още. Огледах го, но единствения реглаж отзад е за сходимост, няма възможност за промяна на наклона! И аз стигнах до извода за по омекнали пружини. Преди години ми беше из носила задни гуми от вътрешната страна, както казва руснака от клипа, но те си бяха доста по-отънели и доста меки. Естествено ходих и аз на реглаж, но беше добре. Сега карам от няколко години с нови и ги следя, но не съм забелязал същото износване (все още). Ако може някой, който е сменял задни пружини да каже има ли разлика с новите и какви е монтирал? Аз търся сега да си поръчам ще ги сменям преди прибирането към България. От тези, който виждам: за оригинални около 140 евро, KYB за около 40 и тези който руснаците препоръчват Lesjöfors, но те не ми говорят нищо. Мисля лично за мен да са кайяба-та. Ще кача снимки и повече инфо след смяната. Извинявам се, не искам да изглежда, че пре вземам темата на колегата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не превземаш нищо така, че споко.

Окачването при фейса е по меко и по всяка вероятност японеца е сменил пружините. Трябва да се пита дилър на Хонда какви са и какви стават за дадения модел по вин поддчертавам по вин защото по всяка вероятност и четирите са различни и ще е желателно да се сменят в комплект трябва също така да се провери дали дадени пружини не вървят и с други амортисьори  Ще следя с интерес развитието на темата.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Добър вечер на всички, да информирам, че пружините пристигнаха! Сега остава да намеря време да ги сменя...

Поздрав на всички, ще кача снимки от смяната.

20230523_083451.jpg

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте днес успях сменя пружините. Отне ми малко повече време от предвиденото, но все пак новите пружини са по местата. 

Ще кача малко снимки.

 Първо с размери от земята до дъгата на калника преди смяната.

 

20230603_091623.thumb.jpg.5aed31a41245cc12ce21e96413c67406.jpg

688мм.

 

Има доста кал малко е трудно да се измие хубаво там на автомивка...

20230603_092731.thumb.jpg.80e3022f86baa49b17e3960cb51d6c31.jpg

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Первия е свален.20230603_102812.thumb.jpg.651fa58e8c549f86fa192b4f29bb520a.jpg

 

Доста време си изгубих да развия биалетките и от двете страни, доста ръжда имаше. И свалянето на самия амортисьор с пружината не е никак лесно. Развиването на двете гайки горе и болта към шенкела беше лесно, но да се извади е малко трудно, окачването стои е под напрежение заради тампоните.

И ето го все пак разглобен...

20230603_103438.thumb.jpg.083c8f8e575679d4f26a95da3ed82914.jpg 

Редактирано от Ivailo Todorov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините изглеждат доста прилично, еднакъв размер с оригиналните.

20230603_103942.thumb.jpg.f9f5d2a0efce679b937e7b035ba54f1e.jpg20230603_103853.thumb.jpg.ac7475a3221597ba282cfad342c25aeb.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях поръчал нови прахоуловители, но оригиналните бяха добре и оставих пак тях.20230603_105307.thumb.jpg.6b3ec3ce8dbae7c98c11449cdba8010a.jpg

 

Ето го и на място.20230603_111813.thumb.jpg.7bfad56ad5e6f00e60e580eb9dd32944.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от другата страна.20230603_122053.thumb.jpg.7f194d74366f22ca7e9c4a80f1f6d56d.jpg

 

И сме готови ...20230603_124509.thumb.jpg.22bfefe809ca6db68f6f9cdbfc141151.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След като стъпа на гумите я поразклатих няколко пъти преди отново да измеря.20230603_125307.thumb.jpg.df1770984943cff6e0140918df422bd6.jpg

Размера е идентичен със старите 688мм.

Впечатления след  първо каране, доста по-стегнато подскача отзад бих казал, че и даже малко се повтвърди окачването. Ще я покарам няколко дена за да съм сигурен. Забравих да кажа, че съм с 18 цола гуми 225/45 18 и пълен резервоар без 10 литра приблизително (150км след зареждане до горе). Ако някой иска да сравни размерите с неговата, акорд турър.

Хубав ден на всички.

Редактирано от Ivailo Todorov
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и аз да използвам темата на колегата.

И аз съм в  търсена на вариант за смяна на задните пружини(може и предните) с цел да се вдигне малко повече колата или по е да не кляка толкова (като напълня газовото+резервоара+ багаж +дете+жена+ отгоре багажника за покрива и колата си кляка)

Има ли някакви пружини,че все намирам такива който я снижават с 30-35мм.

Гледах има за Хонда ЦРВ но за Акорд -Комби не намирам.

Ако някой е правил подобна процедура и е доволен да сподели.

Попронцип си върви колата и си носи на товар ама ми се иска да е с една идея по повдигната като е натоварена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна малко темата за пружините. С много търсене и познати едвам успяхме да намерим нови пружини уж усилени за акорда турър. Търсихме каяба и взехме с този номер432668245_790046509844843_6134755205496761226_n.thumb.jpg.29e49cd7506a66177f305d5ca58de00f.jpg

Колегата гледам е взел с този номер316847893_..thumb.jpg.d7285373538fab1a192c2f805ff0a5cc.jpg  но ние търсихме подсилени, каяба не пишат на моите, че са подсилени но ние по номер на подсилена пружина превъртяхме инфото и излезнаха RC5810 идват и по скъпи от RA6206  та ще видим дали ще има промяна когато ги сложим, за сега разстоянието е това 432553730_1067822634515422_3387683737774131552_n.thumb.jpg.cf8d875fce7d97f809425808b750a832.jpg с гуми 225/50/17.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с пружини от Лада си реших проблема и с разкрачената задница и с височината.

От близо 2 гр. камбър отзад падна на 1,46-48гр., което е в нормите на производителя вече.

Колата със старите оригинални - 2 пръста не можех да вкарам между гумата и калника, сега 3 влизат свободно.

Возията стана по-мека и по-стегната, което ме изненада приятно. Въпреки, че Ладовите пружини са по дебели и с една врътка повече.

Говоря обаче само за оригинални руски пружини, не за афтърмаркет съвместими от друга марка.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моите още не съм ги сложил и за това не пиша. Времето в момента ми е кът но щом намеря такова ще ги сложа и ще дам отчет. Аз съм с комби и е добре да се мери с рулетка и да се пише на какво купе е размера.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам всичко което е написал @Jenti в друга тема на дълго и на широко съм споделил и моя опит с това упражнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, DAN_DAN написа:

Потвърждавам всичко което е написал @Jenti в друга тема на дълго и на широко съм споделил и моя опит с това упражнение.

Да попитам от каква Лада точно са пружините понеже не съм запознат с Лада и дали всички пружини са еднакви за моделите им.

Как да разбера ,че е оригинална паста за Лада (някакви насоки, Интернет Сайт или други).

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MotoMK5 Пружините са предни за ВАЗ 2101 до ВАЗ 2107. Парт номер: 2101-2902712. Лично аз ги закупих от магазин за Руски авточасти във Варна за 90 лева комплекта.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен даже ми се смяха в магазина като тръгнах да им казвам парт номер..... Били за всичките един модел само. :D

Иначе да, търси някой стар магазин за Руски авточасти, ако имаш късмет ще намериш някъде застояли бройки. Аз моите в Пловдив ги взех за 70 лв. двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравейте на всички. Почти година след смяната на задните пружини - не забелязвам да е клекнала повече от както съм ги сложил и да повтвърди се задницата. Аз лично съм много доволен от Каябата отлични пружини. Относно пружините от лада или всякакви видове повдигания и подсилвания, не съм съгласен. Както всички виждат окачването на хонда не е много просто изпълнено от инжинерна гледна точка. Това не е заден мост на пасат комби! Ако ви трябва работна кола можеби е добре колегите да се насочат към някоя по-подходяща такава. Акорда има страхотно поведение в завой, за което в голяма част участва задният мост и мисля, че твърдостта на пружините е ключова за правилната му работа. Това което искам да кажа, че всяка намеса във височина ще се  отрази в представянето, поведението на пътя. Оригиналните пружини поомекват и от там идва износването на гумите, но аз лично съм ходил няколко пъти на реглаж и колта винаги е била перфектна, всичко става като се натовари малко. Каябата която поръчах е афтърмаркет по оригинален номер. Колегата Митко Йотов е прав май имаше и още един номер на каяба, но аз не намерих инфо каква е разликата. Поздрави на всички.

п.п. за съжаление ми се налага да се разделя с този фантастичен автомобил ще пусна отделна тема със снимки в продавам, ако някой има интерес.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега@Ivailo Todorov, да попитам само след смяна на пружините без амортисьори и тампони спря да износва от вътрешната страна гумите твоята кола. При мен износването е голямо и се чудя само със смяна на пружините, какъв ще е ефекта. Това са снимки на износените гуми. Благодаря!

IMG_20240506_155844337_HDR.jpg

IMG_20240506_155832606_HDR.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Димитров. 

Здравейте да износването е абсолютно сходно с това при мен. Амортисьори не съм сменял само пружини. Бях поръчал и прахоуловители, но не ги смених оригиналните бяха добре. След смяната не съм забелязвал износване, но и колата стой по повдигната при нароварено положение спрямо преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор. Ще споделя какво съм сменил аз и какъв е резултатът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 5/9/2024 at 9:20 PM, Ivailo Todorov said:

 Здравейте на всички. Почти година след смяната на задните пружини - не забелязвам да е клекнала повече от както съм ги сложил и да повтвърди се задницата. Аз лично съм много доволен от Каябата отлични пружини. Относно пружините от лада или всякакви видове повдигания и подсилвания, не съм съгласен. Както всички виждат окачването на хонда не е много просто изпълнено от инжинерна гледна точка. Това не е заден мост на пасат комби! Ако ви трябва работна кола можеби е добре колегите да се насочат към някоя по-подходяща такава. Акорда има страхотно поведение в завой, за което в голяма част участва задният мост и мисля, че твърдостта на пружините е ключова за правилната му работа. Това което искам да кажа, че всяка намеса във височина ще се  отрази в представянето, поведението на пътя. Оригиналните пружини поомекват и от там идва износването на гумите, но аз лично съм ходил няколко пъти на реглаж и колта винаги е била перфектна, всичко става като се натовари малко. Каябата която поръчах е афтърмаркет по оригинален номер. Колегата Митко Йотов е прав май имаше и още един номер на каяба, но аз не намерих инфо каква е разликата. Поздрави на всички.

п.п. за съжаление ми се налага да се разделя с този фантастичен автомобил ще пусна отделна тема със снимки в продавам, ако някой има интерес.  

Повдигането е до там, че колата си става на нормална височина отново колега.

И дори напротив, става по-стабилна и вози по-комфортно отколкото с омекналите пружини. Това са моите впечатления.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави на всички,

явно доста интересна е темата с пружините :D. Измерването на височината със старите и след това с новите пружини при мен не даде никаква разлика. Даже новите ми бяха милиметър по-ниско! Затова бях малко скиптичен веднага след монтажа. Но още след първото каране вече нямах съмнения, че ремонта е успешен.

А с пружините от лада каква е височината, просто ми е интерсно?

И ако все пак не се повдигне повече и стой на нормална височина да не са прекалено твърди, това също би влошило работата на окачването, говоря за ладовите пружини.

Всеки решава сам за колата си, но това не са дефицитни части, който не можеш да намериш и се налага да търсиш алтернативни, не разбирам много смисъла в такъв вид замени на части.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Какви пружини сложи? Дай им номера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз сложих същия номер пружини. Първите ми впечатления са, че колата стана по-стабилна отзад. Когато я натоваря с повече багаж, ще споделя как се държи на пътя. Височината не се промени, смених само пружините, всичко друго беше здраво. Ще наблюдавам гумите за износване, това е, което мога засега да кажа.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 31.03.2024 г. at 20:55, Митко Йотов написа:

Да повдигна малко темата за пружините. С много търсене и познати едвам успяхме да намерим нови пружини уж усилени за акорда турър. Търсихме каяба и взехме с този номер432668245_790046509844843_6134755205496761226_n.thumb.jpg.29e49cd7506a66177f305d5ca58de00f.jpg

Колегата гледам е взел с този номер316847893_..thumb.jpg.d7285373538fab1a192c2f805ff0a5cc.jpg  но ние търсихме подсилени, каяба не пишат на моите, че са подсилени но ние по номер на подсилена пружина превъртяхме инфото и излезнаха RC5810 идват и по скъпи от RA6206  та ще видим дали ще има промяна когато ги сложим, за сега разстоянието е това 432553730_1067822634515422_3387683737774131552_n.thumb.jpg.cf8d875fce7d97f809425808b750a832.jpg с гуми 225/50/17.

Здравей да повдигна темата дали колегата успя да смени въпросните пружини,че съм пред дилема дали да вземам от ВАЗ или такива с номер RC5810 KYB.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...