saintsinnerr 0 #1 Публикувано 25 Октомври, 2018 Здравейте,колеги!Карам Акорд 8 ген. 2.4седан Type S.ПРеди няколко дни като сменявах гумите и видях,че задна дясна гума беше доста износена.Откарах я на реглаж на заден мост да я видят в София кв.Княжево,човека я качи и каза,че колата е перфектна и проблема идвал от това,че предния собственик е сменявал отзад пружини и амортисьори с по-ниски и колата в момента е по-ниска отзад.Каза че е много добре направена и било редовен номер швейцарците да ги свалят отзад.Препоръча ми да не пипам нищо,защото колата била перфектна,стабилна и много поддържана и да слагам отзад по-кофти гуми и през две години да ги сменявам като се изтъркат.Някой имал ли е подобен проблем и според вас трябва ли да потърся втори мнение или да си карам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #2 Отговорено 25 Октомври, 2018 (Редактирано) Според мен,препоръката на този майстор ми звучи несериозно.Задължително бих потърсил друг,"по наясно".Търси проблема,колега..! Редактирано 25 Октомври, 2018 от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
saintsinnerr 0 #3 Отговорено 25 Октомври, 2018 Доста хора ми похвалиха въпросния майстор.Качи я,мери с някаква апаратура,гледа я доста и накрая каза,че по колата всичко е перфектно и това е проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #4 Отговорено 25 Октомври, 2018 Не знам за перфектна кола която яде гуми.Послушай съвета! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #5 Отговорено 25 Октомври, 2018 (Редактирано) Каква е тази глупост, да сваляш задницата?! Трябва да си ненормален, че да го правиш... А що се отнася до това, да слагаш кофти гуми отзад, просто не ми се коментира. Този е "майстор", щото не му знам името... Редактирано 25 Октомври, 2018 от dimkaraganchev 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #6 Отговорено 25 Октомври, 2018 (Редактирано) Преди 1 час, saintsinnerr написа: Здравейте,колеги!Карам Акорд 8 ген. 2.4седан Type S.ПРеди няколко дни като сменявах гумите и видях,че задна дясна гума беше доста износена...... Има износване и износване. Сега остава да споделиш ,и къде и е износването /или я снимай и качи тук /- примерно отвътре, отвънка, или по целия протектор. За да износва само едната гума - има нещо нередно. Редактирано 25 Октомври, 2018 от Emicha 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
saintsinnerr 0 #7 Отговорено 25 Октомври, 2018 (Редактирано) . Редактирано 25 Октомври, 2018 от saintsinnerr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #8 Отговорено 25 Октомври, 2018 Нещо подобно да не се окаже ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
saintsinnerr 0 #9 Отговорено 25 Октомври, 2018 Преди 1 час, rollin написа: Нещо подобно да не се окаже ? Може и това да е,при мен гумите също се износват от вътрешната страна и седят под наклон както и Вие сте го описал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #10 Отговорено 30 Април, 2019 (Редактирано) Колега какво стана с износването на гумите? Острани ли проблема? Възможно е да е от проблем с задните пружини. Акорд 8 страдат от този проблем,за това "в швейцария ги правят с ниски задници" както е казал майстора хаха :Д Сменят им пружините. Гледай този клип. Руснака разказва за най-често срещаните проблеми при акорд8,споменава и за пружините и износванети на гумите. Ето още по темата,от къде идва проблема и как се решава. https://www.drive2.ru/search/?text=акорд+8+задни+пружини Редактирано 30 Април, 2019 от BOKLUK_CHOVEK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
max_3d_3 29 #11 Отговорено 30 Април, 2019 По въпроса с пружините. Никой не им сваля прожините и т.н. Просто при Елеганс и Екзекютив изпълненията са само със спортно окачване ( пише го в брошурата на модела и таблицата с разликата в различните нива на оборудване). Затова отзад са по-ниски, а опред имат щанга мвжду двата амортисьора. Само базовото ниво на обурудване Комфорт е с нормално окачване. От Швейцария трудно ще наметиш Комфорт изпълнение, да не кажа, че там май само Елеганс и Екзекютив се продават 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #12 Отговорено 30 Април, 2019 Изкаш да кажеш,че пружините на "комфорт" са по-меки от тези на type S и Executive? Ако е така дай партномера на 4-те да сложа н моя executive такива от комфорт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
max_3d_3 29 #13 Отговорено 30 Април, 2019 Преди 4 часа, BOKLUK_CHOVEK написа: Изкаш да кажеш,че пружините на "комфорт" са по-меки от тези на type S и Executive? Ако е така дай партномера на 4-те да сложа н моя executive такива от комфорт. Предполагам, че има разлика в пружинитен, но немога да намеря номер. Ето в брошурата се вижда кои имат спортно окачване ( в полето sport suspension) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #14 Отговорено 1 Май, 2023 Здравейте на всички. С моят акорд преди седмица ходих на реглаж ходова част, бях сменях преден накрайник. Оказа се, че ъгъла на задните гуми е малко по-голям, но е в зелената зона все още. Огледах го, но единствения реглаж отзад е за сходимост, няма възможност за промяна на наклона! И аз стигнах до извода за по омекнали пружини. Преди години ми беше из носила задни гуми от вътрешната страна, както казва руснака от клипа, но те си бяха доста по-отънели и доста меки. Естествено ходих и аз на реглаж, но беше добре. Сега карам от няколко години с нови и ги следя, но не съм забелязал същото износване (все още). Ако може някой, който е сменял задни пружини да каже има ли разлика с новите и какви е монтирал? Аз търся сега да си поръчам ще ги сменям преди прибирането към България. От тези, който виждам: за оригинални около 140 евро, KYB за около 40 и тези който руснаците препоръчват Lesjöfors, но те не ми говорят нищо. Мисля лично за мен да са кайяба-та. Ще кача снимки и повече инфо след смяната. Извинявам се, не искам да изглежда, че пре вземам темата на колегата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #15 Отговорено 1 Май, 2023 (Редактирано) Не превземаш нищо така, че споко. Окачването при фейса е по меко и по всяка вероятност японеца е сменил пружините. Трябва да се пита дилър на Хонда какви са и какви стават за дадения модел по вин поддчертавам по вин защото по всяка вероятност и четирите са различни и ще е желателно да се сменят в комплект трябва също така да се провери дали дадени пружини не вървят и с други амортисьори Ще следя с интерес развитието на темата. Редактирано 1 Май, 2023 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #16 Отговорено 26 Май, 2023 Добър вечер на всички, да информирам, че пружините пристигнаха! Сега остава да намеря време да ги сменя... Поздрав на всички, ще кача снимки от смяната. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #17 Отговорено 3 Юни, 2023 Здравейте днес успях сменя пружините. Отне ми малко повече време от предвиденото, но все пак новите пружини са по местата. Ще кача малко снимки. Първо с размери от земята до дъгата на калника преди смяната. 688мм. Има доста кал малко е трудно да се измие хубаво там на автомивка... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #18 Отговорено 3 Юни, 2023 (Редактирано) Первия е свален. Доста време си изгубих да развия биалетките и от двете страни, доста ръжда имаше. И свалянето на самия амортисьор с пружината не е никак лесно. Развиването на двете гайки горе и болта към шенкела беше лесно, но да се извади е малко трудно, окачването стои е под напрежение заради тампоните. И ето го все пак разглобен... Редактирано 3 Юни, 2023 от Ivailo Todorov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #19 Отговорено 3 Юни, 2023 Пружините изглеждат доста прилично, еднакъв размер с оригиналните. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #20 Отговорено 3 Юни, 2023 Бях поръчал нови прахоуловители, но оригиналните бяха добре и оставих пак тях. Ето го и на място. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #21 Отговорено 3 Юни, 2023 И от другата страна. И сме готови ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #22 Отговорено 3 Юни, 2023 (Редактирано) След като стъпа на гумите я поразклатих няколко пъти преди отново да измеря. Размера е идентичен със старите 688мм. Впечатления след първо каране, доста по-стегнато подскача отзад бих казал, че и даже малко се повтвърди окачването. Ще я покарам няколко дена за да съм сигурен. Забравих да кажа, че съм с 18 цола гуми 225/45 18 и пълен резервоар без 10 литра приблизително (150км след зареждане до горе). Ако някой иска да сравни размерите с неговата, акорд турър. Хубав ден на всички. Редактирано 3 Юни, 2023 от Ivailo Todorov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 37 #23 Отговорено 8 Юни, 2023 Здравейте и аз да използвам темата на колегата. И аз съм в търсена на вариант за смяна на задните пружини(може и предните) с цел да се вдигне малко повече колата или по е да не кляка толкова (като напълня газовото+резервоара+ багаж +дете+жена+ отгоре багажника за покрива и колата си кляка) Има ли някакви пружини,че все намирам такива който я снижават с 30-35мм. Гледах има за Хонда ЦРВ но за Акорд -Комби не намирам. Ако някой е правил подобна процедура и е доволен да сподели. Попронцип си върви колата и си носи на товар ама ми се иска да е с една идея по повдигната като е натоварена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #24 Отговорено 31 Март Да повдигна малко темата за пружините. С много търсене и познати едвам успяхме да намерим нови пружини уж усилени за акорда турър. Търсихме каяба и взехме с този номер Колегата гледам е взел с този номер но ние търсихме подсилени, каяба не пишат на моите, че са подсилени но ние по номер на подсилена пружина превъртяхме инфото и излезнаха RC5810 идват и по скъпи от RA6206 та ще видим дали ще има промяна когато ги сложим, за сега разстоянието е това с гуми 225/50/17. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #25 Отговорено 29 Април Колега, с пружини от Лада си реших проблема и с разкрачената задница и с височината. От близо 2 гр. камбър отзад падна на 1,46-48гр., което е в нормите на производителя вече. Колата със старите оригинални - 2 пръста не можех да вкарам между гумата и калника, сега 3 влизат свободно. Возията стана по-мека и по-стегната, което ме изненада приятно. Въпреки, че Ладовите пружини са по дебели и с една врътка повече. Говоря обаче само за оригинални руски пружини, не за афтърмаркет съвместими от друга марка. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #26 Отговорено 30 Април Аз моите още не съм ги сложил и за това не пиша. Времето в момента ми е кът но щом намеря такова ще ги сложа и ще дам отчет. Аз съм с комби и е добре да се мери с рулетка и да се пише на какво купе е размера. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #27 Отговорено 2 Май Потвърждавам всичко което е написал @Jenti в друга тема на дълго и на широко съм споделил и моя опит с това упражнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 37 #28 Отговорено 3 Май Преди 17 часа, DAN_DAN написа: Потвърждавам всичко което е написал @Jenti в друга тема на дълго и на широко съм споделил и моя опит с това упражнение. Да попитам от каква Лада точно са пружините понеже не съм запознат с Лада и дали всички пружини са еднакви за моделите им. Как да разбера ,че е оригинална паста за Лада (някакви насоки, Интернет Сайт или други). Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #29 Отговорено 7 Май @MotoMK5 Пружините са предни за ВАЗ 2101 до ВАЗ 2107. Парт номер: 2101-2902712. Лично аз ги закупих от магазин за Руски авточасти във Варна за 90 лева комплекта. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #30 Отговорено 7 Май На мен даже ми се смяха в магазина като тръгнах да им казвам парт номер..... Били за всичките един модел само. Иначе да, търси някой стар магазин за Руски авточасти, ако имаш късмет ще намериш някъде застояли бройки. Аз моите в Пловдив ги взех за 70 лв. двете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #31 Отговорено 9 Май Здравейте на всички. Почти година след смяната на задните пружини - не забелязвам да е клекнала повече от както съм ги сложил и да повтвърди се задницата. Аз лично съм много доволен от Каябата отлични пружини. Относно пружините от лада или всякакви видове повдигания и подсилвания, не съм съгласен. Както всички виждат окачването на хонда не е много просто изпълнено от инжинерна гледна точка. Това не е заден мост на пасат комби! Ако ви трябва работна кола можеби е добре колегите да се насочат към някоя по-подходяща такава. Акорда има страхотно поведение в завой, за което в голяма част участва задният мост и мисля, че твърдостта на пружините е ключова за правилната му работа. Това което искам да кажа, че всяка намеса във височина ще се отрази в представянето, поведението на пътя. Оригиналните пружини поомекват и от там идва износването на гумите, но аз лично съм ходил няколко пъти на реглаж и колта винаги е била перфектна, всичко става като се натовари малко. Каябата която поръчах е афтърмаркет по оригинален номер. Колегата Митко Йотов е прав май имаше и още един номер на каяба, но аз не намерих инфо каква е разликата. Поздрави на всички. п.п. за съжаление ми се налага да се разделя с този фантастичен автомобил ще пусна отделна тема със снимки в продавам, ако някой има интерес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров 9 #32 Отговорено 10 Май Здравей колега@Ivailo Todorov, да попитам само след смяна на пружините без амортисьори и тампони спря да износва от вътрешната страна гумите твоята кола. При мен износването е голямо и се чудя само със смяна на пружините, какъв ще е ефекта. Това са снимки на износените гуми. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #33 Отговорено 10 Май Към колегата Димитров. Здравейте да износването е абсолютно сходно с това при мен. Амортисьори не съм сменял само пружини. Бях поръчал и прахоуловители, но не ги смених оригиналните бяха добре. След смяната не съм забелязвал износване, но и колата стой по повдигната при нароварено положение спрямо преди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров 9 #34 Отговорено 10 Май Благодаря за бързия отговор. Ще споделя какво съм сменил аз и какъв е резултатът. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #35 Отговорено 23 Май On 5/9/2024 at 9:20 PM, Ivailo Todorov said: Здравейте на всички. Почти година след смяната на задните пружини - не забелязвам да е клекнала повече от както съм ги сложил и да повтвърди се задницата. Аз лично съм много доволен от Каябата отлични пружини. Относно пружините от лада или всякакви видове повдигания и подсилвания, не съм съгласен. Както всички виждат окачването на хонда не е много просто изпълнено от инжинерна гледна точка. Това не е заден мост на пасат комби! Ако ви трябва работна кола можеби е добре колегите да се насочат към някоя по-подходяща такава. Акорда има страхотно поведение в завой, за което в голяма част участва задният мост и мисля, че твърдостта на пружините е ключова за правилната му работа. Това което искам да кажа, че всяка намеса във височина ще се отрази в представянето, поведението на пътя. Оригиналните пружини поомекват и от там идва износването на гумите, но аз лично съм ходил няколко пъти на реглаж и колта винаги е била перфектна, всичко става като се натовари малко. Каябата която поръчах е афтърмаркет по оригинален номер. Колегата Митко Йотов е прав май имаше и още един номер на каяба, но аз не намерих инфо каква е разликата. Поздрави на всички. п.п. за съжаление ми се налага да се разделя с този фантастичен автомобил ще пусна отделна тема със снимки в продавам, ако някой има интерес. Повдигането е до там, че колата си става на нормална височина отново колега. И дори напротив, става по-стабилна и вози по-комфортно отколкото с омекналите пружини. Това са моите впечатления. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #36 Отговорено 30 Май Поздрави на всички, явно доста интересна е темата с пружините . Измерването на височината със старите и след това с новите пружини при мен не даде никаква разлика. Даже новите ми бяха милиметър по-ниско! Затова бях малко скиптичен веднага след монтажа. Но още след първото каране вече нямах съмнения, че ремонта е успешен. А с пружините от лада каква е височината, просто ми е интерсно? И ако все пак не се повдигне повече и стой на нормална височина да не са прекалено твърди, това също би влошило работата на окачването, говоря за ладовите пружини. Всеки решава сам за колата си, но това не са дефицитни части, който не можеш да намериш и се налага да търсиш алтернативни, не разбирам много смисъла в такъв вид замени на части. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #37 Отговорено 31 Май Здравей колега. Какви пружини сложи? Дай им номера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #38 Отговорено 31 Май Ето тези са . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров 9 #39 Отговорено 31 Май Здравейте, аз сложих същия номер пружини. Първите ми впечатления са, че колата стана по-стабилна отзад. Когато я натоваря с повече багаж, ще споделя как се държи на пътя. Височината не се промени, смених само пружините, всичко друго беше здраво. Ще наблюдавам гумите за износване, това е, което мога засега да кажа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 37 #40 Отговорено 29 Юли На 31.03.2024 г. at 20:55, Митко Йотов написа: Да повдигна малко темата за пружините. С много търсене и познати едвам успяхме да намерим нови пружини уж усилени за акорда турър. Търсихме каяба и взехме с този номер Колегата гледам е взел с този номер но ние търсихме подсилени, каяба не пишат на моите, че са подсилени но ние по номер на подсилена пружина превъртяхме инфото и излезнаха RC5810 идват и по скъпи от RA6206 та ще видим дали ще има промяна когато ги сложим, за сега разстоянието е това с гуми 225/50/17. Здравей да повдигна темата дали колегата успя да смени въпросните пружини,че съм пред дилема дали да вземам от ВАЗ или такива с номер RC5810 KYB. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове