Jump to content
Richard

Да обсъдим и другите марки

Recommended Posts

Западна Европа е в рецесия, личи по туристите, немци и англичани нЕМа!

Германците произвеждат яко дизелови бъдещи пушилници. Те само това могат!

Нещата в автомобилостроенето не са розови в Еуропата.

Целта на ел. колите беше евтино и екологично, а се оказа скъпо и мръсно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои си бяха направили сметката да изкарат пара. Другото после бе еко пропаганда.

Между другото, новото БМВ 5 - комби (още не е излязло), ще е само с дизелови мотори!

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0439374EN/the-new-bmw-5-series-touring?language=en

 

Цитат

A flexible drive architecture allows model variants with highly efficient petrol and diesel engines, plug-in hybrid systems and purely electric drive systems to be produced on a single production line at the BMW Group's Dingolfing plant. The launch in Germany, many other European countries and Japan will begin in May 2024, with other markets to follow in June 2024.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де - ще стартират производството с дизел мотори. По-натам и другите задвижвания. Нормално е да са се погрижили за алтернативи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.02.2024 г. at 16:59, ceco_accord написа:

Някои си бяха направили сметката да изкарат пара. Другото после бе еко пропаганда.

Между другото, новото БМВ 5 - комби (още не е излязло), ще е само с дизелови мотори!

Толкова могат!

Нямат нито евтина/от Русия/, нито скъпа газ/от УСА/!

Литий също нямат. Китайци и корейци заливат пазара с ел.коли.

 

Японците наблягат на хибридите.

Киа отдавна пусна  в продажба ЕV6,  очакваме до месец - два,  EV9/над 500км range/!

Китайците ги почнаха като ширпотреба електричките!:o

Коли, автобуси, велосипеди, мотопеди, товарни и голф колички!

Вече 10г. ползваме служебна голф количка за товари до 600кг. Няма марка, само номер, ОТ Китаййй!

 

A от  Honda , какво очакваме? Сони, Афеела, Прелюд, ама 2025! А след година може да се откажат!

Хонда-е  се провали и е спряха от продажба. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А е чудесна колца, но с малък рендж, ама скъпа.

Има 2-мина съфорумци с такава и който успял - взел.

А Хонда - кооперации със Сони и Джи еМ-ите. Жалко, но те си знаят - не е лесно да ти дишат във врата чайните, а и мас потребителя вече други приоритети има.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

засега 7.7  при 110  км/н  за 100 км извънградско

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.02.2024 г. at 14:28, darius написа:

Толкова могат!

Нямат нито евтина/от Русия/, нито скъпа газ/от УСА/!

Литий също нямат. Китайци и корейци заливат пазара с ел.коли.

 

Японците наблягат на хибридите.

Киа отдавна пусна  в продажба ЕV6,  очакваме до месец - два,  EV9/над 500км range/!

Китайците ги почнаха като ширпотреба електричките!:o

Коли, автобуси, велосипеди, мотопеди, товарни и голф колички!

Вече 10г. ползваме служебна голф количка за товари до 600кг. Няма марка, само номер, ОТ Китаййй!

 

A от  Honda , какво очакваме? Сони, Афеела, Прелюд, ама 2025! А след година може да се откажат!

Хонда-е  се провали и е спряха от продажба. 

Хонда се отказаха за това и и аз заложих на Корея

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емии, намА търпение да дочакаш новото CR-V на водород и зареждане от контакта.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.03.2024 г. at 22:52, Plevelcho написа:

Хонда се отказаха за това и и аз заложих на Корея

Заложих пак на японско Q50 hybrid!

Корейците определено са във възход! Ако имах къде да зареждам/ет. 6/, бих се пробвал с 

plug in hybrid или EV6 втора ръка. За нови няма сили.

 

А CRV са на  цени от 50К нагоре, но 184к.с.:(

 

А за водородни летящи метли, друг път! 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз споменах CR-V-то, щото е съществуващ модел, но с водородна плънка. Досегашните опити бяха на специално създадени самостоятелни модели и мнОу скъпи, та това за Хонда си е по-пазарно прагматичен подход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнение на приятел за нов Санта Фе 2022г., plug in hybrid:

Много бавно зарежда на обикновен контакт в дома. Над 8 часа за 80%!

Нужна е  зарядна станция. Има такива БГ, 1650лв, до 22Kw. Около 4 часа на 100%.

За дълъг път 1.6, макар и с турбо не е много удобно и икономично.

За градско рядко включва двигателя, при напълно заредена батерия, 13,8Kw.

Силна рекуперация.

Собственика се надява с домашна зарядна станция EVPOINT да оправи разхода и времето за зареждане.

 

Моя личен извод, наблюдавайки няколко plug in hybrid e, че засега е тегаво със зареждането.

Проста сметка за цената води до главоболие!

Парите за скъпите плъг ин хибриди и ел.коли, може да дадеш за гориво за 200 000км.

 

И затова се ориентирах към мощна Q50, FHEV, а не към plug in!

8/100 си е нисък разход за кола 364к.с. AWD!

Предишният ми 400к.с. матор и то само на задно, харчеше средно 20/100!

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най накрая се появи и един добре организиран и систематизиран сайт изцяло на български предлагащ "другата гледна точка":

carlifebydani

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nissan X-trail и Qashqai  e-power!

 

"Уникалната технология на Nissan e-POWER съчетава бензинов двигател, който зарежда батерията и електрически мотор, който върти колелата. Подобно на електрически автомобил, намалява емисиите и експлоатационните разходи, но тъй като не е необходимо да го включвате в електрическата мрежа, няма промяна в навиците Ви за шофиране. В допълнение към двигателя с вътрешно горене, e-POWER използва и регенеративно спиране, за да поддържа батерията заредена."

 

Много поздрави на Хонда и Тойота от Нисан! Чакаме пазара, какво ще покаже!

Ел. Мазда СХ-30 също ще ползва бензинов ванкелов двигател само за зареждане!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми те Хондите отдавна са така.

ДВГ е само рендж екстендер - генератор, освен над 100км/ч когато се "съвокуплява с ел. мотора и заедно дрЪпат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, darius написа:

Nissan X-trail и Qashqai  e-power!

 

"Уникалната технология ........?  ... . не е необходимо да го включвате в електрическата мрежа, 

Изобщо не съм сигурен. Ако искаш да тръгнеш на дълъг път с пълна батерия да не би да палят мотора два часа по рано... направо си има кабел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя няма връзка с колелата!

В момента в който натиснеш старт бутона се включва двг-то

и може да зарежда батерията или директно да подава ток на ел. мотора!

Другата особенност е че батерията е 2.2Кв и цикъла и е като на другите хибриди, над 100 000зареждания и разреждания.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.03.2024 г. at 12:20, darius написа:

Nissan X-trail и Qashqai  e-power!

 

"Уникалната технология на Nissan e-POWER съчетава бензинов двигател, който зарежда батерията и електрически мотор, който върти колелата. Подобно на електрически автомобил, намалява емисиите и експлоатационните разходи, но тъй като не е необходимо да го включвате в електрическата мрежа, няма промяна в навиците Ви за шофиране. В допълнение към двигателя с вътрешно горене, e-POWER използва и регенеративно спиране, за да поддържа батерията заредена."

 

Много поздрави на Хонда и Тойота от Нисан! Чакаме пазара, какво ще покаже!

Ел. Мазда СХ-30 също ще ползва бензинов ванкелов двигател само за зареждане!

Аз отдавна съм се чудил, дали ДВГ не може да ползва само за генератор на ток при т.н. ел.автомобили. Просто да върти едно или някалко динама, които да дават ток за всичко нужно, и така получената ел.мощност да бъде в пъти повече спрямо разхода на горивото. Такава технология не е уникална по своя принцип на работа, само сега за първи път ще се ползва при автомобили.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последното поколение хибридни Хонди са така, с опцията че над 100 км/ч, ел. моторът се зацепва към ДВГ - което върти само генератора, за по-висока обща ефективност на крейцерски скорости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мазда ще ползват ванкелов двигател, въпрос на месеци е да изкарат МХ - 30 с ванкелов генератор.

Techrules имат от 2016 реактивен двигател за генератор и работи с най-различни горива.

Ако се внедрят подобни технологии, ел колите/само на ток/ няма да ги бъде!:yes:

 

Опааа:

Mazda MX-30 R-EV е хибриден автомобил с възможност за включване към електрическата мрежа (PHEV), който не прилича на никой друг. Подобно на автомобил с електрическа батерия (BEV), колелата се задвижват единствено от електрически двигатели. Въпреки това, за разлика от други PHEV, ротоврният бензинов двигател не задвижва директно колелата, а действа като генератор за зареждане на батерията. Това означава, че можете да се наслаждавате на непрекъснато електрическо задвижване, където и да отидете.

https://www.mazda.bg/automobiles/mazda-mx-30-r-ev/

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това положение разхода на гориво ще се изчислява в моточасове. Интересно какъв ще е, спрямо мощността на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Принципно да - мото часове е по-коректно, но обикновеният юзър иска да знае "колко арчи на 100 км", та ще е трудно да му се смели, но компа ще си го смята и пак разходът градско ще е в пъти по-голям от извънградското.

ДВГ си работи в икономичен режим - между 2000 и 3000 об/мин. Колко да изхарчи някое 2.0 за 1 час без да има контрол върху дросела от водача? :)

1 час градско е между 3 и 4 (а столично и 5) пъти повече от 1 час извънградско. ;) Средната скорост в тези различни периметри е неумолима.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nissan e- power, e - force го дават 6,2 - 6.8 разход на 100км.

За седем местен джип 1900kg.  и 525Nm, 213ps :plane:

В града няма да е много повече, защото ще гасне в задръствания.

 

При Q50 infiniti извънградско до 100км/ч, нормално каране 7/100,

магистрала без жалене 8.5/100, градско София 10.5/100.

Смесено до сега дава 8/100, което за 550Nm, 364ps e super.

Лятото като го покарам над 15 000км ще кажа разхода.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто "от 2-та свята" е PHEV с рендж екстендер ДВГ за извънградско.

Зареждаш го нощем в гаража - градско си на ток от мрежата, а извънградско на собствен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но който има гараж, а в Люлин, Дружба, Надежда и т.н. НЕма!

Тока също струва пари, така че 20Кв на 100км струва нощна 3лв, а дневна 5лв.

Внимание, тока на зарядно е 0.90лв на киловат.

20х0,9 = 18лв. и става много безсмислено да ползвам електрически миксер!

От газта по евтино няма.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам.

12 лв са ми 100 км извънградско на V6 3,5 SH-AWD, но тази тема е за друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все си мисля,че не сме дорасли за електрики

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е, нещата се менят.

Хората променят технологиите, а технологиите променят хората.

Преди години така се неглижираха автоматиците.

Но в БГ- то си има цивилизационен и манталитетен "лаг". ;)

На тоз технологичен етап е подходящо малък Е-мобил за градско и среден клас ДВГ кола за извънградско, ако човек може да има 2 МПС-та и ги ползва редовно, де.

Плъг ин хибрид като за единствено МПС пак е приемливо. Нощем заряд за дневнота градско, а извънградско на бензин, който ражда ток. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз докарах обикновен бензин 3,3 туин турбо 373 коня и 510 нютона до 7,6 разход извънградско със 100-110

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващият ти кореец?

Арчи по-малко и бега по-много. ;)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.05.2024 г. at 13:42, ceco_accord написа:

Следващият ти кореец?

Арчи по-малко и бега по-много. ;)

 

 

да БЕГА малко по-бързо ама до 260 и ще трябва да пия 20 кафета докато се зареди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно темата е за други марки коли, но да обсъдим друго... Нови и стари коли... Говоря от моята камбанария... Имам, както доста знаят ХРВ в безупречно техническо състояние. Зимата е като впрегната руска тройка в снега. Имам и Форд Мондео 2.0 бензин 2005г., който съм купил за 2000 лв. преди 3 години. Изминати 50000 км. и в най-голямата жега по магистралата поддържа с десетки километри 160 и нагоре... Скоро даже я пребоядисаха цялата... Железен кон. Скоро мисля за нова боя и за ХРВ то. Та за мене смисъла не е да хвърля луди пари за по нова кола, при положение,че с Форда изминавам по магистралата 250 + километра за 2 часа 15 минути, като 50 км. са извън магистрала. Та за мен са грешни пари за кола от 20-30 хил. лева.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всики мери със свой си аршин. 

Всеки си има приоритети.

При наличието на достатъчно пари, идно от най-лесните неща е нова кола, особено ако нямаш нужда от друго, или по-добра идея как да ги похарчиш.

Новото си е ново казваХА хората едно време. Тогава това беше символ на по-добро качество, релевантно на техническа сигурност. Сега сигурността е поверена на електронните екстри (доколкото са сигурни), а "желязото" и "задкормилното устройство" са на заден план.

Но както вече съм споменавал - след новите коли ще останат само старите, защото "животът" вложен в 1 нова е 3 до 5 пъти по-малък спрамо вехтата. Нищо лично - просто бизнес.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпочитам да наливам пари в къщата... Вътре вкарах за 3 години 25000 лв. Миналия месец нов покрив за 24000 лв. Не се хваля! Просто смятам, че има много повече приоритети от една ламарина за 30000 лв. Тепърва имам да пръскам пари за пътеки, пристройката с барбекюто и д-р... А колата за малко повече от половината заплата ми върши идеална работа 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1  Аз също съм фен на къщи, а много пари за кола сама ако си ги изкарва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къщата ми е направена от - до,апартамента ми е наред защо да нямам нова кола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай. Но много често един човешки живот не стига да се постигне всичко това без чужда помощ в реда който е описан по горе.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай Боже всекиму - докато е млад.

После човек открива по-важните неща.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...