Jump to content
HondaIsMyNext

Съвети за покупка на Акорд

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, колеги! От 1 година карам Тойота Аурис 2008г. 1.4, 97 коня, бензин и съм крайно доволен от всичко по колата освен от едно - динамиката на двигателя, явно преоткрих рейсъра в себе си :lol: и вече ми се иска кола с по-голям двигател. И тъй като мой близък е готов да купи Ауриса на добра цена, вече сериозно се замислям в тази посока. От всичката информация, която изчетох, стигнах до извода, че най-логичният избор на автомобил съобразно всичко, на което държа - мощност, здравина, надеждност, екстри и тип купе, е само един и той се казва Хонда Акорд ;), като държа двигателят да е бензинов, за предпочитане 2.4 и 190 к.с. Бюджетът, с който разполагам е около 15 000, тоест ще търся кола за 12-13 000, за да останат 2-3 000 за обслужване и евентуално някакви първоначални ремонти. Съответно обявите, които гледам са за Акорди от втория период на 7-ма генерация (2006-7 година). Молбата ми е да споделите някакво инфо, което би ми помогнало - изчетох поста "всичко за Акорд 7-ма генерация" и там видях описаните основни проблеми при бензиновите мотори, но от там не ми стана ясно нещо, за което приятели и познати ме предупреждават - че бензиновите Хонди се славят с горене на масло. Това истина ли е и ако да - колко сериозен е проблемът, ще се размине ли само с доливане или често се стига до основен ремонт? Има ли шанс да се попадне на кола, която не гори масло, или пък минимално количество? Другото, което ме интересува е ориентировъчният разход от 13.7 литра /100 км, който дават по сайтовете за автомата 190 коня реален ли е или всъщност разходът е по-висок/нисък (колата ще се кара предимно в София). И накрая, но не на последно място - как стои въпросът с ръждата при Хонда, тъй като повечето обяви са за нов внос от Швейцария/Германия? Знам, че повечето автомобили на около 10 години, които са вкарани от тези страни е нормално да имат някаква корозия, но това е едно, а Мазда съвсем друго :D И наистина едно последно питане - каква според Вас е реалната цена за употребяван сравнително запазен автомобил Хонда Акорд на максимум 200 000 км (за да мога директно да зачеркна обявите, които са с цена доста по-ниска от средната). 

Предварително благодаря на всички отзовали се колеги!

P.S. Това ми е първият пост във форума и наистина не съм добре ориентиран, така че моля за извинение, ако тази тема е разисквана и на поставените от мен въпроси е отговаряно. 

Редактирано от HondaIsMyNext

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не поясни каква точно скоростна кутия търсиш или аз не разбрах. Ако е ръчна ще може повече да се радваш на вървежа. Автомата е за по-спокойни хора.

За разхода мога да кажа само за газ автоматик.щЩ Бензина ми идваше скъп :-)  извън града от 9, градско до 16. Среден 12+

Относно горенето на масло... въпрос на екземпляр. Моята гори 500мл на 10к. При смяна е под максимума и до смяна е над минимума. Според мен до литър ма 10к е нормално. Зависи и от стила на каране. Ако я караш юнашката винаги във високи обороти, ще гори. Ако я галиш... няма. Време е да се запознаеш и с темата с маслата :D

Нека други колеги отговорят на останалите ти питания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай си повечко време и изчети целия раздел за Акорд 7 -ще ти се оформи някакво мнение. Пробвай 2.4 с ръчка и автомат, второто също може да се кара динамично и извънградският му разход е по-нисък от на ръчката (при спокойна езда), но градският е по-висок. 6.4/100 съм правил само ако съм търпелив и няма трафик. Нормално гравитирам около 7.5/100 за преходи от 300/500км. Ако бързам -с литър повече. Градският е много, 14-15/100, понеже 5-а включва на 60км/ч, а трудно се кара постоянно на такава скорост в задръстванията. Акорда е извънградски автомобил, в ситито му е тясно. Не че е голям, просто не може да се разгърне и да усетиш същността му. Ако ползваш метро, велосипед или малка градска колца, няма да ти е ежедневен и само ще те кефи. Моят не харчи масло. Бюджетът ти е достоен за 7-ма фейс, а сделката се сключва на цена която купувача е готов да даде, а не на цената която продавачът иска - нали така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако имаш жена, дете/деца, автомата е за теб, ако още те тресе тийнеджъра у теб, ръчката ще ти достави повече кеф, това не значи че автомата не е за теб, ако още не си семеен.

Все пак автомата е за улегнали и спокойни хора, ако си такъв е за теб, ако не си за ръчка :D...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей,

 

За ръждата, лично моята има 1 точка на задна вежда за 10 години в Швейцария може и да е правена преди. Разход в град Пловдив за к24 ръчка 10.5-11/100км.

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, crown_bg написа:

Колега, ако имаш жена, дете/деца, автомата е за теб, ако още те тресе тийнеджъра у теб, ръчката ще ти достави повече кеф, това не значи че автомата не е за теб, ако още не си семеен.

Все пак автомата е за улегнали и спокойни хора, ако си такъв е за теб, ако не си за ръчка :D...

В тая връзка: Като тествах новия Сивик 10, пробвах 2 еднакви автомобила 1.5 АТ и 1.5 МТ. Юрках и 2-та, но фемилито на задния ред хареса първия, а за втория бяха категорично против. Не е като да не мога да карам кола с 3 педала (С категория от 86-та), но долния ляв педал е дискомфортен и за пътниците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай си повечко време и изчети целия раздел за Акорд 7 -ще ти се оформи някакво мнение.

 

Колегата да спази този съвет на   ceco_accord , и доста писане и четене ще се спести.така и така ще го прочете преди да купи.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са ти дали основните насоки, аз искам само да те посъветвам да не зачеркваш колите, които са на по-ниска цена, защото не става дума за нови автомобили. В смисъл, не винаги по-евтината кола е по-лоша. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Относно кутията - насочил съм се към автоматична по няколко причини. Първата е, че тези на Хондите с двигател 2.4 и 190 коня, които са ръчни и се продават в момента, обикновено са type S и са малко по-скъпи. Втората причина е, че приятели са ми казвали, че колкото по-мощна е колата, толкова ръчната трансмисия става по-неудобна, тъй като времето за включване на следващата предавка става все по-кратко с увеличаване на мощността на двигателя (това не знам дали е точно така). Освен това карам доста градско и автоматът доста би ми улеснил живота. Знам за по-високия разход на автоматичната кутия, но дали е 12, дали е 14 литра на 100, така или иначе вероятно ще се наложи газифициране в даден момент и тогава литър-два повече няма да тежат толкова предвид доста по-ниската цена на горивото, поне така разсъждавам сега. Иначе не мисля, че съм "келеш" на пътя, на 30 съм и просто мотор 1.4 ми идва доста малък, едва ли 190 коня, пък било то и с по-мудния автомат, ще ми се струват бавни. Освен това няма ли опция за смяна на предавките от волана, мислех че това е типтроник?

Благодаря на всички отзовали се до момента колеги, ще се радвам да прочета и още мнения, наистина ще ми бъде от полза  ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна от волана има 8-ма генерация (след 2008-ма). 7-ма има "ръчен режим" от лоста и си работи чудесно, но и автоматичният е адаптивен към стилът на езда. Автомата не е муден, а по-плавен. Колцата има достатъчно демараж на първа и втора, така че в града няма да си бавен "от място", стига да са добри гумите. Иначе тракшън контрола "души" мотора. Стискам палци да си намериш добър екземпляр. Ако не си келеш, може да гледаш и комбита - имат някои предимства спрямо седаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на мен лично комбито точно на този Акорд изобщо не ми допада визуално, а и основната му функция се обезсмисля, тъй като не съм семеен и почти през цялото време ще съм само аз в колата с багаж от максимум една пазарска чанта :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грозно е, но пък така ще изпъкваш на неговия фон, а и отзад (при сгънати задни седалки) спокойно спят (и не само) 2-ма души. Това в случай че не планираш да останеш все сам. Шегувам се, но ти си знаеш. Принципно този акорд не е за градско и сам човек. Търси си нещо по-малко (като споменатото от колегата над мен) или примерно CR-X 3 -те това https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11527140942271429&slink=7b7dny примерно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм на същото дередже като теб, с търсене на такъв екземпляр, с разликата, че все още не съм събрал "съответната сума" :)  малко по друг въпрос да се включа, но смятам, че ще ти бъде полезно, въпреки, че има отделна тема за обсъждане на конкретни обяви(ще направя copy-paste) Споделеното мнение по-долу, е само и единствено мое, без да твърдя, че съм експерт в областта "познай читавата кола"

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11527260714772456&slink=7b79f5 

- Била е обслужвана основно в Швейцария, последните 1-2 години по спомен в Италия. 

- Двигателя работи равномерно, тихо, добре запали.

- За мен почти и изцяло пребоядисана, нямаше ръжда отдолу или някъде другаде видимо.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11524897777455866&slink=7b79f5

-Внос от Швейцария

 Свързах се директно със сервиза където е била обслужвана, нищо различно по сервизната история, последно 2016г. - изцяло обработени и пребоядисани вежди отзад и отпред против ръжда. Уви, с днешна дата ръждата е избила и не е малко по мое мнение. Вижда се както по веждите, така и отдолу и в двигателния отсег.

- Двигателя работи равномерно, тихо, добре запали. Без претрисания и странични звуци/шумове.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11522250352083988&slink=7b79f5

-Внос от Швейцария. Няма ръжда отдолу или в двигателния отсег, ако е имало по вежди/прагове, то е пребоядисано и не си личи в момента.Лошо пребоядисана, почти цялата. Личи си как са се стичали капки и не са изсъхнали.

Работи добре, равномерно, без шумове.

 

 

Не е лошо да се хвърли едно око и на обявата на Кембо, въпреки, че не съм гледал колата, знам, че е внос от Швейцария, няма сервизна книжка обаче. 

 

https://www.cars.bg/offer/c2249387

 

Също така, колегата Pepur вкарва добри екземпляри, от които можеш да харесаш някой автомобил. Потърси мненията му във форума, както и на хора, които са закупили коли от него - всички са повече от доволни. Аз също съм решил да потърся услугите му, но има време докато събера $$$. Ето последната му обява:

 

https://www.cars.bg/offer/c2650015

 

Поздрави: Александър.

 

Редактирано от AlexB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз закупих кола от колегата Pepur. Препоръчвам ти да се свържеш с него и да му кажеш какво търсиш. Ако го няма налично в момента, предполгам, че ще може да ти го внесе от чужбина. Колегата е запознат с Акордите и подбира внимателно колите които докарва. Моята я закупих от него преди около 2 месеца и досега не съм открил никакви скрити дефекти или проблеми по колата. Всичко е точно така както ми го каза.

Успех с търсенето!

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

AlexB, благодаря ти за подробния пост, но по-горе споменах, че комбита не гледам. Иначе обявите на Pepur е една от тези, на които съм се спрял. 

 

1 hour ago, Knoxville said:

Защо не Хонда S2000? :D

 

Най-малкото, защото няма обяви :lol:

 

1 hour ago, ceco_accord said:

Грозно е, но пък така ще изпъкваш на неговия фон, а и отзад (при сгънати задни седалки) спокойно спят (и не само) 2-ма души. Това в случай че не планираш да останеш все сам. Шегувам се, но ти си знаеш. Принципно този акорд не е за градско и сам човек. Търси си нещо по-малко (като споменатото от колегата над мен) или примерно CR-X 3 -те това https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11527140942271429&slink=7b7dny примерно.

 

Единственото, което търся по-малко от комби е сериозна връзка и семейство (проблемът е от здравословно естество, не съм гей :D). Ако под "не е за градско" имаш предвид разхода, очакванията от кола 190 коня са да си гори стабилно и съм сметнал, че ще се справя. Ако пък толкова ми дойде нагорнище - гледам, че доста колеги си карат акордите на газ и са доволни. Освен това моето не е типично градско - местоработата и графика ми са такива, че задръстванията и на отиване, и на връщане са в обратната посока. А относно колата от тази обява - причината да искам да сменя марката поначало е, че искам по-мощен двигател (поне 150 коня), който да е бензинов и самият автомобил да е с повече екстри, нещо което Тойота не предлага за бюджета, с който разполагам. Иначе няма нещо друго в марката, което да не ми харесва. 

Редактирано от HondaIsMyNext

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 успешно се газифицира. Аз съм в малък град и разходът ми надскача каталожния, но бидейки рядко в София (и не в центъра) ми е показвал 11/100 среден за деня. Всичко е относително. Ако дневните ти преходи са двуцифрени, нямаш задръствания и можеш да поддържаш 60-70км/ч без да я юркаш, проблем ще ти е само мястото което заема. Пак ти казвам, колцата е чудесна, но ще е грехота да не я извеждаш на разходка по шосетата из държавицата. Там и е силата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само искам да спомена, че в темата за тунинг имаше дино графика на 2.4АТ и колата беше дала резултат 158 коня на колела. Та със сигурност не е някоя бегачка и не мисля, че ръчната скоростна кутия може да се яви "тегава". Все пак всеки си преценя, но за мен лимита за ръчна ск. кутия е доста над 190к.с.

Още повече, че Акорда си е атмосферен, виж ако го турбинираш и стане 350-400к.с.... може и да е тегав за каране със ръчна кутия, но аз лично не само, че не намирам проблеми с кутията, а дори обратното - толкова е прецизна, че ми доставя удоволствие да я използвам. Откакто съм с тази кола използвам и моторната спирачка в пъти повече, именно защото кутията е адски удобна.

 

Да не съм тотално офтопик, при мен разхода градско в София зимата, каране по 4км на ден в посока беше 13.5-14/100. Прехода ми беше основно по малки странични улички с 10мин висяне по задръстванията на К.Величков.

На магистралата с ограниченията или малко под тях ми харчи между 7.3 и 7.8. С бензин от Словения успях да постигна и разход 7.01/100. Извънградско по второстепенни пътища никога не съм засичал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, reality said:

Аз закупих кола от колегата Pepur. Препоръчвам ти да се свържеш с него и да му кажеш какво търсиш. Ако го няма налично в момента, предполгам, че ще може да ти го внесе от чужбина. Колегата е запознат с Акордите и подбира внимателно колите които докарва. Моята я закупих от него преди около 2 месеца и досега не съм открил никакви скрити дефекти или проблеми по колата. Всичко е точно така както ми го каза.

Успех с търсенето!

Благодаря, колега, ще го имам предвид ;)

 

35 minutes ago, ceco_accord said:

2.4 успешно се газифицира. Аз съм в малък град и разходът ми надскача каталожния, но бидейки рядко в София (и не в центъра) ми е показвал 11/100 среден за деня. Всичко е относително. Ако дневните ти преходи са двуцифрени, нямаш задръствания и можеш да поддържаш 60-70км/ч без да я юркаш, проблем ще ти е само мястото което заема. Пак ти казвам, колцата е чудесна, но ще е грехота да не я извеждаш на разходка по шосетата из държавицата. Там и е силата.

Общо взето, до работа ми е 8 км в едната посока, като половината от тях са в ненатоварен градски район, а другата половина може и да мине за извънградско, където може и със 100 да се кара на моменти. Задължително ще я извеждам, както ти казваш - грехота е да не се прави :)

 

35 minutes ago, Cap_Slow said:

Аз само искам да спомена, че в темата за тунинг имаше дино графика на 2.4АТ и колата беше дала резултат 158 коня на колела. Та със сигурност не е някоя бегачка и не мисля, че ръчната скоростна кутия може да се яви "тегава". Все пак всеки си преценя, но за мен лимита за ръчна ск. кутия е доста над 190к.с.

Още повече, че Акорда си е атмосферен, виж ако го турбинираш и стане 350-400к.с.... може и да е тегав за каране със ръчна кутия, но аз лично не само, че не намирам проблеми с кутията, а дори обратното - толкова е прецизна, че ми доставя удоволствие да я използвам. Откакто съм с тази кола използвам и моторната спирачка в пъти повече, именно защото кутията е адски удобна.

 

Да не съм тотално офтопик, при мен разхода градско в София зимата, каране по 4км на ден в посока беше 13.5-14/100. Прехода ми беше основно по малки странични улички с 10мин висяне по задръстванията на К.Величков.

На магистралата с ограниченията или малко под тях ми харчи между 7.3 и 7.8. С бензин от Словения успях да постигна и разход 7.01/100. Извънградско по второстепенни пътища никога не съм засичал.

Да, както казах, просто обявите, на които попадам са повече за автоматици. Иначе ръчката не ми пречи ни най-малко, винаги съм карал коли с ръчни скорости и не бих казал, че ме "мързи" да сменям предавките. Освен това по-ниският разход и по-малкото евентуални проблеми са си сериозни плюсове на ръчната кутия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 6 минути, HondaIsMyNext написа:

Освен това по-ниският разход и по-малкото евентуални проблеми са си сериозни плюсове на ръчната кутия. 

 

Тук малко не си прав. Разходите за автомата са само обслужване на 40-60к, според твоето виждане.

3х Honda ATF DW-1 0.946 - 73 лв.
Филтър скорсти Honda 25430-PLR-003 Filter (ATF) - 60лв.

Ръчната също иска първоначано обслужване, а съединителя + останалите карантии при нужда.

 

Подкрепям колегите, че удоволствието да се пътува с тази кола е на дълъг път. Градско е доста скучна. Може да не е бегачка, но с кеф изпреварвам на байр, там където 80% от автомобилите немогат.

 

Според мен насоката ти е добра погледнато от липния ми избор и над 3г ползване на аналогичен автомобил.

Също не се заблуждавай, че колата не си иска нейното. Не се разваля, но си има и разходи по нея, ако искаш да те радва по-дълго време. Редовни обслужвания, данъци, застраховки, глезотии и тн...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предполагам, че колегите имат предвид габаритите на колата, когато ти казват, че е по-подходяща за извънградско ползване. 

 

Макар и да карам 6-та генерация, ще споделя мнение. Преди това карах Алфа 146 и веднага се почувствах като жена, когато се качих в Акорда, та се наложи да си монтирам парк троник :D:D В София си има доста места, на които паркирането на такъв автомобил е проблем.

 

Освен това окачването е малко твърдо, но за сметка на това кефът на магистралата е несравним. Все едно се носиш по вода.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, h5rov said:

 

 

Тук малко не си прав. Разходите за автомата са само обслужване на 40-60к, според твоето виждане.

3х Honda ATF DW-1 0.946 - 73 лв.
Филтър скорсти Honda 25430-PLR-003 Filter (ATF) - 60лв.

Ръчната също иска първоначано обслужване, а съединителя + останалите карантии при нужда.

 

Подкрепям колегите, че удоволствието да се пътува с тази кола е на дълъг път. Градско е доста скучна. Може да не е бегачка, но с кеф изпреварвам на байр, там където 80% от автомобилите немогат.

 

Според мен насоката ти е добра погледнато от липния ми избор и над 3г ползване на аналогичен автомобил.

Също не се заблуждавай, че колата не си иска нейното. Не се разваля, но си има и разходи по нея, ако искаш да те радва по-дълго време. Редовни обслужвания, данъци, застраховки, глезотии и тн...

Ами чувал съм, че автоматите са по-проблемни като цяло и ако има някаква повреда ремонтът е много по-скъп. Не знам дали е така, затова и питам. Иначе горе-долу съм си калкулирал първоначалното обслужване + застраховките, затова искам да имам едни 2-3000 в резерв и гледам обяви за 12-13 000.

 

15 hours ago, Knoxville said:

Предполагам, че колегите имат предвид габаритите на колата, когато ти казват, че е по-подходяща за извънградско ползване. 

 

Макар и да карам 6-та генерация, ще споделя мнение. Преди това карах Алфа 146 и веднага се почувствах като жена, когато се качих в Акорда, та се наложи да си монтирам парк троник :D:D В София си има доста места, на които паркирането на такъв автомобил е проблем.

 

Освен това окачването е малко твърдо, но за сметка на това кефът на магистралата е несравним. Все едно се носиш по вода.

Ееее, задължително парктроник, казвам го без да се срамувам :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Габаритите на колата не са голям проблем. Специално комбито е много лесно за паркиране, понеже колата свършва на 2 см зад долния ръб на задното стъкло, а и като "наведеш" дясното огледало се вижда бордюрът (не че не и одрах прага веднъж в 1 бетонно колче, понеже ме домързя да го навеждам) :(

Градската суматоха е малко напрежение, понеже А колонките са дебелшки, корубите на огледалата големи и спокойно може да пропуснеш пешеходец или колоездач, но с повечко внимание - бива. В града возията е твърда по хендеците, но извънградско на трицифрени скорости е с чудесна енергоемкост на окачването, което придава великолепна стабилност и хандлинг. Проходите са истински кеф и колкото по-голям трафик, толкова по-забавно (в рамките на разумното и на ръба на закона). На магистрала е скучна, понеже слагаш круиза на 140 и движейки се с потока се успиваш. Вече за немските аутобани е слабичка, понеже ускорението от 160 нагоре не е като на "големите" и е добре да хвърляш 1 око зад теб, ако си в лявата лента.

Ако някой преди теб не е успял да съсипе автомата той е вечен при обслужване с правилното масло. Предния ми акорд имаше проблем с клемореда и няколко пъти мотора гаснеше в движение на скорост. Представи си какво се случва в подобна ситуация с класически планетарен автоматик, вариатор или механична кутия. После карах колата още няколко години и нищо и нямаше, а последните 3 е в нов собственик, с който се чуваме и е много доволен. Хондовият автомат всъщност е механична кутия, но вместо синхронизатори има пакети фрикционни дискове, а вместо съединител - хидротрансформатор. Това е най-доброто на тая планета (за други нямам инфо). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6/13/2018 at 12:49, h5rov написа:

 

.....

 Може да не е бегачка, но с кеф изпреварвам на байр, там където 80% от автомобилите немогат. Ко речи ко ?!

.....

Редактирано от GeorgiD
  • Confused 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×