Jump to content
Sign in to follow this  
CR-V 2

Покупка на разпределителен изпускателен вал

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Нов съм във форума и това е първият ми пост, извинявам се ако темата ми не е в подходящият раздел. Преди 2 месеца си купих хонда цр-в 2 2002 година 2.0 бензин 150 к.с. Когато я купувах колата тракаше, двигателя работеше неравномерно и си помислих, че е за реглаж на клапани, но изтеглих късата клечка и се оказа наранен разпределителен изпускателен вал.От два месеца търся такъв вал в България, но тези на които попаднах продават цялата глава с валовете а на мен всичко това не и е нужно. Поразрових се и ето какво открих https://www.ebay.com/itm/CAMSHAFT-EXHAUST-HONDA-K20A1-3-6-i-VTEC-FOR-ACCORD-CRV-CIVIC-2-0-LTR-01-07/182945558905?hash=item2a9867b179:g:tKUAAOSwA3dYkbCQ&vxp=mtr    Та питането ми е следното: Този въпросния вал ще стане ли на моята Хонда и ако някой е поръчвал да изкаже мнение за валовете. Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, тая клечка бее..

Аз съм със същия вал на същия търговец, арабеската е коректен, лошото е,че нямат сервиз до България. Трябва да ти го прати някъде където, някой може да ти го освободи от митница, защото ОАЕ не са в ЕС. Аз го накарах да го прати при мой приятел в Англия и му писах(на арабина), да пише ,че ми го е продал за 15паунда, за да не се плаща мито в GB. Иначе вала, който ми изпрати, беше и все още е перфектен.

Ето и конкретната тема:

 

  • Upvote 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз се извинявам, че няма да помогна на @CR-V 2 в купуването на вал, но може ли някой, който е сменял вала, да каже какви са симптомите при повреден вал? 

Какво налага незабавната му смяна?

Имаше един колега, който се появи за малко във форума (сега не мога да открия темата), който имаше наранен вал, но се оказа ,че лошата работа на мотора му е била в следствие на нерегулирани клапани. След като ги регулира, автомобила тръгна както трябва и човекът изчезна, и така не се появи повече, да сподели, какво се случва с Акорда му :) 

 

Edited by Чавдар K

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз се интересувам от симптомите моя също е наранен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човекът, който взе удареното ми ЦРВ я взе да си обърне неговата деснячка от Англия.

Ама си смени и двигателя с моя, по негови думи валовете му били направо "стопени", ако съм разбрал правилно гърбиците са били толкова изядени, че никакъв реглаж не може да бъде направен, съответно сещай се работата на двигателя колко се е влошила вече, губи мощност и т.н.

 

И аз имам износване на една от гърбиците, но моята е италианка и й е простено. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Звънях на колегата които продава валове но цената беше като за 3 вала явно ще се продължава с търсенето.Само това ли са последиците че неможеш да регулираш клапъни и от там колата става неизползваема.Моя има севсем малко изтъркване.Колко бързо прогресира износването може ли да бъде спряно на това ниво?И моита е италянка защона тях е простено :)

Edited by MNED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам, колегата има предвид общото твърдение, че италиянците не държат много на периодичната потдръжка...

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 19 минути, MNED написа:

Колко бързо прогресира износването може ли да бъде спряно на това ниво?И моита е италянка защона тях е простено :)

Според мен трудно някой може да ти каже колко бързо прогресира, но аз на твое място бих карал така, ако нямаш никакви симптоми.

Със сигурност няма да те остави на пътя. Ако се влошава работата, това ще е постепенно. 

Колегата от другата тема, е карал с някакво 10-40 масло(което със сигурност е помогнало). Маслото със сигурност е фактор за това, колко бързо ще се износи.

 

преди 23 минути, MNED написа:

Звънях на колегата които продава валове но цената беше като за 3 вала явно ще се продължава с търсенето.

А за "колегата", който смята да забогатява от тези валове ... може би модовете имат нещо да кажат по въпроса :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора, разберете няма нищо вечно! Това, че купуваме на западняците амортизираните коли, си е наш проблем(те за това ги продават).

Това че, еди или друг екземпляр поддържа или не правилно колата си, пак е нещо,  за което само ние се терзаем, защото сме се сдобили с използваните им коли. На запад от Словения, хората гледат на масовия автомобил като на чифт обувки, изтъркват, скъсват и хвърлят, няма никаква разлика между италианци , англичани, немци, французи.... и т.н. Спазват си гаранциите и като изтекат, ако все още има някаква душа в колата му, продължават поддръжката и в локални сервизчета, където работят (има и изключения) същите майстори от който ние ревем и тук. Резултата после, го отчитаме ние, гордо размахвайки техните ключове.

Сега по темата: валовете ще работят докато не ти светне чека със съответната грешка, това дали ще стане на 20 или 300км от подходящото за собственика, е въпрос на късмет. По важното е какво трябва да се прави след смяната им, а то е промивка на двигателя, подходящото масло, и реглаж на клапани редовно.

Всичко това обаче, е описано в достатъчно на брой теми, тук във форума и след като сме поели риска да си купим употребяван автомобил си трябва доста ЧЕТЕНЕ.

Edited by zmiata29
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 18 минути, zmiata29 написа:

Хора, разберете няма нищо вечно!

Наистинали ли?

Ами "добро утро", когела @zmiata29, как спахте?

Казал ли е някой, че търси нещо вечно, за да получим тази лекция на тема "къде зимували раците"?

 

преди 18 минути, zmiata29 написа:

Сега по темата: валовете ще работят докато не ти светне чека със съответната грешка, това дали ще стане на 20 или 300км от подходящото за собственика е въпрос на късмет.

Аз пък ТВЪРДЯ, че не е въпрос на късмет!

Това с валовете се е случвало от км 0 до км 350 000 (500 000 или на колкото са били преди да ги върнат на 140 000км) и сега ми обясняваш, че било върос на късмет, дали ще стане утре или в Понеделник.

Извинявай, но няма НИКАКЪВ късмет замесен в това, че когато започне мотора да харчи малко масло и започнат да му сипват Приста 15-40, са се износили валовете (и не само). Това е ЗАКОНОМЕРНОСТ.  

 

 

Edited by Чавдар K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не исках да засегна никой, но ако е така искрено се извинявам!  А това за късмета е след като е сипано Приста-та.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CR-V 2 Снимай го тоя вал, бе колега. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги! Благодаря на отзовалите се. Искам да спореля, че колата си върви добре, работи добре, но има странен шум от двигателя(едно стържене), само това са симптомите. Правен е реглаж на клапани и няма подобрение, разлика във врвежа и разхода не се усеща, или не е толкова фрапантен, защото друи Хонди цр-в 2 не съм карал освен моята и не мога да направя разлика. Ето и снимките на въпросният износен разпределителен, изпускателен вал при първи цилиндър. Само да вметна, че колата е англичанка и е на реални 200 000 км. 

received_2183659604996303.jpeg

received_2183659798329617.jpeg

Edited by CR-V 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Неприятна гледка... Има доста тъмен нагар. Вероятно не са спазвани интервалите за смяна и/или са сменяли с неправилно масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бая е изяден, а около него хич не е чисто. :)

Сигурен ли си, че това стържене идва от там?

Да не е някой лагер?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o Кви интервали?! Той нацепен като на сиромах нивата!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

А от какво според тебе се е нацепил така? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй де?! Освен че не е сменяно масло май и на гладно са работили валовете.

На първия реглаж след покупката как бяха разстоянията?

Само този цилиндър ли е така? Извинявам се ако пише горе...

За хората, които отварят редовно ДВГ сигурно е нормална гледка, но аз такова нещо не съм виждал!

Edited by Glavanov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги сега ми пратиха още снимки на хондата, защото в момента не е в мен. На една от тях се вижда и че другият вал(Всмукателен) и той се е наранил малко. Лагерите си въртят добре, но за да се диагностициара проблемът дали са здрави трябва да се махнат валовете. Инче колата си върви много добре, даже дава разход от около 8/100 извънградско, но този проблем ме дразни. Откакто съм я купил не е вкарвана в сервиз защото ми искат 200 лв само да я отворят, а за мен това е много пресилено и аз си я отворих с баща ми, както и той регулира клапаните(правил го е десетки пъти и определено знае какво прави)Сега се чудя дали има смисъл да се прави въобще.Ето и снимките:

received_2183659858329611.jpeg

received_2183660024996261.jpeg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пак да се изкажа, без да са ме питали, но понеже някои хора се опитваха да наклонят общественото мнение, към това, че пропан-бутана по някакъв начин е отговорен за прецакването на изпускателните валове на К20 моторите. 

Сега виждаме мотор, без газ, който има проблем и с всмукателните. 

Отделно го има и в щатите, на мотори никога не помирисвали газ. 

Очевидно (за мен поне) проблемът е кекави валове още от завода, в комбинация с неподходящо (или несменяно) масло.

 

Edited by Чавдар K
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 12 минути, Чавдар K написа:

Очевидно (за мен поне) проблемът е кекави валове още от завода, в комбинация с неподходящо (или несменяно) масло.

 

 

Именно. А дали може да кара така... според мен може, щом колата работи добре и няма грешки. Ама е хубаво да се почисти под капака на клапаните. :)

Но е по-добре някой по-вещ да се изкаже.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен е задължителна промивка и смяна на маслото, ако ще се кара. Прилагам снимка на моя двигател, когато го обслужвах (на 280 хиляди реални).

IMG_20171222_111935.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

И една афтърмаркет магнитна пробка... все ще се види какво се случва там при смяна на масло.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече имам някакви наблюдения върху тия хурки(валове), прави ми впечатление, че тези който се прецакват, оцветяването на метала между гърбиците са  с жълтеникаво-кафяв отенък. А читавите, са в синкаво-сив. Определено обаче отенъка се сменя след 2004г. от кафяв, към сив.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен въпросният цвят идва от поддръжката на автомобила. Кафявото, като гледам, са налепи. С малко обезмаслител и киснене ще станат и те сиви.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ц.  Аз си пазя стария добре измит и си е със същия ла..ян цвят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли един-два пикчъра да го видим тоя мръсник :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дори и в аутодата пише за фабричен дефект при валовете на ранните К20А4-2002ра-2004та година.Не е въпрос на поддръжка или липсата на такава,просто циментацията на вала е по афганистански/пакистански/индийски скапана...даже има и референтен номер по който да се търси заместителя-по спомен от щатите,пак по спомен нещо като 330доларес...в савецките сайтове имаше сминки на точно к20 /к24 валове -все едно лошо куче ги е дъвкало...та там се коментираха едни неща как трее да се сипва 0в20,даже още по тънко масло,за да се предотврати това...друг е въпроса че там понякога може и да е -100 и това наистина да оказва влияние,но какво се случва с тънкото масло при +40 и дали това "олио"може да смаже добре е съвсем друг въпрос...съвсем трети въпрос е защо не си купуват прехвалената нива,а скачат на црв 2,4 и гранд чероки,но няма да задълбавам :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търси ли валове от акорд? Аз като търсих,  всички црвта, бяха продали валовете или продаваха цялата глава. Накрая намерих от акорд 2003-та,  двата за 200лв. Описал съм неволите в една по-стара тема. Използвах един сайт в който има парт. номерата на всички частици,  както и в кой модели се среща тази част.

 https://www.parts-honda.uk/honda-cars/ACCORD/2005

Търси от други модели.

Успех

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги и аз  да изкажа мнение по темата с валовете с цел ако мога да успокоя някои колеги. Аз също съм собственик на CRV - K20A4. Докарах си го от Холандия  през 2015 на собствен ход. Перфектна работа на двигателя. Веднага го вкарах за реглаж и обслужване и познайте, лека язва на изпускателния вал на последната гърбица. Казаха ми че въобще не е фатално. Последва газифициране на колата. Вече имам 60000 на газ и 4-ри реглажа. На всеки реглаж гърбицата се проверява и за тези 60000хил няма  никакво увеличение на язвата. Карам я само с Castrol 5/30 и на 10000хил сменям. 

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето това мнение чакахме сума ти народ и потвърждава моята теза, че докато не ти светне чека и виновника е вала, не виждам причина да не се кара.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...